Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä Jumalatar olet? -suomeksi  (Luettu 41296 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Tiina*
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #60 : 11.07.2011 19:15:04 »

 
Ja minä Hera Wink
tallennettu

Sininen Yliääni Käsi
Kokoan voimavarani rajattomaan jakamiseen!
Opas:Kotka
Vastapartneri:Maa
Planetaarinen partneri:Ihminen
Okkultti:Taikuri
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #61 : 17.07.2011 11:04:39 »

"Olet Persefone, ikuinen neito, Manalan kuningatar"

Persephone (399) on konjunktiossa ascendenttiini
12. huoneen puolella :Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #62 : 17.07.2011 12:10:54 »

Oho,aijemmin olin Artemis.Kun aikani metsästelin tuli minusta Hera,rakkauden jumalatar,joka on kostossaan hirmuinen,jos pettyy.(tuo pitää juosta sanomaan ukolle)
Tätähän kannattaa päivittää aina välillä,niin tietää itekkin mikä on.Mistä sitä muuten tietäisi.        angel
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #63 : 17.07.2011 13:05:26 »




   Mulla kans tuo Afrodite tullee edelleen... coolsmiley   hmmmmm   buck2
 
    Täytyy se joka päivä tarkistaa, et vieläkö sitä on sama Jumalatar. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.07.2011 13:08:27 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #64 : 17.07.2011 13:35:27 »

Hera, avioliiton jumalatar

Vai että kostonhimoinen pettyessään.. no myönnetään, toistaiseksi olen onnistunut hillitsemään sen.  Wink coolsmiley
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #65 : 21.09.2011 20:49:45 »

Tämä testi on syvältä rektumista muille,  kuin niille joita kiinnostavat antiikinaikuiset sukupuoliroolit. Mitään  muitahan ei tietenkään ole jumalatarvalikoimassa edes tarjolla.

Minulle tuli artemis, mutta artemishan on kuten roomalainen vastineensa dianakin, neitsytjumalatar. Eli jos tykkää tehdä miehisiä asioita kuten metsästää, niin sitten tässä systeemissä ei saa olla seksuaalinen olento.

Modernille naiselle tämä testi ei anna mitään. Ei ainakaan minulle.

Jos siis ihmettelette saamianne tuloksia, saattaa se johtua siitä että yli 2000 vuotta vanhat naismallit eivät välttämättä oikein sovi nykynaiseen.

Mä koen että tän jumalatar-testin naisjumalhahmot on allegorisia.

Afrodite = Nainen jolle miehen ihastus ja rakkaus on kaikkein tärkeintä, ja sen eteen täytyy tehdä esim paljon työtä ja ehkä uhrauksia ulkonäön suhteen; saattaa olla myös ihminen joka haluaa lentää kukasta kukkaan ainakin nuorena, kauneuden ja myös oman kauneuden palvoja.

Pallas Athene = Nainen jolle korkeammat opinnot, älyllisyys ja esim akateeemisella uralla eteneminen on kaikkein tärkeintä; tässä testissä käsityöt edustaa nykymaailmassa esim tekniikkaa tai politiikkaa

Persephone = Esim androgyyini rokkari, tyttömäinen vapaa nainen joka ei ole sitoutunu sukupuolirooleihin eikä ainakaan vielä kaipaa sitoutumista eikä perhettä.

Hestia = Nainen jolle perhe, lapset ja koti ja kodin kunnossapito ja esim ruuanlaitto, myös sukulaiset muodostaa elämän tärkeimmät mielekkyydet ja ylläpitävät voimat.

Hera = Tätä on vähän vaikeeta erottaa Hestiasta, mutta Hera vois symboloida naista jolle avioituminen on yhteiskunnassa eteenpäin pääsemisen ja selviytymisen tärkein keino.
Mun mielestä Hera voi symboloida myös auktoriteettiuskoa, halua sitoutua auktoriteettiin eli esim henkilö joka tuntee viehtymystä valtaan ja vallankäyttöön, esim poliisi, lakinainen, opettaja, ravintoterapeutti, lääkäri etc.

Ja sitten tää mikä tuli mulle,

Artemis = Nainen jolle tärkeintä elämässä on henkilökohtaset päämäärät ja vapaus, itselle tärkeiden asioiden metsästäminen (ehkä myös halutun miehen), jännityksen kaipuu, itsenäisyys, tiedon hankkiminen kaukaa
tallennettu

.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #66 : 21.09.2011 20:57:08 »

Nää ei siis ollu niitä tekstejä mitä oli Helmi-testissä, vaan mun omia tulkintoja nykyajassa.
tallennettu

.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #67 : 22.09.2011 03:01:49 »

"Olet Persefone, ikuinen neito, Manalan kuningatar" Wink!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #68 : 22.09.2011 14:13:43 »

Hestia, kotilieden jumalatar.
 idiot2

Ja taas kun tein niin tuli artemis...
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #69 : 22.09.2011 15:39:06 »

Mä koen että tän jumalatar-testin naisjumalhahmot on allegorisia.

Artemis on neitsytjumalatar (kuten myös roomalainen vastineensa Diana), eli toivottavasti selibaatti maistuu.  Grin

Tätä minä juuri tarkoitan: Jos näiden jumalattarien kuvauksia täytyy muutella saadakseen ne sopimaan nykyaikaan, niin mitä virkaa on koko testillä? Minä olen naispuolinen Mars-jumala, kiitos vaan.  Wink Tai hermafrodiittisekasikiö PallasAthene-Mars.

Vaikka noita miten koittaisi vääntää allegorisiksi niin ei voi olla yhtaikaa seksuaalisesti aktiivinen ja jämäkkä/assertiivinen. Eli roolit todellakin antiikinaikuisia.

Toisaalta on muistettava, että jotakuinkin koko maailma ns. länsimaiden (omalta kannaltani itse asiassa pohjoismaiden) ulkopuolella on sellainen naisten helvetti, että siellä edelleen pätevätkin nämä antiikinaikuiset roolit. Kehitysmaan nainen saisi tästä testistä ehkä enemmän irti - jos häntä olisi ikinä päästetty kouluun missä oppisi lukemaan, sen sijaan että naitetaan lastentekokoneeksi heti kun kuukautiset alkavat.


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #70 : 10.02.2012 19:38:45 »

ATHENE!
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Serena`
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 75



Profiili
« Vastaus #71 : 13.02.2012 21:35:35 »

Persefone täälläkin, aika osuva kuvaus pakko myöntää  laugh
tallennettu

"You want something. Go get it. Period." - Will Smith, The Pursuit Of Happyness
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: