Niin jos se läpinäkyvyys ja persoonattomuus on ihan aitoa eikä aiheuta itsessä ahdistusta niin eihän siinä silloin mitään väärää ole. Silloinhan se on tavallaan osa persoonaa se tietty muuttuvuus.

pointti olikin juuri se, että jos sinulle asiat eivät ole ihan sama, mutta muut jotenkin haluavat kuvitella, että sinulle aina on. niin... ongelmia.

Mulla on kans ollu joku ihme pelko, että siihen suurinpiirtein kuolee, jos joskus sanoo jonkun oman mielipiteen.

Olo on niinku kuolemantuomiosta armahdetulla, jos toinen sitten kuunteleekin tai peräti arvostaa sitä mielipidettä. Ei oo kivaa.

Hyvä että kuu kaloissa on sitten hyviäkin puolia ton vastapainona.

Se on ihan hirveen vaikeeta ollu mulle oppia tai opetella ilmaseen omia mielipiteitä ja tunteita ja ajatuksia, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa...

Mulla alkoholi ja stressi ei oo niin paha yhdistelmä.

Mutta masennus ja alkoholi. Voi kauhea.

Se oli ihan tuhoon tuomittu sekoitus minulla ja piristyin aivan silminnähden heti kun lääkkeiden myötä lopetin alkoholin käytön kokonaan joksikin aikaa. Se oli aivan mahtavaa. Olin melkein pari kk ihan selvinpäin en juonut tippaakaan. Se oli todella pitkä aika se siihen aikaan... Uskon, että lääkkeet oikeasti vaikuttivat, mutta luulen että tuolla alkoholin pois jäämisellä oli myös iso osa asiaan. Se oli yksi selviytymiskeino, joka tuli esille siinä tilanteessa.
Tietysti elämässä tulee vastaan kaikenlaista, eikä kaikki todellakaan siinä mielessä ole itsestä kiinni mitä elämässä tapahtuu. Mutta se on kyllä aika pitkälle itsestä kiinni, että miten näihin kaikkiin elämän heittämiin asioihin suhtautuu. Useimmiten sitä ensin ahdistuu tai lannistuu, jos on vaikea tilanne, mutta sitten alkaa etsimään niitä selviytymiskeinoja. Miten selviän tästä masennuksesta tai stressistä tai mitä sitten elämä tuokaan. Juuri noita asioita, että huomaa ahaa alkoholi ei nyt sovi tähän olotilaan, vähennän käyttöä tai ulkoilen enemmän, huolehdin että nukun tarpeeksi.. Varmaan yksi iso syy siihen miksi kohtaamme ongelmia tai vaikeuksia on juuri se, että oppisimme keksimään tai löytämään keinoja selviytyä ja ajatella että hei selvisin tästäkin! Hienoa.

Voi mikä saarna taas... mutta toivottavasti vilpitön ajatus sieltä nousi esille.

Hei mulla kans aivan julmettu matkakuume.

TAHTOO!!! mutta rahatilanne eikä velvollisuudetkaan oikeen vielä anna myöten... (syyllisyys, huono omatunto vs. vapaudenkaipuu...)
Hemmetin Uranus ja Saturnus jotka kiusaa muuttuvia merkkejä kun toisaalta on velvollisuuksia ja toisaalta aivan kamala vapaudenkaipuu. aarg.