Sivuja: 1 ... 1141 1142 [1143] 1144 1145 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7627720 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17130 : 07.12.2018 00:52:51 »

Heippa! Nyt huomasin että tuohon mun raudanpuutejuttuun oli vastailtukin, kiitokset niistä Smiley
En ole täällä siis sen jälkeen käynyt, kuin vasta nyt.
Jeps, sekasyöjä olen.

Mulla raudanpuute ilm kehittynyt jo kymmenen vuotta sitten, kun luovutin monta kertaa verta ja aina vaan mitattiin hemoglobiinia, joka ok. Yhdistän kuitenkin hyvin noihin aikoihin, et aloin oleen väsneempi ja masentuneempikin.

Sitten kaksi raskautta (raskaus ja synnytys kuluttaa rautavarastoja) ja hormonikierto kun käynnistyi uudelleen, alkoi monsuuni-menkat, eli oon muutaman vuoden vuotanut kuukausittain yli viikon, joista neljä päivää runsasta vuotoa... Oon ajatellut et kaikki naiset nyt vaan vuotaa ettei sille mitään voi, mutta ei se kait normaalia ole, että tulee koko ajan ohivuotoja ja vuoto tulee ihan holahduksittain ja on ihan sumee olo ja pyörryttää...

Kun kilpirauhasen vajaatoimintaa ei löytynyt siihen viittaavista oireista huolimatta, aloin ihmetteleen PVK:sta että miksi mun punasolut on kooltaan tosi pieniä ja googlettelulla selvis sen olevan pitkäaikaisen raudanpuutteen merkki - vaikka mulla hemoglobiili 140. Sit vaadin sen ferritiinikokeen ja sehän oli 11, eli naurettavan matala. ps. ferritiini on lääkäreiden mielestä tällä hetkellä muoti-ilmiö, mun työterveyslääkärikään ei oikein uskonut että voin olla raudanpuutteinen koska hb hyvä. Mut paljon on myös asialle vihkiytyneitä lääkäreitä!

Oon syönyt rautatabletteja nyt onnistuneesti kesän alusta asti säännöllisesti. Sen seurauksena kuukautisvuodotkin niukentuneet. Meinaan kyllä vielä pyytää caprilon reseptiä jotta saisin vielä lääkkeellä ainakin ekojen vuotopäivien vuodot niukemmiks. Yritin pitkään löytää sopivaa suun kautta otettavaa rautaa ennen kuin vatsa alkoi sietää. Siks puol vuotta meni ikään kuin hukkaan, kun aloitin ja lopetin monen valmisteen kanssa..

Raudanpuute on hyvin yleistä fertiili-ikäisillä naisilla ja hyvin alidiagnosoitu, koska se ei kaikilla kovin nopeasti kehity anemiaksi, eli näy hemoglobiinissa. Joskus elimistö kompensoi raudanpuutetta ja hemoglobiini lähtee nousuun rautavarastojen tyhjetessä.

Mulla oirelista seuraava pahimmillaan: Jatkuva väsymys, johon uni ei auta. Aivosumu; ajatuksen takeltelu ja muisti huono. Katkonainen uni. Levottomat ja kylmät jalat, suonenvetoja. Hengästyminen, sydämentykyttely, paniikki ja ahdistus joka lähtee fyysisestä uupumuksesta. Kalpea iho, mustat silmänaluset. Aineenvaihdunta ei pelannut; en laihtunut vaikka tein kaiken niin et ois pitänyt, kroppa vaan ei päästänyt irti läskeistä kun oli hälytystilassa. Lihakset ei palautuneet treenistä. Infektiokierre, kaikki flunssat ja vatsataudit sain hyvin herkästi. Sairastuin aina jos treenasin kovempaa. Epäilen myös et mun synnytyksen jälkeinen masennus oli sitä raudanpuutetilan aiheuttamaa.

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #17131 : 09.12.2018 01:16:05 »

Onkohan retroillut  merkurius 27  skorpioni justika pysähtynyt,
kun jäi niin osuvan veikeesti repliikki Sinun ei pitänyt puhua heille.
jumittuneeseen elokuvan kohtaan vitosella...
 merkurius 27  skorpioni  aspect_tri  chiron rx 27  kalat  aspect_tri  kuunsolmu 27  rapu
Mitähän sen ei pitänyt puhua ja kelle?
tallennettu
Serafina
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17132 : 23.12.2018 11:27:44 »

Rauhaisaa Joulua kaikille astrolaisille  angel
tallennettu

Valkoinen solaarinen tuuli
Serafina
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17133 : 01.01.2019 10:14:42 »

Onnellista & Rauhallista vuotta 2019
kaikille astrolaisille  angel
tallennettu

Valkoinen solaarinen tuuli
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17134 : 02.01.2019 15:05:10 »

Juu, mäne vaunukauppaan siitä  Cheesy
Mä en ees kattonu tinoja...ne on pitäneet niin hyvin paikkansa muutamana viime vuonna, että en halunnu tietää  Grin Ja väsyttiki.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17135 : 02.01.2019 16:40:02 »

Ainakin sulla o jo hyvät suunnitemat ens vuodeksi  smitten
Alotat isän ettimisestä  Smiley
tallennettu
Domo
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17136 : 03.01.2019 18:07:56 »

Mää varmaan pyörtyisin järkytyksestä jos nytten alkas jostainpäin tollasta vihjettä tuleen ku ikisiniviuhkolle  Cheesy

Onneks ikä suojaa jo asian tiimoilta  coolsmiley
tallennettu

"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
-Risto Ahti-
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17137 : 03.01.2019 18:15:58 »

Mulla vihjas tää ap. kartta raskaaks tulon suuntaan, mutta ei sentään, huhhuh. Tai no ohan tätä vieläki jäljellä 2kk, et jos oikein typerä olisin nii ehtisin kyl moisen järkätä viä  Grin
tallennettu
Domo
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17138 : 03.01.2019 20:47:43 »

Vaan mietippä että jos se onkin merkki jostain uudesta alusta  Smiley
tallennettu

"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
-Risto Ahti-
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17139 : 03.01.2019 22:04:34 »

Mut se oli sikiö..lapsi vielä meniski, tai odottavan masu, mutta sikiö?
No kai sekin voi olla, että jotain on kehittymässä :Smiley
tallennettu
Domo
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17140 : 04.01.2019 09:05:45 »

Niinno mun logiikalla sikiö vastaa samaa kun itänyt siemen maassa - se alkaa siitä kasvaan ja kehittyyn, mutta ei vielä tiedä että mitä siitä tulee Smiley
tallennettu

-Risto Ahti-
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #17141 : 14.01.2019 10:49:45 »

Kyllä on ollu oudot viimeiset 2-3kk. Hirvittäviä tunnemyllyjä, levottomia öitä, totaalista väsymistä ja kyllästymistäihan kaikkeen.
Tyhjyyttä, "olemista ei missään, ei minkään päällä, eli ns. irrallisuutta". Outoja ihmisiä, vaikeita asiakkaita, duuneihin ja rutiineihin kyrpiintymistä, pimeys ja paskan sään vitutus..
Elimistökää ei tunnu tietävän mikä ois hyvä ja onko nälkä vai eikö ole.  Shocked Tongue buck2 uglystupid2
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17142 : 25.01.2019 01:26:19 »

Me ihmiset olemme kuin lumihiutaleita,
kaikki niin samanlaisia, kaikki niin erilaisia

Maailmankaikkeuden aiheuttama tuska ihmiselle on sitä,
kun se on niin sietämättömän ennalta-arvaamaton kaikesta rytmikkyydestään huolimatta

Maailma koostuu tietynlaisista kuvioista ja sykleistä, kaikella on oma kaavansa;
mutta olemme silti kaaoksessa

Joskus pääsee tilaan, jossa kaikki tuntuu soljuvan, kuin tasainen hiljainen lumisade,
se on puhdasta, eheyttävää, tyynnyttävää -
antaa lohtua ja turvaa, tunteen, että kaikki tapahtuu kuten pitääkin

Toisaalla ihmiset kuin muurahaiset, suurkaupungin metroasemilla, sinkoilevat,
puhelimet korvillaan, take away kahvimukit käsissään
kiireisinä, stressaantuneina,
siellä liike on kuin mustan aukon ympärillä oleva pyörre joka imee kaiken ahnaasti sisäänsä

Kaikki menee jonnekin, lopulta
Alas, ylös tai mustaan aukkoon
Kaikella on suunta
Me emme vain tiedä mikä
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #17143 : 25.01.2019 14:37:17 »

Saattohoitotyötä. Kolme kuolevaa ihmistä, joista yksi soitti juuri että nyt tilanne alkaa olla kriittinen, tulenko pärjäämään kun ei voi enää sängystä nousta mihinkään. Lupasin, että katson asiaa kun tulen vuoroon sitten aikanani. Kuulin äänestä, että elinaikaa on korkeintaan kuukausia, tuskn niitäkään ja kuoleman haistoin paikalla käymässä jo aiemmin.
Toisaalla valvon sydänpotilasta, joka kohtauuksia ja saattaa myös kuolla niihin. Minun tehtäväni on valvoa vuoroni ajan häntä, raportoida voinnista esimiehelle ja pitää omaisetkin ajan tasalla.
Kolmas on jatkuvassa valvonnassa muualla, mutta tulee väistämättä kuolemaan rappeuttavaan sairauteen.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17144 : 25.01.2019 21:11:11 »

En ymmärrä yhtään mistä puhutte, kaikki puhuu niinku omaa asiaansa?  Grin
Mut mulla on väsy ja uupumus tänään, pääkin jäätyy.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 1141 1142 [1143] 1144 1145 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: