Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä sinulle merkitsee/symboloi "YKSEYS"?  (Luettu 11372 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« : 03.03.2007 16:20:37 »

Paljon foorumilla törmää sanaan ykseys ja olemme yhtäjne.

Mitä se merkitsee juuri sinulle ja mitä ymmärrät sen tarkoittavan ja symboloivan?

Mitä koet sen käytännössä ja eletyssä elämässä olevan ja miten ilmentyvän konkreettisesti elämässäsi?

Osaatko 'sitoa' jotenkin sen käytännössä omaan elämääsi ja miten?

 Smiley







tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #1 : 03.03.2007 16:47:35 »

Ykseys on minulle käytännön elämässä köyden vetämistä poispäin omasta edusta tai egosta, ei niin etteikö hyvää voisi kokea itselleenkin tapahtuvan, vaan niin että ykseyden etu tulisi jokaisessa teossa ensin ja sen mukana sen oman elämän palanen loksahtaa siihen palapeliin luonnollisella tavalla. Siten työnnän näppärästi sen rakkaan oman edun tavoittelija-egoni hieman takavasemmalle.

Ykseys on erillisyyden purkaantuneisuutta tietoisuudella, joka ei välttämättä näy eikä kuulu mitenkään, se vain on, siihen luottamista, tietämistä että tuo persoona ja minun persoonani ovat rajattomia energioita fyysisyyden takana(edessä, sivussa :Smiley ) - jonne en näe, "vain" tiedostan sydämessäni.

Siten myös erillisyyttä, polariteetteja, vastakohtia ei ole ykseydessä, ja näiden vastakkainasettelujen tunnistaminen ja muuntaminen rauhalla ja rakkaudella on jokapäiväistä hommaa, että se tulisi aidosti eläväksi. Päivittäinen puhe on ainakin itselleni testinä sen miten vielä ymmärrän me ja muut, mikäli avaan kärsäni arvostellakseni, puhun egollani. Jos kykenen katsomaan palapelin taakse, näen ja hyväksyn kaikkien osasten yhteenpelaamisen, eikä ole syytä pohtia toisen oikeellisuutta tai vääreellisyyttä  :Smiley , myöskään itseni ylentämistä tahi alentamista.

Ykseys on elämässäni läsnä - ja on omalla vastuullani etsiä se sieltä.
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #2 : 03.03.2007 19:58:18 »

Minulle ykseys on sitä kun katson tuntematonta ihmistä ja pystyn lukemaan hänen elämäntarinansa. Ja oli se sitten millainen tahansa, rakastan häntä pyyteettömästi ja voin antaa itseltäni pois, hänelle.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #3 : 05.03.2007 10:22:22 »

Ykseyttä Korkeimman kanssa, että olen mahdollisimman synkassa sen voiman kanssa, joka on suurin.

Ihmisten kanssa; riippuu yksilöstä ja kehitystasosta, joidenkin kanssa pääsee ykseyteen, samanmielisyyteen, sielujen sympatiaan jne.

Joidenkin mielessä Ykseydessä ei jaeta asioita hyvään ja pahaan.. mutta minusta siinä kuitenkin pelaa karman laki.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #4 : 05.03.2007 12:56:06 »

Lainaus käyttäjältä: *Inanna*
Mitä se merkitsee juuri sinulle ja mitä ymmärrät sen tarkoittavan ja symboloivan?

Ykseys merkitsee minulle yksinkertaisimmillaan kaiken olevaisen yhteneväisyyttä, kokonaisuutta.

Lainaus käyttäjältä: *Inanna*
Mitä koet sen käytännössä ja eletyssä elämässä olevan ja miten ilmentyvän konkreettisesti elämässäsi?

Olen elämänkatsomukseltani panteistinen luonnonuskova, joten tämä näkemys on olemiseni pohja.

Minulla oli muutamia vuosia sitten hyvin voimakas, shamanistiseksi (?) luokiteltava kokemus, jossa sain täysin konkreettisesti tuntea tuon kokonaisuuden, ja sen jälkeen tuo kokemus on "elänyt" sisälläni ja antanut minulle aivan täyden varmuuden siitä, että Ykseys on totta ja tämän pienen persoonankipinän Erillisyys pelkkää mielen harhaa. Elämme kuitenkin elämämme tämän mielen rajoittamana, mutta tietoisuus tuosta Ykseydestä tekee rajoista hyvin hyvin ohuet Smiley

Joidenkin ihmisten (tai asioiden) kanssa tuo Ykseys on helpompi aistia kuin toisten, mutta pyrin pitämään mielessäni, että ikäviksi ja vaikeiksi kokemanikin ihmiset / asiat ovat kaikki samaa Ykseyttä. Aina en voi sille mitään, että tulen arvottaneeksi, käsittelenhän niitä mielen tasolla ja mielen rakenne on lähtökohtaisesti luokitteleva, kategorisoiva.

Lainaus käyttäjältä: *Inanna*
Osaatko 'sitoa' jotenkin sen käytännössä omaan elämääsi ja miten?

Pyrin ottamaan teoissani huomioon sen, että kaikki tekemäni vaikuttaa myös itseeni. "Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän" eli ns. Kultainen Sääntö on hyvä perusohje Smiley Ja huomattavasti kristinuskoa vanhempi Smiley Toki olen vain ihminen ja teen jatkuvasti virheitä, mutta tuo kokemani hetken täydellinen sulautuminen Ykseyteen toimii aina taustalla ohjaavana arvona.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #5 : 05.03.2007 12:59:30 »

Lainaus käyttäjältä: Valo
Ykseys on elämässäni läsnä - ja on omalla vastuullani etsiä se sieltä.

...Valo tiivisti sen niin hyvin, että pakko oli kompata  Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: