Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Erkki Lehtiranta: Astrologia ja Henkinen Tie  (Luettu 14338 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« : 20.02.2008 14:25:29 »

Uutta kirjaa pukkaa iloksemme tähän suppeaan suomalaiseen astrologiakirjavalikoimaan! Esoteerisen astrologian ammattilainen Erkki Lehtiranta on kirjoittanut kirjan Astrologia ja Henkinen Tie - pyhiinvaellus tähtien valossa. Kirja perustuu kanavoituun tietoon mestari Hilarionilta.

Kirjan näkökulma ja sen käyttämät käsitteet ovat "henkisempiä", kuin kaupallisten astrologiakirjojen yleensä, mikä voi ehkä hämmentää näihin asioihin tutustumatonta lukijaa, mutta esimerkiksi suurimmalle osalle Astro-foorumin lukijoita kysymyksessä eivät ole mitenkään uudet asiat. Itse asiassa jos on jo tutustunut muihin rajatiedon aihealueisiin mutta ei astrologiaan, tarjoaa tämä kirja oikein hyvän perustietopaketin aiheesta - ja vastavuoroisesti myös astrologiaan jo hiukan tutustuneille hyvää perustietoa esim. henkisistä lainalaisuuksista.

Kirjasta löytyy planeettojen symboliikan esittelyn lisäksi mm. perustulkintaa planeetoista merkeissä ja huoneissa sekä aspektitulkintaa. Toki kirja on siltä osin yhtä "keittokirjamainen" kuin muutkin astrologian perusteokset, joten aloittelijan on syytä muistaa ettei osia kannata liikaa irrottaa kokonaisuudesta ja tulkita kovin suoraviivaisesti tai mustavalkoisesti. "Kokkauksen" lopputuloshan kun on aina jotain enemmän kuin reseptinsä yksittäiset ainekset.

Kirjasta kiinnostuneet, kurkatkaa vaikkapa Smiling Starsin kotisivu.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 21.02.2008 11:50:34 »

Minuakin alkoi Erkin tekemä tulkinta kiinnostaa, kun luin tuon kirjan. Eikös hän vaikuta Helsingissä? Mitä mieltä Ardith olit tulkinnasta? Ilmeisesti se oli suullinen tulkinta, saiko nauhoituksen mukaan?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Atomi
Vieras
« Vastaus #2 : 21.02.2008 22:25:09 »

Yhdyn edelliseen! Minä pidin Lehtirannan tulkinnasta erittäin paljon. Vaikka siitä on jo vuosia kulunut, niin edelleen pätkiä siitä tulee mieleeni. Pitääkin etsiä, jos löytäisin vielä sen kasetin jostain.  Kiitos muistuttamisesta!  Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 22.02.2008 11:07:51 »

Aivan ihana kirja!

Syvällisyydessään ja henkisyydessään aivan omaa luokkaansa oleva teos tähänastisten suomalaisten astrokirjojen joukossa ja tuo varmasti monelle harrastajalle kauan kaivatun henkisen näkökulman syntymäkartan kuvioihin. Monesti ns. perinteisen astrologian avulla karttaa tulkitessa kun kyllä löytää kunkin ihmisen kartan ja siten myös elämän toistuvat ongelmakohdat, mutta jää vaille vastausta siitä, miksi juuri tuo haaste juuri tuolle ihmiselle. Erkin näkökulma antaa vastauksia ja auttaa paremmin ymmärtämään omaa elämää osana pidempää jälleensyntymisten kiertokulkua syyn ja seurauksen lakeineen.

Erkillähän on muuten taas tänäkin talvena meneillään Henkisen astrologian koulutusohjelma, jonne olisin mennyt kiljuen jos se olisi vain järjestetty yhtään lähempänä. Mutta Ajatus, sinullahan olisi lyhyt matka kuten teillä muillakin pääkaupunkiseudulla asustavilla..

tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 22.02.2008 12:25:14 »

Erkillähän on muuten taas tänäkin talvena meneillään Henkisen astrologian koulutusohjelma, jonne olisin mennyt kiljuen jos se olisi vain järjestetty yhtään lähempänä. Mutta Ajatus, sinullahan olisi lyhyt matka kuten teillä muillakin pääkaupunkiseudulla asustavilla..

Niinpä...täytyypä laittaa korvan taakse, josko seuraava kurssi osuisi sopivaan saumaan. Ja kiitos kovasti Ardith ja Atomi kommenteistanne! Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lizzy
Vieras
« Vastaus #5 : 22.02.2008 16:19:06 »

Olin varmaan ensimmäisten joukossa, jotka tilasivat tämän kirjan ja mielenkiintoiselta vaikuttaa mitä olen tutustunut.

Minäkin pidän tuosta henkisestä näkökulmasta ja jotenkin kirjassa on mielestäni ihanan ajankohtainen ote. Liikutuin kun luin kuvausta tulevasta ajasta, jolloin Neptunus on Kaloissa. Jos tulevaisuuden lapset ovat sellaisia kun siinä kuvataan niin minä ainakin uskon ihmiskuntaan.  Smiley

Ai niin takaisin maanpinnalle,
Ardith, kerro ihmeessä mitä vinkkejä sinulle annettiin tuohon gradun tekemiseen. Minulle olisivat nyt (edelleen  Embarrassed ) hyvät neuvot kalliit.
tallennettu
Starwind
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96



Profiili
« Vastaus #6 : 22.02.2008 19:17:46 »

Kirjaa en ole vielä saanut käsiini, mutta voin erittäin lämpimästi suositella Erkin kursseja! Itse opiskelen juuri hänen johdollaan ja koen hänen oppinsa kaikkein toimivimmiksi itselleni Smiley Pidän synteesin tekemisestä muutenkin ja Erkki tosiaan yhdistää rajatietoa astrologiaan. Hän on myös tutustunut kirologiaan ja käyttää sitäkin tarvittaessa tulkinnoissa. Itse en ole käynyt hänen tulkinnassaan, vaikka olenkin sitä pitkään suunnitellut. Hän tosin kehottaa tekemään oman tulkinnan... vähän vain arvelluttaa kartallani oleva auringon ja neptunuksen yhtymä, eli osaako sitä kunnon tulkintaa tehdä itselleen  Cheesy
tallennettu

Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona
Keltainen yliääni ihminen
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #7 : 22.02.2008 19:41:46 »

Pakko oli tilata kirja itselle kiinnostaa niin kovasti  Smiley. Ilmoitan kyllä mielipiteeni kunhan kirjan saan, että voin siihen tutustua  Smiley.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2008 22:25:38 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 22.02.2008 21:29:03 »

Voi, toivonpa, että kirjaa on myynnissä kun menen seuraavan kerran kursilleni.

Kerran jo varasin matkankin Saarenmaalle tuon Erkki Lehtirannan opastamana. Ja voi harmi kun minun piti se perua. Tuli silloin vain tunne, että siinä olisi jotakin, kiehtovalta se tuntui. Ymmärsin, että tämä Erkki on sellainen rento tyyppi.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Lizzy
Vieras
« Vastaus #9 : 24.02.2008 17:53:20 »

Ardith, olen muuten kuullut tuosta että klassinen musiikki auttaa keskittymään ja oppimaan.
Ongelma vain on se, että en nykyään kauheasti pidä klassisesta musiikista. Enkä varsinkaan Vivaldista...  Embarrassed Jokin siinä tökkii...  idiot2

Mutta Beethoven on hyvä. Toivottavasti ajaa saman asian. angel
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 24.02.2008 18:27:50 »

Mielenkiintoista!
Monesti ns. perinteisen astrologian avulla karttaa tulkitessa kun kyllä löytää kunkin ihmisen kartan ja siten myös elämän toistuvat ongelmakohdat, mutta jää vaille vastausta siitä, miksi juuri tuo haaste juuri tuolle ihmiselle. Erkin näkökulma antaa vastauksia ja auttaa paremmin ymmärtämään omaa elämää osana pidempää jälleensyntymisten kiertokulkua syyn ja seurauksen lakeineen.


Tähän "ongelmaan" olen minäkin viime aikoina törmännyt usein ja päätä pahkaa... Olen viime aikoina pohtinut juuri tuota syyn ja seurauksen kiertokulkua ja joitain vastauksia Jeff Green 'iltä saanutkin, mutta  kun aihe on vielä hieman vieras ja kieli on englanti on pää ja silmät kipeinä kun olen yrittänyt ymmärtää.

Minulle nämä kaikki muut henkimaailman jutut on kyllä jonkin verran tuttuja, mutta  aika noviisiksi niiden parissa itseni tunnen... Tässä lienee se Kalat -juttu, jota pitäisi vahvistaa tässä elämässä..

Pitänee siis hankkia tuo kirja .  Wink
tallennettu

Starwind
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96



Profiili
« Vastaus #11 : 24.02.2008 19:08:52 »

Vivaldista vielä. Erkin mukaan Vivaldin neljä vuodenaikaa vahvistavat cakroja, joten jos tunnet niiden olevan epätasapainossa, niin neljä vuoden aikaa soimaan ja mielellään mahdollisimman kovaa. Itse huomasin tämän auttavan. Soitin sitä autossa yhdessä vaiheessa, kun tuntui, että cakrani olivat ihan sekaisin  crazy2 ja se auttoi  Smiley

 smitten
tallennettu

Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona
Keltainen yliääni ihminen
Atomi
Vieras
« Vastaus #12 : 29.02.2008 17:48:22 »

Kävin jo krjakaupasta sitä kyselemässä, mutta oli aika kallis tilata. Palkonko ootte maksaneet paikan päällä ostoista? Kirjakaupassa hinta olis ollut n. 34 eukkua. Jos menee samoihin lähetyskuluilla, niin tilaan heti kirjakaupan kautta tai suoraan kotiin.   Smiley
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 29.02.2008 18:05:02 »

Unio Mysticassa
http://www.uniomystica.fi/
kirja näytti olevan 30€ + postikulut
Jos tilaa postiennakolla hintaan lisätään 7-8€ lisää, mutta jos maksaa ennakkoon lisätään 5€ eli 34-38€ sen hinnaksi taitaa tulla
samoin Eranovassa 30€
http://www.eranova.fi/java/index.jsp

tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 29.02.2008 23:08:20 »

Aina edullinen Adlibris (www.adlibris.com) näyttää vetävän taas pohjat, kirjan hinta on siellä 21,90 ja postituskulut tilattujen kirjojen määrästä riippumatta 2,90. Mutta, Astrologia ja henkinen tie näyttää olevan siellä tilapäisesti loppu, ilmeisesti juuri alhaisen hinnan aiheuttaman suuren tilausmäärän takia... Kannattaisi varmaan ottaa sinne yhteyttä ja kysyä, koska saavat kirjaa lisää.

Omani ostin Minä Olen-messuilta suoraan Erkiltä kauniin omistuskirjoituksen kera (taisi laittaa sen kaikille tasapuolisesti) hintaan 30 euroa. On se Erkki luonnossa ihan yhtä mukava, leppoisa ja ystävällinen kuin kirjoituksissaankin!  smitten
tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: