Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Eri elementeistä (tuli, vesi, maa ja ilma) ja niiden yhteensopivuuksista =0)  (Luettu 13035 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Idaserafiina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« : 06.12.2005 15:08:02 »

Millaisia kokemuksia teillä on näiden eri elementtien sopivuuksista toistensa kanssa? Asiaa voi käsitellä joko saman ihmisen sisällä olevana, tai sitten kahden eri ihmisen välisenä ilmiönä  Smiley.

Esimerkiksi itse olen huomannut veden sammuttavan tulen, jos on siis ihminen jolla on paljon veden elementtiä kartallaan ja ihminen jolla on paljon tulta - ei tämä välttämättä ole pitkällä juoksulla se paras yhdistelmä  Shocked. Toisaalta taas mielestäni vesi ja ilma sopii yhteen ihan hienosti - molemmista löytyy sponttaania toimintaa ja sovinnaisuuden rikkovia ajatuksia  Wink, vaikka usein saakin lukea, että elementtejä yhdistellään pareiksi juuri nimenomaan siten, että tuli ja ilma sopii keskenään, kun taas vesi ja maa sopii keskenään.

En tiedä, ehkä minussa vaikuttaa kuu vesimiehenikin. Millaisia havaintoja te muut olette tehneet  Smiley?
tallennettu

Aurinko, Merkurius ja Venus kaloissa
Kuu vesimiehen kohdalla
Nousussa neitsyt
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #1 : 06.12.2005 15:14:40 »

Itse ainakin vielä kannatan tuota perinteistä tuli/ilma ja maa/vesi-jaottelua. Itse olen 7 x ilman merkki, vettä löytyy vain 2 planeetan kohdalta, enkä veden merkkien kanssa tunnu tulevan toimeen yhtä hyvin kuin esim. ilman tai tulen. Ehkä se on sitten sattumaa, mistäs sen tietää... Wink Vesi ja tuli-yhdistelmää seurasin hetken sivusta eikä se suhde juurikaan kestänyt, ei kyllä vesi & ilma-parillekaan sen paremmin käynyt. Sad
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Timotheus
Vieras
« Vastaus #2 : 06.12.2005 16:08:54 »

M'oon vettä ja ilmaa pääasiassa... vaakaa ja rapua paljon, mutta ystäväpiirini ja ja ja liehittelijät :Smiley ovat huomioni mukaan usein tuli/maa tyyppejä...esim pitkäaikaisin parisuhteeni oli aur ac merk neitsyt kuu kalat ja venus mars leijona.-.. hyvin romanttinen ihminen smitten Aurinko rapuna mulla on paljon härkäystäviä.. ravut ja härät tulevat mainosti toimeen...

Olen myös huomannut seurustelevani useimmiten muuttuvien merkkejen kanssa... ihan kaikkien.. johtuisikohan karttani johtavien merkkejen runsaudesta Huh
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #3 : 06.12.2005 16:34:05 »

Olen Oinas ja minulla elementit ovat Tuli 4,Maa 7,Ilma 3 ja Vesi 3.Mieheni on Vesimies ja hänen elementit jakautuvat seuraavasti Tuli 2, Vesi 6, Maa 8 ja Ilma 1.Olemme olleet naimisissa 25 vuotta ja vaikka se ei aina helppoa ole ollutkaan niin silti meidän välillämme on aina ollut rakkaus ja toisen kunnioitus ja tunne että kuulumme yhteen
Tulen kyllä toimeen ihan hyvin kaikkien merkkien kanssa, mutta juttu luistaa parhaiten vesimiesten, kalojen, kaksosten,Leijonien,Skorpionien,Jousimiesten ja oineiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2005 17:59:54 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Idaserafiina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #4 : 06.12.2005 16:54:54 »

Ja se jäi vielä sanomatta tuosta sisäisestä ristiriidasta, että omalla kohdallani koen nimenomaan, että kalat ja vesimies minussa yhdistyvät varsin sopuisasti  Wink ja ovat harmoniassa keskenään - kun taas nousussa oleva neitsyt ei oikein sovellu mukaan kuvioihin  knuppel2, tai siis monesti koen sen neitsytmäisen vaikutuksen rajoittavan sisäistä minääni (olipas hankalasti selitetty  idiot2, ymmärsikö joku?) M. Manninen sen sanoi osuvasti, että aurinko vedessä yhdistettynä maa nousumerkkiin on kuin "haarniskan sisällä oleva akvaario"  Smiley, se oli mielestäni oikein hyvin sanottu!

Omassa lähipiirissäni on kyllä melkein pelkästään positiivisia kokemuksia ilman ja veden elementtien yhdistelmistä  Wink - koko suku täynnä kaloja ja vaakoja, ja muutama pariskunta löytyy tästä yhdistelmästä. Molemmat lähipiirin kalat-vaakayhdistelmät ovat oikein toimivia, jo vuosia kestäneitä liittoja - eikä varmastikaan vähintään sen seikan vuoksi, että kumpaisenkin merkin edustaja tarvitsee vapautta ja harmoniaa, molemmat ovat myös estetiikan tajuisia ihmisiä  Wink.

Jatketaan mielenkiintoisia pohdintoja  Smiley!
tallennettu

Aurinko, Merkurius ja Venus kaloissa
Kuu vesimiehen kohdalla
Nousussa neitsyt
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #5 : 06.12.2005 16:56:33 »

Mulla elementit vesi 4, tuli 4, maa 2, ilma 0. Huoneidenkin kärjistä ilmaan osuvat vain AC Vaa'assa ja 9.huone Kaksosissa. Parhaiten viihdyn Oinaiden, Kaksosten, Vaakojen ja Härkien seurassa. Cool
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #6 : 06.12.2005 17:21:29 »

Hei, omalta kartaltani löytyy tulta erittäin paljon, mutta toisaalta vetinen Kuu ja Asc tasapainottavat... Silti muuttuvaa laatua sekä tuleni että veteni...

En kuitenkaan ole koskaan ymmärtänyt syvällisesti tätä elementtien merkitystä länsimaisessa astrologiassa, joka tuntuu keskittyvän merkkeihin. Sen sijaan kiinalaisessa astrologiassa esiintyvät viisi elementtiä; puu, tuli, maa, metalli ja vesi ovat jotenkin selvästi paremmin esillä sikäläisissä tulkinnoissa ja ymmärrän paremmin niiden merkityksen. Sitäpaitsi kiinalainen karttani on vahvasti vesipainotteinen ja tunnen sen enemmän omakseni. Tosin vesi ei siellä kuitenkaan tarkoita aivan samanlaista vetistelyä kuin täällä vaan siihen liitetään myös älykkyys ja kommunikointi. Eli piirteitä, jotka täällä perinteisesti liittyvät ilmaan.

Mutta siis täytyy sanoa, että länsimaisessa astrologiassa en elementtejä pidä mitenkään tärkeinä. Koska niillä ei oikeasti täällä tunnu olevan merkitystä tai tarkoitusta tulkinnassa. Toisin kuin kiinalaisessa astrologiassa, jossa niitä tarkastellaan itsenäisestikin ilman eläinmerkkejä.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 06.12.2005 17:32:39 »

Niin tuosta yhteensopivuudesta vielä, en tosiaan näitä elementtejä ole niin tarkkaillut, mutta olen havainnut tulevani toimeen toisten tuli aurinkojen kanssa, joilla on kuitenkin vettä nousu- tai kuumerkissä kuten itselläni. Jos on pelkkää tulta niin ei toimi sitten yhtään! Ilmamerkkien kanssa tulen hyvin toimeen, mutta vähän sama juttu, jos sitä vettä ei sieltä löydy jossain muodossa niin en kauaa jaksa olla kiinnostunut. Kun tulee sellainen tunne, että ei sitten kuitenkaan voi oikeasti keskustella sellaisen ihmisen kanssa, jolla on pelkkää tulta tai ilmaa. Maamerkkien kanssa tulen yleisesti hyvin toimeen. He tasapainottavat kummasti. Mutta jälleen kerran se vesi olisi mukava mauste...
tallennettu
rapture
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #8 : 29.12.2005 23:40:21 »

Itse olen huomannut tulevani parhaiten toimeen tulen merkkien kanssa, lähinnä jousimies ja oinas ja näitä onneksi riittää omassa kaveripiirissäni. Leijonien kanssa (varsinkaan tyypillisten) en ollenkaan toimeen tai hyvin vähän.

Minä olen siis ilma ja kannatan tätä perinteistä tuli/ilma & maa/vesi jaottelua. Tai no, olen huomannut, että se toimii omalla kohdallani.
tallennettu

Vaaka - > nouseva leijona

Aurinko vaa'assa
Kuu oinaassa
Merkurius skorpionissa
Venus skorpionissa
Mars vesimiehessä
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: