Sivuja: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 222
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 3130541 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #2535 : 19.11.2013 18:03:26 »

Kiitos neuvoista viisaat naiset.
Olen alkanut syödä nyt vasta kuin ns normaali ihminen enkä näyki enää pikkulapsiannoksia.
Suru ja sekava elämäntilanne saa toiset lohduttamaan itseään ruoalla, toiset juomalla, päihteillä,epämääräisillä suhteilla ja vaikka millä.
Mua ei kiinnostanut syöminen yli puoleen vuoteen koska mun keittiöstä puuttui kokkikaveri kuoleman takia ja kiinnosti vaan olla sekaisin.
Nyt kiinnostaa saada keho kuntoon ja hyvin on ainakin alkanut.
Tekee mieli ihan älyttömästi ruisleipää vaikka olen ollut yli puoli vuotta ilman vehnää, ohraa, ruista ja kauraa
Paras makuelämys ikinä tulee lapsuudesta: mummon leipoma ruisleipä, voita ja mummolan pienestä järvestä vastapyydetty, voissa paistettu muikku siinä leivän päällä. Nam  smitten
Mä testaan kyllä lähiaikoina uudestaan noita viljoja olkoonkin vaikka mistä helvetin esikartanoista peräisin mutta testi tulee.
Tuli nälkä omista ajatuksista.. hyvä merkki  Smiley

tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2536 : 19.11.2013 18:04:06 »

:Smiley kyll mää ruista joka päivä  syön..jos alkais vielä ite tekemään..luomuruisleipää :Smiley
http://yle.fi/uutiset/ruisleipa_on_suomalaista_superruokaa/5414726

Huomasithan artikkelin päiväyksen? Se on vuodelta 2011.

Tuon jälkeen, vuonna 2012, on sitten täysjyvärukiin terveysvaikutuksista tieteellisesti kumottu kaikki paitsi yksi: Ruis lisää ulostemassan määrää. (Mikä joillain nopeuttaa ruuansulatusta, toisilla taas sitten ei.)

KAIKKI muut rukiin terveysvaikutukset on nyt siis virallisesti kumottu - ei laske kolesterolia, ei ehkäise tyypin 2 diabetesta jne. MItään näistä kumotuista terveysväitteistä ei olekaan enää tämän vuoden keväästä asti saanut käyttää elintarvikemainonnassa. Tästä on siis EU:n elintarvikeviraston päätös.

Eli jos nyt jotain pitää purkaa, kun tässä purkuketjussa ollaan, niin ärsyttää että linkatun artikkelin kaltaisia jää sitten nettiin pyörimään ja harhauttamaan ihmisiä.  knuppel2 police

Ja juu, ärsyttää sekin että Kuopion yliopisto jatkaa edellen 'ruista, mustikkaa ja rypsiä' linjallaan. Ainoa noista jonka itse hyväksyn ihmisen lajinmukaiseen ravintoon kuuluvaksi on tuo mustikka.
No täss..on tuoreempaa tutkimusta.Tieteen miehilta.. :Smiley knuppel2 knuppel2   :Smiley :Smiley
http://www.ruokala.net/ajankohtaista/professori-yllattaa-pohjoismainen-ruokavalio-hakkaa-valimeren-ruoat-terveellisyydessa/1288571279914
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2537 : 19.11.2013 18:07:46 »

Kiitos neuvoista viisaat naiset.
Olen alkanut syödä nyt vasta kuin ns normaali ihminen enkä näyki enää pikkulapsiannoksia.
Suru ja sekava elämäntilanne saa toiset lohduttamaan itseään ruoalla, toiset juomalla, päihteillä,epämääräisillä suhteilla ja vaikka millä.
Mua ei kiinnostanut syöminen yli puoleen vuoteen koska mun keittiöstä puuttui kokkikaveri kuoleman takia ja kiinnosti vaan olla sekaisin.
Nyt kiinnostaa saada keho kuntoon ja hyvin on ainakin alkanut.
Tekee mieli ihan älyttömästi ruisleipää vaikka olen ollut yli puoli vuotta ilman vehnää, ohraa, ruista ja kauraa
Paras makuelämys ikinä tulee lapsuudesta: mummon leipoma ruisleipä, voita ja mummolan pienestä järvestä vastapyydetty, voissa paistettu muikku siinä leivän päällä. Nam  smitten
Mä testaan kyllä lähiaikoina uudestaan noita viljoja olkoonkin vaikka mistä helvetin esikartanoista peräisin mutta testi tulee.
Tuli nälkä omista ajatuksista.. hyvä merkki  Smiley
 Wink angel smitten
Juu..niinkait se onkin.. Huh Huh
Ruis,kaura ja ohra..nam..namm Wink
Mikäs sen parempaa.. ku ohrarieska..ite tehty..leivinuunissa..huhh.. :Smiley Tongue Cheesy Cheesy Cheesy.

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2538 : 20.11.2013 08:58:59 »

Uusituvasta: Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat... Tämän jätkän jutuista en usko rahtuakaan:
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2011/10/14/matti-uusitupa-teollisuuden-sponsoroima-professori/

Tai toinen vaihtoehtoinen syy sille, miksi näissä vertailuissa ei ole koskaan mukana kokonaan viljatonta vaihtoehtoa:
http://www.makuja.fi/artikkelit/1833597/ajankohtaista/neurologin-hurja-vaite-hiilihydraatit-madattavat-aivomme/

Meinaan nyt kyllä ärsyttää, kun aina vertaillaan kahta eri viljaa sisältävää ruokavalioa. MItä iloa siitä on kenellekään, jolle minkäänlaiset viljat eivät oikein sovi? Minkä lisäksi lisäkysymys: MIten ikinä saadaan tuloksia viljattoman/viljallisen vertailuista ellei niitä koskaan tehdä?

Ja vielä ärsyttää: Työkaverit ja kaverit, jotka valittavat jatkuvasti vaivoja joiden todennäköinen syy on vilja (vatsavaivat, nivelongelmat), mutta kieltäytyvät kokeilemasta edes sitä 2 viikkoa ilman viljoja - niin vähä riittäisi testaamaan oliko syy niissä. Mielipiteeni on: Jos sitä viljaa on pakko puputtaa, niin sitten turpa kiinni kun tulee aivan ansaitut ongelmat siitä!
« Viimeksi muokattu: 20.11.2013 09:01:01 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
liveforever
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2539 : 20.11.2013 09:29:52 »

sain kanssa muutama vko sitten "saarnan" mitäsais syödä ja mitä ei.

valkoset viljathan on myrkkyä,mut ei auta välil on pakko saada hyvää vehnäpatonkia...

älkää käyttäkö rypsiöljyä paistamiseen,se ei kestä sitä,vaan kookosrasvaa!!!ja laittakaa oliviöljyä joukkoon.

voita leivän päälle.

ja miksi suomessa otetaan maidosta pois kaikki vitamiinit,jotka sitten lisätään siihen takaisin keinotekoisesti?

muualla euroopassa ei tunneta laktoosi-intoleranssia ja keliaakiaa,kun siellä syödään puhtaampaa ruokaa kuin meillä ja HUOM!
käytetään a1 eikä a2 karjan maitoa!!!
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2540 : 20.11.2013 10:13:20 »

Uusituvasta: Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat... Tämän jätkän jutuista en usko rahtuakaan:
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2011/10/14/matti-uusitupa-teollisuuden-sponsoroima-professori/

Tai toinen vaihtoehtoinen syy sille, miksi näissä vertailuissa ei ole koskaan mukana kokonaan viljatonta vaihtoehtoa:
http://www.makuja.fi/artikkelit/1833597/ajankohtaista/neurologin-hurja-vaite-hiilihydraatit-madattavat-aivomme/

Meinaan nyt kyllä ärsyttää, kun aina vertaillaan kahta eri viljaa sisältävää ruokavalioa. MItä iloa siitä on kenellekään, jolle minkäänlaiset viljat eivät oikein sovi? Minkä lisäksi lisäkysymys: MIten ikinä saadaan tuloksia viljattoman/viljallisen vertailuista ellei niitä koskaan tehdä?

Ja vielä ärsyttää: Työkaverit ja kaverit, jotka valittavat jatkuvasti vaivoja joiden todennäköinen syy on vilja (vatsavaivat, nivelongelmat), mutta kieltäytyvät kokeilemasta edes sitä 2 viikkoa ilman viljoja - niin vähä riittäisi testaamaan oliko syy niissä. Mielipiteeni on: Jos sitä viljaa on pakko puputtaa, niin sitten turpa kiinni kun tulee aivan ansaitut ongelmat siitä!
tottakait sitä täytyy..itseään kuunnella. Wink
mutta ei kaikki läheskään kuuntele..ne uskoo mitä esim. tohtori sannoo. Huh
aitoa voitahan ne monikin pelkää..et se tukkii verisuonet..ja kermakin. Shocked
« Viimeksi muokattu: 20.11.2013 10:31:14 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2541 : 20.11.2013 21:48:53 »

Nimenomaan, kuuntele kehoasi.
Muutama ruisleipäviipale viikossa ei voi räjäyttää suolistoa jos ei sit kärsi keliakiasta
Lihaa ei pitäis myöskään syödä kuin muutaman kerran viikossa eli vaan kalaa, juureksia, marjoja ja vihanneksia, niinkö?
Viljat pois, maitotuotteet pois, lihaa mahd vähän eli tällä paranee.
Kuka syö kalaa monta kertaa viikossa?
Tää ruoka-aihe ärsyttää mua koska pitäis valmistaa kaksi eri lihaa koska niissä viimeinen käyttöpäivä eikä kiinnosta yhtään kokkaaminen.
Mielummin olisin rock-konsertissa jossa frendi on just paraikaa.
Ai niin se perunakin on huono ja riisi myös. Eli elellään tää talvikausi iduilla ja mustikoilla. Kahvia saa juoda ja laittaa siihen kuohukermaa.

tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #2542 : 20.11.2013 22:01:29 »

Köyhällä on aina varaa laihtua lisää Huh
No, leipä miehen ( naisen) tiellä pitää, edes hetken Smiley
tallennettu

Kuuntele tuulta.
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2543 : 20.11.2013 22:16:37 »

Jos olis pilleri joka täyttäisi vatsan ja ravitsisi vieden ruokahalun pois, ottaisin heti käyttöön. Mun anoppi sanoi tän ja olin heti samoilla linjoilla
Kaikki ihmiset vaan ei saa tyydytystä syömisestä vaan se on välttämätön pakko ja mielellään joku toinen kokkaa
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2544 : 21.11.2013 09:50:39 »

Muutama ruisleipäviipale viikossa ei voi räjäyttää suolistoa jos ei sit kärsi keliakiasta

En ole keliaakikko, enkä vilja allerginen, mutta muutamakin ruisleipäviipale viikossa tuottaa minulle vatsavaivoja, atooppista ihottumaa, epämääräisiä nivel- ja lihaskipuja sekä sen, että kaikki vanhat urheiluvammat (joita on paljon...) kipuilevat jatkuvasti. Sitä nyt vaan on muitakin mekanismeja kuin keliakia ja allergia, jotka saavat aikaan sen että viljat aiheuttavat ongelmia.

Lainaus
Lihaa ei pitäis myöskään syödä kuin muutaman kerran viikossa eli vaan kalaa, juureksia, marjoja ja vihanneksia, niinkö?
Viljat pois, maitotuotteet pois, lihaa mahd vähän eli tällä paranee.
Kuka syö kalaa monta kertaa viikossa?

Prosessoitua lihaa ei pidä syödä, mutta ruohoa syöneen eläimen prosessoimattoman lihan vaikutuksia ainoana lihan lähteenä ei edes ole tutkittu. Niinpä siihen, mitä lehdissä tästä kirjoitellaan ei voi luottaa - siellä ovat 'liha' kategoriassa kaikki teolliset lisäaineelliset, soijalliset, maltodekstriinilliset jne. lihavalmisteet. USAssa tehdyissä tutkimuksissa jopa hampurilainen sämpylä mukaan luettuna lasketaan lihansyönniksi. Tämä on ihan sairaan kertakaikkisen ärsyttävää!  knuppel2 police

Mahdollisimman prosessoimattomat maitotuotteet ovat ihan ok niille joille ne sopivat - monille maitotuotteet alkavat sopia kun viljansyönti lakkaa: Viljan syöminen heikentää maidonsietoa! Moni aiemmin maidosta vatsavaivoja saanut on ruvennut sietämään maitoa erinomaisesti kun viljansyönti on lakannut.

Kalansyönnin tarpeellisuus riippuu siitä mitä muuta syö: Minä saan laiduntaneen lehmän maitorasvasta niin paljon omega3-rasvahappoja - siitä ei paljoa puhuta että laiduntaneen lehmän maitorasvassa omega kolmosia on aika paljonkin - että ei tee kalaa mieli ollenkaan (syön noin kerran per 2  viikkoa kun duuniruokalassa on muikkua tai silakkaa) ja jos otan yhdenkin kalaöljykapselin päivässä tulee jo omega3 yliannos, eli veren hyytyminen vähenee vaarallisessa määrin - kuukautiset kestävät 3 viikkoa, pikku paperihaavan hyytyminen kestää tunteja jne.

Ei voi siis puhua vain lihasta, täytyy pohtia millaisesta lihasta on kyse. Ei voi puhua vain maitotuotteista, vaan pitää pohtia millaisista maitotuotteista on kyse. Lihan ja maito ovat todella arvokasta ravintoa, jos ne ovat eläimestä joka on saanut elää luonnonmukaisesti, eli syödä pääasiassa ruohoa ja nurmirehua.

Sinä pikkari  kun olet melko allerginen, niin tiedoksi: Atooppinen ihottumani ja hengitystieallergiani katosivat jotakuinkin kokonaan, kun lakkasin syömästä viljoja, eineksiä ja muuta teollista ja aloin syödä suuria määriä maitorasvaa. Tosin homemyrkkyihin kyllä reagoin; homemyrkyt ja lasivillapöly ovat ainoat asiat joista enää saan ihottumaa.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013 09:58:40 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2545 : 22.11.2013 20:33:38 »

Kyl maar henkisenkin ihmisen täytyy elämässään pahoittaa toisen mieli, useinkin. Se on suorastaan välttämättömyys, valitettavasti.
Mut ei kyllä tuommonen haistattelu, en sitä tarkoita. Ei sunkaan kaikki tääll ole niin maan mahdottoman henkisiäkään, ja vaikka olisivatkin niin ehkä sitä vaan on joskus huono päivä?
Eikä kai ole vaatimuksenakaan, että tänne kirjoittaakseen täytyisi olla henkinen tai hyyyyvin hyvä ihminen tms?
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2546 : 22.11.2013 21:49:35 »

Olen saanut käsityksen valaistuneesta ihmisestä, että hän on hyvää ajatteleva ja toista auttava eikä halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Aivan totta. Minäkin luulin..kun tulin tänne Astroon..et täällä puhutaan ..rakkaudesta..rakkaudenkielellä. smitten..Mut höh. Huh Huh Olin  ..väärässä. Cool
Ajatellukkin monesti poistua täältä.
ps..voi sitä pyytää anteeksi,näin julkisesti.jos on jotakin luokannut.ei siinä ooo mittään pahaa...Päin vastoin.
Se on kasvunpaikka..jos joskus tunnustaa..ettei oo ihan aina oikeessa. Wink
Eikö vaan.
 Cheesy Cheesy
Minäpä nyt aloitan..elikkä pyydän anteeksi, jos olen jotakin loukannut.
Opetellaan..Rakastamaan toisiamme.. smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 22.11.2013 22:07:10 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2547 : 22.11.2013 22:15:21 »

No huh! Onpas riitelyä ja pahaa mieltä keskustelupalstoilla. Ja huonoa käytöstäkin.   Undecided
Unelmassa, sinä nyt viimeiseksi ketään loukkaat.  smitten Pikemminkin sovittelet.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2548 : 22.11.2013 22:27:52 »

Suomityttö..kiitos,juu joskus kun oon lukenut täällä viestejä..niin ihmetellyt..ett miksi ihmiset riitelee..eihän sillä saa mitään hyvää aikaseksi. smitten smitten
Päin vastoin.. Huh Embarrassed Embarrassed Huh
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2549 : 23.11.2013 05:33:01 »

Mää oon eri mieltä ^^
Riitelyllä, voidaan toisinaan saada hyvinkin paljon aikaan, asioita eteenpäin ja ihmisiä ymmärtämään asioita. Hyvä tietenkin, jollei riitelyyn tarvitse mennä, mutta joskus sekin on ihan paikallaan.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 222
  Tulostusversio  

Siirry: