Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taas tuli takkiin "uskomushoitojen" koulutukselle.  (Luettu 33513 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #15 : 14.12.2005 21:18:49 »

Olen kyllä huomannut, että ainakin se auttaa, jos vaan keskittyy suuntaamaan kyseiseen henkilöön myötätuntoisia ja rakkaudellisia ajatuksia...se jotenkin sulattaa pois kaiken negatiivisuuden omasta mielestä.  :Smiley

Tuo juuri auttaa ja sen lisäksi tuo Corvus Leoniksenkin mainitsema suvaitsevaisuus. Eli, että hyväksyy ihmiset sellaisena kuin ovat mielipiteineen ja uskomuksineen. Kaikilla on oikeus olla sellaisia kuin ovat. angel smitten

YMMÄRRÄ YMMÄRTÄMÄTÖNTÄ  Wink

Tähän pitää vielä napata: ei paljon auta, jos makaat maassa potkittavana... Vaikka ihan kuvainnollisesti.
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #16 : 14.12.2005 21:41:48 »

Heh, aika moneksi minua on sanottu, CorvusLeonis, mutta suvaitsemattomaksi ei kyllä koskaan.  Grin Paremminkin päinvastoin, kuulemma välillä on siunaantunut tuota suvaitsevaisuutta liikaakin...

Mutta vaikka ihminen olisi kuinka suvaitsevainen, saattaa hän tietyissä tilanteissa reagoida tunteella, varsinkin kun on kyse itselle tärkeistä asioista. Ei kenestäkään ole mukavaa kuulla ivallisia huomautuksia omasta maailmankatsomuksesta. Pointtini olikin se, miten saada muutettua negatiiviset tunteet positiivisiksi ja olla välittämättä tuollaisista kommenteista.

Ja tätä ominaisuutta olisi mukavaa itsessä kehittää, sillä kehitettäväähän aina riittää, vaikka tyypillinen rauhaa rakastava vaaka olisikin.  :Smiley
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #17 : 14.12.2005 21:54:20 »

Pointtini olikin se, miten saada muutettua negatiiviset tunteet positiivisiksi ja olla välittämättä tuollaisista kommenteista.

Kehitä itseironiaa - niin minäkin teen ja hyvin toimii. :Smiley
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #18 : 14.12.2005 22:14:01 »

Pointtini olikin se, miten saada muutettua negatiiviset tunteet positiivisiksi ja olla välittämättä tuollaisista kommenteista.

Kehitä itseironiaa - niin minäkin teen ja hyvin toimii. :Smiley


Tämä saattaisi minulla toimiakin, suhtaudun itseeni aina ihan liian vakavasti...ja myös kaikkiin muihin asioihin maan ja taivaan välillä.  idiot2

Pitääpä alkaa harjoittelemaan...   coolsmiley
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #19 : 14.12.2005 22:21:47 »

Jaa, anteeksi miumiu jos sohaisin herkkään paikkaan! En todellakaan väittänyt sinua suvaitsemattomaksi. Vai oliko tuo tarkoituksellisesti heitetty ahdistelukommentti?  knuppel2

Selityksellä usei pilaa asian, mutta näyttää olevan nyt rautalanka ihan paikallaan:

Siis kun ihan peruskäyttäytymiseen kuuluu ihmisellä se, että puolustautuu raukka loppuun asti.  tickedoff
Ainakin itse laittaisin hanttiin, jos kimppuuni käytäisiin kujalla pampuin ja rautakärkisin saappain. Ettei menisi henkikulta. Paskahattujen takia en tahtoisi kuolla, vaikka vissiin pitäisi?
Puolustaudun nytkin. Ja lähettelen niitä positiivisia ajatuksia joka suuntaan, ettei tulisi enempää turpaan.  buck2

...joskus vaan ei jaksa olla itseironinenkaan, vaikka pitäsi, kun sitä kaiken aikaa joutuu elävässä elämässä olemaa, jos nyt joku sattuu jotain elävästä elämästä enää muistamaan...*menee huokailemaan väsyneenä päivän urakasta omaan sänkyynsä*

Ehkä on kuitenkin parempi olla reagoimatta ihan kaikkiin provoihin, kysyy Dorian itseltään ja raahautuu nukkumaan. krroooh.  Lips Sealed
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #20 : 14.12.2005 23:01:58 »

Jaa, anteeksi miumiu jos sohaisin herkkään paikkaan! En todellakaan väittänyt sinua suvaitsemattomaksi. Vai oliko tuo tarkoituksellisesti heitetty ahdistelukommentti?  knuppel2

Et toki sohaissut mihinkään paikkaan - tuo suvaitsevaisuus-kommentti oli tarkoitettu CorvusLeonille, ei sinulle!  Grin Se käy ilmi jos lukee noita aikaisempia kirjoituksia. Ilmeisesti minun pitäisi harrastaa enemmän tuon lainaus-toiminnon käyttöä, niin ei tulisi epäselvyyksiä...  Huh
tallennettu
Mari Harmaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


I have a dream...


Profiili
« Vastaus #21 : 15.12.2005 00:30:33 »

Ei pienessä skepsismissä ole mitään pahaa. Ei minusta kaikkea tarvitse uskoa heti tai ottaa kaikkea vastaan totuutena.  Wink

Mutta enemmä minua kyllä hämmästyttää se että tämä työväenopisto pelästyi huuhaa-palkintoa niin paljon että lopettivat kurssit ja pyysivät vetämään pois palkinnon heiltä.

Jos itse jostain syystä saisin kyseisen palkinnon niin kyllä se minua naurattaisi enkä muuttaisi itseäni mihinkään suuntaan.  Smiley
tallennettu

Toivon että joskus oppisimme leikkimään yhdessä. Nätisti. =)
Mirjam
Vieras
« Vastaus #22 : 15.12.2005 07:32:10 »

Eikös sitä sanota, että samankaltainen vetää puoleensa samankaltaista.  Wink
Eikä sitä voi ulkoisin runoin peitellä...  smitten

Eikä kai kovin terveellistä taikka kehittävää ole kaikkea uskoa totuudeksi mielensä kautta, jollei sitä ole todennut sisällään koetuksi omaan elämään sopivaksi totuudeksi...
Siis molempiin suuntiin....vaikka aate on hyvä ja kuulostaa hyvälle ja oikealle, mutta jos sitä ei ole sisäistetty, se on vain uskomus, mitä toki skeptisyyskin voi olla.  Wink
Pelkoaanhan voi peitellä uskomalla jonkin 'hyvän olemassaoloon', vailla syvää kokemuksellisuutta tai tuomalla pelkonsa esiin jotenkin suoremmin, ehkä joskus jopa agressiivisesti hyökkäämällä.

Siellähän luki näin;
 " Näin toimiessaan opistot myös käyttävät niille suunnattua julkista tukea tavalla, joka ei vastaa tuen alkuperäistä tarkoitusta."

Ehkä tässä oli syy miksi kurssit poistettiin....? Ei siis siksi, että niitä olisi pidetty huuhaana, vaan siksi, että siellä kävi ilmi jonkinlainen tukien 'väärinkäyttö'.... idiot2
 smitten
« Viimeksi muokattu: 15.12.2005 08:23:08 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili
« Vastaus #23 : 15.12.2005 09:03:50 »

Siellähän luki näin;
 " Näin toimiessaan opistot myös käyttävät niille suunnattua julkista tukea tavalla, joka ei vastaa tuen alkuperäistä tarkoitusta."

Ehkä tässä oli syy miksi kurssit poistettiin....? Ei siis siksi, että niitä olisi pidetty huuhaana, vaan siksi, että siellä kävi ilmi jonkinlainen tukien 'väärinkäyttö'.... idiot2

Kansanopistot toimii valtiontukien ja kurssimaksujen voimin. Skepsis selvästi vihjaisi tuossa, että tukien myöntäminen tällaiseen opetukseen on vähintään kyseenalaista. Siitä mielestäni on kyse. Ja opisto säikähti tukiensa puolesta.
Eli taas ja ikuisesti, kenen pöydässä syöt sen lauluja laulat. Harmi, kun mikään kansanopisto ei taida olla omavarainen.

Opiskelin "huuhaata" vieläpä kristillisessä opistossa,  se se oli välillä turhauttavaa. Ja tietysti minun piti tunkea oppilaskuntiin sun muihin tappelemaan vanhoillisen porukan kanssa. Vihjailivat, että luontaishoidot ovat saatanan palvontaa. Ole siinä sitten rakastava.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Mirjam
Vieras
« Vastaus #24 : 15.12.2005 09:19:12 »

Lainaus
Eli taas ja ikuisesti, kenen pöydässä syöt sen lauluja laulat. Harmi, kun mikään kansanopisto ei taida olla omavarainen.


Niimpä. Mutta hiljaakin hyvä tulee....sanotaan. Luultavasti kaikki opintomuodot ovat käyneet tai käyvät läpi jonkinlaisen 'puhdistautumis prosessin' jossain vaiheessa, jotta mukkautuvat tähän hetkeen ja todellisuuteen sopiviksi.
Kun en oikein jaksa uskoa siihenkään, että on oikeaa ja väärää sinällään missään opiskelumuodossa/alueessa, vaan mieliemme epäilyt vain nostavat tällaisia prosesseja esiin ja pinnalle, molemmin puolin.  :Smiley

Lainaus
Vihjailivat, että luontaishoidot ovat saatanan palvontaa. Ole siinä sitten rakastava.

Toisaalta noinkin rankat pelot ei vaikuta itseen, jos itsen sisällä on varmuus omasta tekemisestä ja valinnoista. Mutta onhan se totta, että välillä voi vain olla silmät ympyrkäisinä, kun kohtaa noinkin räikeää tuomitsemista jotain kohtaan.  smitten
tallennettu
magneettinen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #25 : 15.12.2005 09:49:58 »

miumiu > Alan yleensäkin aina "kiehumaan sisäisesti" kun joudun tekemisiin sellaisten kapeakatseisten ihmisten kanssa, jotka suhtautuvat kielteisesti tai naureskellen esim. vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin tai henkimaailman juttuihin <

Minäkin olen kohdannut erilaisia kiehumisia ja kuohumisia ns. kapeakatseisten ihmisten mielipiteiden ja reagoimisten takia itsessäni.  Huh
Asia muuttui, kun tajusin että minua vartenhan he ovat olemassa, jotta oppisin näkemään heidänkin tehtävänsä. Nyt olen saanut itseni kanssa sellaisen varmuuden, etteivät he enää nostata noita tunnekuohuja.  :Smiley

Mielestäni skeptikoilla on hyvää annettavaa, sillä heillä on myös tasapainottava rooli. Henkimaailman jutuissa voi helposti jalat irrota maasta jossei joku muistuttaisi siitä, että välillä on syytä pysähtyä katselemaan ympärilleen muuta kuin omaa maailmaansa, ja kun on varmistunut olevansa oikealla tiellä on hyvä taas jatkaa. Grin
tallennettu

Aurinko kauris 10.huone, Asc Kalat, Kuu skorpioni 7. huone
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #26 : 15.12.2005 10:36:49 »


 Henkimaailman jutuissa voi helposti jalat irrota maasta jossei joku muistuttaisi siitä, että välillä on syytä pysähtyä katselemaan ympärilleen muuta kuin omaa maailmaansa, ja kun on varmistunut olevansa oikealla tiellä on hyvä taas jatkaa. Grin

Aplodit! Tämä oli todella järkevä kommentti!  smitten
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #27 : 15.12.2005 12:44:15 »

Yksi kysymys: Kuka rahoittaa skepsistä?

Oilisikohan ollut joku Rockefeller instituutti...

Skepsiksen toiminta pyörii ilmeisesti lähes pelkästään jäsenmaksujen varassa. Tässä linkki toimintakertomukseen: http://www.skepsis.fi/tapahtumat/2004-toiminta.html

Olen itse sitä mieltä, että Skepsistä tarvitaan kyllä järjestönä siihen "maadoitukseen" josta nimimerkki magneettinen puhui, mutta henkilökohtaiset kokemukset Skepsiksen keskustelupalstaa joskus seuranneena eivät kylläkään anna kuvaa kovin suvaitsevaisista ihmisistä. Varmasti osa jäsenistä on hyväntahtoisesti liikkeellä, mutta mukana tuntuu olevan (tai ainakin kovasti äänessä) myös niitä "tiedeuskovaisia", jotka eivät millään pysty hyväksymään erilaisia näkökulmia asioihin, saati että antaisivat ihmisten omille kokemuksille mitään arvoa. Paranormaaleista asioista kiinnostuneita tunnutaan joskus pidettävän jos ei suoranaisesti tyhminä, niin ainakin älyllisesti skeptikkoja alemmalla tasolla olevina. Itse en aina oikein ymmärrä, miksei asioihin voisi perehtyä vaikkeivät ne tieteellisesti tutkittuja olisikaan. Ehkä tällaisilta ihmisiltä sitten puuttuu se perimmäinen kiinnostus esim. paranormaaleihin asioihin kokonaan. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 222



Profiili
« Vastaus #28 : 15.12.2005 13:00:45 »

EI OLE OLEMASSA SUUREMPAA TOTUUTTA KUIN OMA TOTUUTESI. EI OLE OLEMASSA SUUREMPAA RAKKAUTTA KUIN OMA RAKKAUTESI. NÄE KAIKISSA RAKKAUS JA VALO...

NÄIN LAINATAKSENI ÄITI AMMAA... SOPI JOTENKIN NIIN HYVIN MIELESTÄNI TÄHÄN    Smiley
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #29 : 15.12.2005 13:09:55 »


Minäkin olen kohdannut erilaisia kiehumisia ja kuohumisia ns. kapeakatseisten ihmisten mielipiteiden ja reagoimisten takia itsessäni.  Huh
Asia muuttui, kun tajusin että minua vartenhan he ovat olemassa, jotta oppisin näkemään heidänkin tehtävänsä. Nyt olen saanut itseni kanssa sellaisen varmuuden, etteivät he enää nostata noita tunnekuohuja.  :Smiley

Mielestäni skeptikoilla on hyvää annettavaa, sillä heillä on myös tasapainottava rooli. Henkimaailman jutuissa voi helposti jalat irrota maasta jossei joku muistuttaisi siitä, että välillä on syytä pysähtyä katselemaan ympärilleen muuta kuin omaa maailmaansa, ja kun on varmistunut olevansa oikealla tiellä on hyvä taas jatkaa. Grin

Tämä on ihan totta, näinhän se on!

Skeptisyys ei myöskään sinänsä ole huono asia, on yleensä ihan tervettä suhtautua asioihin  skeptisesti. Itsekin olen niin tehnyt ja tältäkin foorumilta löytyy asioita, joihin suhtaudun aika varauksellisesti. En kuitenkaan kenenkään mielipiteitä lähde teilaamaan, jokaisella on oikeus omanlaiseen maailmankatsomukseen. Oman kokemuksen kautta olen todennut esimerkiksi sen, mikä hoitomuoto sopii minulle ja mikä ei. Erona on vain se, että itse en luota pelkästään tieteellisiin tutkimustuloksiin, vaan myös omaan intuitiooni ja kokemukseeni (sekä muiden ihmisten kokemuksiin). Jos jokin tuntuu hyvältä tai tuo iloa omaan elämään, en jaksa siinä vaiheessa jatkuvasti miettiä onko tämä nyt varmasti tieteellisesti todistettu oikeaksi. Tottakai se on plussaa jos esim. jonkin hoitomuodon toimivuudelle löytyy tieteellistäkin tukea.

Ikävää on vain se, jos skeptikot joskus toimivat jarruina vaihtoehtoisten hoitomuotojen käytölle, kuten kävi kyseisen kansalaisopiston tapauksessa. Tosin en tiedä tarkemmin asian taustoja (enkä muista mistä kursseista siinä tarkalleen oli kyse). Mutta mistä sitä tietää, vaikka joku kiinnostuisi näistä henkisistä jutuista juuri Skepsiksen tuotua niitä julkisuuteen, vaikkakin negatiivisessa valossa...Hullumpaakin on tapahtunut.  :Smiley
No, en kyllä tiedä uskonko tuohon itsekään...  Undecided
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: