Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun vaiheet -yhdeksän ihmistyyppiä  (Luettu 39585 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 31.03.2007 10:26:57 »

kiitos vastauksestasi morgana. ja tuo sinun yv:n viestisi oli myös mielenkiintoista luettavaa  smitten
tallennettu

Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #31 : 31.03.2007 11:06:04 »

osaisiko joku kerto minulle mikä vaihe minulla on menossa..ei itse oikein ymmärrä noista kartoista?Huh :Smiley :Smiley Cry

. Shocked..apuuva - pyydän minäkin...olen tätä topicia selannut monta kertaa - ihan kutina käy...vaan kun en osaa...niin MORGANA tai kuka teistä innostuu.... saako shelppiä.. smitten
..mitähän tietoa tarviit...   aurinko 13 astetta  kaksoset 34`   ja  kuu 12 astetta  oinas 19`  ja  kuu  sulkeutuva aspect_tri askendentti  ja  kuu  aspect_con keskitaivas  ja   aurinko avautuva aspect_sex  kuu   ja  chiron sulkeutuva  aspect_sex  kuu   
ja  venus avautuva aspect_squ  kuu .....toimiikohan tämä...apuna... Shocked  smitten

...KIITOS ja tuon kuvan laitoin liitteeksi - ihan intuition pohjalta miten tämä ko. asia itsessäni"näkyy ja kuuluu"... klikkaamalla se isonee... Smiley
tallennettu
Morgana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62



Profiili
« Vastaus #32 : 31.03.2007 11:43:25 »

osaisiko joku kerto minulle mikä vaihe minulla on menossa..ei itse oikein ymmärrä noista kartoista?Huh :Smiley :Smiley Cry

. Shocked..apuuva - pyydän minäkin...olen tätä topicia selannut monta kertaa - ihan kutina käy...vaan kun en osaa...niin MORGANA tai kuka teistä innostuu.... saako shelppiä.. smitten
..mitähän tietoa tarviit...   aurinko 13 astetta  kaksoset 34`   ja  kuu 12 astetta  oinas 19`  ja  kuu  sulkeutuva aspect_tri askendentti  ja  kuu  aspect_con keskitaivas  ja   aurinko avautuva aspect_sex  kuu   ja  chiron sulkeutuva  aspect_sex  kuu   
ja  venus avautuva aspect_squ  kuu .....toimiikohan tämä...apuna... Shocked  smitten

...KIITOS ja tuon kuvan laitoin liitteeksi - ihan intuition pohjalta miten tämä ko. asia itsessäni"näkyy ja kuuluu"... klikkaamalla se isonee... Smiley

No ihan näin äkkiseltään pystyn varmasti sulle ainakin sen kertomaan että oot Vanha Kuu, Mystinen Eläin  coolsmiley. Upea kuva, wau  Smiley. Nyt mie riennän pihatöihin. Ja niitähän piisaa  :Smiley.
tallennettu

aurinko skorpioni askendentti leijona kuu neitsyt
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #33 : 31.03.2007 11:53:55 »

sinäkin sielunsiskoseni olet siis vanha kuu..ympäri mennään ja yhteen tullaan... smitten
tallennettu

Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #34 : 31.03.2007 11:56:19 »

sinäkin sielunsiskoseni olet siis vanha kuu..ympäri mennään ja yhteen tullaan... smitten
..indeed    Kiss  angel  Kiss  angel.... Cheesy  smitten  2funny

ja jk. klikkaa kuvaa....
tallennettu
kaapokisu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119



Profiili
« Vastaus #35 : 31.03.2007 16:35:22 »

Minulla  kuu vaakaa 16 astetta ja  aurinko vaakaa 17 astetta. Olenko täysikuu eli kaunis ihminen, vai olenko ihan hakoteillä idiot2

Lainaus
Siis jos olet tosiaan  aurinko aspect_con kuu vaaka ja Arska asteen Kuuta edellä, olet iki-iki-ikivanha Kuu. Mystinen immeinen.  Cool
Lainaus

Kiitos opastuksesta smitten Mitä tuo iki-iki- ikivanha kuu meinaa  idiot2  Olenko jo harmaahapsi  Wink Grin
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #36 : 31.03.2007 16:41:44 »

No nyt jaksoin perehtyä tuohon rakkaaseen kuuhuni (kuu-kalat) ja tähänkin katsantokantaan.

Löytyipä tällainen:

os Kuun vaiheesi on 120-0 astetta Aurinkoa jäljessä (Vanha Kuu), olet tyypiltäsi
Viisas Yksilö eli Mystinen Eläin,
-itsensä etsijä, älykäs, kriittinen pohdiskelija


Sehän minä olen, taikka älykkyydestä en tiedä...se on kaikki siellä intuition puolella.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #37 : 31.03.2007 16:43:53 »

Huh! Olipas täällä noita vanhoja kuuttaria monta!

Kutkas muut astrossa liikkuvatkaan...kaikki vanhat kuut ainakin!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #38 : 31.03.2007 16:56:48 »

Huh! Olipas täällä noita vanhoja kuuttaria monta!

Kutkas muut astrossa liikkuvatkaan...kaikki vanhat kuut ainakin!
Jep...oikein " Vanhojen" -  viisaiden Kuuttarien kokoontuminen...näin pääsiäisen alla...enkä nyt tarkoita "kyöpelinvuoren noitia" vaan sitä toista pääsiäisenergiaa - ylösnousemusprosessia...eli henkistä kasvua ja kehittymistä ja  hih...keventymistä...
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 16:59:21 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #39 : 31.03.2007 16:59:19 »

juuri näin kaikki liittyy kaikkeen ja sinä sielunsiskoseni taas kirjoitit sen olennaisen joten mitäpä enää tähän mitään lisäämään...
tallennettu

Morgana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62



Profiili
« Vastaus #40 : 09.04.2007 10:49:26 »

Minulla  kuu vaakaa 16 astetta ja  aurinko vaakaa 17 astetta. Olenko täysikuu eli kaunis ihminen, vai olenko ihan hakoteillä idiot2

Lainaus
Siis jos olet tosiaan  aurinko aspect_con kuu vaaka ja Arska asteen Kuuta edellä, olet iki-iki-ikivanha Kuu. Mystinen immeinen.  Cool
Lainaus

Kiitos opastuksesta smitten Mitä tuo iki-iki- ikivanha kuu meinaa  idiot2  Olenko jo harmaahapsi  Wink Grin


Iki-iki vanha Kuu on vain Kuu joka on mahdollisimman kaukana jäljessä Auringosta kartta ympyrässä, toisin sanoen Vanha Kuu joka tekee tarkan yhtymän Aurinkoon. Jotkut astrologit ovat sitä mieltä että Kuun vaiheet kertovat sielun iästä, että Vanhat Kuut olivat vanhoja sieluja, uudet nuoria jne. Itse en tätä allekirjoita, ei se voi ihan niin yksioikoista olla. Historia tuntee monta Vanhan Kuun edustajaa jonka teot eivät kerro sielun vanhuudesta! Kuitenkin tietynlainen salaperäisyys, tarkkailevuus ja kätkeytyminen näkyy useimmista vanhan kuun aikaan syntyneistä. Täyden Kuun aikaan syntyneet ovat usein romantikkoja, sosiaalisia nautiskelijoita, esteetikkoja, taiteilijoita, hetken lapsia. Uuden Kuun ihmiset ovat innostuneita, optimistisia ja ahkeria... Mutta palatakseni kysymykseesi, jo Avatarisi kertoo Kuun vaiheestasi omaa kieltään  coolsmiley.
tallennettu

aurinko skorpioni askendentti leijona kuu neitsyt
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #41 : 09.04.2007 11:30:54 »


Mihin tuo Mannisen päätelmä muuten perustuu, onko siitä mitään lisäosviittalinkkejä?


Manniseen on vaikuttanut paljon Robert Gravesin kirja White Goddess (kts. esim.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_White_Goddess ), jonka pohjalta - jos olen ymmärtänyt oikein - Manninen vakuuttui siitä, että universaalin symboliikan perusluku on kolme. Tässä Manninen poikkeaa astrologisesta traditiosta, joka perustuu mieluumminkin aristoteliaanis-ptolemiaaniseen nelijakoon, jossa jokaisen syklin ensimmäinen vaihe on kylmä, lisääntyvästi kostea (talvi, yö, vesielementti), 2. vaihe on kostea, lisääntyvästi kuuma (kevät, aamu, ilmaelementti), 3. vaihe on kuuma, lisääntyvästi kuiva (kesä, päivä, tulielementti) ja 4. vaihe on kuiva, lisääntyvästi kylmä (syksy, ilta, maaelementti).

Raimo A. Nikula puolestaan noudattaa vaiheajattelussa keskiaikaista mallia, jota modernin astrologian voimahahmo Rudhyar sovelsi ja jonka mukaan asiat eivät ala talvesta tai talvipäivänseisauksesta vaan keväästä tai kevätpäiväntasauksesta (ns. Oinas-piste). Silloin nelijaon 1. vaihe edustaa kevättä (Oinas, Härkä, Kaksoset), 2. vaihe kesää (Rapu, Leijona, Neitsyt), 3. vaihe syksyä (Vaaka, Skorpioni, Jousimies) ja 4. vaihe talvea (Kauris, Vesimies, Kalat). Tällöin jos jokainen näistä neljästä vaiheesta jaetaan eteenpäin seitsemään vaiheeseen, saadaan yhteensä 28 vaihetta, joiden kiertokulku muistuttaa eläinradan etenemistä Oinaasta Kaloihin ja keväästä kesän ja syksyn kautta talveen. Sen vuoksi Nikulan systeemissä alkuvaiheet ovat luonteeltaan "keväisiä": rakentavia, maanläheisiä, uutta elämää luovia jne.

Uskon itse mieluummin astrologian nelijakoiseen kuin kolmijakoiseen perusluonteeseen, sillä on kerta kaikkiaan liian vankka historiallinen pohja, että sitä voisi sivuuttaa. Kun olen itse tutkinut jonkin verran kuunvaiheita olemassa olevien ihmisten ja karttojen kautta, olen tullut siihen tulokseen, että Ptolemaioksen malli on toimivampi kuin keskiaikainen malli. Siis:
1. neljännes = "talvinen", uusi elämä on vasta pinnan alla uinumassa ja nousemassa
2. neljännes = "keväinen", uusi elämä murtautuu voimalla esiin, on elämäniloa ja uutta uskoa
3. neljännes = "kesäinen", elämän keskipäivä, kunnianhimoa ja eteenpäin pyrkimistä
4. neljännes = "syksyinen", filosofinen, pohdiskeleva.
tallennettu
SatuT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 177



Profiili
« Vastaus #42 : 09.04.2007 13:30:00 »

auttakaas hieman, mulla taitaisi kuu olla edellä aurinkoa eli uusi kuu?? öö ihan pihalla kuin lumiukko  Embarrassed
tallennettu

aurinko merkurius mars pluto neitsyt,
kuu jousimies,
venus jupiter neptunus skorpioni,
saturnus härkä,
uranus askendentti vaaka,
keskitaivas leijona
Valkoinen Planetaarinen Taikuri
Metalli Koira
Paju
Morgana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62



Profiili
« Vastaus #43 : 09.04.2007 13:32:17 »

auttakaas hieman, mulla taitaisi kuu olla edellä aurinkoa eli uusi kuu?? öö ihan pihalla kuin lumiukko  Embarrassed

Jeps, Uusi Kuu olet  Smiley, eli tämän tyypityksen mukaan olet Rohkea Ihminen
tallennettu

aurinko skorpioni askendentti leijona kuu neitsyt
Rusalka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


kuulkaa korpien kuiskintaa


Profiili
« Vastaus #44 : 09.04.2007 14:59:51 »

Täällä yksi Kaunis Eläin, täpö täyden Kuun lapsi, eipä meitä täällä montaa taida olla, kovin on mystistä väkeä  Smiley
tallennettu

aurinko rapu askendentti kauris kuu kauris venus rapu mars vesimies
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: