Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rahan ja rikkauden energiat  (Luettu 27525 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #15 : 15.07.2007 22:55:02 »

Yksilökohtainen asia, kuten se että "varakkaat" uskovat saavansa "yksilöllisempää palvelua" kuin muut. Esim mielenterveysongelmat eivät katso sosiaalisäätyyn. Kokevatko menestyjät tai vaikka vanha/ uusi raha olevansa MUITA PAREMPIA ja miksi?

Miten lähellä burn out ja pelot hiipivät rahaihmisten elämässä.. kesäajatuksia. Mutta tunnen toki koko läpileikkauksen. Piirit ovat kieltämättä eri, jos on tarjoilija tai rahafirman pomo.. mutta että jompikumpi olisi minusta toista parempi.. ei välttämättä. En tiedä onko sattumaa, että pari raha-alalla olevaa sukulaistani on aika viileitä eivätkä välitä ihmisten / lasten seurasta. No yksi toinen tuttu toki perusti perheen.

Rahan energia on tosiaan energiaa siinä missä muukin. Sitä voi käyttää.

Lisään vielä tähän, että liittyy yritysmuotoon, jos bisneksessä etu on saada itselle kaikki, se menee egoon päin, jos muiden tukeminen, tiimityö tms on pointti, silloin ei kerätä vain itselle. Aloitin kommenttini ajatellen nimenomaan banking-alan ihmisiä ja eräitä kaupallisia henkilöitä. Ideaalisti kai voisi muita auttamalla auttaa itseään, toimin itse sillä tavalla. 
« Viimeksi muokattu: 17.07.2007 12:49:58 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #16 : 17.07.2007 11:37:32 »

Raha on minunkin mielestä väline (voi olla vaikka oravannahkakin) ja sillä tapaa neutraali. On siis käyttäjästä kiinni muovautuuko energia mihin suuntaan  idiot2
Henkilökohtaisesti olen sanonut monasti, että raha ei tuo onnea, mutta helpottaa h****ti elämää  Wink
Negatiivisia rahaan liittyviä juttuja ovat kaikki mitkä liittyy valtaan yli toisten. Näitä varmasti on, mutta uskon niiden oleva nmyös niitä joista puhutaan...
Harvemmin kuulee, kuinka joku on tehnyt jotakin kaunista ja hyvää rahoillaan, harvemmin kehutaan rikasta henkilöä. Niitä ei nähdä ihmisinä vaan rahan omistajina  Sad
Ja jos rikas (hölmö sana muuten  :Smiley) laittaa rahansa kotiinsa, itseensä tai perheeseensä sitä sitten kadehditaan ja heti sanotaan pröystäilyksi. Se ei ole reilua...kun kuitenkaan se ei ole puhujalta poiskaan.
Itse yritän olla iloinen jos jollakin on jotakin hienoa... ainahan voi yrittää muovata omaa elämää, jos ei ole tyytyväinen johonkin osaan elämässään... kun nyt ei kuuta taivaalta tahdo...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #17 : 17.07.2007 18:08:55 »

Yksilökohtainen asia, kuten se että "varakkaat" uskovat saavansa "yksilöllisempää palvelua" kuin muut. Esim mielenterveysongelmat eivät katso sosiaalisäätyyn. Kokevatko menestyjät tai vaikka vanha/ uusi raha olevansa MUITA PAREMPIA ja miksi?

Aloitin kommenttini ajatellen nimenomaan banking-alan ihmisiä ja eräitä kaupallisia henkilöitä.  


Enpä usko, että varakkaat ihmiset pitävät itseään muita parempina. Huh
Minulla ei ole moista kokemusta. Ainoastaan sellainen kokemus,
että mitä vähemmän limittiä tilillä ja mitä epävarmempi asema
ja tulevaisuuden odotukset, sen isompi show
varallisuudesta ja vaikutusvaltaisesta asemasta ja ystävistä. Wink

Banking & marketing ihmiset ovat kuitenkin aina vain työntekijöitä,
vaikkakin voivat olla hyvässä asemassa ja korkea palkkaisia,
mutta usein vain palkattu johtaja. Wink

Sen alan ihmisten työn kuvaan jo kuuluu egoistinen suhtautuminen itseensä
ja ns. big show itsestä.
Muuten he eivät työskentelisi pankkiiireina tai markknoinnin johtotehtävissä.

Täällä on sanonta heistä, että he ovat "autokauppiaita",
tarkoittaen juuri heidän showta itsestään ja sitä, että he eivät tosiasiassa
ole muuta kuin palkattuja johtajia. Smiley



Henkilökohtaisesti olen sanonut monasti, että raha ei tuo onnea, mutta helpottaa h****ti elämää  Wink


Agree! Smiley Äidilläni ja ystävälläni Herbertillä on myös sanonta;
-Rakkaus ei maksa laskuja-
 Grin

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #18 : 19.07.2007 11:33:39 »

Hmmm palkattu johtaja.. mitäs eroa sillä on, onko johtaja palkattu vai?? Johtaja kuin johtaja, vai kutsutaanko johtajiakin duunareiksi heh. Tietyssä mielessä kaikki ovat sitten vain duunareita, tai jossain muussa portaikossa, työttömiä, kadunlakaisijoita, poliiseja, poliitikkoja taikka astrolookeja.  :Smiley

En ole törmännyt tuohon, että jos olisi "vähän limittiä tilillä" olisi suuri show; rahan kanssa ollaan kyllä hys hys ja kun k.o firmoja pääsee katsastamaan, paras olla kertomatta kisaajille. Ihmiset on hauskoja. Eikun raha.

Pankkiiriliikkeen IT pomolle voi tulla avioero siinä missä (saman firman) duunari saattaa elää ihan ypöyksin. Rahalla toki pääsee hienoille matkoille, aterioille ja "tärkeiden ihmisten" seuraan. Eräskin piti puheen Islannin presidentille, toinen tapaa Amerikan pressaa jne. >> Mistä päästäänkin siihen kysymykseen, että miksi sielu valitsee vaihtelevia asemia eri elämissä. Aina ei haluta samaa läksyä, oli se raha ja valta tai näiden vastakohta. Taisin saada kattokruununi alan firman pomolta, sori, duunarilta, viimex.  Grin
« Viimeksi muokattu: 19.07.2007 11:54:47 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #19 : 19.07.2007 12:17:30 »

Greta Garbo elämäntyylistään:
"I live like a monk: with one toothbrush, one cake of soap, and a pot of cream."

Kaipa se energia riippuu siitäkin miten rahat on hankittu ja miten niitä käytetään- ehkä sillä omien taitojen/rahojen lahjoittamisella tehdään karmaa. Uskon siihen että kaikkein korkein kehitysaste on sellainen ettei tarvitse enää omistaa mitään..Mutta tämä taas on aivan eri asia kuin köyhyys.


Lainaus
Olen huomannut erään asian;

Monet tuntemani erittäin varakkaat ihmiset täällä
Wienissä ovat hyvin hiljaa busineksistaan ja rahatilanteestaan.

He eivät edes kerro lomamatkoistaan tai uusista hankinnoistaan.

Yksinkertaisesti siitä syystä, että se vaarantaa liiketoimia
ja suhteita ja joku kateellinen älypää tekee yhden ainoan puhelinsoiton
verottajalle ja veroratsaus on valmis jo seuraavana päivänä.

Ja kun varallisuuttaan tuo esiin, niin nälkäisiä korppikotkia
ja wanna be-liehittelijöitä on heti ympärillä odottamassa
kuola valuen, milloin jotain tipahtaa revittäväksi.

Minä luulin että tätä tapahtuu vain koto Suomessa..Kateus on sikäli hankala käsiteltävä että kohde ei voi sille mitään. Pitäisikö kutistua, köyhtyä tai sairastua?


Lainaus
Lainaus
Mark 19:17-21 :

17 Kun Jeesus lähti jatkamaan matkaansa, muuan mies tuli juoksujalkaa, polvistui hänen eteensä ja kysyi: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta perisin iankaikkisen elämän?" [10:17-31: Matt. 19:16-30; Luuk. 18:18-30]
18 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

19 Käskyt sinä tiedät: älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, älä riistä toiselta, kunnioita isääsi ja äitiäsi." [2. Moos. 20:12-16+; 5. Moos. 5:16-20+; Room. 13:9]
20 "Opettaja, kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies.

21 Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua." [Matt. 13:44,46; Luuk. 12:33; Ap. t. 2:45]

Jeesus on kiehtova henkilö, haluaisin lukea raamatun, mutta vain kristinuskosuodatin päällä..

tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #20 : 19.07.2007 13:37:31 »

Vai olisiko kaikkein korkein kehitysaste se, että on sulautunut siihen energiaan, joka omistaa kaiken? Ja saa aikaiseksi projekteja, esimerkkejä on. Henki toki hallitsee ainetta, mutta jos on kovin pahasti unohtanut mistä on kotoisin, aineellinen voi joissain tapauksissa tulla ykkösenä. Kuten sanottu, tunnen raha-alan porukkaa joista jotkut uskoo Jumaluuteen, toiset ei. Ja sitten näitä eri asteisia henkisiä, perijöitä, työntekijöitä, eläkeläisiä, nuoria, tavallisia jne jne.

Usein rahan varsinainen tavoittelu liittyy mielestäni taustaan; tunnen kaksi ääripään tapausta; toisella oli aika köyhä koti, kaveri henkisesti vailla arvoja ja pyörittää nyt isoa kansainväl. firmaa; toisella varakas tausta, ja päätyi samaan asemaan.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2007 13:39:40 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #21 : 20.07.2007 16:30:33 »

Hmmm palkattu johtaja.. mitäs eroa sillä on, onko johtaja palkattu vai?? Johtaja kuin johtaja, vai kutsutaanko johtajiakin duunareiksi heh.

Hmm.. jos oikeasti työskentelet/omaat kokemusta alalla/aloilla,
millä väität, niin tiedät, että on paljonkin eroa.  Wink

On aivan eri asia olla yhtiön toimitusjohtaja kuin sen omistaja/yksi omistajista.
Toimitusjohtajan virka on 2-4 vuotta per yhtiö ja toimitusjohtaja
on "näkyvät kasvot" ja naru-ukko
jota vedellään hallituksesta käsin ja varsin harvoin edes osakas ko. yhtiössä. coolsmiley

Toimitusjohtajat ovat duunareita käytännössä,
tosin eri luokassa kuin esim. hänen sihteerinsä.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #22 : 20.07.2007 17:50:33 »

Aihe on jo edennyt eteenpäin, ehkä tuo oli minulle pilkunviilausta että omistaja vai tj. Meilläpäin kun tuo omistaja tuppaa olemaan myös tj=hallitusjäsen. Sihteeri voi olla vaikka virkamiehellä, ei tarvitse omistaa mitään. -Rahoitusalalla esim tj kerää osuuksia osakkeilla, joten eihän omistus ole yksissä käsissä. Sittenhän on hyvässä asemassa olevien optiot jne.  Mutta näin meillä. Uusi yritysmuoto on ehkä riskittömin, osaomistus/markkinointi...  Wink
« Viimeksi muokattu: 20.07.2007 18:02:26 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 27.07.2007 10:38:21 »



Rakkautta - ei saa rahalla

Onnea - ei saa rahalla

Toivoa - ei saa rahalla

Kuolema vain on hyvä ja toivottu asia,
koska siitä seuraa #  :smitten:syntymä #
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #24 : 27.07.2007 12:20:33 »

Lainaus
Rakkautta - ei saa rahalla
Jotkut reikimasterit taitaa olla toista mieltä.
30-40 euroa maksaa universaali rakkaus per tunti. Smiley
« Viimeksi muokattu: 27.07.2007 12:30:18 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #25 : 27.07.2007 17:47:44 »

Rahalla saa hienon auton, mutta jos kehoaankin pitää vain sielunsa välineenä, miten todesta voi ottaa hienon peltilaatikon.. ajelin just maailman parhaaksi äänestetyllä autolla, josta omistaja ajatteli vaihtaa Jaguaariin.  Tongue
« Viimeksi muokattu: 27.07.2007 17:50:11 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #26 : 27.07.2007 20:07:55 »

Autoista puheen ollen-haluaisin ostaa Hycrid auton, mutta pelkaan etta jaan jumiin korkeilla vuoristoteilla...
tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #27 : 28.07.2007 10:12:01 »


Minä olen miettinyt rahaa viime päivinä. Tulin Intiasta köyhyyden keskeltä itsekin sairastuneena ja lopen uupuneena. Delhissä vietin pari delux-päivää, söin kunnon ruokaa, shoppailin ihanissa kaupoissa ja suitsuttelin hajuvesiä ylleni. Se tuntui jumalallisen hyvältä!

Kotiin palattuani jatkoin shoppailua yli varojeni.

Sitten minä aloin pelätä yhtäkkiä. Huomasin että olin kehitellyt itselleni prinsessaolon, sellaisen epätodellisen olon ettei minun tarvitse välittää fyysisen maailman ongelmista, kunhan vaan supsuttelen hajuvesiäni. Irtaannuin kehostani, ja se toi mukana pelon että kaikki luhistuu.

Päässäni alkoi soida "Jumalan kämmenellä ei pelkää lintunen...". Tajusin että nyt mennään väärään suuntaan, sillä minulla ei ole miestä joka huolehtisi kaikista elämän ikävistä korjauksista...  Wink
...

Kun mennään tapaamaan köyhyyttä, oleskelemaan puutteen valtakunnassa ja silmäilemään muiden kurjuutta, siitä kaiketi syntyy tarve suojata itseään yltäkylläisyyden peitolla.

En kuitenkaan tunnista sielusi karanneen jonnekin pois saati itsesi kehostasi,
vaan kyseessä saattaa olla myös nk. illuusion verhon repeäminen.
Jonkin aikaa ihminen on tällöin kuin ristiinnaulitun olotilassa: aineen ristillä.

("Aineen ristillä" = kokemus siitä, että hengelle luontainen runsaus, riittoisuus ja koko ajan uuteen virtaavuus olisikin rajoitettua ja perin juurin ehdollista.)

Itsestäni voin löytää sen miehen kuten naisenkin,
joita kutsua esiin myös muiden kautta
avittamaan minua olemaan kokonaisempi, eheämpi ja yhtenäisempi.

 Smiley Kiss


« Viimeksi muokattu: 28.07.2007 10:24:14 kirjoittanut Mika-Matti » tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #28 : 28.07.2007 20:11:06 »

Niin se rahan penkominen tyhjästä pussista syö kyllä voimavaroja ja aiheuttaa ylimääräisiä paineita ja huolivärähtelyjä siitä, että miten tässä oikein tulee pärjäämään.. Paljon helpompaa elää ja olla jos on jonkinasteinen varmuus siitä, että tietää saavansa huomenna (tai pitemmällä tähtäimellä) ruuan ja muut tarvikkeet mitä elämässä sitten tarvitseekaan.. Mutta on siinä asketismissakin kyllä puolensa jos siihen on tottunut kun ei tartte juosta virvatulien perässä..

Ja oon kyllä huomannu, että jos sitä pätäkkää hiukkakin on niin sitä kautta voi tehdä huomattavasti enemmän asioita, jotka auttavat kehityskasvua 'tässä maailmassa' (ulottuvuudethan liittyvät toisiinsa).. Mammonallisen elintason kohotessa henkinen tiekin voi olla avoimempi kulkea kun ei tartte huolehtia siitä mistä saa ruuan sekä muut välttämättömyydet tai viihdykkeet..
« Viimeksi muokattu: 28.07.2007 21:02:38 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #29 : 28.07.2007 20:17:05 »

Elämä on energiaopiskelua   Wink
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: