Sivuja: 1 ... 805 806 [807] 808 809 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5605142 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #12090 : 08.08.2010 20:19:02 »

Niin että mikä tämä juttu on, että väittely on täällä kielletty? Etteivät avohoitopotilaat heittäytyisi silloilta alas koska netissä joku oli jostain eri mieltä? :Smiley
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #12091 : 08.08.2010 20:26:50 »

Piipahdin tässä tännekin kurkkaamaan ja kulauttamaan loput iltajääkaffesta kitusiin...
Pulinaa, tapahtumaa on yhtä ja toista... elämää  smitten

Onnea onnen kohdatessa, voimaa toisenlaisen kokemuksen kestämiseen.
Kuumaa fiilistelyä ja tunteiden kirjoa  smitten

Taidanpä painua saunaan, kun on kylmäki  crazy2
Kiva oli piipahtaa... näkymisiin  angel
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12092 : 08.08.2010 20:29:17 »

No voi harmilainen.  Undecided  Olisi ollut kiinnostavaa kuulla Atlantislaisten mielipiteitä kysymyksiini. Undecided
..utelias kun olen.

Jäi kesken multa kirjoittaminen, kun aihe lukittiin, mutta ehdin kopsata,
niin laitan tähän, en kiusakseni, vaan puhdasta uteliaisuuttani ja kiinnostustani.
Koittakaa kestää ja malttakaa mielenne, rutkasti niitä jäitä sinne hattuun!

Eli sitä itse sanoisin karmalliseksi puhdistautumiseksi, joka pitää tehdä ennen kuin voimme jatkaa siitä, mihinkä jäimme silloin, kun  jokainen meistäkin siellä Atlantiksella elänyt on.

Ja mistäs sä sen tiedät? knuppel2

Kyllä vähän ihmetyttää, ettei niillä, jotka hanakasti väittävät itsensä tai kaikkien olevan kotoisin jostain mikä ei ainakaan ole liioin Platon Atlantis saati edes konkreettisen oloinen paikka missään, ole kovinkaan spesifejä kuvauksia ko. paikasta, eikä minkäänlaisia uskottavia argumentteja väitteidensä tueksi.


Funtsikaa vaikka siltä kantilta jos olisitte kirjoittamassa Atlantiksen matkaopasta johonkin Lonely Planetiin, mitä te sinne muka osaisitte kirjoittaa? Värähtelyistä??? :Smiley

Niin..  Undecided

Mäkin pidän hyvistä tarinoista, mutta mua kiinnostaa totuus myytin takana eikä mulla ei ole tarvetta uskoa satuihin. Ei suinkaan vakuuta ihmiset, joiden teksteistä paistaa läpi suurempi tarve uskoa satuihin ja utopioihin kuin esittää uskottavia teesejä. Oletteko muka vääntäneet elämänne aikana ensimmäistäkään väitöskirjaa??

Hyvien tarinoiden ja satujen arvo viihteellinen, joskus jopa opettava, mutta lähinnä lapsille,
jotka tarvitsevat opetuksen sadun muodossa, jolloin se on helpommin omaksuttavissa.
Aikuinen näkee asiasta jo toisenkin, jotkin kehittyneemmät yksilöt jopa useamman puolen,
joten sillä sadulla on pelkästään viihtellinen hyöty.

Miekin tykkään hyvistä tarinoista, mutta mua kanssa kiinnostaa, mistä se Atlantis myytti
on syntynyt, muuta kuin Platon kynäilystä ja miksi kiihkeimpien Atlantislaisten
puheissa on niin suuri ristiriita jo pelkästään Platon tekstien kanssa(?) ja Plato oli sentään
ensimmäinen, joka aiheesta on kirjoittanut tässä maailmassa.

Toinen asia, mikä kiinnostaa, niin miksi Atlantis ei ollut ihmisten tietoisuudessa
ja hehkutuksissa aikaisemmin historiassa, vaan porukka perusti uskonsa
ja ideologiansa kristinuskoon, islamiin, buddhalaisuuteen jne.
jotka tällä hetkellä edelleen ovat esim. lakiemme, moraalimme, käytöstapojemme,
hygieenisyys -ja terveyskehityksen takana?

Täällähän on kuitenkin kerrottu, että ihmiset polveutuvat korkeatietoisista Atlantislaisista,
ja kun uskotaan jälleensyntymiseen, niin heitähän on tallustanut joka vuosisadalla täällä
Atlantiksebn jälkeen.
Samaa jälleensyntymisteoriaa ajatellen, niin eikö se Atlantislainen korkeatietoisuus
pitäisi olla vahvempaa, kun mennää historiassa taaksepäin, lähemmäksi Atlantiksen aikaa
ja vähetä, siis laimentua, mitä kauemmaksi tulevaisuuteen Atlantiksesta mennään
historian kehityksessä? Huh
« Viimeksi muokattu: 08.08.2010 20:32:15 kirjoittanut Tavallinen Telluksen Tallaaja, Universaalinen Uniikki Ihme » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12093 : 08.08.2010 20:36:22 »


Ja jos tuo Atlantis-asia kiinnostaa, niin aloittakaa sitten uusi ketju. Ehkä tännekin pitäisi avata sellainen ketju, missä saa haukkua toisia ja toisten ihmisten ajatusten lynkkaus-ketju. Grin


Sellainen on olemassa aloittamanani, -ihan itsestän, jonne saa haukkua mua.  Smiley

Mutta pointtini kuitenkin on, että olipa uskomukset mitä tahansa, niin ei niitten tarvitse olla mitenkään elämää suurempia juttuja. Muistakaa pitää pilkettä silmässä, niin tavallaan suojaa itsensä negatiivisuudelta. Wink

Niin justiinsa. Tuntui vähän, että Atlantislaisilta suojaukset nyt vähän olivat heikossa hapessa,
kun kävivät niin aggressiivisiksi ja vihaisiks parista kysymyksestä.  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12094 : 08.08.2010 20:42:10 »


Tuo TTTUUI'n edellinen kommentti edusti taas sitä sävyä, jota palstalla kannustetaan käyttämään. Hyvä että se saatiin tänne. Mutta tämä asia saa minun puolestani nyt olla. Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille Smiley

annaelen

Merci, mutta en mä nyt tiedä onko sekään kovin hedelmällistä keskustelua,
kun pitää kautta rantain ensin pyydellä anteeksi ja pyytää erityistä ymmärrystä
suopeutta ja suvaitsevaisuutta ajatuksilleen ja kysymyksillen, ennen kuin voi kirjoittaa ne. Huh

Eikö tuo ymmärrys, suopeus ja suvaitsevaisuus ja itseensä EI-ottaminen pitäisi olla
luonnollisesti jokaisella ihmisellä vallitsevaa, etenkin näillä korkeasti kehittyneillä Atlantislaisilla
ja muilla Siriuslaisilla jne..? Huh
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12095 : 08.08.2010 20:55:55 »

Itse kyllä myönnän, että ehkä oma kommentointini oli välillä vähän mitä oli, mutta toisaalta taas en kyllä kirjoittanut mitään mitä en oikeasti ajattelisi. Tällä kertaa vain kirjoitin osan siitä, minkä normaalisti jättäisin sanomatta, koska en halua yleensä loukata ihmisiä. Toki minulla olisi vaikka mitä lisättävää, mutta tämä oma päänsisäinen moderointi ennen kirjoitusprosessia vähän jarruttaa. Vaikka perimmäinen tarkoitukseni ei ollut loukata niin samalla taas en voi mitään sille, jos joku kokee omat näkemykseni loukkaavina. Koenhan tavallaan itsekin vähän outona sen, että omaa näkemystäni maailmasta pidetään kylmänä ja materialistisena tai että skeptikkoja pidetään jääkuningattarina joilla ei ole lämmintä sydäntä.

Ehkä tämä atlantis aihe kiehuttaa sen takia, erilaiset tavat nähdä maailmaa kohtaavat ja uskoa johonkin asiaan on ilmeisesti vaikea selittää siten että se olisi ymmärrettävä niillekin jotka eivät usko. Ehkä tässä on se selkeä ero näillä eläinradan polariteeteillä. Vaikka tuo minun  neitsyt aurinko ja KV:n  kalat aurinko. Tulee siis aika vastakkaisia näkemyksiä, vaikka sinällään kumpikin on samaa mieltä, että kaikki on mahdollista. Tämä vain esimerkkinä. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #12096 : 08.08.2010 21:11:42 »


Ehkä tännekin pitäisi avata sellainen ketju, missä saa haukkua toisia ja toisten ihmisten ajatusten lynkkaus-ketju. Grin


Sellainen on olemassa aloittamanani, -ihan itsestän, jonne saa haukkua mua.  Smiley



Olenpa tainnut löytääkin kyseisen ketjun. En tiedä kuinka moni on sitten valmis avaamaan itsestään samanlaisen haukkumis-ketjun.

Kyllä mie toivossa elän, että joku muukin pystyisi jo itsestään sellaisen avaamaan. Smiley

...mutta jos imitoin huumorimielessä hiukan näitä korkeimpia tietoisuuksia ja kehityksiä täällä,
niin kukaan muu ei ole täällä vielä niin henkisesti kehittynyt kuin minä, että sellaisen kykenee
avaamaan ja haukut kestämään.  :Smiley  Grin 2funny


Mutta pointtini kuitenkin on, että olipa uskomukset mitä tahansa, niin ei niitten tarvitse olla mitenkään elämää suurempia juttuja. Muistakaa pitää pilkettä silmässä, niin tavallaan suojaa itsensä negatiivisuudelta. Wink

Niin justiinsa. Tuntui vähän, että Atlantislaisilta suojaukset nyt vähän olivat heikossa hapessa,
kun kävivät niin aggressiivisiksi ja vihaisiks parista kysymyksestä.  Smiley

Mutta taisi olla aika kuuma aihe, koska lukittiinkin. Pääasia kait, että saipahan monenlaisia näkökantoja asiaan. Ja kun saa kaikenlaisia tekstejä lukea, niin voi taas miettiä uudestaan niitä v*t*n uskomuksia. Grin


No ja, aika kapoiseksi anti jäi. Undecided Olisin toivonut teiltä Atlantis -ja Sirius sun muunmaanlaisilta
korkeasti kehittyneiltä henkisiltä ihmisiltä hiukan avomielisempää ja suvaitsevampaa keskustelua,
-jopa yhteyden löytymistä ja sitä kautta saatavaa opetusta ja opastusta ja informaatiota,
mutta aika kaukana ollaan vielä tuosta tasosta.  Undecided

MUOKS. Kiritusvalheet.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2010 21:15:20 kirjoittanut Tavallinen Telluksen Tallaaja, Universaalinen Uniikki Ihme » tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12097 : 08.08.2010 21:15:05 »

Mutta toisaaltahan astrologia ei sinänsä ole mikään uskon asia, vaan kyllä sitä voi harrastaa, vaikka ei olisi varma sen toimivuudesta. Ei kaikki vaadi uskoa sinänsä. Minua saa varmaan eniten syyttää tuon tieteellisen selityksen vaatimisesta tuossa edellisessä keskustelussa. Se miksi sitä ei vaadita joka keskustelussa uskonasioille johtuu siitä, että sitä ei kukaan jaksa ruveta tinkaamaan, koska keskustelu ei etenisi mihinkään, eikä sillä ole pointtia. Itse heitin sen tuossa keskustelussa, koska sattumoisin luin täällä foorumilla keskustelua jossa parjattiin tiedettä ja sitä miten huonoa se on tehnyt ihmiskunnalle ja minua rupesi ärsyttämään.  coolsmiley Sinänsä siis en ärsyyntynyt itse atlantis keskustelusta vain aivan muualta. Ehkä jätän nämä omat näkemykseni sanomatta vastaisuudessa niin ei tarvitse joka keskustelussa tapella. ^^
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #12098 : 08.08.2010 21:20:06 »

^ No ja, astrologia on vanha tieteenlaji, siis TIEDE, ja sellaiseksi hyväksyttykin aikanaan,
toisin kuin Atlantislaisuus tai Siriuslaisuus tai muu sellainen nykyajan hittiusko.

Ilman astrologiaa meidän entisajan merenkulku ja maantutkimus olisi retuperällä
ja nykyisiä navigattoreita ei olisi olemassa, sen enempää kuin avaruusvarustelua
kuin tuota satelliitti -ja robottiromua tutkimassa tuota kiehtovaa Universaalia
ja auttamassa meitä soittamaan puhelun ja taistelemaan täällä Astrossa. Wink
« Viimeksi muokattu: 08.08.2010 21:23:48 kirjoittanut Tavallinen Telluksen Tallaaja, Universaalinen Uniikki Ihme » tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #12099 : 08.08.2010 21:25:26 »

Tähtitiede todellakn on tiedettä ja siihen perustui jo entisaikaan merellä ja maallakin liikkumiset, jos ajatellaan karttoja jne. Muttei se horoskooppien tekeminen ole mitenkään tiede koskaan ollutkaan vaan perustuu ihmisten haluun ja uteliaisuuteen. Eli tietää jotain itsestään sekä tulevaisuudestaan. Muttei se itseäni ole koskaan mitenkään haitannutkaan, vaikka ei aina osukaan tietonsa kohdalleen vaan otan senkin huumorin ja viihdyttämisen kannalta, kuten nykyään niin monen muunkin tekemisen.  Wink Smiley
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #12100 : 08.08.2010 21:32:46 »

Mä kyllästyin jo.

Täällä on ihan helveltillinen myrsky.... mua pelottaa  Lips Sealed

Mä kuulin ja katsoin uutisista myös, että Suomessa myrskyää oikein urakalla. Shocked
Mitähän lie egon turmelusta puhdistavat.. Lips Sealed
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #12101 : 08.08.2010 21:39:43 »

^ No ja, astrologia on vanha tieteenlaji, siis TIEDE, ja sellaiseksi hyväksyttykin aikanaan,
toisin kuin Atlantislaisuus tai Siriuslaisuus tai muu sellainen nykyajan hittiusko.

Ilman astrologiaa meidän entisajan merenkulku ja maantutkimus olisi retuperällä
ja nykyisiä navigattoreita ei olisi olemassa, sen enempää kuin avaruusvarustelua
kuin tuota satelliitti -ja robottiromua tutkimassa tuota kiehtovaa Universaalia
ja auttamassa meitä soittamaan puhelun ja taistelemaan täällä Astrossa. Wink

 
Tässä vielä ote Wikipediasta, jos joku sattuisi kyselemään sanomisieni perään, että olenko oikealla tiellä vaiko omia uskomuksiani vain tyrkyttämässä.  Cheesy Joten tuolta netistäkin löytyy moniin kysymyksiin vastauksia, jos niitä täältä ei jollain konstin saa.


"Astrologia (muinaiskreikaksi άστρον, astron, tähti ja λόγος, logos, oppi; ei pidä sekoittaa astronomiaan eli tähtitieteeseen) eli tähdistäennustaminen on uskomus, jonka mukaan taivaankappaleiden suhteellisista asemista ja välisistä kulmista voidaan päätellä Maan tapahtumien yksityiskohtia kuten ihmissuhteita ja ihmisten kohtaloita sekä tulkita luonteita.

Nykyaikaisen tieteellisen käsityksen mukaan astrologia on näennäistiedettä. Astrologia on kehittynyt muinaisten sumerien harjoittamasta tähtien palvonnasta. Tämä uskonto oli animismia, jossa luonnolle ja sen ilmiöille annettiin henkisiä ominaisuuksia. Taivaankappaleiden ajateltiin olevan jumalia, jotka saavat aikaan maanpäälliset tapahtumat. Astrologian perustana on todellisuuskäsitys, jossa maa on kaikkeuden keskus. Nykyinen astrologia on luonteeltaan ennen muuta viihdeteollisuuden piiriin kuuluvaa liiketoimintaa."


Mutta nyt menen myöskin itse katselemaan jotain tallenustani TV:stä, koska täällä enää ei tänään ole itselleni näemmä mitään "annettavaa".  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 08.08.2010 21:42:02 kirjoittanut Kaarina N » tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #12102 : 08.08.2010 21:43:14 »


Mutta nyt menen myöskin itse katselemaan jotain tallenustani TV:stä, koska täällä enää ei tänään ole itselleni näemmä mitään "annettavaa".  Cheesy

Afro  Kiitos infosta!  smitten
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #12103 : 08.08.2010 21:50:32 »

Mä kyllästyin jo.

Täällä on ihan helveltillinen myrsky.... mua pelottaa  Lips Sealed

Luonto Äiti näyttää kyntensä. Ja meikää pelottaa myös.  Sad Jotenkin niin maailmanlopun tunnelmat tulee aina tuollaisesta myrskystä. Miten se voikin pistää pienen ihmisen niin nöyräksi!?
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #12104 : 08.08.2010 22:09:35 »

Hitsit kun mie olen hiukan kateellinen, kun en saa kokea noita teidän myrskyjä.
Mie tykkään oikein kunnon jysäreistä, en tiedä miksi, mutta mä jotenkin lataudun niistä. idiot2
Menen aina aitiopaikalle seuraamaan salamointia -istumaan avonaiselle ikkunalaudalle.  Cool

Pari päivää sitten alkoi lupaavasti ukkostaa illalla ja ehdin jo iloita FB:iin,
että jee..!  Cheesy Vihdoinkin ukkonen! Toivottavasti se polttaa jonkun motherf*ckerin
talon maantasalle!  angel  ...mutta ei, aika tuhunuksi jäi.  Undecided
tallennettu
Sivuja: 1 ... 805 806 [807] 808 809 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: