Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: RAKKAUDEN RASTIT KARTALLA  (Luettu 224387 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 15.02.2007 20:23:29 »

Rapu-komeron avainhan on Kuu. Eli avain on ovessa. Sisäpuolella tosin, mutta ainakaan ei tarvitse etsiä kovin kaukaa! (Ehkäpä ovi avataan, kun vähän kolkuttelet!) Tämä on itse asiassa aivan upea tilanne, joten ikisinkuksi tuskin jäät.


Juu, niinhän se, mutta kun  leijona on myös komerossa 7. huoneessa (valtavan huoneen kärki 24 astetta 26'  kaksoset ja päättyy 3 astetta 51'  neitsyt) ja siellä ovat Sappho  aspect_con Freia (orbi 2 astetta) ja vertex  aspect_con mars (2 asteen orbi) ja siitä 4 asteen päässä  Liliht  ( aspect_con  aurinko 2 astetta 58  neitsyt , orbi 3 astetta)..
Lunea, paljonko on käyttämäsi validi orbi radixin aspekteja tutkailtaessa?

5. huoneessa  kaksoset ei ole kuin Psyche...
Eros löytyy 1. huoneesta,  kauris ensimmäiseltä asteelta, komerosta, ja  juno 3.huone aspect_con  saturnus 4. huone aspect_opp  keskitaivas - 1. mies oli  aurinko  kauris .

Toinen pitkä suhteeni oli "salattu" suhde  aurinko  rapu mieheen , jonka  askendentti  aspect_con mun  venus  vaaka ... Oliko se tuon komeron tekosia?

Nyt sitä kolmatta tässä odotellessa... 9. huone alkaa  vaaka, eikä siellä  ole kuin  jupiter 1 aste  skorpioni 36' ?!? idiot2

tallennettu

pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #31 : 16.02.2007 15:21:57 »

Juu kaikenlaisia oivalluksia tässä on tullut näihin tutustuessa.
Yksi mikä jäi mietityttämään, oli asteroidi Hera.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kreikan mytologian Hera oli mustasukkainen ja omistushaluinen riivinrauta, kun taas roomalaiset muokkasivat Junosta kunnioitetumman avioliiton suojelijan.

Molemmat tulkinnat ovat tietysti saman kortin kääntöpuolia, mutta kuinkahan lienee tämä asia karttaa tutkailtaessa?

Mulla on omalla kartallani  juno vertex jupiter -yhtymä, eikä siihen synastriassa osu kuin miesystävän Mars ja sekin viiden-kuuden asteen päähän.
Samoin miehen Juno osuu IC:lleni ja noususolmulleni, muttei sekään kovin tarkasti.

Sen sijaan miehen Hera osuu alle minuutin tarkkasti askendentilleni Shocked (samassa yhtymässä sijaitsevat vielä miehen Kuu ja minun  venus sekä Sappho) ja minun Herani osuu yhdessä Kuun kanssa asteen tarkasti miehen noususolmulle.

Haluaisin tuulettaa oikein olan takaa näitä meidän avioliitto-näkymiämme, mutta epäilys hiipii mieleen. Onko Hera kuitenkin Justiina-tyylinen pirttihirmu? Cheesy




tallennettu
keijulapsi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Where you stumble, there lies your treasure


Profiili
« Vastaus #32 : 16.02.2007 15:31:52 »

Heippa!

Tuli tuossa sellainen mieleen, että voiko tuota Lunean dokkaria mitenkään "soveltaa" ensitapaamisen karttaan?
tallennettu

Aurinko: Härkä
Kuu: Leijona
Mars: Kaksonen
Venus: Rapu
Asc: Leijona
Punainen kosminen käärme
Hevoskastanja
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #33 : 17.02.2007 13:38:24 »

Juu kaikenlaisia oivalluksia tässä on tullut näihin tutustuessa.
Yksi mikä jäi mietityttämään, oli asteroidi Hera.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kreikan mytologian Hera oli mustasukkainen ja omistushaluinen riivinrauta, kun taas roomalaiset muokkasivat Junosta kunnioitetumman avioliiton suojelijan.

Haluaisin tuulettaa oikein olan takaa näitä meidän avioliitto-näkymiämme, mutta epäilys hiipii mieleen. Onko Hera kuitenkin Justiina-tyylinen pirttihirmu? Cheesy


Mutta kuitenkin Hera vastaa Junoa...
Tämä on tietenkin tulkinta kysymys, mutten minä pitäisi Heraa minään "Justiinana", vaan ennemminkin  perhettä (paitsi Zeus'in puoliso myös sisar), avioliittoa ja parisuhdetta kunnioittavana - ja siitä ylpeänä onhan Heran tunnuseläinkin riikinkukko.
Hera on nimenomaan aviollisen rakkauden ja synnytyksen jumalatar.

Ja mitä tuohon pirttihimuuteen ja mustasukkaisuuteen tulee niin eiköhän Zeus antanut siihen aihetta ja Heran "kostot" kohdistuivatkin oman perheen ulkopuolelle ja avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin ja lapsiin... Hän siis suojeli omaa perhettään.

Ja vertailtaessa näitä mytologioita, taitaa kreikkalaisten Zeus olla aikalailla enemmän häntäheikki kuin roomalaisten Juppiter .




tallennettu

pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #34 : 18.02.2007 12:54:33 »


Tämä on tietenkin tulkinta kysymys, mutten minä pitäisi Heraa minään "Justiinana", vaan ennemminkin  perhettä (paitsi Zeus'in puoliso myös sisar), avioliittoa ja parisuhdetta kunnioittavana - ja siitä ylpeänä onhan Heran tunnuseläinkin riikinkukko.
Hera on nimenomaan aviollisen rakkauden ja synnytyksen jumalatar.

Kiitos vastauksestasi Emelia. Itse olen aina sympannut Junoa/Heraa ja ottanut jopa vähän itseeni riivinrauta-väitteistä. (Johtuisiko nimenomaan tuosta karttani  vertex juno jupiter -yhtymästä  Cheesy)
Jostain syystä Juno on ollut minulle läheisempi kuin esim Venus, joka sentään keikkuu asteen päässä askendentistani.

Nytpä kai sitten voi jo iloisin mielin käydä tuulettamaan. Grin

(http://s125.photobucket.com/albums/p57/hymiot/animaatiot/th_01snooopy9244.gif)

tallennettu
E.T
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13



Profiili
« Vastaus #35 : 20.02.2007 11:10:18 »

En löytänyt linkkiä??
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #36 : 21.02.2007 20:59:35 »

Linkkiä?

Tarkoitatko Rakkauden Rasteja?
Se on topicin ensimmäisen viestin LIITE -tiedosto Kuka on se oikea.pdf
Huom. se on Adobe -tiedosto ja vaatii siis Adobe Readerin avautuakseen.

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?action=dlattach;topic=13544.0;attach=4211
tallennettu

Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #37 : 21.02.2007 21:36:56 »

Lunea, paljonko on käyttämäsi validi orbi radixin aspekteja tutkailtaessa?

12 astetta / yhtymä (vain, jos toinen osapuoli on  aurinko tai  kuu)
 6 astetta / oppositio
 4 astetta / kolmio
 3 astetta / neliö
 2 astetta / sekstiili
 1 aste    / puolisekstiili ja kvinkunssi

Tämä on harmonioihin perustuva kaava, ja pidän sitä aika toimivana. Nyrkkisääntö on kuitenkin se, että mitä tarkempi aspekti on, sitä tehokkaammin se toimii. Todella tärkeitä ovat vain asteentarkat aspektit.
Merkitystä on myös sillä, tuleeko aspekti progressiivisesti koskaan minuuttitarkaksi (jolloin se toimii täydellä teholla). Esimerkiksi oma Saturnus-Neptunus-yhtymäni (orbia reilut 3 astetta) tulee täysin tarkaksi vasta, kun olen 100-vuotias (eli en varmaan ole sitä enää todistamassa). Tietyllä tavalla tämäkin aspekti silti vaikuttaa jo nyt.

Toisaalta millä tahansa aste-erolla on oma merkityksensä - siitäkin huolimatta, ettei ko. planeettojen välillä olisi minkäänlaista perinteistä aspektia.

Toinen pitkä suhteeni oli "salattu" suhde  aurinko  rapu mieheen , jonka  askendentti  aspect_con mun  venus  vaaka ... Oliko se tuon komeron tekosia?

Näinhän se varmaan on ollut... Wink

Nyt sitä kolmatta tässä odotellessa...

Oletkos huomannut, että 7. huoneesi avainplaneetta Merkurius tulee aurinkokaarella (Solar Arc) edistettäessä noin vuoden päästä kolmioon karttasi Kuun kanssa? Ja että Kuun heijastuspiste on DC:lläsi?
Lisää Rapu-miehiä kenties...  Grin Jouskarilla höystettynä (Jupiter ysissä)...

En löytänyt linkkiä??

Muistithan kirjautua? Muuten liite ei näy.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2007 21:40:18 kirjoittanut Lunea » tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #38 : 12.03.2007 15:15:52 »

Kiitoksia L! En vielä ehtinyt lukea alkua pidemmälle, mutta paneudun asiaan jahka ehdin. Huvitti vain tuo aurinko huoneessa 9. Miehelläni ja minulla molemmilla ko. sijainti ja ulkomaille asti meidän täytyi kaveriporukassa lähteä, että toisemme löysimme Smiley. Nyt on mies taas ulkomailla ja suhde menee paremmin kuin koskaan. Heh!
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Cheva
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 322


Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.


Profiili
« Vastaus #39 : 14.03.2007 19:38:40 »

 Shocked

Tipahdin kärryiltä, mutta kiinnostus on kova oppia tuota tulkitsemaan!
Helskutti.
mistähän näitä saa, kuka näitä tekee? anteeksi levottomuuteni, sen näkee varmaan tuolta alusta, mutta hmm..Meikäläinen liittää tähän oman karttani, jos joku sitä jaksaa vilkaista pikaisesti ja katsoa pikaisesti jotain. Mutta pitää itse kyllä syventyä tähän ja tutkia hartaudella... Ehkä opin jotain itsekin Smiley
tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #40 : 16.03.2007 20:01:11 »

Hei Ystäväin

Mietin tässä ystävättäreni karttaa
- miksei hän löydä sitä Rakastaan
  - komeroita näkyy olevan syntymäkartalla
    - missä on komeron avaimet ja avaavat planeetat ymv.

A u t t a k a a  viisaammat



 smittenElämänilo    smitten

« Viimeksi muokattu: 16.03.2007 20:55:40 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #41 : 16.03.2007 20:27:25 »

Kuu kuu Oinaassa oinas komerossa ja avain Mars mars toisessa komerossa.
Mutta tuohon mars mars komeroon löytyy avain Venuksesta venus 4.huoneessa.


Eli rohkeasti ilmaisemaan rakkauden tunteita ja kauneuden kaipuuta myös yksityiselämässäSmiley


Hei "Lilja-82"


Sinä ehditkin jo jotakin kommentoida
- itse ehdin vasta tulostaa hänen karttansa

Laitan tähän oikean AP-kartan 2006



 smittenElämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 16.03.2007 21:09:31 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #42 : 16.03.2007 20:39:26 »

Elämänilo, itse huomasin ystävättäresi AP-kartasta (2007/2008) automaattisesti Neptunuksen 7.huoneessa sekä 1.huoneen saturnuksen välisen opposition. Tämä voi luoda erinäisiä ongelmia parisuhteen saralla, tavallaan minän realismi on jotenkin haastettuna parisuhteen kukkaisilla niityillä. En osaa ihan tarkkaan sanoa mitä tuo saturnus neptunus oppositio voisi meinata, mutta realismin ja illuusion, rajojen ja epämääräisyyden ristiriitaa on varmasti havaittavissa.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #43 : 16.03.2007 21:06:05 »

Elämänilo, itse huomasin ystävättäresi AP-kartasta (2007/2008)
automaattisesti Neptunuksen neptunus 7.huoneessa sekä 1.huoneen saturnuksen  saturnus välisen opposition.
Tämä voi luoda erinäisiä ongelmia parisuhteen saralla,
tavallaan minän realismi on jotenkin haastettuna parisuhteen kukkaisilla niityillä
.
En osaa ihan tarkkaan sanoa mitä tuo saturnus neptunus oppositio voisi meinata,
mutta realismin ja illuusion, rajojen ja epämääräisyyden ristiriitaa on varmasti havaittavissa.

Hei "Ebenia"

Kiitos sinullekin nopeasta avusta
- tuo mitä kirjoitit,
tuntuu ajatustasolla mahdolliselta



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Petra72
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #44 : 04.05.2007 09:39:58 »

Hienon esitelmän on Lunea tehnyt  smitten

Harmi etten ymmärrä siitä yhtään mitään, olen niin noviisi näissä astrologisissa kartoissa  Sad

Viitsisikö joku vilaista AP-karttaani ja vähän tsekkailla mihin suuntaan pitää vilkuilla? Tuntuu, että viihdyn kalaherrojen seurassa, tosin pari skorppariakin on elämäni läpi pyyhältänyt  :Smiley
Vai näkyykö siellä edes mitään romantiikkaan viittaavaakaan?

Kiitos  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: