Eklektikko
|
 |
« Vastaus #17010 : 20.01.2017 14:37:37 » |
|
i arkeen; esim. joululaulut saisivat minusta soida radiossa sinne loppiaiseen asti.
Toivontuottajien Jouluradio aloittaa 1.12. ja soittaa joululauluja tauotta ilman pölinää (paitsi että on siellä joku toivekonsertti tai pari missä on juontajat) loppiaisen 6.1. keskiyöhön saakka.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
meryem
|
 |
« Vastaus #17011 : 20.01.2017 14:58:35 » |
|
Haha, en minä sentään kuukautta syö laskiaispullia  Kun ne tulee kauppoihin (joka vuosi aikaisemmin ja aikaisemmin) niin syön yhden ja sitten toisen leipomosta ostetun oikeana laskiaisena. Runebergintortuista en ole ikinä niin välittänyt enkä myöskään mistään ystävänpäivän leivoksista ym. Joulutortut jäi tekemättä ihan kokonaan tänä vuonna. Ihan sama kuin lena-mimosalla, että aattona en halua enää leipoa mitään ja sitten ne vaan jäi tekemättä. Mutta mitä tuumaatte siitä, että meillä oli työporukalla eilen pikkujoulut. Ei ollut laatikoita eikä kinkkua, vaan erinomaisen hyvä buffet ja riittävästi punaviiniä ja kuohuvaa. Myöskin liian vähän unta, tänään liian pitkä työpäivä ja illalla myöhään vielä keikka. Tuntuu, että menisin vaikka mieluummin heti töiden jälkeen kotiin pesemään pyykkiä. Voihan  Vähän liikaa ohjelmaa nyt tässä alkuvuodesta... 
|
|
|
tallennettu
|
"Like any great love, it keeps you guessing Like any real love, it's ever-changing Like any true love, it drives you crazy But you know you wouldn't change anything, anything, anything" (Taylor Swift - Welcome to New York)
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #17012 : 20.01.2017 15:04:40 » |
|
Eilen pikkujoulut  Siitä mä pidän!  Riko kaikki kaavat, mutta älä pidä pikkujouluja lokakuussa 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serafina
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17013 : 20.01.2017 15:12:33 » |
|
Jouluradiota kuuntelinkin ahkerasti muutaman vuoden ajan, mutta sitten kyllästyin siihen ihan totaalisesti. Nyt en kuunnellut sitä enää ollenkaan! Siitä tuli sellainen ähky ja sitten sieltä tuli tosi paljon jotain sellaista iskelmäpoppia, jota en oikein joulumusiikiksi mieltänyt. Minusta on kivempi kuunnella sellaisia kanavia joilta tulee pölinää ja välillä myös uutiset.  Pikkujoulut tähän aikaan vuodesta... Nyt ei kyllä enää pysty oikein virittymään joulutunnelmaan, ollaan niin selvästi kevään puolella jo! Eikä oikein kyllä osaa tulevankaan joulun tunnelmaan vielä virittyä. 
|
|
|
tallennettu
|
Valkoinen solaarinen tuuli
|
|
|
meryem
|
 |
« Vastaus #17014 : 20.01.2017 15:25:54 » |
|
Ei ollut minun asia päättää pikkujoulujen ajankohdasta, mutta ihan jännä pitää ne tammikuussa. Ei siellä kukaan joulutunnelmissa ollut. Ei menneen eikä tulevan joulun. Lähinnä meidän työporukan motto tuntuu olevan, että mikä tahansa on syy järjestää bileet.  vaikka tammikuussa joo, mutta ei lokakuussa, siitä olen ihan samaa mieltä. Lokakuussa on vain kaksi liputuspäivääkin niin ei sitä saa pilata jouluhössötyksellä. Olen viettänyt aika monta hyvin perinteistä joulua ja edelleen on sellaisia perinteitä, joita tykkään vaalia. En riko kaavoja tietoisesti, mutta sitä huomaa nykyään tekevänsä enemmän fiiliksen mukaan. Se mun vanhankansan kalenterini tuli vihdoin! Siellä on tarinoita mitä perinteisesti on liitetty vuoden kiertoon. Eilen oli Heikin päivä ja silloin kai talven selkä taittuu. Hmm.
|
|
|
tallennettu
|
"Like any great love, it keeps you guessing Like any real love, it's ever-changing Like any true love, it drives you crazy But you know you wouldn't change anything, anything, anything" (Taylor Swift - Welcome to New York)
|
|
|
Elwyn
|
 |
« Vastaus #17015 : 20.01.2017 21:00:58 » |
|
Pitäis itsekin hommata tuollainen Wanhan kansan kalenteri. Sopis muuten hyvin mieskalenteriinkin kans jotkut viisaudet, kuten "vetoketju kiinni ettei ori pääse karkuun". Mun mieskalenterin kuvien ukot vaan aika kliseisiä hunkseja, joten pitäis olla hiukan enemmän särmää 
|
|
|
tallennettu
|
"Curse the day, hail the night"
Be true to yourself
|
|
|
nikki
|
 |
« Vastaus #17016 : 21.01.2017 00:55:10 » |
|
Aattoaamuna leipoo hän tuoreet joulupullat, niitä hannunvaakunoita ja kiekuroita se pullantuoksu on niin kotonen ja on jotakin just leivottua. Otin muuten just uunista kanttarellipiiraan...puolenyön kaffeelle, vassooguut Vanhat merkkipäivät -kirjassa on paljon näitä vanhankansan uskomuksia, Suomen kirjallisuusseuran kokoama kirja, löytyy hyllystä tietennii...  19.1. Heikin päivä Heikki on talven napa. Pieksämäki Heikkinä talven selkä poikki. Nurmes (talvi puolivälissä) Kun on helppo henrikki, niin on paukku paavali. Ylöjärvi Kun heikkinä helisee, ja paavalina paukkaa, tulee hyvä hernevuosi. Kärkölä Heikkinä kahtia karjan ruoka, kolmia miehen muona Kangasniemi ja tuo vimonen on yks niistä, miksi yhdistän  :een varastot, pitää varautua tulevaan..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serafina
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17017 : 21.01.2017 08:49:45 » |
|
Siitä olen henkilökohtaisesti iloinen ettei enää tarvitse leipoa piparkakkuja. Lasten ollessa pieniä niitä askarreltiin ja paistettiin monta pellillistä ja joulun jälkeen piti heittää loput roskiin kun kukaan ei sietänyt niitä enää edes silmissään.  Nykyisin rouskuttelemme joulunpyhinä Annas-pipareita ja ne ovat paljon parempia kuin meidän omatekoiset Mutta eivät nekään enää sitten joulun jälkeen maistu. Piparkakut myös jotenkin niin liittyvät jouluun. Jotkuthan tosin syövät niitä ympäri vuoden. Hyvä niin, että piparkakkuja on aina kaupasta saatavilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serafina
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17018 : 22.01.2017 08:59:38 » |
|
Leivoin tosca-kakun valmiista aineksista, pakkauksen ohjeen mukaan. Tuolla se on nyt jäähtymässä. Se on minun bravuurini. Onnistuu varmasti (ellei tummu liikaa uunissa) ja on aina yhtä herkullista! 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17019 : 22.01.2017 15:24:05 » |
|
Eilen leivoin mokkapaloja ja tänään sit naapurin kans juotii kahvia ja syötiin niitä  Jäi mulle vähän huomisellekkin kahvitauolle niitä... : 
|
|
|
tallennettu
|
"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua." -Risto Ahti-
|
|
|
Elwyn
|
 |
« Vastaus #17020 : 25.01.2017 22:06:32 » |
|
Uutta tiimiä pystyttämässä ja on aika jänskä setti tyyppejä.. Tähän mennessä 3x  , 2x  ja yksi  + kouluttaja  Nykyisessä kokoonpanossa on  , 2x  ,  , 2x  , 2x  Mullahan on säännöllisin väliajoin hyvin interestingejä selvittelyjä toisen ravun kanssa, joten ajattelin että tästä voi tulla jännää jos olisi yksi tiimillinen rapuja  Tää mun vanha  on lisäksi 
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.01.2017 22:08:09 kirjoittanut Elwyn »
|
tallennettu
|
Be true to yourself
|
|
|
meryem
|
 |
« Vastaus #17021 : 26.01.2017 11:21:26 » |
|
Meidän tiimissä on 3x  ,  ,  sekä yksi pomoista  , harmittavasti en kaikkien merkkiä tiedä. kalat on innokkaimpia bilettäjiä ja kauris valittelee huonoa palkkaa.  on rauhallinen pomo, mutta ei jostain syystä kauriin kanssa tule toimeen. Toinen pomo onkin sitten nopeampi liikkeissään, mutta hänen merkkiä en tiedä. Miten sä Elwyn oot saanu noi tiedot? Mä utelin jossain illanistujaisissa, mutta harmi kun ei kaikkea muista  Edit. ainakin yksi  myös tiimissä. Mukava tyyppi, tällä hetkellä hoitovapaalla. Oletteko muuten kertoneet töissä astrologia harrastuksestanne? Meillä näyttää olevan aika vesipainotteinen tiimi, muutama maamerkki ja sitten minä  Taidan muuten olla porukan ainoa  en ole varma onko edes muita tulimerkkejä. Ainakaan meidän tiimissä, firmassa muuten kyllä ainakin  löytyy ja lisää 
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.01.2017 11:51:03 kirjoittanut meryem »
|
tallennettu
|
|
|
|
meryem
|
 |
« Vastaus #17022 : 26.01.2017 16:17:00 » |
|
Minä hämmästytin yhdellä työpaikalla kun arvasin oikein työkavereiden aurinkomerkkejä.  Yksi oli jopa vähän järkyttynyt ja piti minua suurinpiirtein noitana :  Käytin juurikin tuota, että mikä merkki tuli tyypistä mieleen. En ole itsekään kertonut harrastuksestani, mutta käynyt monesti, että esim. kahvihuoneessa selaa jotain naistenlehteä ja sitten siihen tulee työkaveri, joka huomaa, että luen horoskooppia ja huvikseen kysäisee, että mitäs minulle sanotaan ja sitten kysyn hänen merkin ja siitä se keskustelu lähtee. Jossain tapauksessa toinen itse sanoo tai käy ilmi syntymäpäivä. En ole skeptikoihin törmännyt, enemmän näihin kevyesti kiinnostuneisiin. Varsinkin naisten kanssa lehtien viikkohoroskoopit toimii usein kevyenä johdantona aiheeseen. Tuo minun arvailunikin oli lähtenyt juuri tuollaisesta kahvipöytä keskustelusta ja sitten yksi ei suostunut kertomaan merkkiään ja arvasin oikein. Joskus jos tiedän aurinkomerkin niin saatan arvailla kuumerkkiä tai nousumerkkiä, mutta nämä arvailut yleensä jäävät ihan omikseni.  Samaa olen huomannut, että sympatiat menee joskus ihan ristiin mitä voisi aurinkomerkkien perusteella kuvitella, mutta ajattelen, että noi muut tekijät sitten selittää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elwyn
|
 |
« Vastaus #17023 : 26.01.2017 19:47:10 » |
|
Mä olen esimiesasemassa ja näen sitä kautta (ainakin tässä työssä) työntekijöiden tietoja. Teen myös rekrytointia, työhaastatteluja ja jaan esim. lahjat synttäreinä omille alaisilleni joten on vaikea välttyä tietämästä syntymäaikaa  Kellonaikoja en tiedä, enkä ole tainnut kysyä keltään. Oman tiimin kanssa on puhuttu syntymäajoista, horoskoopeista ja numerologiasta muutenkin ja tässä firmassa tuntuu joka toinen olevan joko noita tai aurojen lukija joten ilmapiiri on hedelmällinen. Mulla on ollut muitakin työpaikkoja missä on ollut samantyylistä ja kerran olen tavannut yhden pitkän linjan astrologian harrastajan kun olin yökerhon narikassa töissä 
|
|
|
tallennettu
|
Be true to yourself
|
|
|
Domo
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17024 : 27.01.2017 21:39:28 » |
|
Mä luulen että pelätään jotain asiaa kun sitä ei ymmärretä. Pelätään ehkä myös leimautumista joksikin hörhöksi, jos uskaltaa horoskoopeista yms puhua. Mä olen päässyt siihen pisteeseen että en enää välitä mitä muut musta ajattelee - kun ite tietää et päässä on vikaa, ni silloin sitä on melkein terve 
|
|
|
tallennettu
|
"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua." -Risto Ahti-
|
|
|
|