Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viha  (Luettu 10895 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« : 23.07.2007 22:22:06 »

Oon taas kävelevä aikapommi! Karttaani en ole kauhean syvällisesti oppinut vielä tutkimaan... Mitkä aspektit/sijainnit yleensä liitetään aggressiivisuuteen?

Mut on kasvatettu niin, että en pelkää näyttää vihan tunteita. Kotona on huudettu ja paiskittu ovia. Ja niinhän se menee ohi kun tunteen saa verbaalisesti purettua (niin ja paiskia niitä ovia!) ja ei aikaakaan kun tilanne on unohdettu. Toista se on muiden kuin perheenjäsenten kanssa. Tilannetta kun ei pääse samalla tavalla purkamaan. Yleensä (niinkuin nytkin) vihan tunteen nostattaa röyhkeä, itsekeskeinen, toisten tunteista välittämätön, kiittämätön jne. käyttäytyminen. Niin ja mun moraalikäsitysten vastainen toiminta (huom. mun!). Joku vois sanoa että "Sano vaan suoraan!", mutta eihän se aikuisten maailmassa usein ole mahdollista. Eli hampaankoloon jää koko ajan lisää tavaraa! 
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #1 : 23.07.2007 23:54:11 »

Mielestäni sen VOI sanoa vaan suoraan, mutta "asiallisesti"  :Smiley

Ehkä  mars n neliöt ja  aspect_opp t vaikuttavat, mutta minkähän planeetan kanssa eniten   Huh  :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #2 : 24.07.2007 02:28:53 »

Kiitti Ippuska vastauksesta! Smiley
Tottakai voi ja niinhän korrektit aikuiset käyttäytyvät, suoraan sanotaan asiallisesti. Mutta tilanteen ollessa paha se ei mulla riitä vihan tunteen purkautumiseen, kun tuntuu että pitäisi saada kaikki pihalle, että saisi mielenrauhan. Eli mulla vähän keittää yli... Löytyy ainakin  mars aspect_squ venus
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
mirka222
Vieras
« Vastaus #3 : 24.07.2007 08:46:13 »

itselläni on  mars aspect_tri venus , mutta olenkin sellainen, että ensiksi patoan kaikkea muiden ihmisten sanomaa/tekemää paskaa sisälleni, mutta lopulta "räjähdän" ja pakko sanoa suoraan mistä kiikastaa. Jouduin sanomaan suorat sanat eräälle energian imijälle ja arvoissaan täysin läpimädälle "aikuiselle" henkilölle ja sain vastaukseksi että "eihän työelämässäkään nuin toimita"+viittaus lapsellisuuteeni. Itseni mielestä on sata kertaa aikuismaisempaa kertoa suoraan, mitä ajattelee kuin juoruta ja vehkeillä selän takana ja purkaa sitä kautta pahaa oloaan. Olo ihan erilainen kun olen vihdoin ja viimein päässyt eroon tästä "tapauksesta" Cool eli varmasti suoraan sanomisessa on myös hyviäkin puolia= henkilö tajuaa tehneensä virheen tai sitten pääset eroon kokonaan tästä rasittavasta tapauksesta Grin.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 24.07.2007 09:17:37 »

Kuu-Mars-kontakti (yhtymä, neliö, oppositio) taitaa olla "klassinen" räyhäkuvio sekä syntymäkartalla että transiittina. Vaistomaiset reaktiot on herkässä ja tulee sanottua ja toimittua ennen kuin ehtii harkitsemaan asian järkevyyttä. Myös Uranus-Mars-kuvio liittyy energisyyteen, pahantuulisuuteen ja jopa aggressiivisuuteen joskin ainahan jokaisella kuviolla on myös positiivinen ilmentymänsä. Esim. Saturnus-Mars-transiitin tai syntymäkartan kontaktin voisi liittää vihaan, jota ei saa helpolla ilmaistua ja joka siksi kasvaa kasvamistaan pettävän tyynen pinnan alla aiheuttaen sitten sopivalla hetkellä todellisen tulivuoren purkauksen kaikkien hämmästykseksi.
tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #5 : 24.07.2007 14:41:36 »

Omani  kuu  aspect_squ  mars saakin selittää "Italialaisen tempperamettini"  2funny crazy2
TOSIN näin vanhemmiten olen kai kesyyntynyt - mutta totisesti reagoin tunteella ja tempperamentilla tarvittaessa   police  SILLOIN pois alta oksat ja männynkävyt   tickedoff
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 24.07.2007 16:07:07 »

Minulla on todella heikko mars kartallani ja minä olenkin sellainen, että en edes muista milloin olisin kunnolla tuntenut vihaa. Ärsyynnyn herkästi esim. keskusteluissa joissa vastapuoli esittää minusta typeriä kommentteja ( kuu rapu aspect_squ jupiter oinasGrin, mutta vihainen en ole juuri koskaan. Sellaista raivoa, älytöntä vihantunnetta en todellakaan koe juuri koskaan. Myöskin kaikenlainen yleinen ärtymys on minulle aika vierasta. Saatan olla ahdistunut tai huonovointinen, mutta vihainen en juuri koskaan.

Tämän takia minulle onkin aika vaikeaa välillä ymmärtää, kun lähipiirissäni on eräs ystävä, jolla on aivan älyttömästi marsin neliöitä, kuuhun, uranukseen, saturnukseen ja neptunukseen, oppositio MC:hen, suoraan IC:n päällä ja ties mitä ja hän tuntuu olevan jatkuvasti jotenkin ärtynyt tai tunnen hänestä koko ajan sellaista sisäistä kireyttä ja räjähdysalttiutta. Hän on ihana ihminen, mutta välillä alkaa ahdistaa, koska en tämä vihantunne on kuitenkin itselleni niin vieras asia, että sen käsitteleminen on vaikeaa muissa ihmisissä jossain määrin - en vain voi käsittää, miten ihmiset voivat olla niin vihaisia!

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö esim. ilmaisisi ärtymystäni tai tunteitani - sitä teen jatkuvasti, mutta vihaa en, koska en sitä juurikaan tunne. Saatan olla esim. riitatilanteessa pettynyt itseeni, turhautunut etten osaa tehdä paremmin tai selittää itseäni paremmin, turhautunut ettei toinen ymmärrä, mutta vihaa ei juuri koskaan ole...

Minulla on mars 7.huoneessa ja siitä sanotaan, että ihminen etsii marsmaisia henkilöitä elämäänsä kunnes oppii tunnistamaan aggression itsessään. Kenties sitten näin....
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Brida
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 298


" Elän tässä ja nyt, täynnä elinvoimaa "


Profiili
« Vastaus #7 : 24.07.2007 16:24:31 »

Minulla niin päin että neptunus neliöi marsia. Onko vaikutus silloin sama kuin mars neliö neptunus? Yleisesti ottaen en ole vihainen, vaan päinvastoin iloinen ja optimistinen. Mutta auta armias jos joku käyttäytyy typerästi ja ylimielisesti tai on noteeraamatta muita ja väittelee vastaan vaikka olisi väärässä ja kiukuttelee tai on suuttunut ilman syytä ja tiuskii yms niin kyllä siinä sitten minäkin suutun!!! Mutta tietenkin mullakin on huonoja päiviä ja olen äkkipikainen ja kärsimätön. Mutta mielummin valitsen sen kärsivällisen tien joka saattaa joskus aiheuttaa sen että kattilassa kiehahtaa yli... Angry
Mulla on hauska "tarve" ihastua vihaisiin ihmisiin, joiden käytöstä sitten loppupelissä en jaksa, esim. näitä mars neliö kuu ihmisiä on ollut ympärillä jokseenkin liikaa...  Grin

Ja nämähän on sellaisia asioita ettei pidä kuitenkaan tuomita ketään neliöidensä tai oppositioidensa vuoksi, vaan toiset ymmärtää toisia enemmän ja jaksaa kentällä ristiriitaisissa tilanteissa paremmin. Onhan vihaisuus ja luonteen sähäkkyys sinänsä viehättävääkin.

Mutta mua lähinnä kiukuttaa kyllä samat asiat jotka alkuperäisessä viestissäsi mainitsit, harvemmin muuten olen huonotuulinen, mutta toisten typerä käyttäytyminen harmittaa. Enkä kyllä ole mikään enkeli kuitenkaan itsekään...  angel  knuppel2

Mulla taasen Italialaista tempperamenttia ihan verenperintönä, ettei voi kaikkea astrologian piikkiin laittaa.  tickedoff  smitten
tallennettu

May your day be uplifted
filled with sunshine and warmth
the shining rainbows of hope
the white clouds of dreams
the gentle softness of breeze
the sweet smell of fresh air.

May your day be uplifted
from start to end
filled with joy and happiness
untroubled and serene.

May your day be
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #8 : 24.07.2007 18:07:45 »

Itselläni on aika tulinen tempperamentti ja sen huomanee kartalta

 kuu  aspect_con  mars
 venus  aspect_con  mars
 mars  aspect_opp  pluto
 kuu  aspect_opp  pluto

Liekö nämäkin:

 mars  aspect_opp  saturnus

En kylläkään huuda ihmisille, kiroan itsekseni kun ottaa päähän ja meuhkaan miehelleni jos hän on syypää  :Smiley

Mutta lepyn myös sekunnissa  Smiley
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #9 : 24.07.2007 18:44:12 »

Löytyyhän kartalta  kuu aspect_squ jupiter ja  mars aspect_squ uranus myöskin.
Mun tulee huudettua vain tosi läheisille ihmisille ja muille tekee usein mieli paasata tiukkaan sävyyn kun näen jonkun epäkohdan ko. henkilön käytöksessä..."Etkö sä tajua, että sä et voi kohdella muita ihmisiä noin..." jne. Tuomitsemista. Ja kyllä mä takasinkin päin saan...oon itsepäinen, kärkäs jne. Esim. kavereille voi tottakai sanoa suoraan miltä tuntuu, mutta kun kyseessä on erittäin hankala ihminen, josta on valittevasti riippuvainen...
Oliskohan nousuvaa'an ansiota se, että usein mua haetaan sovittelijaksi ja osaan negaatiivisiakin asioita käsitellä rauhallisesti ja rauhoittaa muitakin. Mutta sitten kun leimahtaa niin leimahtaa. Ne on ne määrätynlaiset toisten tunteista piittaamattomat omaan napaan tuijottajat kun saa mussa valtavan vihan tunteen aikaseksi. Ja sitä on esim. juuri nyt hankala käsitellä. Yritän ajatella muuta, mutta se tunne ei katoa minnekään. Toivon, että edes laimenisi... Mutta luulenpa/pelkään, että räjähdän vielä. Yksikin ärsyke niin alkaa tapahtua...  tickedoff
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Brida
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 298


" Elän tässä ja nyt, täynnä elinvoimaa "


Profiili
« Vastaus #10 : 24.07.2007 19:01:00 »

Voi ei, koitahan nyt kastehelmi siellä kärvistellä vaan tuon tunteen kanssa. Kuulostaa niin tutulta, kun mun elämässä vailla mun omaa tahtoani on ihminen jota kohtaan tunnen juuri noin... mutta onneksi hän siirtyy muihin tehtäviin eikä mun tarvitse hänen kanssaan enään olla tekemisissä. Mutta olen kiitollinen että hän osui mun elämääni edes hetkeksi, sillä hänellä oli paljon opetettavaa myös minulle oman käytöksensä kautta.

Mulla myöskin nousuvaaka ja kyllä sillä on tasapainoittava ja oikeudenmukaisuutta hakeva arvonsa, joka luojan kiitos on tasoittamassa meidän polkuja.  Grin Koitapa hakea tilanteeseen tasapainoa sen kautta ja jos saat asian käsiteltyä ja siirrettyä syrjään sen avulla.
tallennettu

May your day be uplifted
filled with sunshine and warmth
the shining rainbows of hope
the white clouds of dreams
the gentle softness of breeze
the sweet smell of fresh air.

May your day be uplifted
from start to end
filled with joy and happiness
untroubled and serene.

May your day be
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #11 : 24.07.2007 19:17:49 »

Kiitos Repetiitti! Smiley Saa nähdä miten tässä käy... Jos tuota nousumerkkiä ikäänkuin 'näyteikkunana' ajatellaan niin useat ovat varmaan ihmetelleet, että mihin se mukava tyttö katosi tuon hirviön alta! Grin
Mutta oikeassa olet, aina oppii. Itsestä ja muista. Kaikki kontaktit ovat siten arvokkaita. Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: