Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alkoholismi  (Luettu 57744 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« : 08.01.2006 22:46:50 »

Moi vaan !
Olen alkoholisti ja läpikäynyt erilaisia hoitomuotoja... Esim. olin suljetussa laitoshoidossa sekä Leppävaaran katkolla,että Kalliolan Klinikoilla. Tänään olisi tullut jo n. 3kk raittiina. Olin hoidossa ajalla 18.10-2005 - 7.12-2005. MUTTA tänään su 8.1-2006 olen retkahtanut ! EN aio juoda enempää kuin tämän päivän  12-packin olutta. Putki EI siis jää päälle ! Onko kellään siis tiedossa HYVIÄ ja toimivia hoitomuotoja alkoholismiin ? Tiedän itse,että tämä ON ja tulee olemaan vaikeaa. Olenkin infonnut kaikille,että EN tule olemaan KOKO IKÄÄNI absolutistina ! Help me if you can !! Tänään kännissä,huomenna taas raittiiina...
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #1 : 08.01.2006 23:03:21 »

Hyviä tuloksia on saatu aikaiseksi "Minnesota mallilla", en edes tiedä onko niitä täällä suomessa, mutta ruotsissa sitä käytetään, yritä kysyä jostain AA tai muusta instannseista löytyykö tuota ohjelmaa suomesta tai mistä saisit lisää tietoa asiasta.
tallennettu
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #2 : 09.01.2006 00:39:39 »

Hei Ozzette!  Smiley

Valitettavasti minun on kyllä sanottava sinulle ihan suoraan sellainen asia, että päihdeongelma on sairaus aivan kuin sokeritautikin, ja siihen ei todellakaan ole muuta lääkettä keksitty kuin täysi raittius.

Ja tällä taas tarkoitan sitä, että sinä selität joka kerta itsellesi jonkinlaisen syyn ottaa alkoholia ja humaatko, lupaat itsellesikin ettei enää huomenna... lupaatko huomenna, jos vaikkapa vähän tulee otettua, että, ei sitten huomenna enää...

Jokainen päihdeongelmainen luulee valitettavasti, että hänestä voi tulla vielä kohtuukäyttäjä, mutta tiedätkö ketään? minä en ainakaan....   coolsmiley

Mistä sinä oikeasti jäisit paitsi jos et enää koskaan ottaisi?

Suomi on pullollaan paikkoja jonne päihdeongelmainen voi hakeutua, esimerkiksi A-Killat ovat todella aktiivisia, heillä on paikkoja monenlaisille ihmisille ja siellä puuhailevat itsekin päihdeongelmataustan omaavat henkilöt, heillä todellakin löytyy paikkoja aina päiväkeskuksista asumisyksiköihin saakka, eikä missään ole mikään pakko osallistua kaikenmaailman hömpötyksiin mukaan, vaan kaikki toiminta on sinulle vapaaehtoista, ellet sitten lähde johonkin tietyyn ryhmään mukaan, jossa olisi suotavaa olla mukana aina kuin vain suinkin mahdollista, eiväthän he siellä mitään poliiseja ole. AA-ryhmissä tapaa ihan samanlaisia ihmisiä jollainen sinä itsekin olet tai joilla on samanlainen päihdetausta.

Päihdeongelma on sairautena siitä erikoinen, että sitä ei ihmisestä kukaan muu voi parantaa kuin ihminen itse, eli tässä tapauksessa sinä. Olet jo yrittänyt hoitaa itseäsi HIENO HOMMA! (tarkoittaa sitä, että oikeasti haluat muuttaa tämän asian itsessäsi ja elämässäsi), mutta silti taistelet vieläkin vastaan... mitä vastaan oikeastaan taistelet?

Oletko koskaan miettinyt päihteitä tällä tavalla; Laadi itsellesi lista jokaisesta näistä luettelemistani asioista, siis jokaisen tällaisen lauseen alle asiat jotka mielestäsi kuuluvat tähän laatikkoon ja vertaa näitä sitten keskenään. Mutta muista käyttää konkreettisia vastauksia, ei siis mielikuvia:

1. Päihteiden käytön hyödyt
2. Päihteiden käytön haitat
3. Raittiuden hyödyt
4. Raittiuden haitat

Muistatko mitä joskus lapsena halusit harrastaa? Voisitko kenties hakeutua tämän ko. harrastuksen pariin vieläkin? Mikä olisi ihanampaa kuin täyttää elämässään olevat tyhjöt harrastuksilla joista pitää.. eikä näin tarvitsisi toimettomana vain oleilla. Useimmiten harrastusten parista saa uusia tuttaviakin.

Toivottavasti tämä ei nyt vaikuta miltään saarnalta... sellaista en tästä toivonut  Embarrassed

Ja sydämestäni toivon enkeleitä elämääsi  angel, tiesi irti alkoholismista ei ole helppo, mutta jos lähdet sille tielle, voit todella jälkeenpäin huokaista vahvempana ja itsevarmempana ihmisenä.  smitten angel smitten

Voimia sinulle Ozzette  Smiley

Rakkaudella: Almah  smitten
« Viimeksi muokattu: 10.01.2006 11:45:44 kirjoittanut Almah » tallennettu
ed9764
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #3 : 09.01.2006 01:35:08 »

Päivä kerrallaan! Päihdeongelmiinsa saa Suomessa apuaa jos haluaa.
AA-ryhmiä joka päivä. Ei mikään hoitolaitos sinua raitista.
Olethan Kalliolan jo käynyt ym....Jokainen alkoholisti pitää löytää
se oma pohja,kaikille se ei tarvitse olla roskalaatikko. Valitettavan useat
putoavat pohjan läpi eli kuolevat, haluatko kuolla viinaan siihen kuolee
hitaasti mutta varmasti.Jatka sitten ryyppäämistä.
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #4 : 09.01.2006 11:11:26 »

Suosittelen lämpimästi sinulle tueksi päätöksessäsi mm. hypnoosia ja homeopatiaa. Kuten kaikissa riippuvuuksissa myös alkoholismissa vaikeinta on selvitä psyykkisistä vieroitusoireista, joista uskon sinun kärsivän parhaillaan. Uskon, että hypnoosin ja mahdollisesti siihen yhdistetyn terapian avulla voisit löytää sen perimmäisen tilanteen ja oireen, jolloin alkoholin suurkulutuksen aloitit. Lisäksi pystyisit ehkä opettelemaan toimintoja, joiden avulla pääset niiden impulssien yli jotka ehkä muuten aiheuttaisivat retkahduksen.

Hypnoosin lisäksi olen kuullut positiivista shamanistisista tekniikoista. Kokeile rohkeasti kaikenlaisia vaihtoehtohoitoja, joista uskot hyötyväsi. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti niiden rinnalle terapiaa, lääkitystä ja aa-ryhmää.

Tämä on minulle henkilökohtaisesti arka aihe, sillä isäni kuoli n. 1kk sitten alkoholismin aiheuttamiin sairauksiin. Hän yritti useita kertoja lopettaa, mutta retkahti aina uudelleen. Uskon, että kompastuskivenä oli tuo sama asenne kuin sinulla: myös hän antoi itselleen luvan ottaa silloin tällöin muutaman. Siksi minä olen nyt melko suorapuheinen:

Mieti haluatko lyhentää elämääsi. Isäni kuoli 65-vuotiaana eli nykymittapuulla hyvin nuorena. Hän kuitenkin sairastui alkoholismiin vasta vajaa 20-vuotta aiemmin! Mieti siis vakavasti sitä, että jos jatkat alkoholin suurkulutusta sinulla on edessäsi ehkäpä vain 20-vuotta elämää ehkä jopa vähemmän ehkä hieman enemmän, mutta silti vähemmän kuin raittiilla! Onko se 12-pack sen väärtti??? Montako vuotta elämää vaihtisit siihen?

Lisäksi alkoholisitin lapsena haluaisin kysyä, oletko ajatellut miten paljon juomisesi satuttaa ihmisiä ympärilläsi? En voi sanoa mitään muuta kuin sen, että joka kerta kun isäni antoi luvan itselleen ottaa vain muutaman ja retkahti uudelleen kipu lähimmäisissä oli varmasti vielä kaksin kertainen verrattuna hänen omaan pettymykseensä. Jokainen meistä hänen lähimmistään joutui käymään terapiassa! Alkoholisti satuttaa itsensä lisäksi myös lähimmäisiään. Kenenkään juominen ei ole vain hänen oma asiansa.

No niin, toivon etten loukannut sinua suoruudellani. Olen pahoillani, mutta en usko hymistelyn auttavan sinua, kuten se ei ole auttanut ketään tuntemaani alkoholisitia. Älä kuitenkaan lopeta hyvin alkanutta raitista kauttasi retkahdukseesi! Ei maailma tosiaan yhteen hairahdukseen kaaadu ja huomenna on todellakin aina uusi päivä ja uusi alku! Uskon kuitenkin oman kokemukseni perusteella, että jokainen joka sanoo, ettei halua absolutistiksi ei itseasiassa todella ole tehnyt päätöstä alkoholinkäytön lopettamiseksi. Alkoholistista ei tule koskaan kohtuukäyttäjää Sad

Lähetän sinulle roppakaupalla voimia yritykseesi ja toivon, että saat jostain voimia jatkaa! Uskon siihen, että kovalla työllä alkoholismista parantuminen on mahdollista, joten onnea yritykseesi näytä itsellesi että pystyt siihen.

P.S. Aloin itse absolutistiksi ensimmäisen lapseni synnyttyä. En koe jääväni mistään paitsi Wink
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #5 : 10.01.2006 11:49:07 »

Ozzette!

Haluaisin tietää pitikö päätöksesi lopettamisesta?
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #6 : 10.01.2006 12:32:39 »

Joo,kyllähän tuo päätökseni piti ! Kiitos vain kaikille hyvistä teksteistä ! Hypnoosia olen itsekin ajatellut kokeilla... Tällä hetkellä vain raittiina pysyminen on minulle äärimmäisen vaikeaa,kun kämppä on menossa alta ja luottotiedot. Minulla on raha-asiat vireillä monessa instansissa. Eilen oli takaraja vuokrieni maksulle... Sossu väittää,etteivät ole saaneet hakemustani,siksi asiaani ei voi kuulemma käsitellä,vaikka olisi miten hyvää tahtoa. Mutta FAKTAA on se,että laitoin heille paksun kirjeen, jossa nivaska papereita JA HAKEMUS,sekä pieni lipuke, johon piti laittaa tilinumero. Eli nyt joko Sossu tai Posti tyrineet ja pahasti !! MITEN KAIKKI VOIKIN mennä näin totaalisen pieleen !? Olen reklamoinut asiasta Sossuun ja vaatinut selvitystä. HYVÄ SUOMI !! Minun tulevaisuuteni ja elämäni ON pilalla !! Siksi ei olisi mikään ihme,vaikka retkahtaisinkin uudelleen... Niin ei kyllä onneksi vielä ole käynyt. Kaikki on pelkkää paskaa ja vastoinkäymistä... USKOMATONTA !!  Angry Cry
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #7 : 10.01.2006 14:59:44 »

Minun tulevaisuuteni ja elämäni ON pilalla !! Siksi ei olisi mikään ihme,vaikka retkahtaisinkin uudelleen... Niin ei kyllä onneksi vielä ole käynyt. Kaikki on pelkkää paskaa ja vastoinkäymistä... USKOMATONTA !!  Angry Cry

Älä jaa vastuuta muille.
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #8 : 10.01.2006 15:16:48 »

Älä jaa vastuuta muille.
Lainaus

Jaahas... Ymmärtänet varmaan,että olen tehnyt KAIKEN sekä mahdollisen,että mahdottoman tilanteeni suhteen ! Vai onko elintärkeiden papereideni katoaminenkin MINUN syytäni ? Ei voi olla ! Kaikki oli asianmukaisin postimerkein ja osoittein varustettu. Ei SILTI ole mennyt vastaanottajalle,eikä myöskään palautunut takaisin minulle. MUUTA en siis enää voi,kuin levittää käteni ja luottaa siihen,että Jumala tai joku minua auttaa !! Olen TODELLAKIN TEHNYT KAIKKENI !! Angry
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #9 : 10.01.2006 15:21:23 »

Odota siis hetkinen.. Postissa ja ja yhteiskunnassa voi olla sisäisiä selvittämättömiä asioita ennen lopullista päätöksentekoa joten asia on sinun osaltasi viety vastausta vaille loppuun Smiley

Yritä tehdä myös spontaaneja vetoja suuntiin joista sulla ei oo hajuakaan.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2006 15:24:09 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ozzette
Vieras
« Vastaus #10 : 10.01.2006 15:26:27 »

Aivan ! Enpä tässä enää muuta voikaan kuin odottaa... Patience...  Huh
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 10.01.2006 16:15:48 »

Ota siis suunta kohti kristallipallosi sisintä ja keskity siihen äläkä anna yhteiskunnan vääryyden nujertaa siellä paistavaa valoa! 
Kyllä taivas jotenkin vastaa jos metsään huutaa vaikkei sitä äkkiseltään huomaisikaan angel


Luota myös Armoon arvaamattomaan  smitten

Etpä olisi paremmin voinut sanoa.  smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #12 : 10.01.2006 18:44:50 »

Yritän kyllä parhaani uskoa ja toivoa,mutta ÄÄRIMMÄISEN VAIKEAA se tällä hetkellä on ! Niin totaalisesti minulla asiat menneet pieleen,eikä loppua tunnu näkyvän... Voitte varmaan ymmärtää,että uskoni kaikkeen ja kaikkiin on tällä hetkellä mennyttä... Myös uskoni raittiuteeni... Ja yleensäkin KOKO helvetin Suomeen ja yhteiskuntaamme !! En aio äänestää,koska on aivan sama,kuka pelle pressanamme on. Ja kunhan töihinpaluuni aika koittaa sanon myös itseni irti,koska sieltäkin tullut pelkkää paskaa niskaan. AINOANA poikkeuksena eräs liittoni työntekijä... Hän lupasi,että ellen muille voi puhua,hänelle voin soittaa mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Se sentään tuntui hyvältä. Muuten elämänhaluni ja uskoni kaikkeen on mennyttä... Eikä tee TODELLAKAAN hyvää myös sairaalle psyykkeelleni,eikä alkoholismilleni...  Cry Angry uglystupid2 Tai ehkäpä jotenkin ansaitsen kaiken tämän... Jos olen nykyisessä tai jossain entisessä elämässäni ollut niin kusipää... Tiedä häntä... Ja KYLLÄ,kutsukaa minua vain "epäilijä-Tuomakseksi" tai miksi vain. Enää en usko edes Jumalaan tai ainakaan mihinkään hyvään... Olen tehnyt kaikkeni ja luovuttanut ! Herran haltuun vaan ! Juupa juu... Pitääpä kai ruveta myymään persettään tai rikosten poluille... Jos EI kerran hyvällä,niin sitten pahalla !! Haistakaa paska kaikki maailman ihmiset !! Parasta olisi olla kuollut tai potkia kusipäitä perseelle !!!  knuppel2 tickedoff buck2
« Viimeksi muokattu: 10.01.2006 20:37:51 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #13 : 10.01.2006 21:05:10 »

Patience...  Huh

Tää on se vaikee juttu jos oottaa ihmeitä..
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ozzette
Vieras
« Vastaus #14 : 10.01.2006 21:09:17 »

Niinpä niin ! Voisiko joku sitten kertoa minulle,mitä minulla enää ON ODOTETTAVAA !! Ei sitten yhtään mitään... Vai olenko MINÄ JÄLLEEN VÄÄRÄSSÄ ? Niinpä kai...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: