Sivuja: 1 ... 1156 1157 [1158] 1159 1160 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7605074 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17355 : 08.02.2022 12:50:37 »

Juu ei mediaa kannata pelkästään tuijottaa, se mitä sieltä tulee ulos, on hyvin suppeaa ja nuivaa näkemystä.

Mää oon kattellu somea ja ihmisten itsensä suoraa kommentointia ja taltiointia.

Niin tai näin, on aina hyvä, kun ihmiset lähtevät sankoin joukoin liikkeelle jonkin asian puolesta. Se on ihailtavaa.

Tää oli huonosti organisoitu ja epämääräinen tapahtuma, ja tavoitteita liikaa ja epämääräisiä, mutta todella hyvä, että väki lähtee liikkeelle.

Itseä häiritsee vähättely, nimittely ja naureskelu.
Kannattais varmaan kuulla kuitenkin ja ottaa vakavasti ja miettiä syitä ja seurauksia, ehkä oppia jotain.

Siellä mm. Helsingin pormestari nimittää tätä mielenilmausta hörhöilyksi. Auts.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2022 13:21:13 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17356 : 08.02.2022 20:00:06 »

Mulla on edelleen menossa uskomaton turhautuminen siihen, mitä olen tekemässä, mihin olen menossa ja mikä musta olis tulossa. Päämäärä, focus, elämässä viihtyminen, toimeentulo, arkinen elo, jokapäiväinen leipämme...onko sen pakko olla leipää? Kuka niin sanoo? Pah.
Alpakoiden kasvatuksesta naisvankilan ohjaajaksi on tässä taas ajatus viipottanu  Cheesy
tallennettu
'|E
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17357 : 08.02.2022 22:27:07 »

Sehän se, turhauttaa juuri tuo median suppea näkemys... Ennen uutisoinnissa kerrottiin mitä tapahtuu, nyt kerrotaan mitä mieltä lukijan tai katselijan tulee olla. Ei tässä tällä hetkellä ole motivaatiota miettiä mitä huomenna tapahtuu, päivä kerrallaan... Mutta pitää luottaa, että hyvä tästä tulee ilman yrittämistä ...
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17358 : 09.02.2022 12:05:12 »

Just noin. Ja se, että aina täytys olla mielipide, puolesta tai vastaan, muu ei käy.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17359 : 11.02.2022 22:52:49 »

On tää elämä jännää. 12 vuotta erikoissairaanhoidossa 2v hoitanut k-potilaita.
Sit tulee laki. Mulle sanotaan että mun pitäisi luovuttaa mun henk.koht terveystietoja työnantajalle. Sanoin ei.

Menee 3 viikkoa niin että mulle sanotaan vuorotellen et korvaavaa työtä löytyy ja ei löydy. Sitten sitä ei löydy.

Kotiin palkatta ja asia on järjestetty niin että liitolta ei saa rahaa, eikä mistään muualtakaan. Irtisanouduin. Nyt on 90pv karenssi ennen kun voisin saada työkkäristä rahaa. Töitä oon hakenut, kahdesta paikasta oon saanut vastauksen et paikka ei ole sinun.

Samassa tilanteessa on useita satoja hoitoalan ihmisiä. Ne kaikki ei oo rokottamattomia, osa on ottanut 1 tai 2 piikkiä. Osa ei vaan näyttänyt todistusta. Media valehtelee räikeästi asioista. Esim oli juttu että HUS:sta irtisanoutunut yksi hoitaja tämän takia. luku on aika paljon isompi... Mä oon kyl eri sairaanhoitopiiristä..

No, aika aikansa kutakin, vanhan täytyy romahtaa et uutta voi tulla tilalle - niin minussa kuin kollektiivisesti..
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #17360 : 13.02.2022 15:01:53 »

Niinpä..
vähän piti miettiä, jotta mitenkä tähän vastaisi,
kun tuo vastakkain asettelu on niin vahvaa ylen uutisointien kommenteissakin.
Joskus jopa mietin, että se on tarkoituksenhakuistakin, että saadaan ihmiset vastakkain,
pelottelu ja syyllistäminen taitaa upota hyvin suomalaisten luterilaiseen kansanluonteeseen;
helppo hallita ja syyllistää sen avulla? tiijähäntä

Mutta joo,
tuota samaa korostettua ja nyt jo pakottamalla rokottautumista oon miettiny,
että miksi mennään jopa pakottamiseen,
miksi sille asetetaan niin suuri painoarvo,
kun jo havaitaan, ettei edes rokote suojaa taudilta.
Että onko motiivi jossain muualla..
Olin tutkinut Pfizeria jo aiemmin, mutta foorumin sensuuri iski siihenkin.
Mutta siis mietin taas uudestaan jättiyhtiön rokotteen ansiosta saatuja voittoja, joiden se uskoo vielä kasvavan tämänkin vuoden aikana.
Ja että se kuitenkin on parikin kertaa tuomittu korvauksiin, kun sen on todettu lahjoneen terveysalan päättäjiä edistämään tuotteidensa myyntiä.. (yle 2009)
Ja että Suomessakin se kustantaa tutkimuksia,
ja että kemian teollisuuden tuotteiden viennistä v. 2020 (Tullin tilastot)
lääkeaineiden ja lääkkeiden viennin osuus oli 8,7 %
ei paljon, niinkö, mutta kasvua edelliseen + 18,1 %
että
pitäskö
voisko
näistä tehdä jotakin johtopäätöksiä,
vaiko eikö,
ja laittaa vaan luterilaisittain kiltisti  kiinalaisten polymeeri naamalle,
ja olla hiljaa,
ja toivoa, että Suomessa olisi enämpi tutkivaa journalismia..

tsemppiä päiviisi Tiigris,
olet toiminut ihan oikein kansalaisoikeuksiisi vedoten.
Pakottamalla ei saada kuin vastarintaa aikaiseksi.
Perustelut ontuvat, jos sama on toiminut jo 2 vuotta eikä sitten muka enää toimikaan..
« Viimeksi muokattu: 13.02.2022 15:03:55 kirjoittanut nikki » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17361 : 13.02.2022 20:19:15 »

Tilanne on hyvin mielenkiintoinen. Tässä on suorastaan kiehtovia yhteiskunnallisia ja psykologisia elementtejä, ja kummallisia uusia sosiaalisia normeja.
 Sanoisin että monessa kohtaa samaa dynamiikkaa, mitä n. Saksassa aikoinaan. En osaa sanoa onko jokin taho tahallaan ajamassa tälläistä eteenpäin, vai kulkevatko asiat vain itsekseen miten kulkevat?

Itse siis pääosin saanut seurata sivusta kaikkea, koronahulluus ei oo henkilökohtaisesti varsinaisesti ylettynyt koskettamaan, ainakaan kovin pahasti, joten mun on helppo sanoa ja silmäillä kokonaisuutta.

Foorumin sensuurista ois varmaan syytä ottaa yhteyttä aspaan, jos jatkuu räikeänä...en usko että ainakaan Tanhuan intresseihin kuuluu sensuroida päänarratiivin vastaista pohdintaa ja ihmettelyjä. Ei taida olla esim. facen kaltaisia yhteisönormihyveitä  Cheesy

Voimia sulle Tiigris!
Pakkorokotukset ja elannon vieminen ihmisiltä ovat uskomaton asia, epäreilua, järjetöntä ja vastoin kaikkea perimmäistä hyvää. Pahinta asiassa on kuitenkin, että se on totta.

* Noh, mää koetin ottaa yhteyttä johonkin sensuuria koskien. Katotaan tuunko itte sensuroiduksi koko foorumilta  Cheesy

Kaikki saavat olla, ja täytyy olla omia mieliään, mutta yhtä oikeaa mielipidettä ja sen valtaa yli muiden ja toisten vaientamista mää en vaan siedä.
Yhteiskunnallisella tasolla en asialle oikein mitään voi, mutta ehkä tässä kohtaa voin yrittää.

« Viimeksi muokattu: 13.02.2022 20:34:47 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17362 : 13.02.2022 23:54:05 »

Koronaan liittyvässä yleisessä keskustelussa ärsyttää, että kaikki on esim. rokotteiden kohdalla joko tai, puolesta tai vastaan. Mielelläni näkisin kaikenlaista keskustelua kaikista näkökulmista liittyen niin rokotteisiin, koronan hoitamiseen (lääkehoito, kustannukset, resurssit..) kuin yleensäkin pandemiaan ja tekijöihin sen takana yms.

Raha on väkisinkin tässä iso tekijä, eivät lääkefirmat tee varsinaisesti hyväntekeväisyyttä vaan takovat voittoja osakkeenomistajille samaan tapaan kuin muutkin pörssiyritykset. Valtiontaloudessa merkittävää taas on kustannukset yleensäkin mitä terveydenhoidosta seuraa ja miten paljon tämä kaikki maksaa lopulta&mistä rahat otetaan.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Be true to yourself
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17363 : 14.02.2022 22:12:06 »

On tää elämä jännää. 12 vuotta erikoissairaanhoidossa 2v hoitanut k-potilaita.
Sit tulee laki. Mulle sanotaan että mun pitäisi luovuttaa mun henk.koht terveystietoja työnantajalle. Sanoin ei.

Menee 3 viikkoa niin että mulle sanotaan vuorotellen et korvaavaa työtä löytyy ja ei löydy. Sitten sitä ei löydy.

Kotiin palkatta ja asia on järjestetty niin että liitolta ei saa rahaa, eikä mistään muualtakaan. Irtisanouduin. Nyt on 90pv karenssi ennen kun voisin saada työkkäristä rahaa. Töitä oon hakenut, kahdesta paikasta oon saanut vastauksen et paikka ei ole sinun.

Samassa tilanteessa on useita satoja hoitoalan ihmisiä. Ne kaikki ei oo rokottamattomia, osa on ottanut 1 tai 2 piikkiä. Osa ei vaan näyttänyt todistusta. Media valehtelee räikeästi asioista. Esim oli juttu että HUS:sta irtisanoutunut yksi hoitaja tämän takia. luku on aika paljon isompi... Mä oon kyl eri sairaanhoitopiiristä..

No, aika aikansa kutakin, vanhan täytyy romahtaa et uutta voi tulla tilalle - niin minussa kuin kollektiivisesti..
Ymmärsinkö oikein, että irtisanouduit, koska et halunnut näyttää terveystietojasi? Ihan rokotustodistus varmaan olisi riittänyt.
Vai etkö ole ottanut rokotuksia?
Niin tai näin, 90 pv karenssi on aika iso hinta siitä. Vai onko? Miten arvelet työllistyväsi jatkossa samalle alalle, kun tämä koronahässäkkä on ohi?
En ole rokotuksissa puolesta tai vastaan. Mietityttää vain, miten ison henkilökohtaisen hinnan olet valmis maksamaan tässä vastakkainasettelun harhassa.
Tsemppiä!
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17364 : 15.02.2022 09:07:21 »

Pakkoa vastaan taistelu, vapaus, itsemääräämisoikeus oman kropan suhteen ja oma terveys ei oo kyllä liian kova hinta mistään, sanoisin.
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17365 : 15.02.2022 17:07:32 »

kyllä minä olen näyttänyt rokotustietoni esimiehille jo aiemmin, ennen koronaa. joka kerta kun olen hakenut töitä ihan perusterveydenhuollosta. opiskeluajan hepatiittirokotteesta se rokotusrumba alkoi. ensimmäisen influenssarokotteen otin sitäkin aiemmin, kun olin omaishoitajana lasten syöpäosastolla. siellä oli immuunipuutoksen tilassa olevia lapsia, eristyshuoneissa lasien takana. saattohoidossa olevia heiveröisiä sylitettäviä. en koe että olisin menettänyt siinä vaiheessa itsemääräämisoikeutta kehooni, kun valitsin suojella heitä. sittemmin olen valinnut olla lähihoitaja sairaanhoidossa ja otan vapaasta tahdostani rokotteita joita en muuten ottaisi, jos se suojelee yhtäkin potilasta.

mun mielestä on harhaanjohtamista antaa ymmärtää että rokottautumisvelvoite olisi jotain uutta hoitoalalla. jos haluaa hoitaa riskiryhmiä, täytyy heitä suojella huolehtimalla omat rokotukset kuntoon
tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17366 : 15.02.2022 21:12:28 »

kyllä minä olen näyttänyt rokotustietoni esimiehille jo aiemmin, ennen koronaa. joka kerta kun olen hakenut töitä ihan perusterveydenhuollosta. opiskeluajan hepatiittirokotteesta se rokotusrumba alkoi. ensimmäisen influenssarokotteen otin sitäkin aiemmin, kun olin omaishoitajana lasten syöpäosastolla. siellä oli immuunipuutoksen tilassa olevia lapsia, eristyshuoneissa lasien takana. saattohoidossa olevia heiveröisiä sylitettäviä. en koe että olisin menettänyt siinä vaiheessa itsemääräämisoikeutta kehooni, kun valitsin suojella heitä. sittemmin olen valinnut olla lähihoitaja sairaanhoidossa ja otan vapaasta tahdostani rokotteita joita en muuten ottaisi, jos se suojelee yhtäkin potilasta.

mun mielestä on harhaanjohtamista antaa ymmärtää että rokottautumisvelvoite olisi jotain uutta hoitoalalla. jos haluaa hoitaa riskiryhmiä, täytyy heitä suojella huolehtimalla omat rokotukset kuntoon
Kiitos Ikiviuh!
Samoin ajattelen. Olet vastuullinen ja viisas hoitaja Smiley
Itselleni ainakin on tärkeää tuoda leipä pöytään perheelle, joten senkin vuoksi olen valmis käyttämään itsemäärämisoikeuttani ottamalla rokotukset sekä näyttämällä tarvittaessa todistus työnantajalle. Eikä des kirpaise yhtään.
En itsekään riemusta kiljuen piikille mennyt. Mutta oloni on ollut koko ajan hyvä. Ei sen kummempi kuin muut rokotukset, joita olen ottanut.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17367 : 17.02.2022 08:06:12 »

Ei suinkaan sillä ny oo merkitystä, mitä mieltä itse kukin asiasta on.
Mielipiteitä on yhtä monta kuin niitä on, perustelut puolesta ja vastaan löytynee joka suuntaan.

Jos vaikka ihmiset, jotka terveytensä vuoksi ovat halunneet rokottautua k:ta vastaan, menettäisivät työpaikkansa, tilanne olisi sama. Väärin.
"Ei oo ennenkään tarvinnu kaikkia rokotteita olla".

Ja jestas tuo sana "vastuullinen"  Grin

Nykyään lähes kaikki mitä mainostetaan, on myös vastuullista  angel angel angel
Hyvä, puhdas ja vastuullinen.
Live laugh love.

Kissanhiekka, järvikala, vaikka ja mikä.

« Viimeksi muokattu: 17.02.2022 22:46:38 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17368 : 18.02.2022 17:56:51 »

Asiasta potkukelkkaan.
Mää mietin tasapainoo.

Ja uskallusta. Tasapainoon vaaditaan uskallusta. Asia kuin asia.

Ihmissuhteetkin.
Oon ehkä vihdoin uskaltanu bongata itselleni sellaisen kumppaniehdokkaan, joka on yhtä vahva kuin minä itsekin. Josta minäkin saan tukea, en vain kannattele ja parantele sitä heikompaa itseni unohtaen.

tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17369 : 18.02.2022 18:06:43 »

Ja jestas tuo sana "vastuullinen"  Grin

Nykyään lähes kaikki mitä mainostetaan, on myös vastuullista  angel angel angel
Hyvä, puhdas ja vastuullinen.
Live laugh love.

Kissanhiekka, järvikala, vaikka ja mikä.

No korjataan.
Ikivuh, olet viisas ja vastuuntuntoinen hoitaja.

Kelepaako nyt?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 1156 1157 [1158] 1159 1160 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: