Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten tehdään sideerinen kartta?  (Luettu 101863 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« : 06.12.2005 21:50:21 »

niin kysymyksen näitte tuossa...voiko astro.comissa sellaisen tehdä?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #1 : 06.12.2005 23:36:56 »

Astro.comissa saat sideerisen kartan, kun vaihdat kohtaan 'Western geocentric (tropical)' sideerisen vaihtoehdon. (Uhkaavilta tuntuvista varoituksista ei kannata välittää!   Shocked )
Samasta valikosta löytyvät myös heliosentriset planeettasijainnit.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #2 : 07.12.2005 08:13:47 »

kiitos!

Onko se niistä kolmesta se fagan/bradley geocentric vaiko hindu/lahiri geocentric?Mitä tarkoittaa tuo heliocentric?
« Viimeksi muokattu: 07.12.2005 08:20:40 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Harschi
Vieras
« Vastaus #3 : 07.12.2005 17:02:20 »

Onko se niistä kolmesta se fagan/bradley geocentric vaiko hindu/lahiri geocentric?Mitä tarkoittaa tuo heliocentric?

Fagan/Bradleyta käyttävät länsimaiset sideerikot. Hindu/Lahiri-ayanamsaa käyttää suurin osa intialaista astrologiaa harrastavista (kuten myös minä). Fagan/Bradley on vajaan asteen Lahiria läljessä, eli ero ei ole suuri.

Heliocentric tarkoittaa, miltä karttasi näyttäsi auringosta käsin katsottuna. Kartalta löytyy maa, muttei aurinkoa tietenkään. Minulla ei ainakaan itselläni ole minkään valtakunnan käsitystä siitä, miten heliosentrisiä karttoja käytetään tai toimivatko ne.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #4 : 10.12.2005 18:27:08 »

noiden kummakin mukaan olisin aurinko vesimies ja nouseva/kuu härässä!
Hieman kyllä yllätti..kartalla olisi vesimiestä/skorpionia eniten!tunnistaisin tuon skorpionin enemmän kuin härän..
« Viimeksi muokattu: 17.12.2005 14:43:15 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Shine_S
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #5 : 30.12.2005 01:32:18 »

Missä kohdassa tuo vaihto onnistuu vai onko se pelkästään maksullisilla kartoilla?
tallennettu

Nousu Neitsyt, Aurinko Oinas, Kuu Rapu, Merkurius Kalat, Venus Härkä, Mars Kauris
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #6 : 30.12.2005 08:07:36 »

Shine_S,
Jos olet kirjautunut astro.com -sivustolle (kohdasta My Astro - tämä on maksutonta), niin pääset seuraavasti: menet sivun ylävalikosta kohtaan Free Horoscopes ja sivulta löytyy otsikon Horoscope Chart Drawings alta Extended Chart Selection. Alasvetovalikon Zodiac alta löytyvät nuo sideerisetkin vaihtoehdot.  Smiley
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #7 : 10.06.2009 14:33:00 »

Nostin tämän ketjun pysyväksi aiheeksi, jotta mahdollisimman moni sideerisestä astrologiasta kiinnostunut (aloittelija tai pidemmälle ehtinyt) pääsisi mukaan tähän astrologian muotoon helposti Smiley
tallennettu
PEEK
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #8 : 19.01.2011 08:09:33 »

Moikka Astrologit! Shocked)

Oon ihan noviisi tällä alueella,mutta kiinnostaisi tosi paljon Käärmeenkantaja mahdollisesti omassa kartassa?

Mulla kuu- ja nouseva merkki skorpionissa (joskus joku tulkinta antanut myös jousimiehen nousevaksi?) Mistä sen Käärmeenkantajan sais katsottua,niin et tyhmä ymmärtäis....? ;P

ps:Oon syntynyt 7.4.1966 klo 23.55 Paraisilla...
tallennettu

Nouseva Skorpioni,
Aurinko Oinas,
kuu skorpioni,
Merkurius Kalat,
Venus Kalat,
Mars Oinas.
Druidi Pihlaja.
Sininen Resonoiva Myrsky.
Kiinalainen Hevonen.
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #9 : 19.01.2011 12:12:34 »

mikäs pitää siitä ylemmästä valkata, siiis vetovalikosta?
 Circular charts-natal chart wheel-kö?

tän mukaan olisin  aurinko  skorpioni ( jousimies sijaan) , ac  leijona ( neitsyt sijaan)

 miten paikkaansapitävänä tätä pitäis tulkita-tiedän että sijotun käärmeenkantajaks, olisko se enemmän "sopiva" ku skorppari?
 idiot2
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #10 : 22.02.2011 08:31:17 »

Missä kohti kartalla käärmeenkantaja sijaitsisi, jos sen sinne
sijoittaisi?

http://www.nic.fi/~praasu/horo/kaarme.htm tuolla jotain
käärmeenkantajasta, et pitääkö paikkaansa Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #11 : 22.02.2011 08:34:27 »

http://www.nic.fi/~praasu/horo/horost.htm jaa eiku tuolla onkin
vastaus kysymykseeni Grin eli mun MC olis vissiin käärmeenkantaja(ko)
näin sideerisesti idiot2
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #12 : 05.07.2012 19:53:19 »

Astro.comissa saat sideerisen kartan, kun vaihdat kohtaan 'Western geocentric (tropical)' sideerisen vaihtoehdon. (Uhkaavilta tuntuvista varoituksista ei kannata välittää!   Shocked )
Samasta valikosta löytyvät myös heliosentriset planeettasijainnit.
Kiitos Lunea  smitten
Mutta miten tosissaan tämän voi ottaa??? Miten suhtautua tähän ja mahtaako olla edes oikein valittu "WARNING"Huh
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #13 : 16.10.2012 18:23:53 »

Jännää et tossa kartalla tuntuu jotkut kohdat iskevän paremmin ku normaalissa kartassa. Esim kuu leijonassa sopii mulle paremmin ku kuu neitsyessä. Myöskin mars jousimiehessä ja nousujousimiehessä kuvaa mua kyllä hyvin. En sit tiedä tosta au vesimiehestä. Normi kartassa mulla on au kaloissa ja aksendentti vesimiehessä. Tässä on pluto vaa'assa ja se sopii paremmin kuin pluto skorppionissa.

Mut aika kiinnostava oli katsoa Cheesy
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #14 : 18.03.2013 11:56:12 »

Jännää et tossa kartalla tuntuu jotkut kohdat iskevän paremmin ku normaalissa kartassa. Esim kuu leijonassa sopii mulle paremmin ku kuu neitsyessä. Myöskin mars jousimiehessä ja nousujousimiehessä kuvaa mua kyllä hyvin. En sit tiedä tosta au vesimiehestä. Normi kartassa mulla on au kaloissa ja aksendentti vesimiehessä. Tässä on pluto vaa'assa ja se sopii paremmin kuin pluto skorppionissa.

Mut aika kiinnostava oli katsoa Cheesy

Iskeepä hyvinkin. Sehän on tosiaikaisten tähtisijaintien mukaan tehty kartta. Länsimainen kartta, jota yleisimmin käytetään on planeettasijainneiltaan n. 2000 vuotta jäljessä syntymähetkestäsi. Siksi sideerinen kartta, jonka teossa intialaiset ovat huippuja, on tarkempi ja osuvampi.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2014 13:00:32 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: