Totta puhut Kaarina, itseni kautta maailmaa katselen

Jokaisessa tilanteessa tulisi keskittyä siihen, mitä Kaikkeus viestittää
minulle, mitä
minä voin tästä oppia, eikä niinkään, kuten kehittymättömälle ihmisluonnolle tuntuu olevan ominaista, mitä tuon toisen tulisi oppia, nähdä tai tajuta...

Tämäkin tapaus nosti esiin monia teemoja - itsekullakin

Eräs niistä on välinpitämättömyys - joka on siis minun mielestäni pahinta - se, ettei välitetä (energiaa, jonka väli(tys)kappaleita täällä ollaan), ettei pidetä väliä: liian lähellä olevaa on vaikea nähdä.
Objektiivisuus on vaikea laji, etenkin itsensä suhteen, siksi niin mieluusti tarkastelemme peilejämme muka_objektiivisesti, vaikka todellisuudessa olemme aina itse myös se subjekti. Kaikki ilmaisumme keroo meistä itsestämme. Peiliteorian toimivuudesta käytännössa mainittakoon tässä hyvänä esimerkkinä pari lainausta, joiden sisältöön en siis tässä nyt ota kantaa

Minähän olen rakastava enkeli.. miten paljon teitä kaikkia rakastankaan.. miten paljon olen kysymyksistänne välittänyt ja neuvonut.. tuntemattomia. Ehkä sen on aika loppua. Kyllähän se kuluttaa energiaa, auttaa avioerojen, ymv yli. Kun tietää miltä se tuntuu, alkaa helposti tukea muita. Tai jos joku tuntee psykopaatin, kuunnella sitä sitten. Miksi? Eihän minun tarvitsisi. Mutta kun olen välittänyt! Jopa psykopaatista! Jopa hänen henkisestä kehityksestään - tuntuu uskomattomalta näin jälkeenpäin. Mistä minä sitä sitten ammennan, jos minua kohdellaan välinpitämättömästi? Se onkin ihmeellinen kysymys.
Ja pari lausetta myöhemmin:
Mitä jos se oletkin sinä, joka on luonut itsestään mielikuvan rakastavampana kuin oletkaan?
Peilissä siis siis näkyy kuka?
Valo ei pääse pallon sisään, jos se on joka puolelta peilipinnoitettu.
Sisälleen ei voi nähdä, jos torjuu. Kun torjut jotakin, torjut itsesi.
Defenssi on vastakohta hyväksynnälle, joka on rakkautta.