Varjotar
|
 |
« Vastaus #17040 : 14.02.2017 11:45:29 » |
|
Hyvää Ystävänpäivää kaikille 
|
|
|
tallennettu
|
Kuuntele tuulta.
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17041 : 14.02.2017 13:53:25 » |
|
Ystävänpäivää kaikillen  Ihana ilma ulkona, lintujen laulua ja likaiset ikkunat - kevättä kohti mennään 
|
|
|
tallennettu
|
"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua." -Risto Ahti-
|
|
|
Serafina
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17042 : 14.02.2017 15:26:27 » |
|
Ihanaa Ystävänpäivää kaikille astrolaisille!  Onpa todella keväistä, lintujen laulua ja aurinkoa! 
|
|
|
tallennettu
|
Valkoinen solaarinen tuuli
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17043 : 20.02.2017 15:40:07 » |
|
Uunituoreita porkkanasämpylöitä ja päiväkahvit  On ollu kauheen kätevää kun naapurissa asuu tuttuja, niin aina on voinut mennä ylimääräisten leipomusten kanssa sinne kahvia juomaan. Nyt naapurit on viikon lomamatkalla, niin joutuu syömään kaiken ihan itse 
|
|
|
tallennettu
|
"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua." -Risto Ahti-
|
|
|
Elwyn
|
 |
« Vastaus #17044 : 26.02.2017 12:09:33 » |
|
Jep,  :lle ei kelpaa mikä hyvänsä sumppi vaan pitää olla esim. notskikahvia, jotain fancy italialaista tai vähintään laadukasta tummaa paahtoa jos ihan perustavaraa pitää sietää  + bonarina "Kahvi"-niminen kahvi joka maksaa vähän ja on kuulemma tosi hyvää  Piheys iski (mikä sekin näyttäis olevan jossain asioissa tyypillinen piire)
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.02.2017 12:11:38 kirjoittanut Elwyn »
|
tallennettu
|
"Curse the day, hail the night"
Be true to yourself
|
|
|
nikki
|
 |
« Vastaus #17045 : 26.02.2017 12:31:25 » |
|
https://www.paulig.fi/sites/default/files/styles/product_slide/public/media/Product%20images/Boxes/brazil-original-box.png?itok=-LxIjr7zJust nyt on eri kahvia kaapissa ja totesin ettei ole hyvää tämä aamukahvi, että huomenta vaan. Muualla juon kyllä sitä kahvia mitä tarjoillaan, lisäämättä tai poistamatta mitään. Mustana sokerin kera. Opin mustalle, kun yhellä maatilalla maitoa ei ikkään ollut jääkaapissa aamukahvin aikaan. Maalla juotiin ja juodaan paljon kahvia. Välipala koulun jälkeen oli iso muki kahvia ja pullamössöä. Tytär  juo kyllä teetä, kun en mä antanut sille kahvia pienenä. Se oppi teelle. Nyt hän makustelee eri teelaatuja. Kuppi on AINA piripintaan täynnä.  .t ovat kyllä tarkkoja ruuanlaitossa, ja ainakin oma äitini  keitti jopa kaurapuurosta maailman parasta, ainakin tyttären mukaan. Jäi sitä kaipaamaan. Äidiltä jäi perinnöksi leipoa sunnuntaiaamuisin jotakin herkkua. Oiskohan laskiaispullataikinan vuoro nyt.. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nikki
|
 |
« Vastaus #17046 : 26.02.2017 12:58:39 » |
|
(Maku)laatuvaatimus ois kyllä enämpi meikäläisellä  :aa.  tykkää samasta kahvista. Yks  on tarkka ruisleivän laadusta. On hällä kyllä  ja  . Kiinteät merkit tarkkoja, mihin on tottunut, ei saa muuttua? Itelläni tuo kontrollointi keittiössä vissiin ylipäätään kiinteän laadun niskavoittoa, ja  :n tarkkuuttakin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #17047 : 26.02.2017 15:14:37 » |
|
Itelle ei oo niin väliä, kuhan on kahvia, helppo ja nopee. Pikakahvi siis. Pitää saada se just sillon kun sitä tarvii. Muuten se kahvihampaan kolotus ehtii jo unohtua ja sitten sitä jää jumiin johonkin  mitä kaikkee. Yks  oli hyvin tarkka kahvistaan...se oli maitoa, kookosöljyä ja pikakahvia sisältävä yhdistelmä...tosi hyvää, mut se piti olla just semmonen ja oikein tehty'. Keksi tuon, niin mikään muu ei sen jälkeen kelvannut :  Mulle ei oo väliä. Tottumuksilla ja...ei se niin tarkkaa ole. Kunhan se pysyy sellaisena  Siinä tulee sitten ongelma jos tuota asiaa yrittää muuttaa...että jonkin leipälaadun tai teen tai kahvin tms. kanssa pitäisikin yhtäkkiä alkaa ola tarkka ja vaativa. Voi se hetken mennä, uutuudenviehätystään, laatuilu ja standardivaatimukset...mutta ei se kauaa toimi sekään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
valkoinentaikuri.
Satunnainen astroilija

|
 |
« Vastaus #17048 : 27.02.2017 12:00:13 » |
|
Tällä hetkellä toiset aamukahvit kahvit miulle valmistaa  , noituu ku huono keitin. Joka ilta laittanut purut valmisiiks, ettei aamulla tarvi ku napsauttaa keitin päälle  Eilen sain  keittämää, teki kunnon mutteripannuespressot teki raakasnickersin kera, oli herkullista 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
valkoinentaikuri.
Satunnainen astroilija

|
 |
« Vastaus #17049 : 27.02.2017 12:01:58 » |
|
Tällä hetkellä toiset kahvit tälle aamua kahvit miulle valmistaa  , noituu ku huono keitin. Joka ilta laittanut purut valmisiiks, ettei aamulla tarvi ku napsauttaa keitin päälle  Eilen sain  keittämää, teki kunnon mutteripannuespressot teki raakasnickersin kera, oli herkullista  Mukavaa päivää kaikille 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
downtempo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17050 : 03.03.2017 21:50:54 » |
|
 kun ovat ajan hermolla vaikken oo  niin komppaan mun  :lla et pitää kaikki olla ajantasalla, pelit ja vehkeet kuntoon! Itelle tuli morkkis kun meinasin jämähtää digivehkeissä kerran vähän vanhempaan mallistoon. En tiiä mikä siinä on. Kait se vanha ei oo niin hyvä kait, koska uudempi tarjoo enemmän virikkeitä, ja on toimivampaa olla synkassa uuden kanssa kuin vanhan.  Sama pätee muissakin osahaaroissa, mikään ei oo puuduttavampaa kuin jämähtää vanhaan. Varsinkaan siis silloin kuin vanhalla ei oo mitään tarjottavaa enää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17051 : 04.03.2017 10:54:44 » |
|
Oi ei... mä olen jämähtänyt sitten siihen vanhaan ja pahasti  Aamukahvia tässä just juon ja keitän sen kahvipannulla (joo - luit ihan oikein) - mulla on tietokone (ikää likelle 10v ja kohta tarvis tehä jotain ja ajatuskin uuden koneen hankinnasta ahistaa) Puhelinkin on sellainen et kyl sillä nyt voi soittaa ja tekstata, mutta ei muuta... :  Mikro (jonkun vanha kapine sekin) on talossa ja sitä käytän äärimmäisen harvoin. Siivous sujuu ilman imuria ja telkkaria ei talossa ole eikä ihan äkkiä tule. No senverta nykyaikainen olen kuitenkin et pyykkikoneesta en luovu - siinä menee mun rajani
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
meryem
|
 |
« Vastaus #17052 : 04.03.2017 12:50:50 » |
|
Domo, apua  Tiskikone, pyykkikone, imuri, kahvinkeitin, tietokone, smart-tv ja kännykkä. Niistä en luovu  mutta ei tarvi olla kallein puhelinmalli etc. En yleensäkään osta uutta tekniikkaa heti, koska se on usein vielä epävarmaa ja kallista. Vasta kun se yleistyy ja kehittyy niin sekä laatu paranee että hinta on edullisempi  En siis ole mikään edelläkävijä näissä jutuissa. Yleensä hommaan uutta vasta kun on pakko. Mun isä ja veli painosti käyttään whatsappia.  ja  on tekniikassa ja uusissa jutuissa aina mua edellä.  Edit: huomasin muuten sattumalta, että kahvitupa täyttää tänään 9 vuotta! Eiköhän se olis synttärikahvit, ihan suodatinkahvia, jos sellainen käy 
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.03.2017 12:52:28 kirjoittanut meryem »
|
tallennettu
|
"Like any great love, it keeps you guessing Like any real love, it's ever-changing Like any true love, it drives you crazy But you know you wouldn't change anything, anything, anything" (Taylor Swift - Welcome to New York)
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17053 : 04.03.2017 13:08:29 » |
|
Kyllähän mä suodatinkahviakin juon, mutta taidan kuitenkin viritellä puuhellaan valkean ja keitellä ne pannukahvit silleen ihan perinteisellä tavalla Jos vaikka leipos täs mustikkapiirakan sen kahvin kaveriks... 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Varjotar
|
 |
« Vastaus #17054 : 07.03.2017 11:26:49 » |
|
|
|
|
tallennettu