Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rajatapauksia  (Luettu 5205 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 10.09.2007 16:05:53 »

Hei!

Vihdoin viimein aloitin astrologiaopinnot! Ensimmäinen viikonloppukurssi takana!

Ja mikä huojennus heti alkumetreillä!

Minä kun pidin itseäni kaksi vuotta sitten nousujouskarina ja sain shokkihoitoa täällä, kun minut tulkittiin noususkorpionina !  Shocked Nyt on todettu, että kyllä sittenkin olen aivan selvä nousujouskari.  Cheesy

Opettajani sanoi, että on rajatapauksia tulkinnoissa. Jos asteet liikkuvat siellä 27-29 asteen välillä, nousumerkkiin vaikuttaa vieressä oleva merkki. Kun kävimme läpi näitä nousumerkkien luonteita, opettaja vain varmisti nousumerkkini jouskariksi. Sanoi muuten myös, että 'värähtelyissäni' jo hän tunnistaa jousimerkin, jota hän itse oli aurinkomerkissä.

Hänen antama nousulista (oli kuitenkin tehty Helsingin mukaan) todisti jousimiestä. Kuitenkin, kuka voi olla varma, kuinka tarkkaan entisajan kätilöt muistivat syntymäajan. Jos se on 19.00 minulla, yhtä hyvin se voi olla vartin ylikin. Eihän kätilöt ole ajatelleet tähtikartan vaikutuksia.

Kuitenkin, tuntui että sain oman itseni takaisin. Skorpioni on teetättänyt minulla monenlaista ihmetystä! En ole tunnistanut siitä koskaan itseäni.

Mitä mieltä olette?
Onko kokemuksia näistä rajatapauksista?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #1 : 10.09.2007 18:31:30 »

Eipä ollut hukkareissu sekään  smiley6600

Minä olen ihan selvä tapaus, ei mitään ihan rajoilla  Wink
 jousimies  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #2 : 10.09.2007 19:51:58 »

Nyt kun sanoit, Esmiralda,  askendentti jousimies sopii sinulle loistavasti  smitten

Minulla on  kuu härän ja kaksosten rajalla, ja olen joskus miettinyt syntymäaikani tarkkuutta  :Smiley ... Näyttäisi kuitenkin olevan kaksosten puolelle. Karttani on muutenkin hyvin kaksosvaikutteinen, vaikkei aina siltä tunnu. Onneksi löytyy hyviä  saturnus-aspekteja niitä jämerämpiä luonteenominaisuuksia selittämään...
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Tess
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 79


Can you see how blue the sky is?


Profiili
« Vastaus #3 : 12.09.2007 17:49:13 »

Itsekin mietin tuota nousumerkkiäni, kun olen syntynyt syntymäkortin mukaan 15:38, joka tekee minusta nousuoinaan, mutta klo. 15:31 olisin ollut nousukalat. Täytyy vain luottaa siihen että hoitsut on ollu tarkkoina...  Wink
tallennettu

Au - skorpioni
Ac - oinas
Kuu - härkä
Merkurius - skorpioni
Venus - neitsyt
Mars - jousimies
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #4 : 12.09.2007 20:01:22 »

Niin, minulla on sellainen mielikuva että vaikka esim. nyt nousumerkki olisi 29 astetta ja rapiat (meikäläisellä 29,59 neitsyttä:-)) niin se nousumerkki on kuitenkin se neitsyt. Eikä vaaka, vaikka se siinä ihan hollilla onkin. Muistaakseni täällä on jossain ketju näistä "kriittisistä" asteista, kokeile vaikka tuota "hakua". En nyt itse osaa sitä tähän linkittää uglystupid2

Tuollaiset kriittiset asteet kai ovat merkki siitä, että tuon kyseisen merkin olemus tulee varsin hyvin sisäistettyä? (Osaako joku kokenut kertoa asian oikeilla termeillä?)Eli minun kohdallani tuon neitsyen luonne tulee "täytettyä" aivan viimeisen pisaraan asti.

Ja kyllä sen neitsyen itsessäni tunnistan, vaikka vaa'an merkissä kyllä väijyy sopivasti pluto ihan asc:lla, joten mukaan tulee vähän vaakaa ja skorpparia. Että mikä noista nyt sitten vie voiton, ehkä olen vain mukava soppa kaikkea tuota:-)
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 15.09.2007 16:09:14 »

Minäkin tulkitsen tiukasti sen mukaan, mitä annetulla kellonajalla näkyy, enkä lähde spekuloimaan. Mutta olenkin nousu-Kauris. Grin

Esimerkiksi kuitenkin vaikkapa Esmiralda, tarkistin että sinun pitäisi olla syntynyt peräti 18 minuuttia myöhemmin tuota aikaa (klo 19), että askendenttisi vaihtuisi Jouskariin. Sitä paitsi sinullahan on ykköshuoneessa Jupiter Jouskarissa, niin että epäilen vahvasti silläkin olevan merkityksensä sinusta saadulla vaikutelmalla. Myös askendenttitaulukon antaminen Helsingin mukaan ihmetyttää hieman, koska eihän se päde muihin kuin Helsingissä syntyneisiin.

Toki jos ei itse tunnista nousumerkkiä itsessään lainkaan, kannattaa tietysti miettiä olisiko mahdollista, että syntymäkellonaika ei pidä paikkaansa. Mutta jotenkin myös ajattelisin, että olisi helpompi merkitä syntymäaika todellista myöhemmäksi kuin todellista aikaisemmaksi...voiko käydä niin, että se heittäisi melkein 20 minuutilla? Huh
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 16.09.2007 19:04:51 »

Eihän tämä oikeastaan niin vakavaa ole!  uglystupid2 5

Mutta kiitokset kommenteista!  smitten

Astrologinen tähtikartta on vain osa siitä taustasta, mitä muutenkin saamme geeneissä, kulttuurissa, suvussa, perhepiirissä, kouluissa, toveripiirissä, saatikka sitten ne elämän kokemukset kaikkinensa. (tai sielujen vaellukset!!!???)

Vaikka aikoinani rellestin nousujouskarin haamuviitassa, on minusta ollut mielenkiintoista paneutua noususkorppioninkin kautta niihin mahdollisuuksiin, joita tähtikuviot tarjoavat.

Jotenkin vaan...olen vähän nyt mustalaisena matkustavaisen tässä rallatellut. Terveiset Salla-tunturin laelta ja Kuusamon pienen Karhunkierroksen maisemista. Pohkeet vaan on kipeät kuin jouskarilla, äärimmilleen vedettyinä.  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #7 : 16.09.2007 19:21:54 »

Hauska kuulla, että reissunne onnistui Esmi  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 16.09.2007 21:08:56 »

Onnea Esmiralda astrologian opintoihin! Olet valinnut upean harrastuksen!  Wink

Yksi tapa selvitellä tarkkaa askendenttimerkkiä ja astelukua on muistella elämääsi taaksepäin. Transitoiva Pluto on liikkunut Skorpionin loppuasteilla 1990-luvun alkuvuosina ja siirtynyt Jousimieheen 1995. Tarkemmat asteluvut saat efemerideistä.

Tr. Pluton yhtymä Ascendentille on yleensä sen verran merkittävää aikaa, että se on hyvinkin saattanut jäädä mieleesi ihan erityisenä elämänvaiheena - yleensä melko vaikeana. Toki aukoton ei tämäkään menetelmä ole, sillä kartasta riippuen samoihin aikoihin on voinut olla myös muita merkittäviä transiitteja pakkaa sotkemassa. Mutta tarkastelepa asiaa, vaikka ihan opiskelujen merkeissä.



tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 16.09.2007 22:16:54 »

Onnea Esmiralda astrologian opintoihin! Olet valinnut upean harrastuksen!  Wink

Yksi tapa selvitellä tarkkaa askendenttimerkkiä ja astelukua on muistella elämääsi taaksepäin. Transitoiva Pluto on liikkunut Skorpionin loppuasteilla 1990-luvun alkuvuosina ja siirtynyt Jousimieheen 1995. Tarkemmat asteluvut saat efemerideistä.

Tr. Pluton yhtymä Ascendentille on yleensä sen verran merkittävää aikaa, että se on hyvinkin saattanut jäädä mieleesi ihan erityisenä elämänvaiheena - yleensä melko vaikeana. Toki aukoton ei tämäkään menetelmä ole, sillä kartasta riippuen samoihin aikoihin on voinut olla myös muita merkittäviä transiitteja pakkaa sotkemassa. Mutta tarkastelepa asiaa, vaikka ihan opiskelujen merkeissä.


Jutteletpa mielenkiintoisia juttuja, mutta nuo efemeridit eivät kylle vielä minulle sano mitään. Tuosta vaiheesta kyllä muistan, että siirryin töihin, tein epäpätevänä raskaita hommia, opiskelin sivussa ja yritin hoitaa perhettänikin. Olin aika puhki, mutta selvisin. Sain ammatin ja suhteet perheeseenkin ovat jokseenkin..., vaikka pojat sanovat, että silloin meni heillä jotakin pieleen...Eli elämäni täysi käännös se oli!  Ihme että jaksoin!

Tuleekin mieleen, että jos nuo molemmat, jousimies ja skorpioni, ovat minua heiluttelemassa. Myönnän että minussa on jotakin jousimiehen kevyttä elämäniloa positiivisena, mutta välillä ryömin aika negatiivisena syvissä syövereissä elämääni miettien elämää. Mikäs sen mielenkiintoisempaa, kunhan psyyke vain kestää!  Cheesy
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: