Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 20
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskallatko sanoa mitä todella ajattelet?  (Luettu 140082 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #90 : 12.01.2006 23:35:59 »

coolsmiley
                  Tosi on, en kiellä, enkä myönnä !   Grin


                  VALOA JA ILOA  smitten  Pietro
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
noitavaino
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #91 : 13.01.2006 01:10:45 »

Cheesy ZuiPPADUIPPA!!!  Vihdoinkin..Löysikö SuSi vihdoin Laumansa??  Lämmin Tervehdys teille olioille,hassunkurisille zetseviikareille!!:) Ihan pikainen"perus"esittely..tässä on varsin hullunkurinen..sekä vallan iloinen 24-vuotias neitonen..joka on "vuosisatoja"etsinyt kaltaisiaan.olen tutkinut astrlogiaa,feng shuita.unia,kirologiaa,fysioterapiaa,anatomia,psylogia,Intiaanit,Ihmiskunnan alkutaipaleet,heimot kautta aikojen,ihmisoikeudet,hyväksikäytöt eri kansojen,maiden.ihmismielen pahoinvointi,vääristynyt päihdehuolto jatkuen kaikkeen mahdolliseen maan että avaruuden välissä..Smiley ... noin 14 vuotta.lisä mausteena pimeäpuoleni  Sarjamurhaajat..psygologia sairaiden mielten.käytös arjessa jatkuen kokonaisuuteen.KUKA MINÄ OLEN?      Suonen anteeksi pitkästä pohjustuksesta..Olen niin innoissani:) ELI::: Sinä kysyit mielenilmauksista??Riittäkö rahkeet Todellisen minän näyttöön?OI kYLLÄ!!kummallista miltei surullista mutta tästä kyseisestä syystä olen joko VIHATTU taikka RAKASTETTU.Välimuotoja ei ole.Kaverit ovat LOISIA Joita en elämääni kaipaa.YSTÄVÄT Taasen ovat niitä joita on harvassa mutta pysyvät kuin lahti meressä...joo joo,kuuleehan niitä paljon:"KYLLÄ Minä AINAKIN sanon mitä todella olen mieltä"   Vaan kun Todellinen mielten tutkija kertoo asiansa.PÖYTÄ HILJENEE..jokainen "HÄKKIROTTA" odottaa, kuka tyrmää halveksuen "UUDEN" mielipiteen!!JA Tästä MINUN HUVINI alkaa!! Suorastaan himoitsen,janoan ääripäilleen vievää tutkintaa,asioiden todellisista seikoista koostuvaa polemiikkia.Ja Kun "poloilta"lipsahtaa sana .NoRMaaLI...Nautinto on jo käsin kosketeltavissa!! KUKA ON MÄÄRITELLYT SANAN NORMAALI?........Eput?KO?Puhun paljon asiaa Yleisesti,jujuni on REHELLISYYS?kysy mielipidettäni SEN myös kuulet..
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #92 : 13.01.2006 01:19:26 »

Hei pirtsakka Noitavaino! coolsmiley

Tässä määrittelyni 'normaalista'. Siihen sisältyy pieni tarina.

Menin masentuneen ystäväni kanssa katsomaan intiaanikulttuurinäyttelyn Tampereella. Olimme lippuluukulla. Ystäväni on eläkeläinen ja minä maksoin täydestä lipusta. Kassaneiti vähän niinkuin itsekseen sanoi: -Siis yksi eläkeläinen ja yksi normaali.
Se särähti korviini, ja ehkä suhteettoman isosti ja yllättyneenä sanoin: -Häh! Normaali. Minäkö? Sen kuulin ensimmäistä kertaa.(Viimeisen lauseen osoitin ystävälleni.)

Se oli jotakin mitä masentunut ystäväni tarvitsi. Hän purskahti raikuvaan nauruun, minä perässä ja koko jono lippuluukulla.  2funny 2funny 2funny
Kassaneiti oli vain hiljaa ja punainen.
Naurussa suin huomasin siinä vanhan ystävän, 20 vuoden takaa. -Hei, yllätys, tunnetko minua. - No ainakin tiedän että olet normaali, nauroi hän, mutta kohta halattiin kamalasti. smitten smitten

Siis normaaleille on aivan jotain omaansa. Cool
« Viimeksi muokattu: 13.01.2006 01:22:04 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #93 : 13.01.2006 01:48:08 »

Hei noitavaino! Cheesy

Astuit esiin rohkeasti ja toit tuulahduksen tuoreutta tullessasi.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan mielipiteitäsi maan ja taivaan välillä! smitten
tallennettu

jam0
Vieras
« Vastaus #94 : 13.01.2006 13:44:39 »

Pidän kyllä paljon asioita pääni sisällä. En näe itselläni olevan syytä sanoa mitä minun mielessäni liikkuu, koska se muuttaisi ehkä toisten käsitystä niistä asioista mistä siinä on kyse. Parempi jos oivaltaa itse tekevänsä väärin, sitäpaitsi mikä minä olen päättämään mikä on toisesta väärin mikä ei. Tarkoitus tuolla ei ole että minusta pitäisi kaikki, mutta tarkoitus on tulla toimeen kaikkien kanssa sen paikan tullen. Ja ihmiset olisi monesti hämillään jos avautuisin siitä mitä ajattelen. Eli useammin pidän turpani kiinni, myöskin siksi, koska tykkään olla sivustaseuraaja ja olla todistamassa tapahtumien seurauksia, myöskin omalla kohdalla.
tallennettu
Unssi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #95 : 14.01.2006 15:48:59 »

Smiley      Smiley      Smiley      Smiley      Smiley      Smiley      Smiley      Smiley      Smiley      Smiley      Smiley

Olen tässä miettinyt termejä: järki-ihminen, tunneihminen...

Ajattelen, että olemme kaikki aika keskeneräisiä, voisiko sanoa, suurimman osan elämästämme. Kehitymme omiksi itseksemme, jos vain jaksamme kohdata yl. vaikeita asioita ja työstää niitä. Joskus joku on niin tottunut huonoon kohteluun, ettei osaa kohdata hyviä asioita...

Perheenjäsenemme, muut lähimmäisemme, kaupan kassat, ihmiset virastoissa, poliisit, kaupunginjohtajat, lääkärit, pultsarit, maahanmuuttajat sun muut, keihin törmäämmekin - vrt. joudumme törmäämään, paljastaa paljon siitä, missä meillä on vielä työstämistä. Väsyn, kiukustun, siedän, pinna kateaa just nyt, nauran hervottomana, en osaa suhtautua, pelkään, varon, en voi olla oma itseni... On vaikeaa tunnistaa ja löytää "omaa itsensä" , kun ei vielä ole hajuakaan kuka on tai keneksi tahtoo. Suunta voi olla oikea, mutta yhtäkaikki voihan se olla vikasuuntakin - kaikki on hakusessa.


Yksi on totta ja pysyy - ja se on RAKKAUS. Minkä teet rakkaudesta ja hyvästä sydämestä, se on totta ja kantaa  hedelmää. Mutta miten rakkaus löytyy...?
Rakkaus on meissä jokaisessa, siitä olen vakuuttunut. Rakkaus ON kokoajan, mutta me etsimme sitä vääristä paikoista, yl. oman itsemme ulkopuolelta, ja väärin keinoin. Miten me voisimme löytää rakkauden helposti, tai yleensäkään ollenkaan, kun meillä voi olla monen sukupolven takaa vääristyneitä tunnesotkuja ja elämisen malleja?
Miten ihminen voi yleensäkään tietää, mikä on oikein, kun sukupolvien perintönä on vääristymiä vääristymien perään...?


Aale Tynnin runo on koskettanut minua: "Koko salaisuus on tässä,
                                                       koko totuus sydämen:
                                                       sydänmullassa pimeässä
                                                       on juuri valkoinen."

"Sydänmullassa pimeässä on juuri valkoinen." Kaunista, surullista ja lohdullista.
Tulkitsen ja ajattelen runon sanoman niin, että juuressa valkoisessa elää Rakkaus. Mutta jotta rakkaus saadaan esiin, täytyy sydämestä saada tyhjennettyä läjäpäin kuonaa, kaunaa, elämätöntä elämää, tyhjyyttä, vihaa ym. tunteita, jotka negatiivisina painavat. On se kumma, että "tyhjyys" painaa niin paljon...!
Lohdullista sen takia, että meillä kaikilla on mahdollisuus löytää Rakkaus omasta sydämestämme. Työtä tarvitaan enemmän ja vähemmän, mutta kyllä se sieltä löytyy...uskon ja jatkan etsimistä.



Toinen runo on toteava by Matti Kuusi:  " Mitä liekään rihkamaa
                                                        ollut riemunkirjavaa.
                                                        - Yhden sanan loistavan
                                                        muistan, sanan: rakastan.



Miten ed. liittyy järki- tai tunneihmiseen? Harhauduin asiasta kun innostuin rakkaudesta. Luulenpa, että itsensä kanssa sopusoinnussa olevassa ihmisessä järki ja tunne tukevat toisiaan, ne ikäänkuin sulautuvat ihmiseen. Hän ei enää singahtele puoleen tai toiseen sen mukaan heiluttaako tahtipuikkoa järki vai tunne. Oikeasti ei voida enää erottaa järkeä ja tunnetta, koska ihminen on niin kokonainen - onko liian täydellistä? Mitä luulette?

Iloisia tapahtumia ja kohtaamisia kaikille toivon, ja jos ei niin tapahdu, niin kestävyyttä koitoksiin. Tämä on niin elämää!

 

      smitten      smitten      smitten      smitten      smitten


   Aurinko     Kauris
   Kuu          Rapu
   nousu       Kaksonen
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #96 : 14.01.2006 18:55:11 »

Ajatuksia herättävä oli tekstisi Unssi! coolsmiley
Juuri tuo erilaisiin ihmisiin törmääminen on mietityttänyt lähiaikoina,, Huh

Useasti tuntuu,että tasapainon säilyttäminen itsessä vaatisi eristäytymistä muusta yhteiskunnasta.
Minä kun suutun useimmiten toisten ihmisten puolesta.Eriarvoisuus täällä suomessakin kasvaa kasvamistaan.
Jatkuvasti törmää siihen,ettei nähdä enää ihmistä ongelmien takana.
Vähävaraiset,vanhukset,mielenterveyspotilaat,alkoholistit,narkomaanit,asunnottomat,muutamia mainitakseni.
Selvimmin asenteisiin törmää,kun lähdet auttamaan heitä johonkin virastoon.
Tuntuu että kukaan ei halua enää nähdä eikä kuulla heitä.Joskus kohtelu menee niin alle ihmisarvon,että ei ole muuta mahdollisuutta(minun luonteellani varustetun),kuin puuttua asiaan varsin kovin sanoin.Tehdä valituksia,mitkä eivät yleensä johda toimenpiteisiin,mutta ehkä edes hetkeksi havahduttavat.

Olen välillä turhautuneena ajatellut,pitäisikö vain ummistaa silmänsä,nauttia omasta hyvinvoinnistaan ja etsiä sitä tasapainoa vaan itsestään.? idiot2

Ei vaan taida onnistua,kun tiedän että ongelma vain kasvaa ja ihmisillä on todella hätä.
Elikä mikä neuvoksi??!  Shocked
tallennettu

Ozzette
Vieras
« Vastaus #97 : 14.01.2006 22:06:12 »

Useimmiten uskallan,toisinaan ehkä liian kärkevästikin. Mitäpä sitä turhaan kiertelemään. Toki yritän olla aina ketään ehdoin tahdoin loukkaamatta,ellen sitten satu olemaan kyseiselle henkilölle vihainen.  smitten
tallennettu
Annaz
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #98 : 15.01.2006 17:34:24 »

Rehellinen itselleni ja muille??

Epäilen, että jokainen meistä, myös minä, joskus sortuu selittämään asioita itselleen parhain päin. Onko se epärehellisyyttä vai puolustusmekanismi.. siitä voidaan keskustella.

Alkuperäiseen kysymykseen: uskallatko sanoa jne.. voin vastata myöntävästi. Opettelen kyllä kovasti pitämään mielipiteeni edes joskus omana tietonani  Cheesy Lie skorpionimaista suoruutta etten kykene/ pysty/ halua esittämään muuta kuin mitä todellisuudessa ja tunnen.

Kehittymisen paikka onkin siinä, että opin kuuntelemaan (siis oikeasti kuuntelemaan) myös muita ja esittämään vasta-argumentit vähemmän viiltävästi.

Elämä on tasapainoilua :Smiley

-annaz-
tallennettu

Juuri näin olen halunnut elää.
Ei hukattua hetkeä,
täysi tunne seurana.
Olen tässä, olen nyt..."
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #99 : 17.01.2006 15:07:34 »

Kiitos Unssille hienosta ajattelusta ja avoimuudesta!

Tuosta tuli mieleen juuri tuo vuorovaikutuksen vaikeus esim. tunteiden esille tuomisessa. Toinen antaa lahjan tai hyvästä sydämestään jotakin. Kuinka otat sen vastaan? Toinen kehuu ja sanoo jotain kaunista sinulle. Kuinka otat sen vastaan? Toisella on tunteita sinua kohtaan ja ilmaisee sen. Kuinka otat sen vastaan? Eli vastaanottamisessa on usein se ongelma.

Sama kielteisissä ilmaisuissa. Kuinka harvoin jäädään tarkkailemaan asiaa siten, 'miksi tuo loukkasi minua näin paljon, mitä se kertoo minusta itsestä'? Ei. Vaan oikea suora, samalla takaisin tai mökötys.
tallennettu
Unssi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #100 : 17.01.2006 21:55:44 »

Smiley        Kiitoksia kannanotoistanne Chandra ja Metsätonttu.

Chandralle sanoisin, että minä jossakin vaiheessa ajattelin itsestäni, että erakoksi vain jonnekin umpimetsään, ettei tarvitsisi nähdä taikka kuulla kaikkea sitä kurjuutta, mitä ihminen toiselle tekee...
Ei tullut erakkoa, mutta kun sallii itsellensä omaa rauhaa ja antaa päällensä aikaa pyöritellä asioita, niin siitä ne ajatukset kirkastuvat.


Lainaus Chandralta:
"Olen välillä turhautuneena ajatellut,pitäisikö vain ummistaa silmänsä,nauttia omasta hyvinvoinnistaan ja etsiä sitä tasapainoa vaan itsestään.?"

Uskoisin näin, että kun ihminen auttaa ensin itseään ja löytää tasapainon elämäänsä, niin hän löytää myös voiman auttaa muita. Ei jaksa auttaa eikä jaksa olla kärsivällinen, jos oma elämä on hajalla. Alkaa olla liian monta taakkaa...kun on omat taakat ja on lähimmäisten taakat...        Embarrassed

Voi Hyvin -lehdessä nro 8/05 oli muuten aika sävähdyttävä juttu: Vapaaksi tunnetaakoista. Ovatko kaikki tunteet omiani vai kannanko kenties tunnetaakkaa, joka kuuluisi äidilleni? (Vieläkö tämä keskustelu kuuluu tälle palstalle?...    Undecided   )

      Auringon paistetta toivottelen    coolsmiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #101 : 19.01.2006 03:22:54 »

Heipä hei Unssi  smitten

Niin,en tiedä miksi olen koko ikäni,murkkuikää lukuunottamatta  Grin,pohtinut asioita nimenomaan vähempiosaisten kannalta.
Jotenkin heitä on aina tielleni osunut,tai olen itse ajautunut paikkoihin,joissa kohtaan erilaisia ihmisiä.Ihmisiä,jotka ovat jollain tavoin syrjäytyneitä.
Aina sillä seurauksella,että alan miettimään miten voisin auttaa.
Yhdessä elämän vaiheessa kyse saattoi olla siitä,että auttamalla muita ei ehtinyt niin paljon omia murheitaan miettimään.
En tarkoita auttamisella nyt mitään energiahoitoja tai vastaavaa,vaan sitä,että kulkee yhdessä ihmisten kanssa jonkun ongelman alusta loppuun.
Esim.asunnotonta saamaan sen asunnon.
Usemmilta ovet on vähän joka puolelta jo suljettu.Pienillä paikkakunnilla puheet kulkevat ja harvoin kukaan vaivautuu puheitten todenperäisyyttä kyselemään.Riittää kun joku on sitä mieltä,että tuo on omituinen,juoppo,vähän sekaisin ymv.
Usein käy sitten niin,että kyseinen ihminen alkaa jo itsekin uskoa,ettei ole tämän kummempaa ansainnutkaan.Ei jaksa enää yrittää,ei halua tulla taas torjutuksi.
Kun tällaisessa tilanteessa voi olla avuksi,ja sitten kun se asunto vihdoin on onnistuttu hankkimaan,ilo on kyllä molemmilla yhtä suuri. smitten
Esim.tänä iltana,kun kävin ulkona,ajattelin onnessani,ompa ihanaa mennä lämpimään kotiin.Saunaan ja sen päälle sytyttää kynttilöitä tuikkuihin,kääriytyä vällyn alle ja nautiskella. smitten  smitten

Äkisti paukahti taas jostain ajatus;Mitä jos ei olisikaan mitään kotia mihin mennä??!!!! Shocked  buck2
Mietin minne esim.yksistään helsingin alueella olevat yli 5000 asunnotonta menevät???

Ei ajatus nyt jäänyt kokoaikaisesti päälle,käväisi illan aikana mielessä kyllä ajoittain.
Minulla on taipumus esim.telkusta(jota muuten harvoin katson)katsella juuri sellaisia ohjelmia,jotka herättävät tämän tyyppisiä ajatuksia.Inhimillinen tekijä,Punainen lanka,Silminnäkijä ja erilaisia dokumentteja.
Ukko-kultani aina ihmettelee,miksi niitä katson,kun tulen surulliseksi,vihaiseksi,mitä milloinkin.En vaan voi olla katsomatta!Mielestäni silmien ummistaminen ei muuta sitä tosiasiaa,että vääryyttä tapahtuu kaiken aikaa aivan joka puolella.Lähellä meitä jokaista.Ja jos yhä useampi auttaisi sitä joka ei enää jaksa,ehkä vähän kerrallaan saataisiin muutosta aikaan.
Ei se niin paljon vaadi.Mennä mukaan ja uskallusta sanoa mitä todella asiosta ajattelee.  Cheesy  angel

AURINKOISTA PAKKASPÄIVÄÄ KAIKILLE! smitten  smitten  smitten
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #102 : 19.01.2006 14:07:55 »

Chandra!

Puhut asiaa! tickedoff

Voimia sinulle! smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #103 : 19.01.2006 20:50:03 »

Kiitos Metsätonttu! smitten

Hieman on nyt alkanut pelottamaan tämä yhä laajeneva keskustelu sielunsopimuksista,itsensä rakastamisen tärkeydestä(allekirjoitan sen kyllä)ja omassa tasapainoisessa tilassaan pysymisestä. Undecided

Ettei vain nyt ääritapauksissa kävisi niin,että vain minä itse olen tärkeä,muista ei tarvitse huolehtia.
Esimerkkinä vaikka kadulla tapahtuva pahoinpitely,,"En voi puuttua,oppiläksyjään vaan tuossa suorittavat".Tai jonkinlainen sairaskohtaus:"Jaa,hän on päättänyt kuolla tuohon?"Mikäs minä olen kenenkään suunnitelmiin puuttumaan."

Jotkut taas eivät halua nähdä ikäviä asioita siksi,että pelkäävät menettävänsä positiivisuutensa ja horjuttavansa omaa tasapainoaan.
Kuitenkin pienenä maan kamaralla tallovana ihmisenä,katson ainakin omaksi velvollisuudekseni auttaa lapsia,vanhuksia,kaiken ikäisiä ihmisiä.
Luontoa,eläimiä ym.

Miten sitä puolustauduttiinkaan silloin,kun nuo Hitlerin aikaiset keskitysleirien kauheudet tulivat maailman tietoisuuteen?
Minä en tiennyt!

Enkä nyt rakkaat ihmiset halua teitä synkistää. Wink
On vain mietityttänyt tämä asia.

Ai niin Keho!
En ymmärtänyt mistä kirjoitit.Aihe ei kai koskettanut,koska toistaiseksi en muille foorumeille ole kirjoitellut. coolsmiley
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #104 : 20.01.2006 00:07:33 »

En ymmärtänyt minäkään mitä Keho tuolla viime tekstillään tarkoitti?
Missä minkä puhumisesta? Shocked
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 20
  Tulostusversio  
 
Siirry: