Sivuja: 1 ... 967 968 [969] 970 971 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5606070 kertaa)
0 jäsentä ja 20 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14520 : 11.10.2011 19:27:16 »

Yep, hieman ihmettelin mitä ihmettä minussa on, kun tunnun saavan ihmiset hyökkäämään.  idiot2
Voi olla että ilmaisen itseäni karkeasti toisinaan, mutta en halua ketään loukata,
ellen siis tosissani tunne kauheeta inhoa, vastenmielisyyttä, vihaa, raivoa ja silmitöntä ärsyynnystä ihmistä kohtaan.  Grin
Ja sellasta oon ehkä kerran tai kaksi kertaa elämässäni tuntenut..

Onhan minussa on joku kettumainen saturninen arvostelun piirre, jota yritän aina kitkee pienemmälle,
mutta joskus haluan vain kyseenalaistaa asioita ja heittää ilmaan kysymyksiä,
joilla en tarkoita arvostelua mutta usein se luetaan sellaiseksi.

se on  uranus jousimies 1. huoneessa  aspect_opp  aurinko aspect_con merkurius aspect_con chiron kaksoset 7. huoneessa ... Minä VS muu maailma ja suuni, josta loikkii sammakoita ja kaikkia muitakin kummallisia.

Kyllä mä anteeks annan, kun pyydetään.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #14521 : 11.10.2011 22:27:27 »

Kannattaa muistaa, että jotta voisi auttaa toisia ihmisiä, on ihan ensimmäiseksi pidettävä huoli omasta hyvinvoinnista. Muutoin ei ole ehkä kohta enää rahkeita auttaa ketään.

Todellakin  smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14522 : 12.10.2011 09:14:37 »

Muttamutta: Se, että empatiseeraa, tai 'kantaa toisen huolia' ei auta tätä toista siinä mielessä, että se millään tavoin vähentäisi hänen kärsimystään. Lopputuloksena on siis vain kaksi kärsivää ihmistä yhden sijasta.

Olen hieman eri mieltä että kyllä voidaan luoda tietynlaisia tilanteita, missä voidaan parantaa toisia pelkästään empatiseeraamalla. Mutta on siinäkin ne yksilölliset jutut kelle se on mahdollista ja on otettava huomioon se toisten kunnioittaminenkin. Mutta kun me ihmiset voidaan luoda aivan mitä tahansa suojauksia ja hoitokeinoja, koska vain meidän ajatukset ovat rajana. Eli itse ihmiset luo itselleen noita esteitäkin, jos hoitoja ei kykene toteuttamaan pelkästään olemassa olollaan.

Jätit siteeraamatta viestistäni sen osan, missä sanoinkin että ihmisiä toki auttaa se, että heitä ymmärretään ja empatiseerataan.

Minä tarkoitin ylläolevalla lainatulla kohdalla sitä, että jos otat jonkun toisen ihmisen fyysisen  tai henkisen vaivan itseesi, esim säryn tai ahdistuksen, se ei vähennä hänen vastaavaa kokemustaan, vaan sitten teitä on kaksi jotka kärsivät samasta vaivasta. Minä osaan tuntea empatiaa ilman, että minun täytyy tuntea konkreettisesti sitä toisen ihmisen tuskaa. Suosittelen tätä metodia, sillä auttamiseenkin on enemmän energiaa ellei tunne ihan turhaa fyysistä tai henkistä tuskaa. Marttyyriutta ei silloin kylläkään pääse kokemaan, mutta se nyt ei ole tervettä menoa muutenkaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14523 : 12.10.2011 10:25:15 »

Ehkä jossain tapauksissa toisen olo helpottuu hetkeksi että voi levähtää jos toinen kantaa ne kärsimykset tai huolet hetkeksi ilman että se vaikuttaisi siihen toiseen ihmiseen mitenkään pahasti, koska toisella on sen verran vahvuutta niitä kantaa? En tiedä, voihan näitä tapauksia kenties olla.

No kun ei vaan voi.

Ihminen voi peilisolujen ja puuttuvien rajojen (meillä on sellainenkin asia kuin terveet rajat täällä fyysisellä tasolla, vaikka moniulotteisessa todellisuudessa kaikki onkin yhtä) vuoksi ryhtyä kokemaan toisen ihmisen fyysistä tai henkistä tuskaa, mutta se mitä tämä 'auttaja' kokee, ei helpota ollenkaan sitä kärsivää. Eli voit kyllä kokea saman tuskan kuin toinen, mutta se ei helpota hänen tuskaansa edes hetkeksi eikä vie sitä ollenkaan pois!

Lopputulos on siis, että meillä on 2 kpl ihmisiä, jotka kärsivät siitä samasta vaivasta. Kärsivää ihmistä voi auttaa empatialla ja ymmärryksellä ja voi myös pyrkiä auttamaan esim. antamalla energiahoitoa. Toisen tuskaa ei kuitenkaan voi ottaa itseensä niin, että se olisi häneltä pois, sen voi vain 'kopioida' itseensä, mikä ei ole ensinnäkään tervettä toimintaa, toiseksi ei auta ollenkaan sitä kärsivää ja kolmanneksi haittaa sen tuskan itseensä kopioineen kykyä auttaa oikeasti!

Hoidossakin energia kulkee aina minun lävitseni kohti sitä hoidettavaa, ei koskaan toiseen suuntaan! Diagnostisia lieviä kiputuntemuksia olen saanut hoitaessani, mutta ne ovat tosiaankin diagnostisia ja se että minä olen niitä kokenut ei ole ollut sen hoidettavan kivuista pois.

Toisen kipuja voi helpottaa siis empatialla, ymmärryksellä ja energiahoidolla EI KOSKAAN EIKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OTTAMALLA NIITÄ ITSELLEEN, SILLÄ NE EIVÄT SILLOIN OLE TOISELTA POIS VAAN VAIN KOPIOITA HÄNEN TUSKASTAAN!

Anteeksi että huudan, mutta ihmiset voivat turhaan vahingoittaa itseään, jos luulevat että moinen on mahdollista. Tässä tapauksessa huuto on tarpeen. Jos tällainen toisen kipujen ottaminen itselle tuntuu houkuttavalta ajatukselta, kannattaa myös tutkailla, vaivaisiko itseä marttyyri-syndrooma. Sellainen ei auta ketään eikä ole terveellistä, mutta joskus inkarnaation oppiläksynä voi olla sellaisesta pois oppiminen.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011 10:28:03 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14524 : 12.10.2011 10:43:26 »

Niin no en ajatellut että se olisi liitetty mihinkään marttyyriuuteen vaan pohdin tuota mahdollisuutta. Mistäs muuten tiedät että tämä ei ole joissain tilanteissa mahdollista? Johtuuko se nimenomaan peilisoluista?  No mut joo, en ala tässä tämän enempää vänkäämään mutta kunhan tuli nyt mieleen.

Minä tiedän asian sen vuoksi, että tämä on niitä ensimmäisiä asioita, joita ihmisille opetetaan / josta heitä varoitetaan kun he rupeavat tekemään energiahoitoja. Nimenomaan opetetaan, ettei tuollainen auta yhtään mitään ja että sitä ei kannata tehdä.  Olen tehnyt energiahoitoja noin kuusi vuotta. Olen saanut tämän tiedon vuosikymmeniä energiahoitoja tehneiltä ihmisiltä ja aiheesta olen myös lukenut tusinan verran kirjoja.

Tällainen toisen tuskan ottaminen itselleen (turhaan) on mahdollista peilisolujen ansiosta ja myös sen vuoksi, että ihminen pystyy jopa psykosomaattisesti vaikka neliraajahalvaannuttamaan itsensä (tästä on todennettuja tapauksia). Mielen voima kehoon on niin suuri, että tällainen toisen tuskan kopioiminen on tosi helppo juttu. Mutta ei hyödyllinen.

Siis syinä psykosomatiikka ja peilisolut, hyötyarvo nolla. Minä puhun  marttyyreista sen vuoksi, että olen elämäni kuluessa törmännyt sellaisiin. Siihen luonnekuvaan nimenomaan kuuluu 'otan toisen tuskat itselleni.' Jotkut sitten vielä kehuskelevat sillä. Enkä nyt puhu yhtään kenestäkään tällä foorumilla, vaan ihan naamakkain tuntemistani ihmisistä.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14525 : 12.10.2011 12:25:54 »

Miten muuten sitten esim. shamaaniparannustekniikka, jossa kipu "imetään" pois ja sitten syljetään muualle? Toimiiko se samalla vai eri periaatteella?

*A*

Tuon tarkoitus on vaikuttaa ennen kaikkea siihen potilaaseen, eli joko koko homma toimii plasebovaikutuksella, tai sitten energeettisen hoidon lisäksi täytyy tehdä vähän vaikuttavia temppuja, jotta siihen päälle saadaan placebovaikutus. Tai sitten shamaani itse uskoo, että näin on tehtävä, jotta hoito toimii, vaikka se ei olisikaan välttämätöntä.  Cheesy Moneen kertaan on todettu ihan 'virallisen' lääketietenkin puolella, että jopa pillerin väri vaikuttaa hoitotulokseen.

Kaikenlaistahan voi tehdä show-mielessä, jotta meininki olisi vaikuttavampaa. Olen itse nimenomaisesti shamaani, mutta teen silti hoitohommia ihan energiahoitona. Se että on shamaani, on ennen kaikkea maailmankuva ja käsitys maailman energeettisestä luonteesta. Nämä ovat yllättävän samanlaiset ihan joka puolella maailmaa erikseen kehittyneissä shamanistisissa maailmankatsomuksissa: On se ylinen, alinen ja meidän  maailmamme ja energeettiset perussäännöt ovat; kaikki on energiaa, kaikki on yhtä ja energia menee sinne minne huomio menee.

Kyllähän tuolla kuvaamallasi tempulla saa tehokkaasti huomion eli energian menemään hoidettavaan paikkaan, sekä shamaanin itsensä huomion että potilaan huomion. Minun shamanismini on sellaista 'riisuttua mallia,' eli minulla ei ole paljoakaan tiettyjä rituaaleja tai jos teen mitään rituaaleja ne ovat siinä hetkessä improvisoituja, eivätkä mitään lukkoon lyötyjä tietynlaisia. Shamanismi on loppujenlopuksi vain maailmankuva ja energioiden kanssa työskentelyä, ei sen kummempaa.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14526 : 12.10.2011 13:14:40 »

Hoitaessa kivut tulevat käsiäni pitkin kyynärvarteen asti, josta ne pyyhkäisen pois. Joskus koittavat kivuta hartioihin asti, mutta puhdistelen sitten ahkerammin. Kyseessä ei ole mikään show, vaan näin se minulla vain menee. Jos en sitä pyyhintää tekisi, niin kipu jatkaisi nousuaan kehooni asti ja sitähän en halua. En mitenkään kärsi tuosta asiasta, koska tiedän saavani sen kivun viskattua pois.
Minulle se on vain yksi työväline, joka on itsestään minulle tullut. Asiat voivat muuttua, niin hoitotavatkin.  smitten

Tuohon voisi auttaa myös se, että ajattelisit/visualisoisit, että lävitsesi käy yksisuuntainen virta: päälakichakrasta tulee sisään universaalia energiaa jolla hoidat ja se virtaa sitten käsistäsi hoidettavaan. Vastavirtaan ei tuolloin pääse mitään. Toisaalta jos ravistelu toimii, niin sehän on hyvä juttu. Mutta ehkä ravistelemattakin olisi kivutonta, jos se suunta todella olisi vain hoidettavaan päin?

Minulla tuntuu myös joskus hoitaessa kipuja kämmenissä, mutta ne ovat lieviä ja diagnostisia, eivätkä yritä nousta ylemmäksi.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #14527 : 12.10.2011 20:29:30 »



                                                 coolsmiley

                      Karma on henkilökohtainen.

                                Jokainen kantakoon omansa.

                                         
                                         Toisten karmaan puuttuminen,

                                             voi ollakin raskas juttu!



                                                      smitten


                                       
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Yep
Vieras
« Vastaus #14528 : 12.10.2011 21:27:15 »

Kyllä mä anteeks annan, kun pyydetään.

Hyvä!  Smiley
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #14529 : 12.10.2011 21:33:38 »

^ Ihmeen usein sellaiset, jotka ovat täysin hukassa oman elämänsä kanssa,
rupeavat kauheasti yrittämään auttaa toisia.
Sitten he vajoavat yhä enemmän masennukseen, kun imevät ne toisten negat suoraan itseensä.

Tämä koskee (koski) myös itseäni, mutta näen ympärillä jatkuvasti tapahtuvan samaa.  Smiley

Valitettavan paljon näkee reiki-piireissä tasapainottoman oloisia ihmisiä hoitamassa toisia.  Undecided



Samaa mieltä. Ikäänkuin hoitaja hoitaisi itseään toisen kautta.  Ehkä oma olo helpottuu, jos hoitaa jotain jolla menee vielä huonommin?

Olen nykyään alkanut epäillä hoitojen mielekkyyttä ylipäätään. 
Uskon, että autamme muita ja maaplaneettaa parhaiten hoitamalla itseämme ja nostamalla energiatasoamme.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14530 : 12.10.2011 22:17:28 »

Kyllä mä uskon et energialla voi hoitaa, tarvitsee vain olla tarkka keneltä sitä hoitoa ottaa vastaan..
Ehkä se energiahoito on mitä parhainta itsehoitomenetelmänä, siitä ei voi olla haittaa,
ja se on ilmaista.

Tänään ottaisin mielellään seuraavanlaista hoitoa; joku katujyrä voisi kyntää selkäni ylitse,
ja sitten tahtoisin johonkin Keskiaikaiseen kidutuslaitteeseen joka venyttää käsiä ja jalkoja eri suuntiin..
Ai että miten hyvää se tekisi kireille lihaksilleni.  Grin
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #14531 : 12.10.2011 22:19:53 »

Tänään ottaisin mielellään seuraavanlaista hoitoa; joku katujyrä voisi kyntää selkäni ylitse,
ja sitten tahtoisin johonkin Keskiaikaiseen kidutuslaitteeseen joka venyttää käsiä ja jalkoja eri suuntiin..
Ai että miten hyvää se tekisi kireille lihaksilleni.  Grin

Varo mitä toivot, se voi toteutua!  2funny
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #14532 : 12.10.2011 22:38:30 »

Voi kuu!
Viimeyö oli ihan kamala, tyttö tanssi polkkaa sängyssäni, ja jollei tanssinut niin huusi kurkku suorana...tänäyönä sama homma kai. Ei mitään jakoa päästä itse vielä nukkumaan...kai tässä siis täytyy asennoitua kukkumaan.
Muita kuuhulluja?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14533 : 13.10.2011 09:03:31 »

Muttamutta: Se, että empatiseeraa, tai 'kantaa toisen huolia' ei auta tätä toista siinä mielessä, että se millään tavoin vähentäisi hänen kärsimystään. Lopputuloksena on siis vain kaksi kärsivää ihmistä yhden sijasta.

Olen hieman eri mieltä että kyllä voidaan luoda tietynlaisia tilanteita, missä voidaan parantaa toisia pelkästään empatiseeraamalla. Mutta on siinäkin ne yksilölliset jutut kelle se on mahdollista ja on otettava huomioon se toisten kunnioittaminenkin. Mutta kun me ihmiset voidaan luoda aivan mitä tahansa suojauksia ja hoitokeinoja, koska vain meidän ajatukset ovat rajana. Eli itse ihmiset luo itselleen noita esteitäkin, jos hoitoja ei kykene toteuttamaan pelkästään olemassa olollaan.

Olen ehkä ilmaissut itseäni välillä epäselvästi: Empatian tunteminen ('empatiseeraaminen'), ymmärtäminen ja kuuntelu ihan varmasti auttaa monissakin tilanteissa.

Se minkä väitän ei-auttavan, on se että konkreettisesti ottaa omaan kehoon toisen kehollisia vaivoja tai omaan mieleen toisen mielen vaivoja, esim ahdistusta. Ne vain kopioituvat, eivät poistu.

Mutta ihan totta on, että kuuntelemisella, ymmärtämisellä ja rakkaudellisella läsnäololla, sillä empatialla, on suuri parantava vaikutus.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #14534 : 13.10.2011 09:59:54 »

En nyt äkkiseltään muista että kuu olisi viime aikoina mitenkään vaivannut. Olen nukkunut hyvin ja muutenkin olen huono valvomaan tuonne 11 jälkeen muutenkin. Alkaa muuten aamut olla aika kylmiä. Saas nähdä milloin pakkasaamut tulee.

Meillä on ainakin jo ollut pari pakkasaamua täällä. Lätäköt ja autonlasit olleet jäässä.
Jee, talvi tulee smitten
Viimeyö oli ihan pöljä kuten arvasin...likka vinku ja vikisi, hihkui ja hillui. Toivottavasti ensiyönä jo helpottaisi, itseäni kun kyllä nukuttaisi!

Plää. Tänään taas päiväkodille selvittelemään kiusaamista.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 967 968 [969] 970 971 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: