Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Eläimellä sielu...?  (Luettu 31038 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #30 : 24.04.2007 13:46:19 »

Kyllä kissat näkevät ja aistivat yhtä jos toista...  :Smiley angel

(http://tn3-2.deviantart.com/fs11/300W/i/2006/241/2/3/Animals_have_a_soul_by_duolegur.jpg)
« Viimeksi muokattu: 24.04.2007 13:48:16 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #31 : 24.04.2007 14:02:10 »

Kuka näitä silmiä katsoessaan kysyy vielä onko eläimellä sielu?  smitten angel
(http://www.hickerphoto.com/data/media/40/animal_eyes_T3489.jpg)

(http://static.flickr.com/67/158888547_af741c460e_o.jpg)

(http://prizepics.com/Animals/monkey%20baby.jpg)

(http://www.napleszoo.com/Plants_Animals/images/tiger%20waterfall%20eyes.jpg)

(http://www.pleasebekind.com/squirrel.jpg)
« Viimeksi muokattu: 24.04.2007 14:03:54 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #32 : 24.04.2007 19:02:59 »

On. On!!!

Tuo entiteettien miettiminen voi olla vähän ennenaikaista. Kukapa meistä ihmisistäkään miettii, että 'enhän mä mikään yksilö ole, mä olen vaan mun entiteetin osa'.

Se ei mielestäni tee eläimestä korkeampaa tai jalompaa, että on paljon tekemisissä ihmisten kanssa. Ihmisen kuuluisi opetella eläinten kieli, ei päinvastoin.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #33 : 24.04.2007 21:00:30 »

Entiteetin osana oleminen ei tarkoita yksilöllisyyden menettämistä - eihän perheenjäsenenä oleminenkaan vie sinulta yksilöllisyyttä Smiley Sinä olet edelleen sinä, et vain pelkkä perheesi osa. Sama juttu entiteetin kanssa, sillä entiteettihän on sieluperhe, jossa kaikki jelppaavat toisiaan ja ovat toisiinsa yhteyksissä, aivan kuten normaalissa ja tasapainoinessa fyysisessäkin perheessä Wink

Mutta ei siitä enempää, menee muuten liikaa off-topic Grin

Eläimen sielu ei ole mitenkään erityisen jalostunut (minusta), jos eläin viettää villin elämän sijaan olostelua ihmisten parissa. Sielu vain on Smiley Koira on jostain syystö päättänyt valita esimerkiksi dingon tai kulkukoiran elämän tai vastaavasti perhepuudelin tai palveluskoiran elämän. Jos tällaista sielujen paremmuusvertailua johdettaisiin ihmisiin, se tarkoittaisi samaa kuin väite, että pienet alkuperäiskansat ovat sielultaan kehittymättömämpiä ja arvottomampia kuin sivistysyhteiskunnan kansalaiset, koska alkuperäiskansat ovat lähempänä luontoa, ns. "villimpiä", kuten dingo on kotikoiraa lähempänä luontoa ja villimpi. Smiley

Näin mie asian teorisoidapohdiskelisin Grin
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #34 : 24.04.2007 21:09:12 »

Ei siitä niin kauheen kauaa ole, kun naisillakaan ei nähty olevan sielua...  coolsmiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #35 : 24.04.2007 22:13:55 »

Ihmisen kuuluisi opetella eläinten kieli, ei päinvastoin.

Olen samaa mieltä ja itseasiassa eläimethän osaavatkin paljon paremmin meidän kieltä kuin me niiden. Tai paremmin kuin useimmat meistä.  Wink Telepaattisten kykyjen avulla, sekä eleistä ilmeistä ja energioista aistimalla ja muutenkin...

Lainaus
Ei siitä niin kauheen kauaa ole, kun naisillakaan ei nähty olevan sielua...

No niinpä.  Huh

tallennettu
Iskariot
Vieras
« Vastaus #36 : 24.04.2007 23:08:01 »

 :Smiley

Minun on ihan pakko kertoa tämäniltaisesta luontohavainnostani:

Kävelin metsätietä (= pururataa) pitkin, kun yhtäkkiä aivan edestäni lensi neljä mustarastasta (niitähän harvoin näkee parvena...).

Yksi niistä jäi vaitonaisena vasemmalle puolelleni pienen kuusen oksalle, mutta kolme muuta lensivät äänekkäästi jäkättäen edemmäksi - jääden kuin odottamaan minua.

Jäin seisomaan paikalleni.

Silloin se yksinäinen naaraslintu vasemmalla puolellani lennähti parinkymmenen metrin päässä olevan suuren kuusen juurelle kadoten kuin maan nielemänä.

Näytti aivan kuin puun tyvi olisi nielaissut linnun jonnekin onkaloonsa.  Shocked

Uteliaisuudella kävelin varoen puun viereen ja tarkastelin sen tyveä eri puolilta. Lintua ei ensin näkynyt missään!

Sitten - voi hyvänen aika sentään - äkkäsin aivan puun juurella, sen lämpimämmällä eli etelänpuoleisella edustalla mustarastaan pesällään hautomassa.

Siinä se emolintu hautoi KODASSAAN jo täytenä... ei käkenä vaan kaminana...
eikä edes tuijotukseni häirinnyt sen kotitoimia.

Ihmettelin sitä, miten mustarastaat nykyisin pesivät näköjään jo ihan maahankin
- tosin "talonrakennusoppaiden" neuvomalla tavalla auringonpuoleiselle "puunsivulle".

Sekin ihmetytti minua, kun muut kolme lintua olivat selvästi kuin kimpassa
(lähiöpartiona, hih!  Grin )
pitämässä jöötä kaiken maailman tallustelijoille.

Cheesy
« Viimeksi muokattu: 24.04.2007 23:12:24 kirjoittanut Iskariot » tallennettu
Píroo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Killing for peace is like fucking for virginity ☼♡


Profiili
« Vastaus #37 : 24.04.2007 23:52:15 »

(http://www.metsavetoomus.fi/materiaalit/pyorii.gif)

metsavetoomus.fi allekirjoitus on päättynyt jo 2005, mutta silti löytyy hyödyllistä tietoa ym


       Koirani on muutaman kerran yöllä ulkona vapaana ollessaan pihallamme ruvennut haukkumaan karvat pystyssä jotain mitä minä en nähnyt. Kyllä rupesi selkäpiitä siinä vaiheessa karmimaan  Smiley Ymmärrettäväähän olisi jos olisimme olleet vapaassa maastossa, mutta pihamme on 2x3m korkein vaaleanpunaisin aidoin varustettu  Grin Joten enpä tiedä pystyvätkö kissat näkemään paremmin ns rajan taakse vai mitä tämä oli coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 25.04.2007 00:15:58 kirjoittanut Píroo » tallennettu

(http://junkka.irc-galleria.net/k/images11/00/45/55/93/hosting/pikkuinenn_syran.gif) rauhaa ja rakkautta.
sita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73


kontekstista irtautuminen


Profiili
« Vastaus #38 : 25.04.2007 17:22:40 »

Juu selvennykseksi vielä että en tuolla aiemmala tekstilläni meinannut mitään kissojen paremmuutta  Wink kissat vaan on aina yhdistetty henkimaailmaan vahvasti esim. myyteissä.
tallennettu

we are all made of stars / starseed
Píroo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Killing for peace is like fucking for virginity ☼♡


Profiili
« Vastaus #39 : 25.04.2007 21:35:22 »

 
Juu selvennykseksi vielä että en tuolla aiemmala tekstilläni meinannut mitään kissojen paremmuutta  Wink kissat vaan on aina yhdistetty henkimaailmaan vahvasti esim. myyteissä.
   Juu en minä ainakaan sitä niin ottanut  Grin tulipahan vaan mieleen vastaava tilanne  Wink
tallennettu

(http://junkka.irc-galleria.net/k/images11/00/45/55/93/hosting/pikkuinenn_syran.gif) rauhaa ja rakkautta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #40 : 02.05.2007 00:38:17 »

Löysin tänään tällaista tietoa eläinten sieluista. Pätkä on Michael Newtonin kirjasta Sielujen Kohtalo – elämää elämien välillä.

Seuraava katkelma on Kimoye-nimisen sielun ja Michaelin välisestä keskustelusta. Kimoye on eräs Michaelin asiakkaista, jonka Michael on vaivuttanut transsiin.
Muistutan vielä, kuten Michaelkin haluaa muistuttaa, että mitään alla olevaa ei tarvitse uskoa, jos se ei tunnu hyvältä.

Michael: Kimoye, onko eläimillä sielu?
Kimoye: Tietenkin on, mutta niitä on monenlaisia.
M: Mikä on erä ihmisten ja eläinten sieluilla?
K: Kaikkien elävien sieluilla on erilaisia…ominaisuuksia. Eläinten sielujen energiahiukkaset ovat pienempiä…eivät niin tilavia eivätkä niin mutkikkaita ja monitahoisia kuin ihmisten.
M: Mitä muita eroja tiedät ihmisten ja eläinten sielujen välillä olevan?
K: Suurin on koon ja tilavuuden lisäksi se, että eläinten sieluja ei ohjaa ego. Yksilöllisyys ja minuus eivät ole niin tärkeä juttu eläimelle kuin meille ihmisille. Eläimet myös sopeutuvat ja sulautuvat ympäristöönsä sen sijaan, että pyrkisivät hallitsemaan sitä kuten me ihmiset. Me voimme oppia niiltä.
M: Sanoit, että eläimillä on oma asuinsijansa henkimaailmassa. Miten ihmeessä voit sitten olla niihin yhteydessä vaikka apunasi olisi Eläintenhoitajakin (=eläimien hoitamiseen erikoistunut sielu)?
K: Eläimillä on maan päällä aistienergiaa kuten meilläkin…jaamme niiden kanssa fyysisen olemassaolon…miksei siis myös henkistä?
M: Mutta sanoithan, että eläinten älyenergialla on erilaiset ominaisuudet kuin meidän ihmisten.
K: Niin on kasveillakin, mutta voin silti olla niiden kanssa, jos haluan.
M: Voiko kasvin energia muuttua koiraksi?
K: Ei, koska jokaisella elämänmuodolla on omat energiansa – eikä tämä energia hyppää yhdestä fyysisestä muodosta toiseen samalla planeetalla.
M: Tarkoittaako tämä sitä, ettei kissan sielu vaella korkeampaan elämänmuotoon ja ettei ihmisestä voi tulla jossakin tulevassa elämässä alempi elämänmuoto, kuten vaikkapa kissa?
K: Aivan niin. Energia luodaan ja istutetaan sopivaksi juuri tiettyihin fyysisiin ja henkisiin muotoihin.
M: Mistä tämä mahtaa johtua?
K: En ymmärrä Suurta Suunnitelmaa, paitsi että eri sielutyyppien sekoittuminen keskenään ei ole tarkoituksenmukaista.(----) Eläintenhoitaja kertoi minulle kerran, että eläimet on yleisesti jaettu maa-, ilma- ja vesieläimiin.
M: Ovatko mitkään lajit yhteydessä toisiinsa henkimaailmassa?
K: Olen ymmärtänyt, että valaat, delfiinit ja hylkeet ovat yhdessä – varikset ja haukat - hevoset ja seeprat – vähän tähän tapaan. Eläimillä on omat yhteisölliset siteensä jotenkin pääeläinlajeittain, mitä meidän ei ole tarkoitus ymmärtää – tai ainakaan minä en ymmärrä.
M: Siis…?
K: Luulen, että jos meidän tulisi ymmärtää meille kyllä kerrottaisiin.

Michael Newton: Sielujen Kohtalo – elämää elämien välillä.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2007 00:41:34 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Rusalka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


kuulkaa korpien kuiskintaa


Profiili
« Vastaus #41 : 02.05.2007 20:25:30 »

Esoterian mukaan eläimillä jotka saavat osakseen voimakasta rakkautta (esim. lemmikkikissat, -koirat, -hevoset) on sielu tai niille kehittyy sielu. Uskon vähintäänkin tähän mutta luulen että mitään elämää ei ole ilman sielua. Uskon että kärpäsestäkin voi tulla härkänen  smitten
tallennettu

aurinko rapu askendentti kauris kuu kauris venus rapu mars vesimies
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #42 : 03.05.2007 21:46:39 »

Jos eläimellä ei olisi sielua sillä perusteella että se on ihmis-verbaalisesti mykkä, niin silloin mykillä ihmisilläkään ei olisi sielua...

 buck2

On olemassa muunkinlaista kieltä kuin meidän fyysisellä rakenteellamme ilmaistua, ja toisaalta taas esim. simpanssit osoittavat niin suurta älykkyyttä että herää epäilys voiko niitä edes kutsua eläimiksi siinä mielessä kuin esim. siiliä tai rottaa. Ja toisaalta taas rottakin voi olla hyvin älykäs... No, sielu ja äly eivät välttämättä ole sama asia, mutta omasta mielestäni sielullinen olento kykenee älylliseen toimintaan. Sieluttomiin olentoihin en tosin uskokaan.

Vanhakantaisen teosofisesti uskon että sielut siirtyvät oliokunnittain eteenpäin, aloittaen mineraalikunnasta jossa runollisesti sanoen tietoisuus nukkuu, siirtyen kasvikuntaan horrostamaan, sitten eläinkuntaan näkemään unia ja lopulta ihmiskuntaan ollakseen täysin yhtynyt sielu + keho, eli valveilla. Tosin uskon että suurin osa ihmiskuntaa on oikeastaan ihmiseläimiä, joten siitä valveillaolosta en olisi niinkään varma. Täydellisen tietoiseksi tuleminen on pitkä ja vaikea prosessi. Ihmiskunnasta eteenpäin en lähde teoretisoimaan mitä lie buddhia siellä ylempänä sitten onkaan.

Sitä en usko että ihmisestä palattaisiin enää eläimen asteelle, joskin jotkut ovat sellaistakin väläyttäneet että mustimpaan pahuuteen yltäneet olisi syösty takaisin luomakunnan alemmille portaille. (Bad old Atlantis jne.)

Luulen että ajatus siitä että eläimet eivät muutu ihmisiksi johtuu vain siitä että ihmiset ovat niin nokkavia että olettavat olevansa jotakin aivan merkillistä ja ainutlaatuista. Mutta onhan kehommekin kehittynyt eläinmuodoista, miksei sitten sielummekin vastaavasti eläinsieluista? Itse uskon olleeni ennen ihmiseksi tulemistani viimeisimmässä eläinelämässäni jonkinlainen suurikokoinen kissapeto - minulla kun on siitä eräänlainen näkykin (sen ohella mitä näkyjä, valveen ja unen rajalla tulleita, minulla on (ihmis-)inkarnaatioistani muutenkin).

Teosofiassa on myös sanottu että eläimen kehittyminen ihmiseksi edellyttää että eläin päätyy tilanteeseen jossa se on paljon ihmisen kanssa tekemisissä ja kenties jopa uhraa elämänsä ihmisen hyväksi. Tuskin pelkkä kinkuksi päätyminen tulee kyseeseen, vaan eläimen puolelta tahtoa osoittava teko jossa se onnistuu kumoamaan kaikkivoivan itsesäilytysvietin musertavan otteen.

En katso olevani teosofi enää, nykyisin en löydä itselleni sopivaa määritelmää. Mutta nuo eläimiä koskevat ajatukset olen sieltä suunnalta opittuani halunnut säilyttää.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #43 : 03.05.2007 21:49:02 »

Tämä voi mennä jo turhan monimutkaiseksi, mutta saattaa olla että sielu ei ole täysin kehoon "astunut" ennenkuin ihmistasolla. Elikä sielu ikäänkuin liihottelisi tääällä ympäriinsä, mutta sillä olisi yhteys eläimeen jonka sielu(na) se on. Voihan ihminenkin irrota kehostaan (OBE), ehkä eläimen tietoisuus on vähän missä sattuu milloinkin... Jatkuva osittainen fyysisen kehon ulkopuolella oleilu ehkä selittäisi miksi kissatkin näkevät helpommin "kummituksia".
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
cancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili
« Vastaus #44 : 07.05.2007 22:03:19 »

Äänihuulethan ovat rakenteellinen seikka. Puhua voi niin monella tavalla. Minkäs sille voi, jos emme vielä osaa kaikkia kieliä? Oppivathan apinatkin viittomakieltä. Emmehän mekään näe esim. ultraviolettia valoa. On monia keinoja kommunikoida. Emme välttämättä edes tunne niitä kaikkia. Aistimme eivät ehkä riitä moiseen. Norsut lähettävät matalia ääniä, joita korvamme eivät kykene kuulemaan, monien kilometrien päähän viestittääkseen toisilleen ties mitä.

Miksi oletamme, että koko maailma on vain meidän suurenmoisuuttamme varten ja vain ihmisellä voi olla sielu? Tämähän on vain yksi planeetta äärettömyydessä. 

Nämä ajatukset mm. heräsivät minulla.
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: