Sivuja: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 110
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy AthaMaaritilta (nykyään maksu, lue lisää sivu 1)  (Luettu 716088 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #480 : 29.08.2007 23:24:48 »

ILMOITUS!

Valitettavasti joudun jättämään pois entisten elämien tulkinnat. Se vie enemmän aikaa ja energiaa mitä osaisin odottaa, joten joudun luopumaan siitä. Pahoittelen tätä suuresti!


Jos olet kysynyt jotain omaan menneeseen elämääsi liittyen jo ajat sitten pahoin pelkään, etten pysty vastaamaan, vaikka olen niin mennytkin lupaamaan.... Embarrassed Minulla alkaa näillä näkymin vuoden loppuun asti kestävä projekti teatteripajalla, joka vie pitkän työmatkan kera suurimman osan arkipäivistäni. Jos vielä jännityksellä odottamani sarjisprojekti pamahtaa liikkeelle siihen samaan syssyyn, minulla on enemmän kuin tarpeeksi tekemistä jo tämän ketjun kanssa Wink
« Viimeksi muokattu: 31.08.2007 23:47:15 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136


Profiili
« Vastaus #481 : 30.08.2007 00:48:58 »

Kiitos.
Enpä oikein tiedä miten tämän ilmaisisin: riimut ja kortit tuntuvat kyllä puhuvan tilanteestani, mutta tulkintasi eivät juurikaan. Olen entistäkin hämmentyneempi.

Mitä muuttoon ja  asuinpaikkaan tulee, niin olen jo vuosia tähdännyt muuttoon, minulle on muuttoa ennustettu monelta monelta taholta (hyvin pian sen pitäisi olla edessä), ja lopulta: meidän on nyt siis hyvin pian pakko muuttaa.
Mitään tietoa tulevasta asuinpaikastamme ei kuitenkaan ole, vain tieto että meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa, olosuhteet ovat sellaiset, olemme ikäänkuin jo purkaneet talosta ja tontista "nurkkaa" luodaksemme uutta, sijoittaaksemme uuteen, jonka siis on kerrottu olevan siellä jossakin, rauhan tyven, uusi mahdollisuus vihdoinkin.

Vihjaamani projekti puolisoni kanssa ei siis myöskään oikeastaan ole edes käynnistynyt (ei oikein ole mitään mitä haudata), yksi syy tähän on siis nykyinen asuinpaikkamme, joka on kuin este, vankila. Työmme josta olemme unelmoineet ei ole mahdolista nykyisissä oloissa. Pitkä vuosien karma on meitä puolisoni kanssa pitänyt otteessaan ja emme ole työssä päässeet oikein mihinkään suuntaan, oletan että juuri tämän selvittämättömän karman takia. Nyt karman pitäisi olla selvä ja pääsisimme vihdoin myös työhön ja toimeentuloon ja uuteen alkuun kiinni. Näin meille siis on kerrottu ja tämä on ollut palava toiveemme ja unelmamme..
Toki kaikki on mahdollista mutta jos 'projektistamme' ei tule mitään, niin siinä tapauksessa siis meidän on hajotettava perheemme, liitoltamme putoaa pois pohja kokonaan, vuosien yrittäminen oli siis turhaa, ja myös liittomme oli virhe. Tätä en voi juuri nyt uskoa, tai en halua, olenhan saanut kuulla toisenlaisen lupauksen, unelman toteutumisesta ;-)

Tämä turhautuminen taloudessa, työssä ja kaikin tavoin taas on vaikuttanut tietysti myös kaikkiin lapsiimme, tunnetasolla, taloudellisesti, siis ihan kaikin tavoin, ja siitä mielestäni kertoo tuo viimeisen kortin suru.

Olen hyvin hyvin hämmentynyt, sillä juuri nyt, hyvin pian pitäisi vuosikausien odottamisen jälkeen olla 'oikea aika' ja vihdoinkin saisimme hieman hengittää, päästä tekemään työtä unelmamme eteen.
tallennettu
Starwind
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96



Profiili
« Vastaus #482 : 30.08.2007 09:20:32 »

Hei AthaMaarit!
Olen tainnut unohtaa kiittää nostamistasi korteista  Embarrassed. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan - eli kiitos!!! Smiley Osuivat kyllä oikean ja niinhän se on, että sitä usein tietää sisimmässään oikean vastauksen, mutta välillä kaipaa ulkopuolista vahvistusta  Wink :Smiley

Onnea uusiin projekteihin!
tallennettu

Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona
Keltainen yliääni ihminen
paivia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #483 : 30.08.2007 10:29:39 »

AthaMaarit, voisitko auttaa/neuvoa minua, ongelmani on työhön liittyvät asiat. Lähinnä haluasin vastauksen miten jatkaa tästä eteenpäin, onko tulossa muutoksia tms. Jutut  painavat minua tosi raskaasti.
 Shocked 
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #484 : 30.08.2007 13:39:43 »

Lainaus
Olen hyvin hyvin hämmentynyt, sillä juuri nyt, hyvin pian pitäisi vuosikausien odottamisen jälkeen olla 'oikea aika' ja vihdoinkin saisimme hieman hengittää, päästä tekemään työtä unelmamme eteen.

Morjens taas, Mesolet!

Minun tulkintani ovat vain minun tulkintojani. Niitä tärkeämpää on kuunnella, mitä riimut ja kortit itse sanovat sinulle, kun luet niitä. Jos ne eivät tunnu sanovan mitään, anna asian olla.
Koska olet ilmeisesti aikaisemminkin kysellyt tästä samasta asiasta ja saanut siihen jo vastauksia, ohimenevät, täysin ymmärtämättömät vastaukset ovat mahdollisesti merkki siitä, etteivät auttajasi katso enää aiheelliseksi toistaa itseään. Tämä toimii ainakin minun ja muutaman ystäväni elämässä - jos jankkaamme samoja kysymyksiä eri tahoille vähän sananvalintaa muutellen jossain vaiheessa kortit, riimut, kirjat ja sun muut yksinkertaisesti lakkaavat vastaamasta. "Me olemme vastanneet jo, tiedät vastauksen. Ei siis ole tarvetta enää toistaa itseämme".

Lähdet etenemään näissä käsillä olevissa projekteissa juuri niin kuin tunnet parhaaksesi.

Lisäksi täytyy huomauttaa, että ympäripyöreisiin kysymyksiin on hankalampaa antaa tarkkaa vastausta kuin tarkasti muotoiltuun kysymykseen. Wink

Kortit, riimut ja muu selvänäkeminen ei ainakaan minun tapauksessani toimi niin, että ylempi taho sanoo "JUSTIINSA näin tulee käymään". Minun vastaukseni - tais iis minun kautta tulevat vastaukset ja eteenkin omat tulkintani niistä - ovat vinkkejä ja neuvoja, joskus myös mahdollisia varoituksia ja opasteita, mutta eivät absoluuttinen ultimate-totuus siitä, mitä tulee tapahtumaan. Siksi peräänkuulutankin kysyjien omaa sisäintä ääntä, jolla he mittaavat kortin/riimun sanoman ja minun tulkintani siitä.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2007 13:47:09 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #485 : 30.08.2007 13:53:25 »

Paivia, tässä tulee työmietteille riimua!

HAGALAZ
Avainsanat: Luonnonmullistukset, Alkuvoimat, Rakeet

Muutos, vapaus, uudet keksinnöt, ulos murtautuminen ovat tämän riimun sanoja. Sen nostaminen osoittaa sielun pakottavaa tarvetta vapautua kuristavasta pidättäytymisestä aineelliseen todellisuuteen ja tarvetta kokea arkkityyppisen mielen maailma.
Hajottavien alkuvoimien, täysin hallintasi ulottumattomissa olevien tapahtumien riimuna Hagalaz on vain yhdessä, oikeinpäin luettavassa asennossa ja kuitenkin se toimii aina kaiken kääntämällä. Kun nostat tämän riimun, voit odottaa suunnitelmiesi kumoutumista, sillä riimu on suuri ”herättäjä”, vaikkakin herättämisen tapa saattaa vaihdella suuresti. Ehkä koet tulevasi vähitellen järkiisi kuin heräisit pitkästä unesta. Toisaalta herättäminen voi tapahtua sellaisella voimalla, että se repäisee kerralla rikki kankaan, jota pidit todellisuutenasi, turvallisuutesi, käsityksesi itsestäsi, työsi, ihmissuhteesi tai uskomuksesi.
Pidä kuitenkin mielessäsi, että se mikä toimii ei lopulta sittenkään ole mikään ulkopuolinen voima, sinä et ole minkään ulkoapäin tulevan armoilla. Sinun oma luonteesi luo sen mitä tapahtuu, etkä sinä suinkaan ole tässä tilanteessa voimaton. Se sisäinen voimasi, jota olet elämäsi varrella kasvattanut tukee ja ohjaa sinua nyt, kun kaikki mitä olet pitänyt itsestään selvänä asetetaan kyseenalaiseksi.
Tämän riimun saaminen panee sinut varuillesi: voit kärsiä jonkin menetyksen – puu rojahtaa talosi päälle, ihmissuhde epäonnistuu, suunnitelmat menevät pieleen, varasto josta olet ammennat ehtyy. Mutta älä silti masennu; olet saanut varoituksen ennakolta ja ymmärrät siksi, ett se mikä tapahtuu on välttämätöntä kasvusi kannalta ja sinä hyväksyt sen.
Tämä riimu ei puhu tyhjänpäiväisestä: mitä merkittävämpi mullistus elämääsi kohtaa, sitä merkittävämpi ja ajankohtaisempi on kasvun vaatimus elämässäsi nyt. Hagalazin, joka sekin kuuluu muodonmuutossarjan riimuihin, toimintaa voimakkaimmillaan kuvaa sanonta ”radikaali murtuma”.
Universumi ja oma sielusi todellakin vaativat, että kasvat.

Minulle nousee ensimmäisenä mieleen, että riimu kehottaa sinua kasvamaan, menemään eteenpäin, uusimaan ilmaa ympärilläsi. Olet varmaankin jossakin todella kuristavassa tilanteessa - ollut mahdollisesti jo pitkään - ja nyt mittasi alkaa olla täynnä. Ajattelet, että "asialle on tehtävä jotain!" mutta en kuitenkaan ole ihan varma, mitä pitäisi tehdä ja miten.
Riimu antaa ymmärtää, että avaimet omaan kasvuusi ovat kuitenkin sinun itsesi käsissä. Maailmankaikkeus siivoaa ympäristöäsi ja elämääsi, joka voi siis ilmentä vastoinkäymisinä ja hankaluuksina, kun vanhaa putsataan pois. Kun tuo siivoaminen on lakannut ja ilma seestynyt, sinulla on taas enemmän tilaa hengittää ja selkeämmät mietteet siitä, miten asiaa voisi muuttaa.
Kuljette tässä tilanteessa yhdessä universumin kanssa, kuten viimeinen lause kertookin. Pelättävää ei ole, mutta muutos suuntaan tai toiseen on tehtävä. Se voi olla pieni muutos tai radikaali muutos, sinusta itsestäsi riippuen. Jos olet ollut rehellinen itsellesi ja kuunnellut sisintäsi, muutos on varmaankin aika pieni, mutta jos olet mennyt vaan ja tukkinut korvasi sisäiseltä ääneltäsi (eli siltä, mitä oikeasti haluat ja mistä iloitset, myös työssäsi), muutos voi olla rajua. Joko-tai-tilanne siis.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #486 : 30.08.2007 14:58:19 »

Ihana ketju, iso sydän AthaMaaritille viitseliäisyydestä. Olikos se niin, että sinä intuitiolla niitä entisiä elämiä kuvasta..? Laitanpa yv:n, utelias kun olen Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
mesolet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136


Profiili
« Vastaus #487 : 30.08.2007 21:10:16 »

 "Tai sitten pitäisin erillään työihastukset"

Eh, jos tuntisit historiamme (eikä totisesti pelkästään tämän elämän), niin kenties ymmärtäisit.
Meidän tapauksessamme kuulostaa äärimmäisen koomiselta puhua 'työihastuksesta', teemme yhdessä työtä jota kukaan muu ei tee tässä maassa ja parisuhteemme on ollut edellytys työn tekemiselle. Työtämme siis on mahdotonta erottaa parisuhteestamme. Eikä parisuhdetta myöskään siis työstä.
Ja kun karma on tarpeeksi rankka, sielunsopimukset riittävän haastavat, niin suurinta rakkautta on joissakin tapauksissa antaa rakastetun mennä ja toteuttaa itseään jossakin muualla jossa se on mahdollista. Vielä emme tätä päätöstä ole (onneksi) tehneet, vaikka veitsenterällä olemme olleet jo vuosia, etenkin puolisolleni tilanne on ollut lähes kestämätön. Syy miksi emme ole antaneet vieläkään periksi on se, että sisäisesti tiedämme että kaikki "tulee menemään ympäri", kääntyy siis vastakohdakseen. Vähän samanlainen tilanne siis meillä tällä haavaa kuin synnytyksessä juuri ennen h-hetkeä: Kun työ on jo lähes tehty iskee musertava epätoivo. Tämä ei lopu KOSKAAN! Grin

Atha-Maaritin esittämä (tulkitsemisesta) on toki minulle hyvin tuttu asia, läheskään kaikki näkijät eivät tulkitse oikein ja läheskään aina emme saa edes suoraan korteista vastausta vaikka kuinka hartaasti sitä pyytäisimme. Kuulun niihin, joka saa usein arvostetuimmiltakin näkijöiltä täydellistä bullshit-tietoa, eli universumin mustin iva on iskenyt useasti suoraan päin näköä (viestinä: tiedät itsekin, miksi kyselet?)  Cheesy

Olen vasta vanhan sielun toisella tasolla, mutta kyllä tässäkin koulutusohjelmassa on henkisiin resursseihini nähden aivan tarpeeksi ollut kestämistä.

Eräs ystäväni -itsekin hyvin arvostettu näkijä- muistuttaa aina:
"Jos näet rapajuopon ojan pohjalla voit päätellä, että hän on hyvin todennäköisesti wanha sielu, sielunsopimuksensa ovat vain liian rankkoja kestää. Guruksi tai näkijäksi itsensä ylentäneet taas ovat lähes poikkeuksetta huomattavasti nuorempia"

Näinhän se on   Wink
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #488 : 30.08.2007 23:30:23 »

Lainaus
Kuulun niihin, joka saa usein arvostetuimmiltakin näkijöiltä täydellistä bullshit-tietoa, eli universumin mustin iva on iskenyt useasti suoraan päin näköä (viestinä: tiedät itsekin, miksi kyselet?)

Haha, tämä on niin ihanaa ja samaan aikaan niin rasittavaa! Grin Vielä, kun oppisi luottamaan itseensä ja hiljentymään, jotta saisi sen oman vastauksen kirkkaana mieleen, niin hyvä. Samojen asioiden kanssa täällä painitaan! Grin

Eli kun kerran olet aiemminkin saanut hyviltäkin näkijöiltä vastauksisia ihan liipalaapa-meiningillä, voinen huokaista halpotuksesta, jos minunlaisellakin amatöörillä menee vastauksen ihan prinkkalaan. Korkeammat tahot eivät vain vissiin halua vastata ja silloin se tietää aina sitä, että sinä todellakin tiedät vastauksen. Kyse on vain siitä oletko valmis menemään sen mukaan, tunnustamaan sen ja tarvittaessa taistelemaankin vähintäänkin egosi kanssa, jos ei muuta! Wink Sinulla siis löytyy varmasti omaa selkeyttä ja vahvuutta aimo kaupalla, kun niin usein törmäät tähän "en saa vastausta"-tilanteisiin ^______________^
tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136


Profiili
« Vastaus #489 : 31.08.2007 00:17:42 »

Hih, vahvuus ja pah, kun ei kuitenkaan vuosikausia jaksa millään pitää mieltä selkeänä (tuntuu että vastaan puolen Euroopan toimeentulosta Smiley, ja huumaaviin aineisiin en ole taipuvainen, joten pakotietäkään ei ole...niin tulee ihan vain karm(e)aa aikaa tappaakseen kyseltyä erilaisilta näkijöiltä. Ja mitä useamman luokse toiveikkaana menee, sitä useammin pettyy, ironiaa ei totisesti universumista puutu. Yksi jos toinenkin valtakunnan luottoshamaani on ollut minun kysymysteni edessä täysin sokea (ja myös kuuro, maallisella tasolla).

Ystäväni sitä vastoin, reaalimaailmassa höpsö hössö ja äärimmäisen huono ihmistuntija irl, näkee aina ja laaserintarkasti, mutta jos  ystävyyssuhde on ainainen kanavontisuhde on kyse hyväksikäytöstä eikä ystävyydestä, gel?  angel

Haikeana olen myös kuunnellut ihmisiä, joiden kuolleet läheiset käyvät säännöllisesti heitä lohduttamassa (eräältä naiseltakin on kuollut kolme aviomiestä ja kaikki huolehtivat henkimaailmasta käsin edelleenkin hänen hyvinvoinnistaan). Oma pikkuhaamuni on käynyt tasan kerran, juuri kuoleman jälkeen koputti sängynpäätyyn, sen jälkeen ei ole poikaa näkynyt  ei kuuulunut Wink
tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136


Profiili
« Vastaus #490 : 31.08.2007 09:05:40 »

"Ulkopuolisena sanoisin tähän, että jos minä ja moni muu ei ole kuullut projektista tai teistä mitään, asianne ei voi olla hirveän suuri ja vakava"

Anteeksi sarkasmi, mutta kun nyt selvänäköpalstallakin ollaan, niin kommenttisi on absurdisti koominen Cheesy

Oletan, että et tosiaan tiedä meistä ja elämämme projekteista MITÄÄN, tai edes elämänalueesta jolla liikutaan, joten miten kummassa voisitkaan niitä kommentoida ? Wink
tallennettu
sarese
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131



Profiili
« Vastaus #491 : 31.08.2007 14:27:14 »

Voitko nostaa mulle vielä kortin? Embarrassed Selviänkö tästä kriisistä, jos niin milloin helpottaa vai vaivunko SYVÄÄN masennukseen ja se on sitten menoa sille tielle.. Lips Sealed
tallennettu
höyhen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Järki tietää, sydän tuntee


Profiili
« Vastaus #492 : 31.08.2007 16:48:58 »

Heippa, AthaMaarit!
Sinä se jaksat olla avuksi kaikille!
Enkeleltä tohtisin minä pyytää apua parisuhdeasiaan.Auttaisiko oma toimintani jotenkin tähän asiaan? Ja sitten riimut, tai enkelit jos jaksaisivat autella tuohon työpuolen asiaan. Miten löytäisin sen oman paikkani työelämästä? Kiitos.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #493 : 31.08.2007 18:04:27 »

Mesolet ja SA, jos haluatte jatkaa keskusteluanne, jatkakaa sitä mieluummin vaikka YV.n puolella. Minulla ei ole mitään henk.koht. teidän keskustelujanne vastaan, mutta muuten mie menen ihan sekaisin ja hukkaan itse kysymyksiä tänne keskustelujen välikköihin! Grin

Posnu! Tässä tulee sinulle vastausta taroteilla, kuten toivoitkin. Ensimmäinen on miesongelmaan ja toinen opiskeluihin (sillä oletuksella, että eka kortti vastaa myös tuohon sukujuhlakysymykseen. Jos ei, nostan sille oman kortin)

PAHOLAINEN
Avainsanat: Kauris, uutta synnyttävä energia, uusi elinvoima, huumori, aistillisuus, seksuaalisuus, luova energia, yksilöllisyys

Paholainen on yksi tarotpakan väärinymmärretyimmistä korteista. Ymmärtääksesi tätä korttia sinun täytyy vapautua kaikista tavanomaisista moraalikäsityksistä ja taikauskosta.
Paholaista kuvaa Pan-jumala valkoisen vuorikausiin muodossa. Kauriilla on voimakkaat, kierteiset sarvet. Sen takana oleva pylväs symboloi jäykistynyttä penistä ja alhaalla olevat pallot kiveksiä. Tämä kortti kuvaa luovaa energiaa sen materiaalisimmassa ja maskuliinisimmassa muodossa.
Palloissa on neljä naisen ja neljä miehen vartaloa, jotka muistuttavat siittiösoluja. Nämä ovat uuden tuojia. Syntymän ja kehityksen valtavaa voimaa kuvaa myös sauva, jonka päässä on siivekäs pallo sekä kaksi käärmettä, Horuksen ja Osiriksen käärmeet.
Fallosmainen pylväs ulottuu maalauksen yläreunaan saakka. Se ulottuu läpi taivaiden. Tätä symboloi pylvään ympärillä oleva tähtien jumalattaren Nutin vartaloa kuvaava kehä. Pylväs ulottuu myös alas maan keskukseen saakka.
Tämä maan keskuksen ja kosmoksen yhdistäminen on upea luovan energian kuvaus. Syvälle maahan ankkuroituminen sallii tummanruskean maan energian nousta ylös Näin se voi sulautua ylhäältä tulevaan kullankeltaiseen kosmiseen energiaan. Tämä kosmisen energian ja maan energian yhteensulautuminen inspiroi sinua luovasti. Pystyt ilmaisemaan tätä inspiraatiota.
Pan-Jumalan otsassa näkyy hänen avoin kolmas silmänsä. Tämä viittaa hänen suuriin kykyihinsä yliaistillisten havaintojen alueella. Hän on näkijä, joka ei näe ainoastaan sitä, mikä on ilmeistä, silmin nähtävää. Hän näkee myös asioiden syvemmän olemuksen.
Hänen ilmeestään loistaa hyvin huumorissävytteinen tyytyväisyys. Kaikki ne ihmiset, jotka ymmärtävät maailman syvemmän olemuksen, voidaan tunnistaa heidän huomattavasta huumorintajustaan (esimerkiksi Castenadan Don Juan). Vain ymmärtämättömät ihmiset ovat kuolemanvakavia ja täysin samaistuneita omiin ajatuksiinsa ja tekemisiinsä. Käsityksemme paholaisesta liittyy tavallisesti raakalaismaisuuteen ja eläimellisyyteen. Olemme tämän käsityksen vankeja. Mutta Pan virnistää ihmisille ja heidän projektioilleen, joille he ”demonisoivat” hänet. Viisaudessaan hän näkee, että itse asiassa jokainen halu, jokainen tunne tai teko, jolla jotenkin vangitsemme itsemme kuin myös halumme omistaa kaikki, johtavat vain turhautumiseen ja kärsimykseen. Ihmiset päätyvät tähän näkemykseen vasta koettuaan tuon kaiken omakohtaisesti moneen kertaan. Mitä suuremmaksi ymmärryksesi kasvaa ja mitä tietoisemmaksi tulet, sitä enemmän voit todella nauttia. Kun vapaudut kaikista moraalirajoituksista, voit antautua äärimmäisen aistillisesti maallisille nautinnoille. Löydät ekstaasin kaikissa sen ilmenemismuodoissa ja maistat jumaluuden kaikessa olevassa. Nautit ja jatkat matkaasi takertumatta.
Päätelmät:  Jotkut ihmiset saattavat ”demonisoida” sinut, haluavat nähdä sinussa paholaisen. Kohtaa heidät humoristisesti ja keveästi. Hyväksy se, mitä elämä antaa sinulle. Pidä jalat maassa!
Kysymys: Onko sinulla jokin toive tai halu, jota et salli itsellesi?
Ehdotukset: Istuudu mukavasti mietiskelemään. Kiinnitä huomiota hengitykseesi. Kuvittele, että jokaisella uloshengityksellä selkärankasi alaosasta kasvaa juuri, joka työntyy syvälle maan keskukseen – se tapahtuu nopeasti. Tunne seuraavaksi kuinka jokaisella sisäänhengityksellä maan energia virtaa sinuun täyttäen koko kehosi. Anna sitten tietoisuutesi siirtyä päälakeesi. Avaa itsesi kullankeltaisella kosmiselle energialle. Tunne kuinka se sekoittuu maan energian kanssa ja täyttää kehosi.
Vahvistus: Olen oman elämäni herra.

Onpa vähän hankala kortti tulkattavaksi tähän tilanteeseen, vaikka kortti onkin erittäin maskuliininen ja edustaa näin ollen hyvin kysymystäsi miehestä. Koska kortissa maallinen kohtaa henkisen, miehuus kohtaa naiseuden, minulle tulee mieleen, että mies saattaa etsiä kovasti naista elämäänsä – oman itsensä eli miehuutensa vastakohtaa. Hän on nyt iskenyt silmänsä sinuun ja ilmeisesti sinussa on jotain, mikä viehättää häntä suuresti. Minulle henk.koht. tulee intuitiivisesti vähän sellainen olo, että miehelle ei välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa, että hän havittelee sinua vain itsensä tähden, mutta se on tietenkin vain minun tunteeni. Jos tuntemukseni pitää paikkaansa, silloin kortin löysät moraalikäsitykset – tai niiden totaalinen puute – voivat kertoa siitä, että mies ei moraalisääntöjä kumarra ja on valmis nappaaman naisensa mistä tahansa, vaikka toiselta mieheltä.
Sanoisin, että kortin voimaksesi nousevat ”Pidä jalat maassa” ja ”Kohtaa se, mitä maailma antaa sinulle”. Se kehottaa sinua myös vapautumiseen eli ehkä olisi hyvä hetki antaa vain asioiden olla miettimättä niitä liikaa? Uskoisin myös, että selviäisit hyvin, kun annat miehen vain olla. Katsot tilannetta mihin päin se kääntyy etkä pidä häntä demonina. Vahvoja (seksuaalisia) energioita ilmassa ainakin on puolin jos toisinkin.
Onko hän kenties tyyppi, joka saa muiden silmät pyörähtelemään päässä epäuskoisesti tyyliin ”voi ei, et voi olla tosissasi”, mutta hän itse vain nauraa noille päivittelyille ja jatkaa samaa rataa? Jos näin on, silloin Paholaisen kortti on todellakin kortti miehestä.
Jos mikään noista miehen termeistä, joita olen tässä esittänyt eivät osu yksiin oman sisäisen tunteesi kanssa – kuten ei myöskään tuo minun paha viba herrasta – silloin Paholainen kehottaa sinua nauttimaan siitä, mitä elämä antaa, mutta pitämään silti jalat maassa.
Positiivinen ja vapaa realisti, jolla on paljon unelmia sekä haaveita toteutettavana, sanoivatpa muut mitä tahansa! Se on Paholainen pelkistettynä.
Sanoisin myös, että voit mennä sukujuhliin, kun pidät jalkasi maassa. Jos et vielä ole varma, mitä tehdä miehen suhteen, hyväksyäkö hänen huomionsa vai ei, anna asian olla ja mennä ohitsesi, kunnes tiedät mitä tehdä. Vanhoista moraalisäännöistä vapautuminen sukujuhlien kohdalla voi tarkoittaa siis sitä, että jos mieskin kerran ilmestyy sinne, sinun ei tarvitse ryhtyä moralisoimaan itseäsi tyyliin ”voi ei, emmä sitten voi mennä sinne, se olis epäsopivaa” vaan menet. Piste. Sinä olet oman elämäsi herra ja vastaat päätöksistäsi.


KUOLEMA
Avainsanat: Skorpioni, kuolema ja ylösnouseminen, transformaatio, skorpioni, käärme, kotka, vanhoista pauloista vapautuminen, ulkoiset muutokset

Kuoleman kortti ei yleensä merkitse fyysistä kuolemaa. Tavallisesti se viittaa radikaaliin ulkoiseen muutokseen.
Vanhojen suhteiden on hajottava, päätyttävä. Prosessiin saattaa liittyä kipeitä kokemuksia, mutta kortin nostaminen osoittaa kuitenkin valmiuttasi tähän. Irtipäästäminen, niin vaikeaa kuin se saattaakin olla, vapauttaa sinut. Kuolema näyttää kahdet kasvonsa: ne jotka tuhoavat ja repivät hajalleen ja ne, jotka vapauttavat sinut vanhoista, liian sitovista, elämänkielteisistä siteistä. Riippuu omasta asenteestasi, kumpi näistä vaihtoehdoista toteutuu. Pieninkin halu tarrautua vanhoihin siteisiin saa niiden raukeamisen, kuoleman, tuntumaan vielä kiduttavammalta.  Hermann Hesse käskee meitä antamaan itsemme pudota. Kun kieltäydymme kaikesta tuesta, jopa maasta jalkojemme alla ja kuuntelemme sydämessämme olevaa sisäistä opastamme, kaikki on voitettu. Kun päästämme irti, ei ole enää pelkoa, eikä vaaraa.
Korttia hallitsee luuranko, joka on valmiina niittämään viikatteellaan. Luuranko on erittäin jännittyneessä, vinossa asennossa. Se on käynnistämässä muutosta, transformaatiota. Kortin alaosassa olevan skorpionin pyrstö on valmiina pistämään. Lumpeen ja pyhän liljan kukat ovat kuolemaisillaan siihen mutaan, josta ne kerran saivat ravintonsa.
Seuraavaa kehitysvaihetta kortissa edustaa käärme, transformaation symboli. Se on tarvittaessa valmis puremaan kuolettavasti. Kortin kalasta, menneisyydestä, voisi tulla käärmeen uhri. Feeniks-lintu voi nousta lentoon vasta kun transformaation tuli on polttanut kaiken tuhkaksi.
Luurangolla on päähine, jollaista käytettiin hautajaisissa muinaisessa Egyptissä. Tämä viittaa siihen, että vanhat käsitykset ja aatteet täytyy haudata. Vanhat siteet on katkaistava ja vangitut sielut vapautettava kahleistaan. Kotka, transformaation viimeisen aiheen symboli, levittää siipensä ja nousee lentoon.
Päätelmät: Olet nyt valmis tekemään elämässäsi tarvittavat muutokset. Hyväksy se tuska, joka saattaa seurata vanhan menettämisestä.
Kysymys: Millaisissa aikansa eläneissä suhteissa tai tilanteissa yhä roikut?
Ehdotus:”Kuole ennen kuin kuolet”. Tämä perinteinen sufi-sananlasku kehottaa meitä oppimaan kuolemisen taidon. Emme voi elää täydesti niin kauan kuin pelkäämme kuolemaa tai irtipäästämistä. Kaikki takertuminen, jokainen sanomamme ”ei” estää meitä olemasta osa Elämän luonnollista virtaa.
Vahvistus: Sanon nyt kyllä kuolemalle, kyllä itselleni.

Opiskelupuoli vaatii siis suuriakin muutoksia. Se, mikä on kaihertanut täytyy ottaa todesta ja tehdä sen puolesta jotain. Jos ala tökkii, on vaihdettava ala. Jos koulutyö väsyttää, on suuntauduttava jaksamiseen. Sisäisestä äänestä on tehtävä periaatteessa sen vastakohta.
Kun minulla oli vuosikorttina Kuolema, aloitin opinnot alalla, jota luulin omakseni. Se oli kuitenkin väärä tieto (joskin tämäkin ”virhe” auttoi minua elämässäni siihen pisteeseen, jossa nyt olen). Päätin lopettaa koulun kesken siitäkin huolimatta, että siitä seurasi kamala paperisota, rahojen menetys ja joudun vielä nykyäänkin välistä selvittämään miksi tein näin ”typerästi”. Se kannatti kuitenkin, enkä ole päivääkään katunut päätöstäni, koska se oli oikea. Kaiken kaikkian Kuoleman vuosi oli yksi elämäni parhaimmista.
Kuolema on erittäin positiivinen kortti, jos sen osoittamaan suuntaan vain uskaltaa hypätä. Se on kuin ajoissa tuleva kehotus kääntyä, ennen kuin tulee täystörmäys. Kuoleman mukanaan tuomia muutoksia seuraa yleensä ahdistuskausi, jonkinlainen koitos, mutta se on kuin myrsky, joka puhdistaa vanhan, jotta uusi voisi kasvaa, kun aurinko taas paistaa.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #494 : 31.08.2007 18:22:15 »

Sasese, tarot antaa sinulle tällaista neuvoa kriisiin

INTOHIMO
Avainsanat: Leijona, intohimo, moniulotteinen luovuus, lahjat, voima, eläimellisten ja aistillisten voimien yhdistäminen ihmisen olemuksessa, vanhoista peloista ja ehdollistumista irti pääseminen

Tämän kortin nimi on perinteisesti ollut voima. Crowley nimesi kortin uudelleen, koska se sisältää paljon enemmän kuin mitä sana ’voima’ ilmaisee. Intohimo merkitsee enemmän kuin vitaalista voimaa. Intohimoon sisältyy myös ilo ja tuosta voimasta nauttiminen. Kortin nainen istuu leijonan selässä. Hän nostaa korkeuksiin Graalin maljaa, joka hehkuu rakkauden ja kuoleman tulessa.
Kortti on kuvaus jumalaisesta hurmasta, jumalaisesta ekstaasista, jumalaisesta hulluudesta. Nainen on aivan kuin huumaantunut. Leijonakin on intohimon vallassa. Sen seitsemän päätä kuvaavat enkeliä, pyhimystä, runoilijaa, avionrikkojaa, rohkeaa miestä, satyyriä ja leijona-käärmettä. Ne symboloivat eri näkökulmia ja puolia, jotka tässä orgastisessa kokemuksessa yhdistyvät ja sulautuvat yhdeksi intuitiivisesti ymmärrettäväksi voimaksi. Ne ovat riippumattomia moraalista tai rajoittavasta asioiden järkeistämisestä. Tässä esitetyt voiman ilmenemismuodot heijastavat Luovan Järjestyksen arkkityyppejä.
Ihmisen sisällä olevaa eläintä ei kesytetä ja yhdistetä ihmisen olemukseen taistelemalla sitä vastaan ja tukahduttamalla se, vaan myöntämällä sen olemassaolo ja antautumalla sille. Tässä prosessissa saamasi voima auttaa sinua voittamaan vanhat pelkosi ja itseäsi rajoittavat ehdollistumat. Näitä symboloivat kortin taustalla himmeästi näkyvät yhteen liitetyt kädet ja pyhimyksen kasvot.
Naisen ja leijonan takana näkyy kymmenen heikosti säteilevää ympyrää, jotka kuvaavat vanhoja, häviäviä moraalikäsityksiä, jotka korvataan uusilla. Näitä uusia moraalikäsityksiä symboloi kortin yläosassa näkyvä sykkivän liikkeen kuvaus. Kortin yläosa symboloi uutta valoa, joka virtaa käärmemäisesti kaikkiin suuntiin. Valo tuhoaa maailman luodakseen sen uudestaan. Tätä uudelleenluomisen prosessia symboloi myös leijonan häntä, joka on kuvattu leijonanpäisenä käärmeenä.
Naisen pää on kääntynyt kokonaan kohden tulimaljaa. Hän on täysin transformaation voiman lumoissa. Näin tapahtuukin luonnostaan kaikessa täydellisessä ja tietoisessa antautumisessa. Tämä on Tantran salaisuus: tietoisuus, joka huomioi jokaisen hetken täyteyden ja hyväksyy elämässä kaiken kieltämättä mitään.
Intohimossa piilevät luovat mahdollisuudet ilmenevät vasta sitten, kun se koetaan perin pohjin, kun siitä täydellisesti humallutaan. Vasta silloin intohimo voidaan ymmärtää ja sitä voidaan käyttää oman tietoisuuden kehittämisessä. Tie valoon kulkee kaikkien pimeyden varjojen läpi.
Päätelmät: Jos olet valmis hyväksymään kaiken, mitä löydät itsestäsi, voit kokea kaiken hyvin herkästi, tietoisesti, rakkaudella ja ymmärryksellä.
Kysymykset: Millä elämäsi osa-alueella haluaisit elää täydemmin? Mikä on estänyt sinua tekemästä niin menneisyydessäsi? Oletko valmis toimimaan uudella tavalla?
Ehdotus: Koe tietoisemmin kaikki, mitä sinulle tapahtuu. Usein koemme esimerkiksi rakkauden, surun, tuskan, raivon ja pelon tunteet esteiksi vain siksi, ettemme koskaan ole oppineet käyttämään niitä voimana.
Vahvistus: Nautin elämästä täysin siemauksin.

Hyvältä näyttää tämän kortin perusteella, Se korostaa sinun omaa päätösvaltaasi tunteittesi suhteen – sinä joko masennut tai et masennu. Siitä päätät sinä itse.
Jos sinulla on ollut aikaisemmin tapana masentua ja luovuttaa, kortti neuvoo, että masennus ei suinkaan ole este vaan voimavara. Masennus, kun se ymmärretään oikein, auttaa meitä rauhoittumaan, mietiskelemään, vetäytymään itseemme sekä haastaa meidät katsomaan asiat usealta eri kantilta ja löytämään positiivisuuden sekä huumorin. Ajoittainen masennus ei mielestäni haittaa mitään, kun sen antaa tulla ja päästää läpi juuttumatta siihen. Se on vain puhdistautumista, aivan kuten se, kun antaa itkun tulla ja mennä. Minulla on taipumusta apaattiseen masennukseen, jolloin en jaksa tehdä mitään, mikään ei huvita ja kaikki asiat, joihin vähääkään suuntaan ajatuksiani osoittautuvat pahoiksi, epäonnisiksi ja liian suuriksi minulle. Kuitenkin aina noina ajankohtina olen kaikkein rauhallisin, nukun paljon (eli vietän aikaa henkimaailman puolella), vetäydyn yksinäisyyteeni mietiskelemään sekä tunnistan omat heikkouteni ja tarpeeni. Masennuksen mentyä ohitse olen suorastaan ylienerginen ja jälleen vähän viisastuneempi/itsetietoisempi.
Ihmiset masentuvat, koska he päättävät masentua, tiedostivatpa he sen tai eivät (paitsi jos masennus on todella syvää voi kyseessä olla karmaan ja sieluntiehen liittyvä sairastuminen tai jos se liittyy PMS:n tai muun taudin oireisiin). Masennumme, koska emme mielestämme mahda asioille mitään ja olemme jo ennakkoon tuhoon tuomittuja.   
Intohimon kortti haluaa sanoa, että meillä on käsissämme mahtavat luomisvoimat ja avaimet parempaan. Kunhan vain näemme asiat mahdollisimman monelta kannalta tulemme ennen pitkää tietoiseksi suunnastamme ja löydämme ulospääsyn. Päivä paistaa risukasaankin, totta, mutta jos istut selkä risukasan pikkuiseen aukkoon päin ja tuijotat mustaa risuseinää, et näe auringon paistetta.
Tie valoon kulkee varjojen kautta. Se tarkoittaa, että meidän on tunnistettava omat heikkoutemme, jotta voisimme muuttaa ne valoksi. Se kysyy kärsivällisyyttä, voimia ja hermoja, mutta kannattaa. Kaikki varjot on kuitenkin puhdistettava ennen kuin päädymme kokonaan Valoon

tallennettu
Sivuja: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 110
  Tulostusversio  
 
Siirry: