Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sideerinen kartta (hindu lahiri)  (Luettu 5881 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« : 06.07.2007 20:21:48 »

Olen aika ajoin palaillut tänne sideerisen puolelle, ja nyt kun sain lukaistua "Astrologia uusiksi" -kirjankin, ajattelin selvittää yhden mieltä askarruttaneen asian.

Tein itselleni sideerisen kartan astro.comissa (extended chart selection: hindu lahiri geocentric sidereal). Kaikki planeetat ja akselit eivät kuitenkaan siirry edelliseen merkkiin trooppiseen verrattuna, kuten olen luullut. Itse asiassa juuri ne eivät siirry, joita olen sideerisessä hiukan vierastanut. Sain esimerkiksi "säilyttää" trooppisesta kartasta minulle niin rakkaan MC  kauris - IC  rapu akselin merkkareineen ja saturnuksineen  Smiley Samoin suurimpien huoneideni (6. ja 12.) kärjet pysyivät samassa merkissä.

Lainasin kuitenkin tähän Kookyn tekstiä aiemmasta ketjusta:
"Jos haluaa olla ajankohtainen, vähentää jokaisesta sijainnista vielä 7 astetta taaksepäin (IAU:n rajat kevättasauspisteelle tällä hetkellä)...saa ajankohtaiset asteluvut."

Pitäisikö näin tehdä? Mielipiteitä? Jotenkin koen omakseni nimenomaan tuon hindu lahiri -kartan...  Huh
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
SatAqu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 122


Profiili
« Vastaus #1 : 06.07.2007 22:04:30 »

Noi ayanamsalla ilmaistut *oikeat* astemäärät on kiistanalainen aihe sideerisessä astrologiassa ja tulevat varmaan vielä olemaan pitkään. Voit käyttää Hindu/Lahiria, jos niin tykkäät tehdä. Aurinkosi siirtyy joka tapauksessa Kauriiseen, Kuu ja Mars Härkään?

Mikä siinä Mc Jousimiehessä on vierasta? Eikö persoonasi ole spontaani, toverellinen ja liikkuvainen...

 :Smiley
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #2 : 07.07.2007 15:17:24 »

Kompastuskivenä on enemmänkin tuo IC aspect_con saturnus  rapu -aspekti. Suurimpia oivalluksia trooppisen karttani tulkinnassa ovat nimenomaan olleet  saturnus:n rajoitukset, jotka juontavat juurensa lapsuuden kodista (IC) ja säteilevät  saturnus:n aspektien kautta eri elämänalueille. Miellän nuo asiat hyvin rapumaisesti. Kotona olen muutenkin vetäytyvämpi ja herkempi kuin ulospäin annan ymmärtää, enkä oikein osaa yhdistää IC:tä kaksosten vilkkaaseen sosiaalisuuteen...?

MC  jousimies:n sen sijaan voisin allekirjoittaakin, koska  kauris tulee sideerisen aurinkoni kautta esille muutenkin. Hindu lahirilla laskettunahan kartastani tulee hyvin maanläheinen: MC,  merkurius ja  aurinko  kauris ... AC,  mars ja  kuu  harka ... :Smiley
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #3 : 12.08.2007 18:28:34 »

Mä en ole edelleenkään päässyt sideeriseen karttaani sisälle.Aurinko merkki ei ton mukaan muutu mulla ollenkaan se pysyy vesimiehessä mutta nousu/kuu merkki muuttuu kaksosten sijasta häräksi.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2007 18:32:37 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #4 : 12.08.2007 20:22:41 »

Minäkin olen edelleen vähän tuuliajolla noiden "rajatapausten" kanssa  Huh  Sideerinen kartta muuttuu kuitenkin niin paljon trooppiseen verrattuna, että pitäisi ehkä ensin hahmottaa  kokonaisuus kokonaan uudestaan, ja peilata sitten sitä vasten noita merkkien rajoilla olevia planeettoja. Maistella vähän, mikä itsestä tuntuu sopivammalta...

Sullahan siirtyvät  merkurius ja  venus sideerisessä vesimieheen (eikö vaan?), joten jos  aurinko:kin on siellä, veskari-painotus senkun lisääntyy  :Smiley  Kuulostaako tutulta vai liian vesimiesmäiseltä...?

Omalla kartallani mietityttää vähän tuo Hindu Lahiri -kartan maapainotteisuus. Jos vähennän 7 astetta, mukaan tulee muitakin merkkejä. Myös  kuu siirtyy asteen oinaan puolelle  Huh  Uijui...

« Viimeksi muokattu: 12.08.2007 20:51:24 kirjoittanut *Minerva* » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
SatAqu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 122


Profiili
« Vastaus #5 : 12.08.2007 23:54:06 »

Minerva,
Kerrotko minulle yks.viestinä syntymäaikasi ja paikkasi. Kerron sinulle *oikeat* sideeriset asemat...

 Cool
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #6 : 13.08.2007 00:16:36 »

Täälläpä veedisestä astroilusta tietoa:

http://vedic.indastro.com/learn-astrology/moon.php

 Smiley
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: