Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2 rakennusta / pienoismaailmaa  (Luettu 5091 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astroilija
Vieras
« : 08.07.2007 00:39:00 »


Näin unta joka tuntui jotenkin merkitykselliseltä, mutta se oli aika monivaiheinen enkä osaa tulkita kummemmin....

Unessa vierailin kahdessa suuressa rakennuksessa - niiden sisällä toimi kaksi toisistaan poikkeavaa ja tietämätöntä yhteisöä.

ensimmäisessä rakennuksessa oli paljon käytäviä ja portaikkoja, se oli halvasti 70-luvulla rakennetun peruskoulun oloinen.

käytävillä kaikui iloinen puheen palpatus -hyvin toimeliaita, energisiä, nuoria, eteenpäin pykiviä ja kansainvälisiä ihmisiä kulki nopein askelin ympäriinsä. Puhuin jotain vierasta kieltä siellä itsekin. tunnelma oli optimistinen -mutta olin lähdössä ulos.

Tulin toiseen taloon. Se oli arkkitehtuurinen "helmi", pagogimainen 1700 luvun suuri huvimaja puiston laidalla, täynnä aistikkaita koristeluja. rakennus olisi voinut olla jossain keski-euroopassa, mutta siellä puhuttiinkin suomea! (yllätyin unessa tästä) seinillä oli suuria
romantiikan aikaisia maalauksia -hyvin kauniita. tunnelma oli raukea ja levollinen - paikassa toimi "joogatemppeli". Ihmisiä oli lattialla istuskelemassa.

menin ulos ja katsoin aikaisempaa rakennusta. se loisti auringossa ja sijaitsi syvemmällä puistossa. sen pervekkeet olivat uima-altaita, joissa kilpauimarit harjoittelivat, uiden sisään ja ulos rakennuksesta.


erityisesti nämä parvekkeet, jotka loistivat auringon valossa jäivät mieleeni...


 mitä nuo parvekkeet saattaisivat tarkoittaa?



tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 08.07.2007 01:31:30 »

Minulle tulee unesta vahvasti mieleen mahdollinen yöllinen vierailu henkimaailman puolella - astraalikehollamme on tapana lähteä hiimailemaan tuonne henkimaailmaan kun nukumme ja joskus on mahdollista muistaa unina näitä vierailuja. Minulla on itselläni kokemuksia tällaisista univierailuista.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #2 : 08.07.2007 09:26:21 »

Mielestani unesi kuvaa kahta puolta itsestasi ja viimeissa niin selvasti on tuli(aurinko) ja vesi (tunne) joka mielestani voi liittya luomisvoimaan, koska nait aistikkaita koristeluja ja maalauksia. Oletko koettanut joogassa loytaa syvempaa itseasi? Mielestani sinussa on jotain uutta joka on puhkeamassa kukkaan
tai sitten olet hyvin rakastunut?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 08.07.2007 22:24:43 »

parvekkeet,mielen ulokkeita?
tunne-elämän kilpauintia,tuota rakastumista?
kaksi vaihtoehtoa,vilinä ja vilske tulee torjutuksi(vieras kieli)
näkyy selkeänä kauempaa katsottuna,
toinen henkisempi? vaihtoehto tuntuu omimmalta,
rakenteet miellyttävät niin silmää kuin sieluakin,
hengähdä hetki ja istu alas
tallennettu
astroilija
Vieras
« Vastaus #4 : 09.07.2007 13:07:41 »

kiitos kaikista vastauksista! olen saanut paljon hyvää miettimisen aihetta.

tuntuu että tuossa unessa oli paljon merkityksiä jotka elämäntilanteessani tärkeitä. rakkaus on vienyt minut muualle kuin minun piti mennä...

luulen, että "joogatemppeli" edusti sisäistä maailmaa, kauneuden luomista.
sisäinen maailma, joka enkeleiden ja boddhisattvojen ilmestysten maailmaa.

hieman pohdittuani niin ehkä toinen rakennus oli "veljellisen ja sisarellisen" kilpailun maailma. sellainen maailma, jossa kilpailu on jaloa. periaatteessa siellä liikkuneet sielut uskoivat olevansa "hyvän asialla" maailmalla kulkiessaan.

toisaalta nyt kun olen lukenut vastauksianne alkaa tuntua kuin unessa olisin tavannut kaksi erilaista "sieluperhettä", joiden luonteet ja toimintatapa ovat erilaiset.

toinen pyrkii saamaan paljon asioita aikaiseksi - pistää veden liikkeelle. heillä on jonkinlalnen korkeampi humaaninäkemys (vaikka eivät kaikki uskoisi saman ismiin), jonka mukaan he haluavat toimia ja vaikuttaa asioihin näkemyksensä mukaisesti. he pyrkivät toimimaan "yleisen hyvän"- periaatteen mukaisesti mutta kilpailevat keskenään, eivätkä he pysähdy "ihailemaan asioita". tehokkaasti ja hyvin toimivat asiat ovat tärkeämpiä kuin kauneus. sisarellinen kilpailu kannustaa jatkuvasti parantamaan suorituksia.

"joogatemppeli" pyrkii antamaan asioille tilaa tapahtua "omalla painollaan". he eivät aktiivisesti pyri mihinkään -  he rakastavat kauneutta ja taidetta ja keräävät sitä mielellään ympärilleen. he saataavat ihailla maailman rikkautta jumalankuvana. he kiinnittävät paljon huomiota tunteisiin, eleisiin tapoihin - siihen miltä asiat näyttävät tuntuvat aistien välityksellä. he pyrkivät "korkeampiin tajunnantiloihin". jotkut heistä käyttävät henkisiä ominaisuuksiaan apuna ihailemiensa kauniiden asioiden ja rikkauksien keräämisessä.

tunnen eläväni kahden "sieluperheen" välissä. minun pitäisi valita?

ehkä "joogatemppelissä" on helpompi puhua (suomea)? 
toisaalta aurinko kultaa ne arvoitukselliset uima-altaat ja vieraat kielet kiehtovat.




tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: