Tiigris
|
 |
« Vastaus #17115 : 25.09.2018 23:39:40 » |
|
No, en ole kyllä täälläkään käynyt pitkään aikaan mutta moi vaan kaikille..  Täällä ollaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #17116 : 26.09.2018 00:06:37 » |
|
Moi moi! Aina se porukka hoippuroi tänne takasin jostain 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serafina
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17117 : 26.09.2018 09:38:53 » |
|
Moi! 
|
|
|
tallennettu
|
Valkoinen solaarinen tuuli
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #17118 : 26.09.2018 23:42:03 » |
|
Tiiättekö. Vuosikausia olin väsynyt ja ihan todella poikki, paljon kaikkia oireita.
Oon jossain vaiheessa ajatellut, että mä vain olen väsynyt ihminen, et toisilla vain on enempi energiaa ja melkein hyväksynyt sen että mä en jaksa hirveesti paljoo muuta kuin pakolliset. Ongelmaan löyty syy, mulla on ferritiini matala. Oon aina luullut olevani hyvissä raudoissa kun hemoglobiini 140-160 mutta sepä ei kerro raudanpuutetta suoraan vaan raudanpuute voi olla ilman anemiaakin (anemia=matala hemoglobiini) ja aiheuttaa invalidisoivat oireet kun luuydin on tyhjä raudasta eikä kudoksille riitä näinollen happea.
Joten rautapurkki on nyt mun paras kaveri ja mun silmät on auennut sille, mitä elämä voi olla, kun jaksaakin ihan hyvin aamusta iltaan, eikä saa kauheita lihaskipuja kaikista pikku ponnisteluista!
Sellasta mulle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
hopeapuu
Satunnainen astroilija

|
 |
« Vastaus #17119 : 27.09.2018 12:18:49 » |
|
Moi Tiigris. Itsekin invalidisoivan väsymyksen kokeneena ja siitä hiljalleen toipuvana, olen hyvin iloinen että löysit, mistä on kyse ja mikä auttaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
meryem
|
 |
« Vastaus #17120 : 29.09.2018 17:50:25 » |
|
Tuosta raudasta niin minulla todettiin anemia, jonka todennäköinen syy raudanpuutos. Hb oli pahimmillaan 103 ja jopa kesken kahvinlaiton saattoi joutua menemään pitkälleen välillä kun huippas. Se saatiin rautakuurilla nousemaan 121, joka ei ole paljon, mutta minulle kuitenkin ihan hyvin. Selvästi huomasi eron olossa. Nyt viimeksi kun mitattiin niin hb oli jotain 116 ja lääkärin mielestä se oli ihan ok, vaikka minusta kuulostaa aika matalalta. Enpä edes tiedä onko minulta tuota varastorautaa katsottu, vaikka silloin tätä kyllä tutkittiin. Toisaalta ehkä sekin on matala, jos on muutenkin anemia. Nuokin luvut ovat jo muutaman vuoden takaa. Tämä tuli taas mieleen kun jatkuvasti lihaksia kolottaa, jumittaa. Tai sitten olen vain lähestymässä keski-ikää ja liikun liian vähän  Mutta hyvä Tiigris, että sulla selvisi mistä on kyse ja sitten on energisempi olo.
|
|
|
tallennettu
|
"Like any great love, it keeps you guessing Like any real love, it's ever-changing Like any true love, it drives you crazy But you know you wouldn't change anything, anything, anything" (Taylor Swift - Welcome to New York)
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17121 : 30.09.2018 17:47:41 » |
|
Kaarnikka teetä - olkaa hyvät Flunssa. Väsymys oman elämän muuttumattomuuteen. Haku entisen työnantajan palvelukseen taas - joskus on palattava lähtöruutuun päästäkseen katsomaan uutta suuntaa elämään? Jos jollain on hyvä kristallipallo, niin voisi kurkistaa mun elämääni jotain positiivista vinkkiä sieltä 
|
|
|
tallennettu
|
"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua." -Risto Ahti-
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17122 : 01.10.2018 08:29:41 » |
|
Mun käsittääkseni on kofeiiniton  Sisältää horsmaa, vadelmaa, kaarnikkaa ja sitruunamelissaa 
|
|
|
tallennettu
|
"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua." -Risto Ahti-
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #17123 : 16.10.2018 14:06:57 » |
|
No ihan hyvin voi <3
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #17124 : 16.10.2018 17:38:50 » |
|
Ihana  Mulle haravointi ei oo se juttu, mutta on pakko päästä kahistelemaan paksussa värikkäässä lehtikeroksessa <3
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17125 : 17.10.2018 08:01:01 » |
|
Tänne sais tulla kyllä haravoimaan ihan vapaasti  Itellä kädessä nivelrikkoa ja vaikka mieli tykkäisi haravoinnista, niin nivelrikko hannaa vastaan...  Vaan nyt aamun eka kupillinen pannukahvia ja sit katseet kohti vapaapäivän puuhia
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kyllikki6
|
 |
« Vastaus #17126 : 22.10.2018 12:39:25 » |
|
Nyt on kyllä lounasaika, mutta meikäläinen käy ihan kahvilla Onko muita, joita tuleva täysikuu valvottaa jo pari yötä etukäteen? Oon itse huomannut ainakin tänä kuluneena vuotena, että juuri tämä vaihe valvottaa eniten, kai sitä sitten on niin väsynyt ne pari seuraavaa yötä, ettei mikään mahti maailmassa tai tässä aurinkokunnassa saa pidettyä hereillä  Toki myös se, että tullaan skorpparin aikaan eli kotikentälle, aktivoi jollain tapaa, mutta en ole tähän niin syvällisesti perehtynyt 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #17127 : 22.10.2018 15:44:58 » |
|
Usein, muttei aina. Nyt oon pela yöstä saakka nukkunu huonosti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17128 : 24.10.2018 06:36:13 » |
|
Aamukahvia -olkaapa hyvät Se tulee tuo nivelrikko haittaamaan vielä montaa hommaa, mutta senkin kanssa oppii elänään. Kohta auton kanssa korjaamolle ja sit jonain päivänä pitäs katsastaakkiin se ja talvirenkaatkin vois alle laittaa ja... pitäskö palata siihen aikaan kun mentiin hevosilla, vaikka on niissäkin ne omat kulunsa -kengitys, heinät, kärryt + valjaat/ satulat & suitset... : 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #17129 : 24.10.2018 09:48:49 » |
|
Kunpa palattais, pärjään paljon paremmin hevosten kaa kun autojen
|
|
|