niin kauan kuin ihmiset laajassa mittakaavassa suhtautuu omiin kehoihinsa vihamielisesti, syyllisyydellä ja kielteisesti, eivätkä rakasta niitä, johtaa tämä siis omasta kehostaan vieraantumiseen ja kaikenlaisiin 'kieroutumiin'.....niin kauan ihmisen on vieraantunut myös Luonnosta, eikä arvosta sitä, halveksii sitä tai väärinkäyttää sitä.
että hyvä kehosuhde korreloisi hyvään luontosuhteeseen, ja 'vieraantunut kehosta', vieraantunut luonnosta.
Kiitos, I-Ronia.
Mielenkiintoinen näkökulma kaikenkaikkiaan, Aamunsäde.
Jonkinlaisesta kehosta vieraantumisesta ja eksyksissä olosta kertoo myös oman kehon toimintojen yletön raportoiminen?
Harvoin aikuiset revittelevät aktiensa yksityiskohdilla. Se kuuluu hämmentyneen teinin elämään.
Varsin yleinen tapa on kertoilla oman suolen toiminnasta. Ainakin minulle kerrotaan mikä ruoka-aine pierettää ja mitä ei voi syödä jne. Olen monesti ravintolassa saanut täysin vastoin tahtoani kuulla, mitä ruoka-aineita seuralaiseni pitää vältää ja miksi.
Silloin mietin, miksi tämä ihminen luulee olevansa niin ihmeellinen, etä hänen pierunsakin kiinnostavat. Jos on tutumpi, saatan todeta, että niin minuakin mutta siihen auttaa kunnon pieru.
Kaarinan näkemys, että taustalla saattaa olla huomionhalu tai narsismi, saattaa osua lähelle.
Joskus kyllä tuijotan suolistonsa ongelmiin syventynyttä seuralaistani ja mietin: "kuinka toi voi olla noin TYHMÄ?"
Voisiko olla niin, että hyvä kehosuhde ja oman elämän hallinta auttaa ihmistä keskittymään suurempiin kokonaisuuksiin oman tai kumppanin eritteiden sijaan?
Ravinto ja seksuaalisuus kuuluvat vahvasti ihmisen elämään. Niistä on ihan ok kuulla silloin, kun ne ovat osa isompaa kokonaisuutta. Voi toki olla, että olen niin rajoittunut persoona, etten ymmärrä näitä hienoja kansainvälisiä tuulia.
Saatankin alkaa raportoimaan tänne aina aamuisin ulosteeni koostumuksesta