Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: anemiasta  (Luettu 19269 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #15 : 12.04.2008 15:29:52 »

Juu´u totta turiset  police
Ilman selkeää syyn löytymistä anemiaakaan ei saa ohittaa. Se on tauti, vika, oire jostakin miten sen nyt kukakin tahtoo muotoilla. Hoitamattomana tehokkaasti invalidisoiva ja lopulta johtaa sairaalahoitoon pahentuessaan.

Kohdallani syy on tiedossa, mutta kohdallani nykyinen lääketiede ei pysty auttamaan sillä tavalla kuin minä tahtoisin. Kinkkinen tilanne, mutta tosi  Wink Luotan joissakin asioissa omaan harkintaan jopa lääkärin määräyksiä vastaan, koska minähän tämän kehon kanssa elän ja sen oikut kärsin. Jos annan tehdä itselleni jotakin, joka todennäköisesti auttaisi anemiaan, mutta toisi tullessaan joitakin muita sivuhaittoja... niin kumpi nyt sitten on parempi? Vanha, tuttu paha vai uusi ja tuntematon paha? Kahdesta pahasta, minä ainakin valitsen sen pienemmän  Smiley
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #16 : 30.08.2008 22:06:57 »

Hei, minulla on tätä vaivaa. Hb ollut alhaalla varmaan jo pitkään. Minulle on monta vuotta puhuttu, että se on alhainen. Tai siitä on mainittu. Mutta kukaan ei ole selittänyt miten vakava asia se on.  Huh Joku kolmisen vuotta sitten minulle oli muutama sellainen "kohtaus" ? , jossa korvissa alkoi vain yhtäkkiä hurisemaan, silmissä pimeni ja olin ihan varma, että pyörryn siihen paikkaan. Tällaisia kohtauksia tuli muutama aina silloin tällöin. Kun menin istumaan hetkeksi kohtaus meni ohi hetken päästä. Tästä on siis jo kolme vuotta enkä tehnyt silloin asialle mitään.

Nyt kesällä olin lääkärissä ja siellä tähän kiinnitettiin ihan tosissaan huomiota kun hb oli 103, joka alkaa olla jo riskirajoilla. Sanomattakin selvää, että on väsyttänyt, huone pyörinyt jne.

MUTTA, kun siellä lääkärissä ei sanottu muuta kuin että on anemia ja pitää syödä rautaa. Mitään muita ohjeita ei tullut. Ei edes, että miten sitä rautaa pitää syödä. Eikä selitetty mitään mistä tämä anemia voisi johtua, vaikka terveydenhoitaja tässä myöhemmin sanoi, että lääkäri sen varmaan olisi nähnyt niistä verikoetuloksista. Niin ei, ei voi kertoa mitään. Kummallista touhua!
 tickedoff knuppel2

Minä olen syönyt obsidania aina kun olen muistanut ja siitä on nyt kuukausi kun aloitin ja hb oli noussut jo 121. eli melkein 20 yksikköä! Hurraa!  Cheesy

Minulla taitaa siis olla taipumusta alhaiseen hemppariin ja näin ollen pitää vastaisuudessa pitää paremmin huolta, ettei pääse liian alas.

Mutta aion kyllä soittaa sinne sairaalaan ja vaatia, että ne kertoo mulle mitä niistä kokeista selvis.  coolsmiley knuppel2

Tässä toinen keskustelu aiheesta:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=21356.0
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #17 : 31.08.2008 09:16:05 »

Hienoa, kun hb nousee sinulla ja on jo ns.normaalin rajoilla. Itse en ole käynyt pitkiin aikoihin tarkastuksessa, mutta nyt kait tarvitsisi jo ihan tiedon vuoksi missä mennään  :Smiley
Obsidan on vahvoin rautavalmiste ja jos sinulle tulee mahavaivoja, siirry sparttosiiniin. Se on vatsaystävällisempi, mutta melkein yhtä vahva  Wink

Luithan tuolta noita raudan ottamisohjeita ja olet itse ottanut selvää asiasta?
Ja utelias kysymys... eikö sinulla aiheuttanut hb.n nousu oireita? Itse kärsin niistä valtavasti, jos otan apteekkikamaa. Sen lisäksi, että vatsa tekee topin ja alkaa reistaan urakalla  buck2
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #18 : 02.09.2008 22:34:19 »

Lääkäri ei tosiaan antanut mitään ohjeita, mutta terveydenhoitaja sanoi, että kuukausi hoitoannoksella eli 2 päivässä ja sitten 2kk ennaltaehkäisy 1 päivässä. Eh, joo, mutta tuossahan menisi monta pakettia. Kauhea määrä.  Huh

Ja elimistöni on kyllä ilmoittanut milloin se ei tarvitse tuota tehoannosta. Välillä on tullut huono olo ja vatsa reistaillut niin sitten olen pitänyt väliä tableteissa. Ei varmaan oikeaoppista, mutta kun tuntuu, että tämä hoito itselleni ja keholleni sopii. ja tosiaan tuntuu auttaneen kun olen ottanut silloin kun on tuntunut hyvältä.  Smiley

Minkälaisia oireita tuosta hempparin noususta sinulle on sitten tullut?
 
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 02.09.2008 23:35:09 »

Olipa tässä paljon hyvää tietoa raudanpuutteeseen.

Minua joskus tutkittiin sen vuoksi ja määrättiin niin paljon kuin mahdollista olla ulkoilmassa, hapenotto kyvyn vuoksi.

Sittemmin löydettiin tuo B12-vitamiinin puute, jota nyt annetaan pistoksina suoraan suoneen, koska vatsan seinämät eivät pysty sitä imeyttämään katarin vuoksi.

Stressi ja tyytymättömyys vaikuttaa imeytymiseen, olen huomannut.

Kun taas motivoituminen mihin tahansa, eli intohimo tekee ihmeitä!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #20 : 03.09.2008 11:50:32 »

Ulkoilu ja hapenottokyky ovat taatusti yksi tärkeimistä asioista, joita tulee lisätä monista syistä  Cheesy

Soitin juuri taas kontrollia hb.sta -98  Cheesy No, samalla linjalle mennään edelleen siis.
Oireita minulle tulee rautavalmisteista saman tapaisina kuin mitä yleisesti puhutaan raudan vähyyden aiheuttavan  idiot2 Mutta sen lisäksi vatsa mene ihan totaali sekaisin ja tämä tapahtuu pikkuhiljaa, mutta lopputulos on pari vk.a kauravellillä. Muu ei enään mene alas aiheuttamatta hirveitä suolistokipuja, pulinaa, kouristelua ja pahoinvointia. Tuo aikaisemmin kirjoittamani nokkostuoremehu on tällähetkellä yksi tärkeimmistä "lisäravinnoistani" ja sillä mennään... odotellessa vaihdevuosi  2funny jotta vuotaminen lakkaa  Wink
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #21 : 03.09.2008 12:05:43 »

onneksi olet löytänyt tuon nokkosen. Pitääkin laittaa korvan taakse ja käydä katsomassa luontaistuote kaupasta.

Joo on ollut nyttekin huimausta ja sellasta väsymystä ja heikotusta välillä.  buck2 hassu juttu että on alhanen hb tai se nousee niin päässä heittää.  crazy2 En tykkää siitä yhtään.  Angry

Mun maha on varmaan niin yhteydessä mun tunteisiin, että siihen ei rautavalmisteet vaikuta. Kun se oireilee lähinnä silloin kun on stressiä.  Undecided Toisaalta huono toisaalta tässä melkein hyvä.  2funny

En oo vieläkään saanu soitettua sinne sairaalaan ja tivattua tarkempia tuloksia.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #22 : 04.09.2008 08:20:28 »

PS.teen sen itse  Wink
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #23 : 04.10.2008 10:49:31 »

Ei ole, koska verikoe on epävarma jos ei syö viljatuotteita monipuolisesti kokeen oton aikana. Sain negatiivisen tuloksen, koska tämä kerrottiin vasta tuloksia kerrottaessa. Käytän todella huonosti viljatuotteita, koska em.leipä on minusta pahaa  Undecided Puurot samoin  buck2

Kun hankin kotitarvemyllyn, aloin oppia syömään taas puuroja. Herkkua on ruispuuro  smitten Samoin leivän suhteen ollaan koettu, kun hankkin leipäkoneen. Nyt leipää menee hyvin ja kaikki viljat edustettuina.

Epäilen, että viljojen käsittelyssä on jotakin joka ei sovellu (samoin kun maidon homogenointi aiheutta minulle ja lapsilleni laktoosin kaltaiset ongelmat) suolistolleni. Länsimainen ruoka on nykyään liian köyhää ja tyhjää...
Mutta siitä saa vaikka oman tarinan aikaiseksi...
Olen todennut, että niin kauan kun pärjään... näin mennään, sanokoon lääkärit mitä vaan  angel letkua en niele, ennen kuin on ihan pakko-pakko  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: