Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Koetko astrologiset tulkinnat omaksesi?  (Luettu 7093 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
eve
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« : 25.06.2007 23:17:07 »

Onko vähän huono otsikko?

Itse täällä vasta selvittelen symboleja ja tätä astrologian sanastoa joten omaa kokemusta tästä aiheesta ei oo,mutta mietiskelin tässä että löytyykö täältä sellasia ihmisiä,jotka eivät esimerkiksi tunne syntymäkarttaa omakseen? tai onko siinä jotain yksittäisiä kohtia,jotka eivät yhtään kuvaa itseäsi tai et osaa liittää niitä mihinkään?
Mitä ajattelet niistä?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 25.06.2007 23:26:37 »

Itse en astrologiaa osaa oikeastaan yhtään pieniä juttuja lukuunottamatta, mutta minulle on sanottu, että 7.huoneeni mukaan minun pitäisi olla henkilö, joka tarvitsee elämäänsä kumppanin, eikä pärjää omillaan. Tämä ei pidä lainkaan paikkaansa, sillä viihdyn mieluiten sinkkuja ja olen erittäin nirso ja harkitsevainen parisuhteen aloittamisen kanssa. Oikeastaan tuntuu siltä, että parisuhteet ovat enemmänkin ahdistaneet kuin auttaneet minua, vaikka suhteet ovatkin olleer rauhallisia! Grin Viihdyn muutenkin yksikseni vaikka 24/7 (on tullut eleltyä noin useita vuosia putkeen) ja raikkaalla mielikuvituksella saa aina jotain aikaiseksi, ettei tule liian tylsää laugh Parisuhde ei siis ole must-juttu, vaikka kartta niin väittäisikin.

7. huoneen tulkinnassa se, että loukkaannun helposti toisten ihmisten sanomisista, pitää puolestaan paikkaansa. Olen herkkähipiäinen, mutta treenaan tuota yliherkkyyttä pois kovasti.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #2 : 25.06.2007 23:40:17 »

Tunnen aivan yhtä toimiviksi sekä trooppiset tulkinnat, että sideeriset  smiley6600
Lisäksi vielä Kiinalainenkin horoskooppi toimii, onhan se Buddhan "keksimä"  smitten

Ynnä muutkin - kaikki omilla tasoillaan  angel
Kun joku kysyy minulta, että uskonko astrologiaan, niin sanon että ei siihen tarvitse uskoa, se toimii silti  laugh
 
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #3 : 26.06.2007 09:22:26 »

Ap kartoista varmaan eniten tunnistan elämänvaiheita, erityisesti 5 6 7 huoneet, ehkä myös 11 ja 12, progekartoista olen hieman pihalla.

Au ja kuu ja nousumerkin aika lailla koen omiksi (tuli-ilma). Synt karttani painotukset tuntuvat seuraavan koko elämän, mitä pitää tärkeänä, miten suhteet menee. 2-huone  aurinko merkurius neptunus kuu ja 5-huone  saturnus  chiron Urahuone 10  jupiter ja niin edelleen.

Numerologisesti kyllä, 5 ja 7 vaiheet. Odotan tulevia 3 ja 8 vaihetta.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2007 09:25:16 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 26.06.2007 09:51:20 »

Joskus Kauriin tulkinnat tuntuvat minulle hieman vierailta, ehkä siksi että elän jotenkin niin tunnemaisesti (kuu rapu). Kyllähän minä olen monessakin mielessä hyvin kaurismainen, kuiva musta huumori, vastuuntuntoisuus, kunnianhimo jne. ovat hyvin tuttuja juttuja. Kuitenkin esim. tietynlainen elämästä nauttimattomuus (mikä minusta ilmenee Kauriilla usein, aina halutaan vain jotain parempaa eikä nautita siitä mitä on) ja ainainen vakavuus ovat sellaisia mitkä eivät ihan uppoa aina.

Noin muuten kyllä koen omakseni. Aina on jotain ihmettelyjä, mutta kyllä nekin selviävät sitten jossain vaiheessa. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #5 : 26.06.2007 10:35:15 »

Karttahan kertoo niistä vahvuuksista ja mahdollisuuksista mitä on tuonnut tullessaan menneistä inkarnaatioista.
Uskon inkarnaatioon koska muutenhan tämän elämän opitut olisi tuhlausta jos ne eivät hyödyttäisi sielua vaan häviäisivät samalla kun ruumiskin maatuu.
Nykyinen astrologian käsittelytapa on pintaraapaisua niihin tiedon mahdollisuuksiin mitä se antaa. Lisäksi vapaan tahdon merkitys on huomioitava asioiden toteuttamiseen, miten kartan haltija toimii ongelmatilanteissa.
Myös olen niiden tulkintojen jotka tehdään näkemättä ihmistä, skeptinen, sillä vuorovaikutus energiat jäävät kokematta ja koneella tehdyt tulkinnan, en ole ihan varma onko niissä otettu huomioon ikä.
Tulkinta joka tehdään 20v ei voi olla sama 50v, mutta kuulijallahan on vastuu siihen mitä hyväksyy. Kuitenkin on suuri vastuu astrologilla sanomistaan, kun puhutun sanan vaikutus on puoli tekoa, katson myös kirjoitetun vaikuttavan lukijaan ja ahdistunut ihminen joka hakee apua ulkopuolelta, voi menettää mahdollisuutensa odotukseen luvatusta.

Ja toisaalta taas, nehän on opetuksia ne pettymyksetkin, auttaa ehkä oppimaan omaan itseen, luottamaan omaan tuntemukseen joka on niistä kaikkein luotettavin. Vaatii kyllä ihmiseltä valikointikykyä ja näkemystä miten asiaan vaikuttaa oma valinta ja loppujen lopuksi kaikkihan on mielen ja egon antamaa opetusta ihmisen kehitykseen.

Astrologia mielestäni antaa kyllä laajemmalti vihjeitä tulevista mahdollisuuksista, mutta siihen tuleeko se "rinssi" valkealla hevosella nurkan takaa, siihen en usko, korkeintaan jos oikein kovasti kaipailee saattaa sieltä ilmestyä joku joka kaipailee myös sitä joka ottaa häneltä pahan olon pois ja ruokkii sekä tuo turvallisuutta, ehkä kaksi turvatonta voisi saada yhden kokonaisen, siihenkään en usko.

Uskon siihen että opetukset tulevat ajallaan, kun "yskän ymmärtää", niin se on tehnyt tehtävänsä ja sitten tulee uudet testaukset jossa koetellaan että on ymmärtänyt. Mutta aina on se tarvittava energia asiassa mukana että saa voimaa kohdata ja voittaa koettelemukset.
Välivaiheessa parasta olisi iloita kaikesta pienestäkin, sillä, sillä ilolla on tapana laajeta, niinkuin  saturnus laittaa rajoitukset ja kun on oppinut niin reviiri laajenee ja selviytyminen on seuraavalla kerralla jo helponpaa.

Kysymykseen että koenko astrologiset tulkinnat omakseni, valitettavasti on sanottava en tunne, siksi kai sitä on alkanut tutkimaan mitä se todella pitää sisällään, ja sitä myöten olen todennut että se auttaa ymmärtämään omia valintojaan ja huomaamaan miten fiksua tämä elämä on.

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 27.06.2007 10:20:16 »

Parisuhde ei siis ole must-juttu, vaikka kartta niin väittäisikin.

Niin, ja karttahan ei itse asiassa edes väitä mitään, vaan ihmiset jotka sitä tulkitsevat. Wink Kartta vain on.

Anteeksi tuo lillukanvarteen takertuminen, mutta siinä piilee minusta yksi aika olennainen juttu astrologian (ja elämän) ymmärtämisessä. Smiley Saman asian voi sanoa ja siihen voi asennoitua hyvin monella tavalla. Loppujen lopuksi karttahan on vain "kuva maastosta", eli astrologian tapauksessa kuva ihmisestä - ei itse ihminen. Silti se kuva ei ole sama, vaan voi eri ihmisillä olla varsin erilainen, toisilla aakeeta laakeeta ja toisilla vähän särmikkäämpiä kivikkoja.

Kun astrologiaan perehtyy, sen avulla voi saada aivan hämmästyttäviä oivalluksia elämän syklisyydestä ja aivan uutta näkökulmaa tähän tallustamiseemme tällä pallolla. Mutta kuten matevekin totesi, opetukset ja asiat tulevat ajallaan eikä astrologiakaan hetkessä aukea. Toisaalta siinä se kiehtovuus onkin, kun haastetta riittää. Vähän niin kuin kielten opiskelussa, ekan lauseen kun saa muodostettua, niin onhan se hienoa. Eikä kaikkia vivahteita silti vielä ymmärrä, vaikka olisi opiskellut vuosia.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #7 : 02.07.2007 21:04:24 »


Lisäksi vielä Kiinalainenkin horoskooppi toimii, onhan se Buddhan "keksimä" 

Ei Buddhalla, siis Sidharda Gautama-nimisellä Buddhalla, ole mitään tekemistä kiinalaisen horoskoopin kanssa. Ko. horoskooppi lienee paljon paljon vanhempi kuin kuunaan Intiassa syntynyt, elänyt ja kuollut Buddha.

 coolsmiley
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #8 : 02.07.2007 21:07:11 »

Minun on aika helppo löytää astrologisista tulkinnoista oma itseni, mutta sitä ei aina välttämättä voi katsoa tulkintojen hyväksi, vaan se voi johtua siitäkin että olen hyvin "kekseliäs" ihminen. Ei tarvitse kuin yksi sana heittää, niin assosioin siitä ihan mitä vaan ja takuulla löydän yhteyksiä omaan itseeni.

Joskus tietysti tulee vastain jotain kommervinkkejä, niinkuin se että olen joskus kartaltani ollut löytävinäni jonkin oppaan kanssa ainakin kolme aspektia jotka voivat altistaa alkoholismille, ja sen riesan olen kyllä elämässäni kyennyt välttämättään täysin - itsessäni. Ympäristössäni en kuitenkaan aina. Tämän vuoksi uskonkin ettei kaikkea omalla kartallaan toteuta itse, vaan ne voivat toteutua mutkan kauttakin, perheessä tai lähipiirissä tai vaikka koko kansakunnassa.

(Ja siis tietenkin: kartta ei ole kohtalo, vaan pelkkä vihjaus siitä mitä ihminen jo valmiiksi sisältää kun hän tulee tänne, taas kerran.)
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #9 : 02.07.2007 21:15:04 »


Lisäksi vielä Kiinalainenkin horoskooppi toimii, onhan se Buddhan "keksimä" 

Ei Buddhalla, siis Sidharda Gautama-nimisellä Buddhalla, ole mitään tekemistä kiinalaisen horoskoopin kanssa. Ko. horoskooppi lienee paljon paljon vanhempi kuin kuunaan Intiassa syntynyt, elänyt ja kuollut Buddha.

 coolsmiley
Tätä tarkoitin:
Lainaus
Eläinmerkit perustuvat vanhaan kertomukseen, minkä mukaan kutsui Buddha kaikki eläimet luokseen ollessaan lähdössä Maasta. Vain kaksitoista uskollista saapui. Buddha nimitti palkinnoksi näille kahdelletoista vuoden kunkin mukaan, jotta eläimet hoitaisivat vuoron perään Maan ja sen asukkaiden asioita, kukin kykyjensä ja luonteensa mukaisesti. Näin syntyivät kiinalaisen horoskoopin eläinmerkit.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinalainen_horoskooppi
 Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #10 : 04.07.2007 19:19:08 »

Jaa, no tuo on nyt sellainen herttainen satu vaan. Niitähän riittää vähän joka uskontokunnassa. Buddha sitä ja Jeesus tätä (Jeesus-puolella löytyy esim. Kristoforoksen taru, eli että ko. tyyppi kantoi Jeesus-lapsen joen yli, mikä on hassu juttu kun Jeesus sentään aikuisena osasi kulkea vetten päälläkin)...

 Wink
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Starwind
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96



Profiili
« Vastaus #11 : 09.08.2007 11:28:32 »

Astrologinen kartta kertoo niistä valmiuksista, joiden kanssa ihminen tänne maapallolle tulee. Vapaan tahdon, ja joskus myös nopeamman tai hitaamman oppimisen kautta, kukin vaikuttaa aktiivisesti siihen mitä hänen elämässään tapahtuu (toki siihen vaikuttavat myös muut ympäristössä tapahtuvat asiat ja muut ihmiset). Siksi siis kartta eikä tulkinta eivät kerro mitä kunkin elämässä tulee tapahtumaan, vaan kuvaavat mahdollisuuksia ja mahdollisia luonteenpiirteitä. Kun karttoja tulkitsee, niin jollain kartalla yksi aspekti voi "kumota" tai lieventää toisen planeetan sijainnin ja aspektien vaikutuksia. Siksi yksittäisen asian, esim aurinkomerkin, poimiminen kartalta ja pelkästään siihen tuijottaminen ei voikaan antaa henkilökohtaista, itseä 100 % koskettavaa tulkintaa. Undecided
Omalla kohdallani voin hyvin allekirjoittaa oman karttani tulkintoja. Kaikki ei paikkaansa pidä, mutta paljon se on silmiäni avannut ja auttanut huomaamaan erilaisia puolia itsessäni ja kaikkia niitä tilanteita mihin olen joutunut tai itseni saattanut  Wink idiot2. Kannattaa siis katsoa koko tulkintaa (siinä löytyy usein paljon ristikkäisyyttä... ) ja pohtia mitkä asioista ovat sinua lähellä.
Perinteisessä astrologiassa en ole havainnut askendentin merkityksen korostumista ihmisen ikääntyessä (korjatkaa, jos olen väärässä!). Esoteerisessa astrologiassa sen katsotaan näyttävän suuntaa johon ihminen tässä elämässä on kasvamassa. Siis sen merkin piirteet tulevat yleensä voimakkaammin esiin sen jälkeen, kun on täyttänyt 30 vuotta (=saturnuksen paluu Wink. Kuu merkki kuvastaa sitä mistä tulet, aurinko merkki niitä positiivisia ominaisuuksia, mitä olet tuonut tähän elämään edellise(i)stä elämä(i)stäsi ja askendentti sitä, mitä olet tullut tänne opettelemaan.

Aurinkoista syksyä!
tallennettu

Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona
Keltainen yliääni ihminen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: