Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yläslom  (Luettu 3774 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Solina2
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100


Profiili
« : 28.12.2005 16:03:04 »

Hei!

Mielenkiinnolla luin aiempia viestiketjuja ylä- ja alasolmuista sekä aiemmista elämistä.

Kiinnostaisiko jota kuta kommentoida minun solmujani  Smiley

Kuun yläsolmu  rapu 7. huoneessa yhtymässä aurinko ja merkurius alasolmu siis  kauris ja 1. huone.

Jos nyt oikein tulkitsin aiempia viestejä niin aggressiivisuutta on kertynyt aiemmista elämistä...

Saturnus Kaloissa 3. huoneessa (perääntyy) joka osaa T-ristiä muuttuvissa merkeissä, muut Mars Kaksosissa 7. huone, Uranus ja Pluto Neitsyessä 9. huoneessa
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 28.12.2005 18:45:03 »

Heips Solina2! Hauska nimimerkki, josta tulee mieleen juoksevan veden iloinen solina keväisessä purossa.  Smiley

Sinulla on samat merkit solmuissa kuin minulla, yläsolmu Ravussa ja alasolmu Kauriissa. Elikkä tämänkertaisen elämäsi johtoajatus olisi kehittää hoivaavaa puoltasi, opetella jopa hieman uhrautumisen kautta huolehtimaan muiden hyvinvoinnista, viihtyvyydestä, tunteista jne.. Oppia vesimerkkien tunteellisuutta, empaattisuutta jne. Oppiminen tapahtuu parhaiten ihmissuhteiden saralla (huone 7.) - etenkin niissä kaikkein läheisimmissä. Sinulla onkin hyvät mahdollisuudet oppia läksysi tehokkaasti, kun Aurinko ja Merkurius ovat tämänkertaisen elämäsi kartalla Ravussa. Ja kohti yläsolmua kurkotellessa pitäisi siis jo unohtaa entisten elämien aikana opitut asiat, ne joista alasolmu kertoo. Uran luonti, itsekorostus, järjen asettaminen tunteiden edelle, ihmissuhteiden aliarviointi, tunteiden heikkoutena pitäminen, jäykkyys, oman minän kehittäminen muiden kustannuksella on niitä juttuja, joita voit toki vielä käyttää vahvuutenasi, mutta jotka eivät saisi enää nousta liian tärkeälle sijalle elämässä. Yksinkertaistettuna: irti itseriittoisuudesta kohti riippuvuuden sallimista ja hoivaamista.

Inkarnaationäkökulmasta katsoen Kauris-alasolmu on saattanut olla mukana kulttuureissa, joissa kaikenlainen kurinalaisuus on ollut tärkeää. Hän on voinut olla korkeassa asemassa ja sellaiset arvot kuin hierarkia, lainkuuliaisuus ja tahrattomuus ovat olleet tärkeitä. Myös materialismi on ollut elämässä arvostetulla sijalla. Kauris-alasolmun omistaja on myös tottunut siihen, että tulee arvostetuksi tekojensa eikä oman persoonallisuutensa ansiosta, kun taas ylä-solmu Rapu kehottaa avoimeen tunteiden ilmaisuun itsensä satuttamisenkin uhalla.

Ainakin omassa elämässäni olen huomannut, että kohti yläsolmua ohjataan välistä rankallakin kädellä, etenkin silloin kun oppilas on turhan kovapäinen. Monesti yrittäessäni päästä elämässäni eteenpäin, kohtalo on heittänyt eteen sellaisia perhe-elämän kriisejä, joissa olen joutunut heittäytymään Rapu-rooliin kaurismaisen kiipimisen sijasta. Tällöin myös monesti solmut ovat olleet transitoituja.
tallennettu

Solina2
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100


Profiili
« Vastaus #2 : 29.12.2005 00:03:45 »

Lainaus
Oppiminen tapahtuu parhaiten ihmissuhteiden saralla (huone 7.) - etenkin niissä kaikkein läheisimmissä. Sinulla onkin hyvät mahdollisuudet oppia läksysi tehokkaasti, kun Aurinko ja Merkurius ovat tämänkertaisen elämäsi kartalla Ravussa. Ja

Olen siis tukiopetuksessa,  uglystupid2 Nyt on jo**pakko** oppia!

Lainaus
Yksinkertaistettuna: irti itseriittoisuudesta kohti riippuvuuden sallimista ja hoivaamista.

Hienosti kiteytetty! Ja pitää varmaan ah niin paikkansa.... Wink Tätä opetellaan.

Lainaus
Kauris-alasolmun omistaja on myös tottunut siihen, että tulee arvostetuksi tekojensa eikä oman persoonallisuutensa ansiosta, kun taas ylä-solmu Rapu kehottaa avoimeen tunteiden ilmaisuun itsensä satuttamisenkin uhalla.

Touché, tämäkin!

.
Lainaus
Ainakin omassa elämässäni olen huomannut, että kohti yläsolmua ohjataan välistä rankallakin kädellä, etenkin silloin kun oppilas on turhan kovapäinen. Monesti yrittäessäni päästä elämässäni eteenpäin, kohtalo on heittänyt eteen sellaisia perhe-elämän kriisejä, joissa olen joutunut heittäytymään Rapu-rooliin kaurismaisen kiipimisen sijasta

Kiitos, May! Selitit asian erittäin ymmärrettävästi. Nyt vaan iskostamaan asia mieleen että tästä nyt todellakin on kyse  Wink Lämmin kiitos!

-Solina2
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: