Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: voiko selvännäköä kehittää  (Luettu 21092 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pikkumari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #15 : 02.04.2007 21:18:23 »

On olemassa ihan kurssejakin selvänäön kehittämiseen.
tallennettu
Pentti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Profiili
« Vastaus #16 : 03.04.2007 18:18:10 »

jaa vai kursseja. missähän niitä järjestetään. varmaan afrikassa noitien luona  2funny
vois olla ihan mielenkiintoista. tiedätkö pikkumari kuka niitä järjestää ja noin tuo hintataso   angel kiitti vastauksesta  smitten smitten
tallennettu
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 05.04.2007 21:33:33 »

On olemassa ihan kurssejakin selvänäön kehittämiseen.

http://www.legacy.fi/koulutukset.html

Jep. Tästä uskaltaisin panna vielä vetoja, että on hyvä!  Grin

Tähän vielä elämä itse ja myös sen nurjapuoli läpikotaisin, niin kysyisin kyllä neuvoa.

 2funny
tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
pikkumari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #18 : 06.04.2007 17:46:55 »

Saakos täällä mainostaa?

Voikai ainakin yv:nä laittaa...  Smiley
tallennettu
Suden Tähti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #19 : 06.04.2007 22:52:22 »

Eikös katsominen itsessään ole harjoitusta... Ota kortit, heilurit, kivet avuksi. Korttipakka käteen ja ala arvuuttelemaan, mikä kortti nousee.
Siittä se lähtee Smiley
tallennettu
Pentti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Profiili
« Vastaus #20 : 07.04.2007 14:37:30 »

kiitos vastauksista. itse asiassa löysin ihan selvänäköön liittyvän kurssin. olli kalajoki pitää vaan en kerennyt ilmottautua. legacyn sivulla oli hyviä vinkkejä. täytyy lähteä sinne. ja voinhan minä korteilla yrittää mikähän lie 52 korttipakassa hyvä tulos että menisi yli todennäköisyyden  2funny
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 08.04.2007 13:37:53 »

Olen samaa mieltä, että millään kursseilla ei kyllä selvänäköisyyttä pystytä kehittämään...  coolsmiley

tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #22 : 08.04.2007 15:14:13 »

Tietyillä kursseilla esim. visualisointikyvyn ja muistin kehittämisharjoituksista
selvänäköisyys seuraa ihan itekseen.

Konkreettinen kokemus siitä miten muutaman tunnin mielikuvaleikkien jälkeen avautuu kyky lukea ketä tahansa missä tahansa kuin "avointa kirjaa" oli ainakin minulle, joka en ollut mitenkään valmistautununut moisen kokemuksen mahdollisuuteenkaan (selvänäkökykyä ei siis kurssimainoksessa edes mainittu, eikä siitä 'viimeisestä harjoituksesta' etukäteen mitään kerrottu) järkyttävä!  Shocked
tallennettu
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 08.04.2007 15:29:55 »

Olen samaa mieltä, että millään kursseilla ei kyllä selvänäköisyyttä pystytä kehittämään...  coolsmiley

Huh huh. Kyllä sitä voi ja pitää kehittää, kun sellaisen lahjan (näkö, kuulo, tunto, haju) on ensin syntymässään saanut. Sehän on ihan sama asia kuin jos olet musikaalisesti lahjakas; et varmaan kuitenkaan osannut viulua soittaa 2-vuotiaana? Toisilta näkijöiltä voit saada arvokasta tietoa henkimaailmasta sekä jokainen tarvitsee myös ihan näitä maanpäällisiä oppaita polullaan antamaan termejä asioille. Järjen käytön valjastaminen yhtä lailla työkaluksi kuin henkisyyden kanavointi, on tärkeää myös - edelleen maan päällä kun enimmäkseen elämme, emmekä vain liidellä lehottele rakkauden valossa koko aikaa kuitenkaan...

Laitoinkin tuonne toiseen topiciin jo jotain kirjasta nimeltä Näkijä, jota suosittelen kaikille kokijoille. Tässä vielä linkki kirjailijan blogiin: http://tuulihattu.tiedottaa.net/

tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #24 : 08.04.2007 17:46:55 »

Samaa mieltä Taru-Tuulian kanssa, että kyllä selvänäköä voi (ja pitääkin) kehittää. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä kursseillakin sitä voi oppia.

Itse kävin Silva-kurssin muutamia vuosia sitten, ja vaikka siellä nyt ei ihan sananmukaisesti selvänäön kehittämiseen pyritäkkään, niin erilaisten visualisointien ja muiden harjoitteiden avulla, mistä Ikitosikin tuossa puhui, itselleni ainakin aukesi ihan uusia "näkövinkkeleitä".  coolsmiley

Tosin tuotakin kykyä pitää kyllä sitten treenata ja pitää yllä. Ihan niinkun mitä tahansa muutakin uutta opittua asiaa. 
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
-manna-
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #25 : 09.04.2007 22:35:35 »

Anteeksi, hieman off topic mutta tämän otsikon alle lienee viisasta lisätä vielä muistutuksen siitä että jumalaisen suunnitelman toteuttamiseksi itse kunkin täytyy elää arkea ja arjessa. Ei se kursseista parane jos menee liian lujaa ja liian läpöiseksi..mielisairaalaan silloin saattaa päätyä. En tarkoita nyt lietsoa kauhua vaan muistuttaa että se "elämän" ihanuus on VAIN asennekysymys. Arkea tarvitaan, balanssi täytyy säilyttää  Wink

Siunausta Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #26 : 10.04.2007 00:28:18 »

Manna on ihan oikeassa - kannattaa olla varovainen myös selvänäkökykyä kehitellessä. Kaikessa on aina riskinsä, joskin selvänäköisyydessä riskit ovat pienet/riskit aktivoituvat vasta ronskilla kädellä Grin

Yleensäkin henkiset kyvyt kehittyvät sitä mukaa, mitä ihminen on valmis niitä vastaanottamaan. Siihen vaikuttavat mm. ihmisen sielun värähtelytaajuus. Selvänäköisyys on kuin virittäytymistä oikealle taajuudelle. Jos sielun taajuus ja henkimaailman taajuus ovat ihan eri ääripäissä, ne eivät kohtaa. Henkimaailma oppaineen ja enkeleineen pyrkii yleensä pitämään huolen siitä, etteivät kenenkään kanavat aukene liian äkkiä, koska niiden seuraukset saattavat olla niinkin dramaattiset, että henkilö päätyy mielisairaalaan, aivan kuten Manna sanoikin.

Selvänäkökyky (sekä muut Kolmannen Silmät ominaisuudet) saattavat pompsahtaa vahingossa päälle esimerkiksi huumeiden käytön tai kundaliinienergian väärinkäytön seurauksena. Huumeita käytetään yleisesti helpottamaan henkimaailmaan päin avautumista ja tätä on harrastettu jo Atlantiksessa aikoinaan. Olenkin kuullut teorian, että osa narkkareista on Atlantiksessa eläneitä sieluja, jotka ovat tuon elämän aikana käyttäneet papin/shamaanin/mestarin ohjauksessa rentouttavia huumausaineita transsitilan saavuttamiseksi. Muisto huumeista on jäänyt sieluun kiinni, mutta sielu itse ei saa päivätietoisuuteen mieleen sitä, mikä juttu huumeisiin liittyy. Se muistaa vain, että jotain hyvää tapahtuu huumeita käyttämällä ja lopulta ihminen addiktoituu huumeisiin myös fyysisesti. Itse allekirjoitan teorian täysin, joskin se ei luonnollisestikaan selitä kaikkien narkkareiden narkkarina olemista Wink

Kundaliinienergian väärinkäyttö johtaa minun käsittääkseni dramaattisemmin henkisten kykyjen avautumiseen. Luin joskus suomalaisen miehen kirjoittamaa kirjaa kundaliinin väärinkäytön vaaroista. Kirjoittajan ystävä oli lähtenyt kylmiltään, aivan liian aikaisessa sielunkehitysvaiheessa, nostamaan kundaliinienergiaa alhaalta ylös, ilman mitään sen parempaa tietoa siitä, kuinka homma pitäisi tehdä turvallisesti ja oikeaoppisesti. Kundaliini jumahti kiinni kurkku chakran kohdalle ja aktivoi menneiden elämien egojen muistot. Seurauksena oli skitsofrenia, josta ystävä ei ollut kirjan julkaisuun mennessä parantunut vieläkään, vaan oli hoidettavana mielisairaalassa.

Joillakin henkiset kyvyt avautuvat traumaattisen tapahtuman jälkeen. Tällöin kyseessä lienee (minusta) joko häiriintynyt energiakierto tai vastaavasti ihmisen sielunsuunnitelmaan kuuluva tapahtuma. Häiriintynyt energiakierto on kyseessä silloin, jos ihmistä rasittavat esim. äänien kuuleminen. Tällöin henkimaailma tietysti pyrkii korjaamaan tilannetta niin hyvin kuin mahdollista, joskin se ei voi tehdä sitä yksin vaan tarvitsee siihen myös ihmisen apua, kuten kuntoutusta. Jos henkimaailman puolelle avautuu ja tuntuu, ettei se ole hyvä asia, voi kyseessä olla egon pelko tai haluttomuus henkimaailman suuntaan.

« Viimeksi muokattu: 10.04.2007 00:30:15 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Pentti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Profiili
« Vastaus #27 : 10.04.2007 19:20:43 »

kiitoksia vastauksista. siellä oli mielenkiintoista keskustelua asiasta.. smitten smitten
tallennettu
Freyja
Vieras
« Vastaus #28 : 10.04.2007 19:29:10 »

Lainaus
Joillakin henkiset kyvyt avautuvat traumaattisen tapahtuman jälkeen. Tällöin kyseessä lienee (minusta) joko häiriintynyt energiakierto tai vastaavasti ihmisen sielunsuunnitelmaan kuuluva tapahtuma. Häiriintynyt energiakierto on kyseessä silloin, jos ihmistä rasittavat esim. äänien kuuleminen. Tällöin henkimaailma tietysti pyrkii korjaamaan tilannetta niin hyvin kuin mahdollista, joskin se ei voi tehdä sitä yksin vaan tarvitsee siihen myös ihmisen apua, kuten kuntoutusta. Jos henkimaailman puolelle avautuu ja tuntuu, ettei se ole hyvä asia, voi kyseessä olla egon pelko tai haluttomuus henkimaailman suuntaan.


Toinen selitys on ns. "shamaanin sairaus" josta hän parantaa itse itsensä ja saa shamaanin parantavat voimat. Tällöin henget ovat hänet valinneet. Aiheesta kirjallisuutta, vitsit kun en muista nimeä, mutta siinä venäläinen psykoterapeutti kertoo huiman tositarinan...  idiot2 (joku tyyliin aurinkovuorten...?)
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #29 : 13.04.2007 10:58:25 »

No juu... Tapahtuu se selvänäön kehittäminen millä tavalla hyvänsä, pohjimmiltaan se kehitys lähtee kuitenkin aina itsestä. That was my point.  coolsmiley smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: