Sivuja: 1 ... 1104 1105 [1106] 1107 1108 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7636638 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16575 : 07.09.2013 22:53:54 »

Meillä on tiimissä norjansuomalainen, ja se pärjää täällä ruotsalaisten kanssa norjalla > kielet ovat aika lähellä toisiaan. Tanska sitten vähän hankalampi asia, vaikka on sekin hyvin lähellä norjaa ja ruotsia. Mä olen toistaiseksi vääntänyt näiden kanssa englantia ja kaupassa jne. mennään "tack"-osastolla. Kollega on asunut Ruotsissa jo 13v, ja puhuu aina kaikkialla englantia. Meillä tiimissä työkielet ovat suomi ja englanti, joten siinä mielessä oli helppo lähteä Cool Firman sisäinen kieli on englanti, eli koulutukset jne. on englanniksi. Työntekijöitä on pohjoismaiden lisäksi esim. Saksasta.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2013 00:00:05 kirjoittanut Elwyn » tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Be true to yourself
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16576 : 16.09.2013 19:51:37 »

Mä jouduin ranskalaisen charmilastin jyräämäksi  Shocked  Cheesy
Niitä tuli kauppaan kaksi pakettiautollista; hemmetin hyvännäköisiä ranskalaisuroita. Tiätte kyllä  smitten
Jäivät ovelle puuhaamaan jotakin omituista, ja yksi niistä hyppeli niin että jouduin tekemään muutaman väistöaskeleen miekkosen ympäri ettei olisi tullut kolaria. Jatkoin muina miehinä kauppaan, ja sitten tämä heppuli virheensä huomattuaan juoksee perääni ja anteeksipyyntöjen virta oli toooodella vuolas Cheesy Noh, ostin vain tiskiainetta, ja kassalla olin ranskalaishurmurien perässä...heillä oli jukeliton kasa kaikkea kärryissään. Seisoksin siinä ihan normaalisti, mutta voi kun namupalat huomasivat, että heidän takanaan seisoo naisenpuoli vähine ostoksineen niin kovin pahoillaan olivat etteivät aiemmin olleet huomanneet päästää minua edelleen Cheesy Ja kun pääsin lopulta autolleni, se päätti olla starttaamatta. Noh, se tekee sitä, ja siihen on omat jipponsa, mutta ai kauhee; kohta lasini takana koputteli kaksi pakettiautollista näitä ranskalaisia hurmureita ja tarjosivat apuaan Cheesy  smitten Oikein toivoin että autoa olisi täytynyt työntää...olisi se ollut näky!  Grin Haukuin kyllä niille ranskalaiset autot, joihin oma kotteroni kuuluu, ja sain suklaasimmut lopulta uskomaan, että ei, en tarvitse apua. Suomalaisnaisen ja ranskalaisnaisen ero lie ainakin siinä - kun tässä on jo tullut aika monta eroavaisuutta suomalaisiin miehiin - että avasin sitten nokkapellin ja aloin sievästi rukata autoani, kun ranskatar varmaankin olisi räpytellyt ihanaisia silmiään ja antanut herrain auttaa...
En tiä, mutta johan piristi  smitten Grin Cheesy

Ehkäpä  tr aurinko  neitsyt ysihuoneen kärjellä  aspect_opp  mars ?  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013 19:56:12 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #16577 : 17.09.2013 10:02:31 »

Jestas Hilda  2funny  smitten
Voi ihanat ranskalaisuroot  Cheesy
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #16578 : 20.09.2013 12:44:38 »

Mitäs tahtoo sanoa pelikorttien ruutu ässä?
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #16579 : 16.10.2013 18:18:26 »

Aiheesta toiseen, mistä olette ostaneet hapansilakkaa?

Niin siis Suomessa asuen, Ruotsista sitä varmasti saa senkun menee kauppaan, ootko Elwyn muuten maistanut?
tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16580 : 16.10.2013 20:05:08 »

Juuei hapansilakat maistu Tongue Pelkästään haju on kauhistusta aiheuttava, mutta kyllähän sitä tosiaan tuolta kaupan tiskistä saa kun vaan menee hakemaan.

Pohjois-Suomessa tietääkseni harrastetaan kans hapansilakan syöntiä. Löytyiskö esim. Helsingistä kauppahallista tai Stockalta.. Googlettelin asiaa, ja pongasin tuon Stockan.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2013 20:37:58 kirjoittanut Elwyn » tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Be true to yourself
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #16581 : 16.10.2013 20:58:49 »

On se niin väärin! Grin

Juu Stockan huomasin kanssa, mtn keskisuomen hakutuloksia ei näkynyt... Kai se pitää pistää tilaten.

Kaverit kutsui halloween-bileisiin, jotenkinhan se pitää kostaa, kutsun heidät hapansilakan maistajaisiin laugh  Tässä punnitaan ketä kauhuteema oikeesti puhuttelee, kjähähähää. Tosiaan voi olla että itsekin laattaan kun purkki avautuu eli en lähde soitellen sotaan Grin
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #16582 : 18.10.2013 10:20:53 »

Mä en koskaan katso mitään elokuvia. En varsinkaan mitään näitä vuosaaria tai kasipalloja, pelkästään jo kun kuulee niistä niin tulee sellainen että en hitossa katso vahingossakaan. Mutta nyt tämä Leijonasydän kuulostaa siltä että voisin mennä katsomaan. Itseni tuntien, luultavasti en mene, mutta olen silti päässyt jo näin pitkälle.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16583 : 18.10.2013 10:56:15 »

Minä en katso elokuvia yleensä elokuvateatterissa ihan pihiyttäni ja laiskuuttani: Ne ilmaantuvat kuitenkin suht kaikki kirjaston DVD-hyllyyn parin vuoden viiveellä ja sitten katson ne ilmaiseksi kotona tietokoneella.  Grin Poikkeuksen tästä tekevät visuaaliset scifi- tai tomintaspektaakkelit, jotka pääsevät hyvin oikeuksiinsa laajakankaalla, mutta usein nekin ehtivät mennä pois teatterien ohjelmistoista ennen kuin muistan että tuokin piti käydä katsomassa.

Elokuvat ovat semmoinen omituinen juttu, että nautin erittäni paljon elokuvateatterissa käymisestä silloin harvoin kun niin teen, mutta en silti saa ikinä sinne lähdettyä ellei ole jotain tosi poikkeuksellista ohjelmistossa tai joku kaveri raaha leffaan. Sama koskee ulkomaanmatkoja: Nautin niistä kovasti kun niille lähden, mutta ei ole omaa impulssia lähteä ikinä. Tämä on vähän outo kombinaatio, olen ihmetellyt miksi ei ole impulssia kun se ilo matkasta/leffasta on kuitenkin sitten niin suuri että sen perusteella luulisi olevan.  Shocked
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16584 : 18.10.2013 11:04:29 »

Mulla tulee ahtaanpaikan kammo leffateatterissa, joten ostan ja vuokraan kaikki leffat ja katselen ahkerasti kotona.
Eron jälkeen on ollut pakko opetella menemään yksin ja joskus hieman pakottaa itsensä liikenteeseen. Nykyään tykkään käydä yksin baareissa jopa  Grin
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16585 : 18.10.2013 11:28:08 »

Elokuvat ovat semmoinen omituinen juttu, että nautin erittäni paljon elokuvateatterissa käymisestä silloin harvoin kun niin teen, mutta en silti saa ikinä sinne lähdettyä ellei ole jotain tosi poikkeuksellista ohjelmistossa tai joku kaveri raaha leffaan. Sama koskee ulkomaanmatkoja: Nautin niistä kovasti kun niille lähden, mutta ei ole omaa impulssia lähteä ikinä. Tämä on vähän outo kombinaatio, olen ihmetellyt miksi ei ole impulssia kun se ilo matkasta/leffasta on kuitenkin sitten niin suuri että sen perusteella luulisi olevan.  Shocked

Tuskinpa se olisi enää yhtä hauskaa jos joka päivä kävisi.  Wink
Niinhän ne työnsä puolesta matkustavatkin monet sanovat, ettei sitä vapaalla enää halua matkustaa.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16586 : 18.10.2013 12:09:00 »

Tuskinpa se olisi enää yhtä hauskaa jos joka päivä kävisi.  Wink
Niinhän ne työnsä puolesta matkustavatkin monet sanovat, ettei sitä vapaalla enää halua matkustaa.

Minä kyllä mietin tätä ihan sen vuoksi että epäsuhta haluttomuuden lähteä matkalle/elokuviin ja niistä saatavan nautinnon välillä on täysin järkyttävää luokkaa: MIksi ei tule lähdettyä elokuviin kun kerran kahdessa vuodessa tai edes sitä ellei joku raahaa, kun kuitenkin nautin elokuvista siellä elokuvateatteriolosuhteissa niin paljon? Tai miksei tule matkustettua edes kerran viiteen vuoteen edes Tallinnaan tms. kun kuitenkin nautin itse matkasta sitten niin paljon? Ylialtistuksesta ei todellakaan ole kummassakaan kyse. Tämä ei häiritse tietenkään millään tavoin, mutta on jotekin kyllä sen verran outoa, että olen sitä vuosikaudet ihmetellyt.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16587 : 18.10.2013 12:58:05 »

Sitten se vaan pitää ottaa itteään niskasta kiinni joskus. Afro Arki tuppaa vähän jumiuttamaan niihin samoihin tottumuksiin helposti. Tallinnaan pääsee nykyään niin halvallakin ettei voi kuvitella. Jollain tarjouksella saa kotipaikkakunnaltaan kuljetuksen satamaan ja takaisin sekä laivamatkat jopa halvemmalla kuin mitä menisi mennä pelkästään junalla Helsinkiin.  Huh
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #16588 : 18.10.2013 12:59:12 »

MIksi

Nää on näitä elämän mysteereitä. Wink  Ihan kaikkiin miksi-kysymyksiin ei löydy edes huteraa vastausta...

Mä jotenkin tunnistan tuon kuvion, mutten nyt millään saa kiinni mihin juttuihin se on mulla liittynyt. Pyörii ihan kielen päällä, taikka siis aivojen tietoisen alueen reunamilla. Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16589 : 18.10.2013 13:04:04 »

Sitten se vaan pitää ottaa itteään niskasta kiinni joskus.

Voi toisaalta myös olla, tuli juuri mieleen, että kyse on siitä että nautin monista asioista tosi paljon, kun osaan nykyään elää enemmän hetkessä kuin ennen ja siitä saavat sitten osansa niin elokuvat kuin matkatkin. Ja jos näin on, niin sitten se motivaatio ryhtyä hommaan on nimenomaan se mikä oikeasti kertoo aidosta halusta ja kiinnostuksesta, ja se aktiviteetista saadun nautinnon määrä ei kerrokaan mitään muuta kuin hetkessä elämisen määrää. Meinaan treenileireille ja liveroolipeleihin kyllä tulee lähdettyä vaikka se vaatii vähintään yhtä paljon tai enemmän vaivannäköä, mutta matkoille ja elokuviin ei.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 1104 1105 [1106] 1107 1108 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: