Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 30. kriisi ja saturnus  (Luettu 5089 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sarese
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131



Profiili
« : 10.11.2007 16:11:47 »

Eikö tuo  saturnus liittynyt tuohon kolmenkympin kriisiin? Mitä kuviota se silloin tekee? Onko muut planeetan menossa mukana?

Mitä tuo kriisi sisältää? Etsiikö ihminen siinä itseään ja kriisi puhkeaa siitä, kun miettii mitä on ja ei ole saanut aikaseksi? Vai meneekö kaikki ihan spontaanisti vaan pieleen? Shocked  Smiley

Missä iässä teille on tullut tuo kriisi? Voiko se tulla muutamia vuosia ennen? Onkohan mulla tuo??? (mitä kartassa kuuluisi silloin näkyä?) Itselläni on tässä nyt vuosi ollut yhtä hullun myllyä ja varmaan jatkuukin vielä vähän aikaa. Tämä vuosi on ollut kuitenkin todella iso kännekohta mun elämässäni. Ilman tätä vuotta (ja näitä helve..siä kokemuksia) tuskin olisin saanut niitä ideoita mitä nyt on mielessä. Eli onko kaikella tosiaankin joku tarkoitus? Itselläni loksahti nyt moni palanen kohdalleen ja tulevaisuus näyttää kaikesta huolimatta HYVIN valoisalta.

...mutta kuitenkin.. mitä kartalla näkyy kolmenkympin kriisin aikaan? Onko se kaikilla jotakuinkin samat kuviot?
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #1 : 10.11.2007 23:24:29 »

Oikeassa olet! Kolmenkympin kriisi ajoittuu  saturnus:n paluuseen, eli  saturnus aspect_con saturnus -transiittiin. Käytännössä tämä on siis hiukan ennen H-hetkeä eli 28 ikävuoden tienoilla.

En usko, että asiat menevät tuolloin pieleen sen enempää kuin normaalistikaan, mutta elämän perusrakenteet voivat kyllä vavahdella sisäisen minän vahvistuessa epävarmuuden laukaiseman itsetutkiskelun avulla  Wink  Etenkin, jos on pääsääntöisesti toteuttanut toisten toiveita tai ajalehtinut tietämättä, mitä elämältään haluaa, alkaa se oma tahto puskea läpi tässä vaiheessa. Mitä ratkaisuja on tullut tehtyä? Tätäkö minä ihan oikeasti haluan? Jos en tätä, niin mitä sitten...? Tärkeitä kysymyksiä!

Kannattaa tarkastella myös  saturnus:n sijaintia kartalla, sillä huone- ja merkkisijainti auttavat hahmottamaan tarkemmin, mille elämänalueelle ja millä tavalla  saturnus:n paluu astrologisesti eniten vaikuttaa.

Omalla kohdallani  saturnus:n paluu sujui aika rauhallisissa merkeissä  Huh  Saattoi kyllä johtua siitä, että olin ehtinyt  juuri saturnus aspect_squ aurinko ja  saturnus aspect_con kuu -transiittien aikana myllertää elämääni uuteen uskoon  buck2  Cheesy  Henkisesti kasvattavaa aikaa tämä on kyllä ollut, ja on vieläkin. Nyt kun mietin asioita taaksepäin, kolmenkympin kriisi oli eräänlainen alkusysäys kasvulle. Tällä hetkellä on rauhallisempaa, mutta ei kai ihminen valmiiksi tule koskaan... Nyt sitä neljääkymppiä odotellessa siis  Cheesy
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #2 : 11.11.2007 00:07:33 »

 saturnus on omalla tavallaan rankka, mutta jotenkin olen kokenut sen tuomat muutokset myös välttämättömiksi ja tärkeiksi. Nyt kun mietin elämääni taaksepäin, olen onnellinen siitä, että kävi kuten kävi. Parempi niin.

Minulla  saturnus aspect_squ aurinko käynnisti parisuhdekriisin ja  saturnus aspect_con kuu lopetti sen eroon. Samalla menivät vaihtoon asuinympäristö ja työpaikka  Tongue  Näin jälkeenpäin ajateltuna ihan tervetullutta muutosta, mutta silloin kyllä rankkaa. Olin 25.

 saturnus:n paluun aikoihin tuli sitten yllättävä työtehtävän muutos ja aloin muutenkin miettiä elämää eteen- ja taaksepäin. Mutta ei mitään  knuppel2-juttuja...  Huh Smiley
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #3 : 11.11.2007 00:20:02 »

Minulla ajoittui ns. 30-kriisi ja  saturnus n paluu muuttooni Kaliforniaan, joka oli tarkoitettu pysyväksi,  mutta osoittaitui  kuitenkin laulunsanoiksi:
"Minä kierrän vain Kalifornian ja jälleen palajan  Wink "
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
dinara
Vieras
« Vastaus #4 : 11.11.2007 00:21:36 »

Itse olen puolessä välissä 28 vuotta ja mitään kolmenkympin kriisiä ainakaan vielä ole ollut näkyvissä.  Smiley *koputtaa puuta*
Luin teidän keskustelunne ja mielenkiinnosta katsoin Astro.fi Vuosihoroskooppiani. Sieltä löytyi tämä:

***********************************************************
Saturnus yhtymä Saturnus

Tarkka: 2.12.2007
Alkaa: 1.11.2007 Päättyy: 16.12.2007
Noin 28-30 vuoden välein ihminen pääsee arvioimaan uudelleen suhdettaan ympäröivään maailmaan ja tällainen aika sisältää aina mahdollisuuden kokonaan uuden elämän aloittamiseen. Saturnus ilmentää kosmisen järjestyksen valvontaa yksityisen ihmisen maanpäällisessä elämässä alkaen tarkasta syntymähetkestäsi. Juuri nyt Saturnus on täsmälleen samalla kohtaa eläinradalla kuin sinun syntyessäsi.

Viimeisen Saturnuskierroksen aikana (28-30v) olet rakentanut itsellesi tietynlaisen velvollisuuksien ja vaatimusten linnoituksen. Jos ottamasi velvoitteet ovat olleet ylimitoitettuja ja rasittaneet sinua sietokykysi rajoille niin tunnet sen nyt melkoisena ahdistuksena seinien kaatuessa päällesi yhtälailla kotona kuin työelämässäkin.Tämän jakson aikana voit jättää taaksesi koko joukon aiemmin mukana raahaamiasi velvollisuuksia tai jatkaa saman säkin raahaamista vielä seuraavat kolmekymmentä vuotta. Sisimmässäsi olet tietoinen vapautumisen mahdollisuudesta ja se aiheuttaa muutosta helpottamaan tarkoitetun ahdistavan olon.

Et voi ajatella muuttavasi vain yhtä elämäsi osa-aluetta, sillä yhden muuttuessa kaikki muuttuvat. Nyt on kysymyksessä perustavaa laatua oleva uudelleen arviointi, joka muuttaa joko koko elämäsi tai ei mitään. Ihminen ei voi elää ilman sitoumuksia ja velvoitteita, mutta niiden tulee rakentua omista eikä muiden tarpeista, jolloin ne eivät myöskään voi käydä sinulle liian raskaiksi.

Jos olet pystynyt säilyttämään ohjat omissa käsissäsi viimeiset 28-30 vuotta, niin silloin tämä aika palkitsee sinut ruhtinaallisilla uusilla haasteilla, jotka saavat kämmenesi kostumaan ja suusi kuivamaan näköpiiriisi tulevien mahdollisuuksien edessä.
**********************************************************
Saa nähdä mitä tapahtuu.  Smiley  Shocked
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #5 : 11.11.2007 12:25:23 »

Saa nähdä mitä tapahtuu.  Smiley  Shocked

Ei välttämättä mitään, jos olet onnistunut elämään tähänkin asti omanlaistasi elämää  Wink  Hyvää ei kannata lähteä muuttamaan. Loppuosa Sepon tulkinnasta kertoo mielestäni hyvin tuosta.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: