Ave^^
Vieras
|
 |
« Vastaus #16230 : 29.10.2012 11:36:45 » |
|
Outoahan se on, että kuntavaaleissa, joilla on kaikkein suurin merkitys rivikansalaiselle, on pienin äänestyprosentti. Presidentinvaaleissa taas, joissa valitaan kuka leikkailee niitä silkkinauhoja avajaistilaisuuksissa, on sitten suurin äänestysprosentti. Niinpä niin.  Mutta kyllä se äänestämättä jättäminen on minusta aina jollain tavalla kannanotto, joka poliitikkojen tulisi ottaa tosissaan. Mitä sekin tarkoittaa jos puolta kansasta ei kiinnosta äänestää tai ei löydy sopivaa ehdokasta tai kapinoi äänestysjärjestelmää kohtaan? Ja, kyllä se oikeus siihen kannanottoon pitää olla, ei mitään sakkoja äänestämättömyydestä herranjestas sentään. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
 |
« Vastaus #16231 : 29.10.2012 11:47:18 » |
|
Minun mielestäni äänestämättä jättäminen ei ole kannanotto, vaan ymmärtämättömyyttä siitä että äänestämättä jättämisen ainoa viesti joka menee perille on 'ei voisi vähempää kiinnostaa.' Riippumatta siitä, mikä on sen äänestämättä jättäneen oma tarkoitettu viesti, vallassa oleville poliitikoille se on vain EVVK-viesti. Ja osalta se on ihan todellinen EVVK-viesti.
Ja se hyödyttää heitä: Juuri ne puolueet jotka ovat vallankahvassa kiinni, hyötyvät äänestämättä jättäneistä, jotka jättävät äänestämättä, koska eivät tykkää vallassa olevien politiikasta.
Asiaa kannattaisi ajatella näin: Äänestämättä jättäminen on ääni sille puolueelle, josta tykkäät kaikkein vähiten, koska jos olisit äänestänyt olisit äänestänyt juurikin heistä eniten eroavaa puoluetta/ehdokasta.
Ei kannata ihmetellä, miksi Kokoomus on niin suosittu ja miksi kukaan ei todella aja vähempiosaisten asiaa: Hyvin menestyvät varakkaat ihmiset äänestävät enemmän, joten he saavat enemmän edustusta itselleen ja heidän etujaan ajavia on siten enemmän.
Järkiheittoisuuden huippu ovat pienipalkkaiset - esim. sairaanhoitajilla tämä on hälyttävän yleistä - Kokoomuksen äänestäjät: Se, että äänestämällä jo valmiiksi varakkaiden ja menestyneiden puoluetta, tulisi itse sellaiseksi, on puhdasta toiveajattelua. Se että äänestää menestysimagopuoluetta, ei tee äänestäjää menestyneeksi.
Jos välttämättä haluaa tehdä jonkinlaisen kannanoton joka oikeasti näyttää muultakin kuin siltä ettei voisi vähempää kiinnostaa, on syytä vaivautua äänestyskopille ja pudottaa vain sitten uurnaan tyhjä lippu, tai äänestää niitä klassikoita malliini Aku Ankka ja klassikkokuva 'kumolleen käännetty kirkkovene.' SE antaisi jotain muutakin signaalia vallanpitäjille, kuin että ei voisi vähempää kiinnostaa.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
 |
« Vastaus #16232 : 29.10.2012 12:03:11 » |
|
Vallan kahvaan jos muutosta haluaa, parhain tapa olisi äänestää mitä tahansa puoluetta, joka ei ole vallassa, mieluiten sellaista, jossa sattuu olemaan nousuhuumaa ilmassa, kuten perussuomalaisilla. Väliä ei ole sillä, mitä puolue ajaa, vaan sillä, että ne vallassa olevat ihmiset siellä saisivat pienen sätkyn edes, että heidän politiikkaansa ei olla oltu tyytyväisiä. Valitettava totuus on se, että sopivaa ehdokasta voi välillä olla todella vaikea löytää, puolueet muistuttavat liikaa toisiaan, ja kun äänestät yhtä hyvää tyyppiä, ääni meneekin puolueen toiselle ei niin hyvälle tyypille. Tyhjät laput kuulemma lasketaan, akuankkoja ja kirkkoveneitä ei. Eli tyhjiä heittämään jos haluaa ottaa kantaa.  Silti olen sitä mieltä, että myös se EVVK on aina viesti kansan tilasta. Kyllähän siellä aina muhii aika iso potti niitä, jotka voivat yhtäkkiä äänestää perussuomalaisia yms.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #16233 : 29.10.2012 21:33:14 » |
|
Samaa mieltä molempien kanssa, sekä eklektikon että Aven. Mua häirittee. Mulla on semmonen olo, että jossain mun likellä on menossa jotain, jota en vaan tajua, ja olis syytä tajuta tai tulee joku pettymys tai sattumus vastaan  Ja voihan hemmetti, mikä paine!Tuntuu että on kertakaikkisen pakko NYT saada alkuun päätös ja toimenpiteet uudesta elämän suunnasta. Mutta parhaat vaihtoehdot eivät onnistu, joten tyydynkö kompromissiin, vai odotanko vielä, jos tulee uusia mahdollisuuksia? Taivas olis sitä mieltä, että nyt ja heti kun laitat alulleen jotakin niin hyvä tulee. Mutta se on todettu, että hätäilemällä ei saa kun kasan kakkaa niskaansa. AAAAARGH!, AAAAAAAARGH!
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.10.2012 10:27:52 kirjoittanut Kuuhilda »
|
tallennettu
|
|
|
|
SanctAstra
|
 |
« Vastaus #16234 : 31.10.2012 00:24:48 » |
|
Ilmottauduin erikoistumis/jatko-opintoihin. Olis niinku just mun juttu. En malta odottaa opiskelun alkua. 
|
|
|
tallennettu
|
May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
|
|
|
eppana
|
 |
« Vastaus #16235 : 31.10.2012 07:36:21 » |
|
Koulu väsyttää enemmän kuin uskoinkaan ja suurin osa vapaa-ajasta menee nukkumiseen. Rahat tosi tiukalla ja oikein saa pohtia et syökö mieluummin aamulla vai illalla sen puuronsa. Hoitokoira tuli yli kk sitten maksimissaan viikoksi eikä mitään tietoa milloin omistaja pääsee sairaalasta ja saan ton matontuhoojan kotiinsa. Ukko ilmoitti YT-neuvottelusta suhteessa ja on nyt jossain miettimässä asioita. Kaiken muun kestäis, mut nyt kun näyttää ja tuntuu siltä että oikeesti erotaan ja ettei tämä miettimällä parane, niin tuntuu vähän kohtuuttoman raskaalta. Onneksi on tuo koulu että saa muuta ajateltavaa eikä mökkiydy taas kokonaan. Eikö joskus vois olla hetken helpompaa ja tasaista  ..
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #16236 : 31.10.2012 07:48:20 » |
|
No joo, S.A...niin ne vain jotkut ilmoittautuu ja sillä sipuli...  Eiku onnea oikeesti  Ja Voi eppana, reppana, VOIMMIA sulle, kyllä se taas sinne risukasaan, oikeesti 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
 |
« Vastaus #16237 : 06.11.2012 15:13:48 » |
|
mites teil noin muuten? ootteko jo päässeet rajattomaan 5d luomiseen?? 
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
 |
« Vastaus #16238 : 06.11.2012 15:21:44 » |
|
onko täällä muuten ketään Sashan kaltaista värikästä persoonaa? sain häneltä jotain ideoita ja nyt on ihmeitä tapahtumassa. kaikki on tosiaan mahdollista, - kun henkisyys aukeaa niin kaikki muukin. ulkomaille muutto todentumassa itsellä kyl tätä vauhtia.
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Eklektikko
|
 |
« Vastaus #16239 : 06.11.2012 15:22:50 » |
|
MItä se 5D tarkoittaa?  MInulla menee aina hermo näihin numeroihin ja hierarkioihin, joilla 4d (3-ulottuvuutta + aikaulottuvuus) harhaan inkarnoituneet ihmiset yrittävät (vaihtelevalla menestyksellä) jäsennellä moniulotteista todellista universumia, joka ei kuitenkaan suostu asettumaan mihinkään järjestykseen tai hierarkiaan, vaikka pikkuinen ihmismieli sellaisesta tykkäisikin. Kanssaluomisessa olen sen sijaan ollut jo vuosikausia ja myös sanoutunut irti karmasta. Toivotut ja sielulle tarpeelliset asiat tulevat eteen synkronistisesti kuin itsestään ja ihmissuhdesaippuaoopperat ovat tyyntyneet täysin.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
 |
« Vastaus #16240 : 06.11.2012 15:25:51 » |
|
mä kun diggasin Sashan saippuaa,eikö kukaan enää täällä tuota sitä?? international?
5d on kunkin tulkittavissa mut niin, ihmisdraaman ulkopuolella..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
 |
« Vastaus #16241 : 06.11.2012 16:22:47 » |
|
Ohan täällä Sashankin jälkeen ollu saippuaa tai draamaa, eri tyyppisiä sellasia. Kaikilla joku omanlaisensa persoona on. :  Miksi kummassa aina väliajoin joku kaipailee juuri Sashaa.. hänestähän oikein legenda muodostu..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #16242 : 06.11.2012 16:38:44 » |
|
Kyllä mäkin Sashaa kaipaan, hänessä oli vaan sitä jotain mitä ei suurimmassa osassa kirjoittajia tunnu olevan. Mun mielipide..  Mä en oo täällä hetkiin pyörinyt. Oon vähän tarponut arjessa. Nyt minun pieni karhunpoikaseni sairastaa, nuhakuume, kurkkukipu ja silmätulehdus. Ollaan vietetty pari sisätilapäivää tässä ja aika pieneks käy maailma kun ei missään käy ja pikkunen ei ole oma itsensä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Amber
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #16243 : 07.11.2012 16:03:22 » |
|
Julkaisiko Sasha koskaan kirjaansa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
 |
« Vastaus #16244 : 07.11.2012 17:17:27 » |
|
Niinno, niinhän se on, mikä tyyli kenellekin jää mieleen. Musta tuntuu, että täältä pois lähteneistä kaipaan ehkä eniten Keskiyön Vahingon kirjoituksia. Niissä oli jotain omaperäistä, mistä taas minä pidin. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|