Sivuja: 1 ... 975 976 [977] 978 979 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5548691 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #14640 : 23.10.2011 15:05:36 »

Esikoinen oli sitten koputtanut tätä prinsessaa haravalla päähän hiljaa, siis ajatellut että se olisi kivaa, ja että tämä tulisi leikkiin, niin prinsessa rupesi parkumaan ja juoksi kertomaan äidille että häntä lyötiin haravalla, ja äiti oli tullut ja lyönyt tuota esikoista ihan kunnolla haravalla nuppiin.

Olipas kovin aikuismaista ja kypsää käytöstä. Minkälaisen esimerkin hän lapselleen antaa tässä? Että lyöminen/kostaminen on hyväksyttävää.

 :Smiley

Minen käsitä tällasia vanhempia. Vaikka itelläkin ajoittain kiehuu, niin en minä fyysisesti kiinni käy. Jos ei sanoilla pärjää, niin sitten on aika huonosti asiat.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #14641 : 23.10.2011 15:07:22 »

Mä päätin alkaa viettämään joulua omalla tavallani...

Vähän sama. Jopa melkein toivon, että pääsisin töihin sijaistamaan. Mieluummin mä töihin menen kuin lusmuan kotona tylsymässä. En oo koskaan ollu mikään "jouluihminen".
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #14642 : 23.10.2011 15:10:31 »

Mä olen nyt vähän sekava. Siis myös luomumaitotuotteet ilmeisesti aiheuttaa mulle ongelmia. Tai en ole varma, pidempiaikaista testausta tarvitaan.  idiot2

Kuulostaa ihan maitoproteiiniallergialta, joka tarkoittaa karkeasti sanotutnu sitä, että minkäänlaiset maitotuotteet eivät sovi sulle. Eli nyt kaikki ruoat ja ruoka-aineet syyniin, että löydät niistä maitoproteiinit. Siten pystyt välttämään niitä, eikä ongelmia enää tule. Ruokavalio rajoittuu hieman enemmän, mutta kukapa haluaisi terveytensä riskeerata. Kun suolisto on pilalla, on koko elämä pilalla.

 Huh
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14643 : 23.10.2011 15:22:37 »

Esikoinen oli sitten koputtanut tätä prinsessaa haravalla päähän hiljaa, siis ajatellut että se olisi kivaa, ja että tämä tulisi leikkiin, niin prinsessa rupesi parkumaan ja juoksi kertomaan äidille että häntä lyötiin haravalla, ja äiti oli tullut ja lyönyt tuota esikoista ihan kunnolla haravalla nuppiin.

Olipas kovin aikuismaista ja kypsää käytöstä. Minkälaisen esimerkin hän lapselleen antaa tässä? Että lyöminen/kostaminen on hyväksyttävää.

 :Smiley

Minen käsitä tällasia vanhempia. Vaikka itelläkin ajoittain kiehuu, niin en minä fyysisesti kiinni käy. Jos ei sanoilla pärjää, niin sitten on aika huonosti asiat.

No taisin tulla sanoneeksi, että niin on äiti kun on tytärkin, ei ihme kun ei laps opi ettei käsiksi käydä tickedoff

Hittovie, että onkin pokkaa Angry Tai no, ei se varmaankaan ollut harkittu teko.

MKun ristiriitatilanteita ei voi välttää; ne täytyy osata hoitaa. Ja kun ei niitä osaa äiti eikä lapsi, niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin olla olematta tekemisissä. Hankalaahan se on, kun samassa pihassa asutaan, mutta kuitenkin.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #14644 : 23.10.2011 15:22:44 »

^Mähän olin tosiaan kesällä 2 kuukautta ilman maitotuotteita, kun sain "tiedon", ettei ne mulle sovi. Ja niinpä tosiaan näytti olevan, kun lähes kaksi vuotta putkeen tukossa ollut nenä aukesi ja allergiaoireet hävisivät. Töihinpaluu vei sitten voimat, enkä jaksanut panostaa eväisiin, vaan kävin ulkona syömässä. Nenä meni jälleen tukkoon ja iho-ongelmat paheni.

Nyt sitten tuli kai pohja vastaan, tästä asiasta ei enää tingitä. Omat ruoat on oltava.  knuppel2

9 päivää maidotonta takana, mulla oli flunssakin viime viikolla, mutta nyt pystyy jo hengittämään normaalisti!
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14645 : 24.10.2011 21:45:01 »

Mä en oo koskaan mitään pakkojouluja viettänyt - aina ollut siellä missä oon halunnut olla. Oli se sit kotona perheen kanssa, yksin, tai kaksin poikakaverin kanssa.. Pari viime joulua on tosin työn merkeissä menneet. olen kyllä jouluihmisiä.  smitten En  minkään krääsän vuoksi vaan sen tunnelman. Syödä voi vaikka pizzaa kynttilän valossa, jos tekee mieli.  Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14646 : 24.10.2011 21:50:03 »

Mulla on ollu tänään niin suuri itseinho että haluisin vaan työntää sormet kurkkuun ja mennä ostaan askin tupakkaa ja polttaa ketjussa... crazy2 Mutta, jääköön vaan "haaveen" (  Grin ) tasolle noi jutut. Pitää nyt yrittää olla ylpee siitä et on ollu 2v. tupakoimatta ja muutenkin nähdä itsessään jotain hyvää.

joo, kolme aspektia saturnukselle ja mulla se saturnus on 12. huoneessa, ei ihme jos pinnan alla "vähän" kytee.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14647 : 25.10.2011 13:57:33 »

Mitähän saakelia olen eilen sekoillut. Kauhea masennus ja itsesääli ihan tyhjänpäiväisestä asiasta...
Ei se surkeudessa lilluminen auta ketään, aiheuttaa itselleen vaan häpeää siitä että tuhlaa voimavaroja moiseen.
Nyt on uus päivä ja nukuttujen yöunien jälkeen (kyllä, joskus on niitä nukkumattomiakin yöunia  crazy2 ) oon saanu järjen äänen päähän..

Mä oon vakaasti sitä mieltä et jos on äiti, niin on erittäin tärkeetä olla hyvä esimerkki elämään suhtautumisessa.
Oma äitini ei ottanut vastuuta tunteistaan ja oli erittäin ailahteleva ja usein masentunut. Joskus yritti kyllä peittää sen, mutta kaiken lapsi näkee. Minä vihasin sitä ja yritin tehdä itsestäni vaivattoman äidille, koska en uskonut hänen jaksavan muuta, kuin itsensä.
Onko tyypillinen  kuu kauris -lapsuus... Grin

Mun poikani on   kuu kaksoset .. Toivottavasti se ei tarkoita sekoilevan ailahtelevaa ja pinnallista äitisuhdetta!
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #14648 : 25.10.2011 14:45:07 »

Tämä moninkertainen jousimies ja mars kauris olisi muuttanut jo 16v pois kotoa, mutta vanhemmat ei antanu. Olin aina oikea kotipiika ja yleensä sain silti haukkuja siitä, että olin "taas siivonnut eikä mistään löydä mitään". Mun on vaikea kuvitella, että joku nuori vaan lojuis kotona. Minulta ei sitä kyllä suvaittu ja muutin heti pois kotoa kun lukio loppui.

Jouluksi äitini houkutteli mua yks vuosi sinne sillä, että mun ei tarvi edes pestä vessaa... Joo, kuinka moni niin on tehnyt aikuisena paitsi minä.  tickedoff Mun perhejoulut on vietetty. Viime joulu oli eka oma joulu ja tänä vuonna jatkuu kyllä toivon mukaan sama linja.
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #14649 : 25.10.2011 15:35:38 »

no mulla tää siivoominen jää kun on tää oireyhtymä.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #14650 : 25.10.2011 16:24:40 »

Nykyään olen aivan sairaalloinen siivoushullu kontrollifriikki, mutta mä olin muuten vanhempieni luona asuessa vielä tosi laiska siivoamisen suhteen. Eikä mulle muutenkaan saatu tai edes yritetty laittaa mitään sääntöjä. Saturninen isäni tyrannisoi sitten vain tunnetasolla.

Mutta mä sitten pääsin onneksi todella nuorena muuttamaan pois, osittain jo 15-vuotiaana, kun olin laitoshoidossa masennustilani takia. buck2
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14651 : 25.10.2011 16:48:24 »

  Me ollaan keskusteltu tästä sotkuisesta luonteesta jo vuositolkulla ja toki hän siivoaa kun niin vaadin mutta hän on myös kertonut kuinka häntä alkaa oikeasti kuulemma ahdistamaan jos on liian siistiä. Tämän takia olen hieman hellittänyt otetta ja yrittänyt joustaa. Hänelle se tuo turvallisuutta ja elämän makua kun tavarat ovat esillä ja on hieman sotkuista. Mielenkiinnolla odotan miltä hänen eka asunto näyttää  Grin
Ehkä raivaa pahimpia ennenkö  mama tulee Wink
Mulla on ihan sama juttu. Oikeesti tulee semmonen olo etten tiedä miten päin pitäs olla, jos on liian siistiä.Ihan hermostun. Ihana äiti olet, kun olet kuunnellut tyttöä smitten
Nuorena se ei - siivoaminen meni vähän liian pitkälle..nykyisin ihan käytäntö pakottaa hoitamaan ne siivouskuviot mitkä hoidettava on, vaikka tihkaiseehan se välillä buck2 Mutta ei meillä yli-siistiä kerkiä olla ikinä.

Minä oon kans miettiny mitä noiden lasten  harka - vaaka - ja  jousimies  kuu minusta kertovatkaan :Smiley  jousimies kuu tuntuu todella oudolta ominaisuuksineen, mutta olenhan itse  askendentti jousimies  Undecided
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14652 : 25.10.2011 19:50:15 »

Mä siivoon ihan fiiliksen mukaan, nykyään OPETTELEN että siivoisin jälkeni HETI niin olis koko ajan vähän siistimpää - olen vuosien saatossa kyllä edistynyt, mutta hitaan puoleista se edistys on.  Grin
Teen kerran viikossa sellasen hurrikaanisuursiivouksen, et niinä päivinä kyllä rytisee! Oon yrittänyt vaan tolkuttaa itselleni,
et jos siivois vähän kerrallaan, ei tarvis uhrata viikosta kokonaista päivää tän kaatopaikan selvittämiseen.  Cheesy
(  venus oinas nelos-huoneessa KOTONA  knuppel2 )


tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14653 : 25.10.2011 20:45:54 »

Voin vain kuvitella miten karmealta tuntuu päästää noita tuonne pahaan maailmaan...kun koulumaailmaankin meno ja sen itsenäisen taipaleen aloittaminenkin tuntuu jo raastavalta, niin mitä sitten kun mun palleroitani on vastassa koko maailma, enkä minä voi olla suojaamassa niitä Cry ( ja toivottavasti en tosiaan ole...mun luonteellani saattasin vaikka ollakin  buck2 )
Ja itte niiden on elämään opittava, ei se auta. Täytyy vain yrittää auttaa sen minkä voi ja antaa oikeita eväitä, mutta sinne ne katoo kuitenkin; maailmaan. Ja niin sen on oltavakin.
JOo, nyt meni ihan nyyhkyilyksi tämä  Smiley
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #14654 : 26.10.2011 10:55:19 »

http://areena.yle.fi/video/1319398058465
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Sivuja: 1 ... 975 976 [977] 978 979 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: