Sivuja: 1 ... 1161 1162 [1163] 1164 1165 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5596064 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #17430 : 04.03.2022 21:31:58 »

Kuuhilda  Smiley

Sehän se, kun kaikki tuntuu olevan tänä päivänä polarisoitunutta ja media tuo voimalla esiin vain yhden navan... Vaikka todellisuudessa, asioissa on useita puolia ja kokemuksia...

Luotan siihen, että näin on tarkoitus.
tallennettu

forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #17431 : 05.03.2022 10:06:06 »

En minäkään kaikkea uutisointia purematta niele. Kyllähän sen näkee, että esim naton kannattajat ja vastustajat suoltavat omia "totuuksiaan". Lisäksi klikkiuutisia tehdään ihan vaan rahan vuoksi. Ikävä kyllä tämä ajaa ihmisiä aikamoiseen kiihkoon. Seuraan sivusta muutamaa läheistä, joilla ei mitään elämänkatsomusta tukenaan. Tuntuu, että poksahtavat ihan justiinsa.

Minä koitan pysyä neutraalina ja keskittyä omaan sisäiseen rauhaan. Toki seuraan uutisia mutta olen päättänyt rauhoittaa ison osan päivästä uutisilta.

Lähetän valoa, rakkautta ja rauhaa ihan kaikille osallisille. Tuntuu että herra putin tarvitsee eniten rakkautta  :Smiley
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #17432 : 05.03.2022 17:21:07 »

Kuuhilda, voisit varmaan hyötyä siitä että rajoitat tietoisesti uutistulvaa. mielen resilienssi tarvitsee vapaapäiviä informaatiosodasta. sitten jos maailma alkaa pidempäänkin tuntua kovin epätodelliselta ja vainoharhaisuus on jatkuvaa, hakeutua avun piiriin.

mua ei kiinnosta salaliitot, mutta ainakin siviilien kärsimys ja kriisi on todellista, niin varsinaisessa sodassa kuin informaatio-sellaisessakin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #17433 : 05.03.2022 19:43:41 »

Ikiviuh
Taka-ilkee ja kierä kommentti, hyi.

Kiitos huolesta mun uutisten luvun sietokykyä kohtaan, mutta enköhän osaa kantaa vastuuni sen suhteen.

En puhunut salaliitoista...ei tässä sellasia tarvita, kyllä kauheimmat asiat on ihan tosia.

Jos ei oo keskustelufoorumeilla muuta sanomista kun huudella toisille, jotka siellä on avautunu että menkää hoitoon, niin sanoisin ettei oo mitään annettavaa keskusteluun ja olis parempi olla hiljaa.

En oo taatusti ainoa, jolla tän kaiken hurlumheijn keskellä on välillä vähän epätodellinen olo.
Se on ihan normaali reaktio, ja siitä on täysin ok puhua.
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #17434 : 06.03.2022 08:49:07 »

ei siinä ollut mitään ilkeäksi tarkoitettua, epäilet jopa minua vaikka vilpittömästi tarkoitin auttaa. ihmiset kärsii tästä maailmantilanteesta, jokaisen meistä on pakko vetää rajat ettei kuppi kaadu nurin. ei meistä kellään ole supermieltä joka kestää kaiken, ja ne jotka jää yksin sen ahdistuksen kanssa, ovat riskissä sairastua psyykkisesti. epäuskoisuus ja kieltäminen ovat ihan normaaleja, terveen mielen reaktiota kriisiin, ensireaktioita, mutta jos ne jää päälle, siihen tilaan voi saada apua. mulle avun hakeminen ei ole mikään häpeä enkä käytä sen tarjoamista haukkumiseen, vaan auttamiseen. mua on autettu ja siksi autan muita. ei täällä kukaan pärjää yksin.

vaan ehkä olet jo niin syvällä tuossa hoitoalan demonisoinnissa että sulle auttava käsikin on pelkkää vittuilua. olen pahoillani.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #17435 : 06.03.2022 10:02:34 »

Ok, no hyvä, jos oli vilpitöntä ja tulkitsin väärin.

Ei hoitoalaa tarvii kai kenenkään demonisoida, se
ON  kamala sekä työntekijöille että hoidettaville, mikään ei toimi.

Juu mää lupaan mennä hakemaan apua het kun siltä tuntuu, ei tarvii huolehtia.
Paitsi ettei sitä taida saada vaikka kuinka hakis  Undecided
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #17436 : 06.03.2022 14:13:56 »

Olen seurannut tätä keskustelua, enkä ole nähnyt Kuuhildan demonisoivan hoitoalaa  Shocked
Minulle Kuuhilda näyttäytyy ihmisenä, joka haluaa kyseenalaistaa ja tutkia kaiken. Haluaa kuulostella ja ihmetellä ja nähdä kaikki puolet ja asioiden läpi. Hyvähän se on, ettei asioita purematta niellä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #17437 : 06.03.2022 17:52:42 »

Forestflower

Se, että uteliaasti tutkii...ettei ole oikein mitään mieltä, tai on avoin kaikille mielipiteille ja näkökulmille, on monesti hirveän vaikea ihmisten kohdata tässä juupas/eipäs maailmassa. Sellaiseen ei osata oikein enää suhtautua. Ihmiset eivät tiedä, minne moisen olion laittaisivat  Grin

tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #17438 : 06.03.2022 19:37:20 »

kyllä se oli Hilda tuo sun halveksuntasi ja toivomus siitä että häipyisin foorumilta, josta oletin että pidät hoitajia yleensäkin ilkeinä ja pahantahtoisina kun yrittävät auttaa. en vaan löytänyt mitään muuta syytä sun reaktiolle
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #17439 : 06.03.2022 20:09:21 »

Ikiviuh

Musta ihan oikeesti edelleen tuntuu, että meidän ei kannata keskustella, ihan yhtä väärinymmärrystä koko ajan.

En tajua mistä oot mun tulkinnu halveksineen sua tai ketään, tai että oon toivonu sun häipyvän foorumilta, saatika että pidän hoitajia ilkeinä ja pahantahtoisina.

Tää kirjoittaen käyty kommunikaatio on taitolaji, jota en ainakaan minä vieläkään osaa niin ettei tulisi välillä umpisolmuja.
Olettaa ei pitäis kysymättä yhtään mitään, mutta itellä se ainakin käy nopeesti.
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #17440 : 07.03.2022 15:42:25 »

kyllä se oli Hilda tuo sun halveksuntasi ja toivomus siitä että häipyisin foorumilta, josta oletin että pidät hoitajia yleensäkin ilkeinä ja pahantahtoisina kun yrittävät auttaa. en vaan löytänyt mitään muuta syytä sun reaktiolle

No huh huh! En tiedä, mistä on kyse mutta  Shocked
Olen opettaja ja ikävä kyllä joskus joillakin on mennyt minuun hermo eri foorumeilla. En ole hetkeäkään ajatellut jonkun pitävän kaikkia opettajia ilkeinä ja pahantahoisina. Tai että joku demonisoisi opettajakunnan minun näkemysten vuoksi. Kestämätön ajatus.

Ja ymmärrän Kuuhilda, on varmaan vaikeaa olla vähän vastarannankiiski. Mutta pioneereja on aina tarvittu muutokseen.
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #17441 : 07.03.2022 15:50:12 »

Kuuhilda, voisit varmaan hyötyä siitä että rajoitat tietoisesti uutistulvaa. mielen resilienssi tarvitsee vapaapäiviä informaatiosodasta. sitten jos maailma alkaa pidempäänkin tuntua kovin epätodelliselta ja vainoharhaisuus on jatkuvaa, hakeutua avun piiriin.

mua ei kiinnosta salaliitot, mutta ainakin siviilien kärsimys ja kriisi on todellista, niin varsinaisessa sodassa kuin informaatio-sellaisessakin

Nyt jotenkin on pakko sanoa, että se joka toista sanoo on ite.
Ikiviuh, sinä luulet jonkun demonisoivan koko hoitoalan, jos on sinun kanssasi jostain eri mieltä. Luulet, että joku haluaa sinut pois foorumilta jne.
Tuo jos mikä on vainoharhaista.

Uskon, että hoitajat ja hoitoala on ollut uskomattoman kovilla pari vuotta. Eikä aiemminkaan ollut helppoa. Kaikki kunnioitus teille! Itsekin sain muuten nauttia korona-aikana erittäin hyvästä hoidosta, kun olin keinonivelleikkauksessa. Silti voin olla eri mieltä jostain asioista kuin sinä.
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #17442 : 07.03.2022 18:58:01 »

"Jos ei oo keskustelufoorumeilla muuta sanomista kun huudella toisille, jotka siellä on avautunu että menkää hoitoon, niin sanoisin ettei oo mitään annettavaa keskusteluun ja olis parempi olla hiljaa."

tämän minä käsitin niin että pitäisi häipyä täältä kun ei ole sellaista annettavaa jota täällä halutaan kuulla. en siis sovi teidän todellisuuskuplaan ja siksi pitäisi olla hiljaa. ja nyt viimeisin, ei enää kannata edes keskustellakaan koska ymmärrän teidät väärin. tämä selvä. ei tunnu kovin avaramieliseltä tai tutkivan uteliaalta tämä vastaanotto enää tässä vaiheessa
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #17443 : 07.03.2022 19:04:51 »

"Jos ei oo keskustelufoorumeilla muuta sanomista kun huudella toisille, jotka siellä on avautunu että menkää hoitoon, niin sanoisin ettei oo mitään annettavaa keskusteluun ja olis parempi olla hiljaa."

tämän minä käsitin niin että pitäisi häipyä täältä kun ei ole sellaista annettavaa jota täällä halutaan kuulla. en siis sovi teidän todellisuuskuplaan ja siksi pitäisi olla hiljaa. ja nyt viimeisin, ei enää kannata edes keskustellakaan koska ymmärrän teidät väärin. tämä selvä. ei tunnu kovin avaramieliseltä tai tutkivan uteliaalta tämä vastaanotto enää tässä vaiheessa
Hei, nyt sä olet vähän turhan herkillä  smitten smitten

Sinun kannattaa nyt lukea omia kommenttejasi. Löytyy helposti profiilistasi, varmaan tiedätkin. Lue ihan ajatuksella, oletko itse sanonut samalla tavalla tai jopa ilkeämmin.

Tämä aika kiristää hermot tiukille mutta ei aleta nyt tyhjästä tappelemaan. Se vie vaan turhaan voimia.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #17444 : 07.03.2022 19:20:15 »

Wow!

Nyt en tiiä oisko fiksumpaa olla hiljaa, vai yrittää avata tätä? 
Todennäköisesti ensimmäinen vaihtoehto, mutta.


"Jos ei oo keskustelufoorumeilla muuta sanomista kun huudella toisille, jotka siellä on avautunu että menkää hoitoon, niin sanoisin ettei oo mitään annettavaa keskusteluun ja olis parempi olla hiljaa."

Tämähän nyt oli ensinnäkin kommentti viestiin, jonka myöhemmin käsitin tulkinneeni väärin.
Eikä tuossakaan käsketä ketään poistumaan mistään, totesin vain että jollei voi kuin käyttäytyä tökerösti muita kohtaan, niin parempi olla hiljaa, sellaisella ei mitään tehdä.
Ja puhun tietenkin vain omasta puolestani, en edusta koko foorumia.

Olen siis sitä mieltä että sinun ja minun ei kannata keskustella, koska tulos on ihan hepreaa lopulta molemmille  Cheesy

Itseasiassa tämä on erittäin mielenkiintoinen keskustelu kaikessa hämmentävyydessään, mutta en näe sitä kovin hedelmällisenä.



tallennettu
Sivuja: 1 ... 1161 1162 [1163] 1164 1165 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: