Kiitokset Jaspis kannustavista sanoistasi

Alkaa se aurinko taas pikkuhiljaa paistaa minunkin pääkopassani, linnut laulaa ja elämä on ihanaa.. Käytiin eilen serkun kans uimassa sellainen 1800 metrin lenkki tuolla järvellä. Nyt on pohkeet kipeenä

On muuten hauska, että vaikka mä täällä vain kerran pari kesässä käyn, niin tuo lähikaupan myyjä muistaa minut silti.. Kyselee kuulumisia ja juttelee kuin oltais läheisiäkin. Kumma kuinka ihmiset on erilaisia eri puolella maata. Jos menis Vantaalla kauppaan niin ei siellä paljoa puhuttaisi myyjän kanssa.. Ja muutenkin, joillekin ihmisille tervehtiminenkin tekee tiukkaa.. Silmiin katsomisesta puhumattakaan! No mutta nyt en mieti sellasia..
Ainiin! Täällä on melko rentoja poliiseja. Sain eilen serkulta luvan käydä ajamassa pienen lenkin sen autolla ni kas kummaa sattu poliisit pysäyttämään.
poliisi: "Vähän kovaa ajoit tuossa.. Jaahas, ei taida korttia löytyä?"
minä: "No tuota.. Kyllä parin vuoden kuluttua jos uudelleen tuutte kysymään ni löytyy."
poliisi: "Kenenkäs auto tämä on?"
minä: "Serkun.. On mulla paperit jossai" *etsii rekisteriotetta*
poliisi: "Juu no ei me niillä mittään tehdä. Olekkos sää minne menossa?"
minä: "No tuohon mökille takasin.."
poliisi: "Noh, ajeleha varovasti vaan sitte. Hyvät illanjatkot."
minä: "Joo sitä samaa!"
Ja taas, jos olis ollu Vantaan poliisit niin kortti veks, merkintä rikosrekisteriin vähintään liikenteen vaarantamisesta, sakot.. Kokemusta on

Mutjoo, mä meen kiskomaan ton yhen sängystä ylös. Hyvää päivänjatkoa kaikille ja nauttikaa kesästä!