Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rehellisyydestä  (Luettu 9196 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #15 : 02.02.2008 21:59:51 »

Kiitos rehellisyydestäsi pagan!
Juttusi auttoi minua ymmärtämään monasti ihmettelemääni kuvaamaasi ihmistyyppiä,
jollaisten seurassa alkaa ahdistamaan Undecided
Ihminen, jolla itsellään on voimakkaita sisäisiä ristiriitoja, on hankalasti kohdattavissa, ainakin minulle, kun vaistot sanovat ihan jotain muuta kuin ymmärrän keskustelukumppanin haluavan sanoa. Ai että se on tukalaa, tiedättekö, nähdä asioiden todellinen tila, ja samalla koettaa kunnioittaa ihmisen oikeutta antaa itsestään sellainen kuva kun haluaa. Kevyt smalltalk muuttuu rasittavaksi tasapainotteluksi näiden tietoisuuksien välillä. Rehellisyyteni vaatii minua vastaamaan intuitioni viesteihin, mutta yleisen käytöskoodiston mukaan intuitioni havaitsemista asioista puhuminen tapahtuu yleensä lähinnä terapeutin vastaanotolla (ilmankos koulutin itsestäni terapeutin Grin) eikä siis missään 'hyvääpäivää' -tilaisuuksissa.
Monasti, jos tilanne ei ole otollinen, tai jos muuten tuntuu, ettei toinen ole valmis kohtaamaan näitä juttuja itsessään, käy niin, että kunnioittavasti piiloudun ujouteni taakse ja vaikenen. Se on itseni kannalta hankalin vaihtoehto, joka on omiaa aiheuttamaan minulle oireina päänsärkyä tai vatsakipua.
Toinen vaihtoehto on, että ponnistelen pitääkseni yllä sitä smalltalk-tasoa, sekoan sanoissani ja menetän voimani - seurauksena todella outoja tilanteita buck2
Viimeaikoina olen kuitenkin yhä useammin, toki tilanteen yksityisyyden huomioon ottaen, sanonut rohkeati mitä tuossa toisessa ihmisessä havaitsen - tyyliin: "asiasta kukkaruukkuun; vaistoan sussa nyt jumittuneita energioita tässä asiassa, aurassasi tapahtuu selkeä muutos puhuttaessa tästä asiasta, mistä asenteesi tai tunteesi on saanut alkunsa?"
Jotkut pelästyvät, pahastuvat, suuttuvat, torjuvat tai kieltävät, jotkut kokevat kyyneeliin saakka helpotusta, jotkut vaikenevat tutkiskelemaan itseään - kukaan ei jää rehellisyydelle kylmäksi.

Olipa toisen ihmisen reagointi rehellisyydelleni mikä tahansa, sen ilmituominen, itseni rehellinen ilmaisu, on ainoa mahdollisuus kohtaamiselle.
Sellaisesta kommunikoinnista, vaikka kuinka totuus kirpaisisikin, ei sairastu.

Joihinkin Mirjamin ajatuksiin yhdyn, mutta liikennevaloissa, kuten elämässä muutenkin, on kaikki aina arvioitava kulloisenkin tilanteen mukaan, ei ennakkoon määrättyjen tai päätettyjen periaatteiden - voihan olla, ettei sitä vihreää tule koskaan Smiley
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #16 : 03.02.2008 00:04:22 »

Heh, jos ne valot on, niin tulee vihreä ja punainen ajallaan, tai sitten vilkkuu keltaiset tai on pimeää.  Grin
Mutta aivan totta, tilanne kohtaaminen on tärkeää.
Minulla kun vain on joku sisäinen "tarve" heittää joku "vastakohtainen" esimerkki, jos hymistellään kovin ja nyökytellään vain yhden näkökannan puolesta.  Smiley
(tarkoitan tässä nyt tuota opiskelu tilannetta ja punaisia päin kulkemis tarinaa)
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 03.02.2008 00:30:01 »

Voi kun löydätte upeita ulottuvuuksia!

Kyllä minäkin uskon siihen moraaliin, joka nousee jostakin syvemmältä ihmisestä itsestä, en siihen mikä on rakennettu ulkoisesti. Itsekontrollista ja intuitiosta.

Siksi sitä jää usein pitkään miettimään ennen kuin tekee tai sanoo.

Mitä siis on rehellisyys? Onko se mieliksiolemista jollekin omalle tunnolleen tai muulle omalle tunnolle, yhteisölliselle tai kirjoitetulle?

Jotakin ihmeen veitsenterällä tai aallonharjoilla tasapainottelua tämä elämä on.
Siis aivan hurjaa jos pysähtyy miettimään.

Kuitenkin uskon, että ihmisen pitää toimia tavalla tai toisella.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: