Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: manteliöljy  (Luettu 12609 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« : 26.07.2007 17:08:58 »

Moiks  Smiley

Täällä on paljon kehuttu manteliöljyn ulkoista kaunistavuutta, mutta miten on, voiko sitä nauttia myös sisäisesti?

Ajattelin, että tottakai voi, mutta en nyt sitten olekaan niin varma. Mitäs sanotte te paremmin asian tietävät? Entä jos voi, niin mitä kokemuksia teillä on manteliöljyn sisäisestä käyttämisestä?
Käväisin apteekista ostamassa putelin lähinnä ulkoiseen käyttöön, mutta sitten ajattelin, ettei tuo varmaan ois pahitteeksi sisäisestikään käytettynä....
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #1 : 26.07.2007 18:56:10 »

No moiksis  Smiley

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Almond_flower.jpg)

Minäkin just ostin uuden pullon manteliöljyä, mutta ei tulisi mieleenikään sitä sisäisesti ottaa, sen veran on dyyristä  coolsmiley  Kai sitä kuitenkin voisi..  Huh

Neito-rypsiöljyä käytän sisäisesti.
 Smiley



tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #2 : 26.07.2007 21:24:20 »

No siis minä en ainakaan sitä apteekin manteliöljyä sisäisesti käyttäisi....

On varmaan kovinkin tärkeää, miten se on öljyksi saatettuja miten kasvatettu ja en usko että apteekin tuotteissa ainakaan on ajateltu niin, että käytettäisiin sisäisesti....

Mutta jos löytänee jostain luomu laatua... ja se öljynvalmistusprosessi on hellä... miksei sitä voisi kokeilla... ei se myrkkyäkään ole...
Kyllä siinä valmistusprosessissa on eroa, jos valmistetaan kosmeettiseen/ulkoiseen käyttöön tahi sisäiseen...

Varovasti ainakin kokeilisin, mutta että että harkiten..  Smiley

Aikanaan näitä tutkailin hyvinkin paljon ja jostain kaappien sopukoista löytyisi varmaan tietoa ja materiaalia asiasta enemmän...
Kun tutustuin aromaterapiaan ja sitä laajasti itseopiskelin, kävi hyvin tutuksi kaikki nämä öljylaadutkin ja niiden koostumukset ja valmistustavat...
Ja tosiaan pohjoismaissa ja muualla on aivan eri suosituksetkin kuin suomessa...
 Smiley
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #3 : 26.07.2007 22:28:56 »

Jos haluaa kauniit hiukset jattakaa saunassa mantelioljya kunnolla hiuksiin noin 15min.-etta tulee kiiltavat ja vahvat hiukset.
Saarissa on kesalla joskus kuivaa ihoa-laittakaa suolaa tai sokeria mantelioljyyn ja kuorikaa hieromalla saariin tata mossoa-upeat saaret
Sisaisesti en uskalla mainostaa, mutta tiedan sen auttavan ruoansulatusongelmiin.(kuten olivioljykin)
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #4 : 28.07.2007 14:28:57 »

Minäkin vannon manteliöljyn nimeen. Nyt raskauden aikana olen öljynnyt sillä kasvavaa mahaa, eikä kyllä yhtään raskausarpia ole tullut.

Mun mielestä sitä kyllä voi käyttää sisäisestikin. En ole kyllä itse kokeillut, mutta ainakin siinä mun apteekista ostamani putelin (kylmäpuristettu manteliöljy) kyljessä lukee, että soveltuu sisäisesti käytettävänä salaatinkastikkeisiin, leivontaan yms.  Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #5 : 04.08.2007 12:09:30 »

Moiks  Smiley

Täällä on paljon kehuttu manteliöljyn ulkoista kaunistavuutta, mutta miten on, voiko sitä nauttia myös sisäisesti?

Ajattelin, että tottakai voi, mutta en nyt sitten olekaan niin varma. Mitäs sanotte te paremmin asian tietävät? Entä jos voi, niin mitä kokemuksia teillä on manteliöljyn sisäisestä käyttämisestä?
Käväisin apteekista ostamassa putelin lähinnä ulkoiseen käyttöön, mutta sitten ajattelin, ettei tuo varmaan ois pahitteeksi sisäisestikään käytettynä....

Muistaakseni olen käyttänyt sitä joskus ruoanvalmistuksessa.
Näköjään jopa syaanivetyä sisältävää karvasmanteliöljyä
käytetään maustamiseen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Karvasmanteli%C3%B6ljy

Pään öljyhieronta on muuten erinomainen proseduuri, varsinkin
ayurveda-luokituksen vaata-tyypeille, joilla hermot tuppaavat
olemaan ns. pinnalla. XZ-hiusöljy on oman kokemukseni mukaan
sangen mainiota myös tuosta vinkkelistä. Se on siitä erinomaista,
että sen huuhtelminen hiuksista on suht. vaivatonta.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 06.08.2007 21:21:26 »

Kiitoksiiii vastauksistanne, päätin sitten syödä mantelit manteleina ja käyttää tuota öljyä, minkä ostin, vain ulkoisesti. Kysyin tarkemmin sieltä apteekista, niin juuri tuota miun öljyä ei suositella sisäiseen käyttöön.  Angry
Noh, oliiviöljyä hörpin kuitenkin ja se kuuluukin olevan aivan vallattoman terveellistä sydämelle. Luin juuri erästä kirjaa (Jean Carper, Terveyttävä ravinto) ja siinä  kerrottiin, että joku lääkäri syötti sepelvaltimotautia sairastaville  kokonaiset 5 ruokalusikallista oliiviöljyä päivässä hyvin tuloksin!!! Noh, ehkä itselleni jo yökkäys refleksi iskee moisesta määrästä  buck2, yksikin taitaa tehdä tiukkaa Wink
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #7 : 06.08.2007 21:28:40 »

Huom. oliivioljy laskee kolestroolia.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: