Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Fem/Mask  (Luettu 28461 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #15 : 04.01.2007 23:51:41 »

Minulla ainakin riippuu täysin seurasta jossa olen olenko fem/Mask vai täysin sukupuoleton.Jotenkin tunne iskee heti muista mikä pitää olla  Cheesy .Noin yleisesti ottaen olen kyllä mieluimmin nainen ja se pitää vain osoittaa.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #16 : 04.01.2007 23:58:18 »

Noin yleisesti ottaen olen kyllä mieluimmin nainen ja se pitää vain osoittaa.

Miten osoitat naisellisuuttasi?
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #17 : 05.01.2007 00:02:49 »

Joitakin vastapareja tuli mieleen:

mask. - fem.

kova - pehmeä
aktiivinen - passiivinen
looginen - intuitiivinen
vahva - heikko
järkevä - tunteellinen


Maskuliininen ja feminiininen energia ei ole minun mielestä ihan suoraan sama kuin miehekkyys ja naisellisuus. Meissä jokaisessa on sekä feminiinisiä että maskuliinisia piirteitä, eikä se tarkoita sitä että toiset niistä olisivat parempia tai huonompia kuin toiset vaan kaikkia tarvitaan sopivassa suhteessa.  Wink Siellä ne pyörii joko tiedostaen tai tiedostamatta jokaisessa vuorovaikutustilanteessa, ja omien energioiden suhteet sekä yhdistyminen toisten energioihin määrää loppujen lopuksi aika paljon meidän käyttäytymistä erilaisissa tilanteissa.

Minä huomaan eroja enimmäkseen naisten kanssa, mikä johtuu ehkä siitä että tunnen itsessäni olevan enemmän feminiinisiä piirteitä kuin maskuliinisia jolloin useimpien miesten seurassa tunnen itseni yhtä naiselliseksi. Hyvin aloitteellisen, toiminnallisen ja loogis-matemaattisesti asioita analysoivan naisen seurassa saatan tuntea itseni naisellisemmaksi kun taas avuton tai saamaton nainen herättää helposti omat maskuliiniset energiat esiin.


tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Irish
Vieras
« Vastaus #18 : 05.01.2007 00:15:58 »

Kuningatarenergia, hmm.. Joskus kun on paha tilanne ja tarvitsee rauhottaa ihmisiä, selvitellä, yms. (otetaan vaikka esim. se, että tulee ekoina kolaripaikalle, jossa autoissa on ihmisiä loukussa ja autot palaa), mielestäni se energia, joka pitää mut selkeänä on äiti-energiaa. Olen tän pari kertaa kokenut ja silloin toimii juuri niinkuin äiti toimii kun lapsi on kaatunut tuolilla, saanut ruhjeen polveen, itkee ja mehut on lattialla. Yhdessä hujauksessa on lapsi sylissä ja polvessa laastari, mehut pyyhitty lattialta ja kaikki hyvin. Koska äiti osaa.  Smiley Äidin toiminnallisen puolen (mask) herättää se viisas vanha nainen joka asuu tuolla sydämessä.  Smiley

Se on todellista kuningatar-energiaa!

Sori jotenkin ontuva ja kömpelö selitys-yritys, tarviin unta..  Smiley
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #19 : 05.01.2007 00:18:05 »

Haen maskuliinisen ja feminiinisen yhdistymistä
sisälläni ja elämässäni.
Arvostan miehiä miehinä ja naisia naisina.
Ulkoisesti edustan hyvinkin sukupuoltani
olemukseltani, eleiltäni.

Kun olen omassa itsessäni
tai paremmin yhteydessä sieluuni
kuin arkipäivän tilanteissa
tai sosiaalisissa ympyröissä,
häivytän sukupuoleni rajat.

Voisin kirjoittaa:
ajattelen kuin mies,
tunnen kuin nainen
ja hengessäni molemmat yhdistykööt. :Smiley

Fyysisessä yhteiselossa
on mielestäni tärkeää
että nainen saa olla nainen,
mies saa olla mies,
mutta samalla toteuttaen
omaa sisäistä sopusointuaan
nais- ja miesnergioiden yhdistelmänä. :Smiley

Olen äiti Maa ja isä Taivas
- ja tarpeen tullen molempia yhtä aikaa. Cheesy
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #20 : 05.01.2007 00:26:05 »

Olen aikaisemmin ollut hyvin molempia, laajalla skaalalla vaikka ihan laidasta laitaan, tilanteen mukaan, mutta nyt on jotenkin noi miehiset piirteet jääneet päälle  Angry

Minusta odotettiin poikaa, joten voimakas maskuliinisuus voisi johtua ihan jo sieltä asti, vaikkei poikamaisesti käyttäytyvää tyttöä hyvällä katsottukaan  Huh
Feminiinisyyteni löysin harrastukseni kautta teini-ikäisenä, ja huomasin pian, mitä kaikkea kivaa sillä saakaan aikaiseksi  :Smiley

Miessuhteissani on kuitenkin ilmennyt perinteistenroolien sekaannusta, jota olen tähän asti pitänyt vain kehitysevoluution johdoksena, mutta nyt on alkanut paljastumaan, että tietyt, ongelmiksikin muodostuneet jännitteet suhteessa ovat nimenomaan alkujaan tuosta epäsuhdasta; minä olen 'antanut pisteitä' miehelle hänen feminiinisyydestään, alitajuisessa toivossa, että silloin niitä piirteitä minussakin arvostettaisiin, mutta sen sijaan olen joutunut yhä syvemmälle miehiseen rooliin tuon yhä naisellisemmaksi muuttuneen kumppanini sijaan. Jonkunhan sekin homma täytyy hoitaa!

Nyt olen pulassa; en kelpaa naisena - käyttäydynhän kuin mies - mutta en myöskään saa arvostusta miehenä, koska en ole mies.  crazy2 crazy2
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 05.01.2007 00:28:51 »

Olen äiti Maa ja isä Taivas
- ja tarpeen tullen molempia yhtä aikaa. Cheesy

Lienet myös Maan isäntä ja Taivaan emäntä?

 smitten Kiss

tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #22 : 05.01.2007 00:30:57 »

Noin yleisesti ottaen olen kyllä mieluimmin nainen ja se pitää vain osoittaa.

Miten osoitat naisellisuuttasi?

Esim. jos tarvitaan "miehen" taitoja sanon suoraan seurueessa olevalle miehelle hymyillen, että sinua tarvitaan.Minulla on aina kevyt meikki ( en kauppaankaan mene ilman ripsiväriä, kuin pakosta  Grin ), laitan hiukseni, lakkaan kynteni ja kesällä pukeudun mieluusti kauniiseen mekkoon ja naisellisiin kenkiin.Huulipunan käyttäjänä olen huono, mutta joskus kevyt sipaisu piristää kummasti  Wink .Hymyilen ja olen iloinen oma itseni ei siihen mielestäni muuta osoitusta tarvita  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #23 : 05.01.2007 00:32:28 »

Minä en kait osaa erottaa fem ja mask toisistaan kuin suoraan fyysisesti miehen naisesta. Joskus sekään ei onnistu.  laugh
Muuten en osaa ollenkaan jaotella, mikä olisi femmiä tai maskia.
Tosin toisaalta joskus voin huomata itsessäni jotain käytöstapaeroja, joita voisi luokitella jollain tapaa jommaksikummaksi enemmän.

Minulle nyt tietysti ensimmäisenä tuli mieleen tilanteet, joissa esmes huomaa, että ilmassa on jotain "vetovoimaa" ja jos sattuu itse olemaan vastaanottavaisella mielellä, sitä voi huomata käyttäytyvänsä jotenkin ehkä toista energiaa enemmän käyttäen.
Tosin sekään ei kyllä ole noin suoraviivaista. Minulla kun sekin on sekaisin sitten molempia energioita jos sille päälle sattuu.
En ole tyyppiä vie sinä minä vikisen.

Mutta en taida olla kyllä nyt ihan aiheen ytimessä  Grin

tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 05.01.2007 00:33:40 »

"muutamat iäkkäämmät ihmiset luulevat, että on epämiellyttävää
pistää juuri kiinni saamansa elävä nahkiainen puseron sisään.
Mutta hyvänen aika,missä sitä sitten säilyttäisi?"
  ..päin seiniä,seiniä päin...."
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #25 : 05.01.2007 00:37:16 »

Olen äiti Maa ja isä Taivas
- ja tarpeen tullen molempia yhtä aikaa. Cheesy

Lienet myös Maan isäntä ja Taivaan emäntä?

 smitten Kiss



- Tottakai!
Hyvä kun muistutit! Cheesy
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #26 : 05.01.2007 12:25:21 »

Nyt olen pulassa; en kelpaa naisena - käyttäydynhän kuin mies - mutta en myöskään saa arvostusta miehenä, koska en ole mies.  crazy2 crazy2

Sisareni joutui ottamaan tuon poikaroolin kun olimme pieniä, samasta syystä. Minä olin meistä prinsessa. Sisareni tapasi aviomiehensä, joka on super maskuliininen poliisi  Grin. Sisko "joutui" naisen rooliin, alkoi jopa joskus pitää hametta.  Grin Hän sai kuitenkin pitää myös tuon vahvan "maskuliinisen" luonteensa, koska mies arvosti hänessä sekä naisellisuutta että tuota vahvuutta.

Meidän perheessä isä ja äiti eivät ole voineet olla heikkoja eikä kovin feminiinisiä, koska elämä on ollut aika rankkaa. Sota-ajan lapsia molemmat. He eivät ole tienneet, mitä on olla nainen ja se tietämättömyys välittyi molemmille tyttärille.

Onneksi minulla on hyvin hyvin naisellisia ystäviä, joilta aloin katsoa mallia. Ja olen suuresti onnellinen siitä, että löysin sen naiseuden itsestäni. Olen jopa iloinen aina kun menkkani alkavat  buck2 koska olo tulee niin naiselliseksi!  Grin

Hei, vaihtakaa yllenne vaaleanpunaista. Koristakaa itsenne. Siitä se herää se sisäinen nainen. Mekot liehumaan ja heittäytykää vaikka päiväksi täysin avuttomaksi.
SE ON ROOLI minkä oppii. Ja kun sisäinen naiseus kerran herää... se ei enää mene nukkumaan! Niin kivaa se on!!  Cheesy
tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #27 : 05.01.2007 20:57:48 »

Onpas tämä ketju saanut vastauksia päivän aikana. Shocked

Minä tunnistan itsessäni fem/mask joka päivä.
En pidä sitä tietynlaisena naisellisena tai miehisenä käyttäytymisenä, vaan energioina.
Huomaan äkkiä jos en ole tasapainossa, sillä työni on jatkuvaa (asiakaspalvelua)  ,tekemistä(mask) sekä olemista,vastaan ottamista(fem). Väsyn jos huomaankin vain tehneeni, sillä niinkin stressin alaisena käy. Silloin olen antanut muistamatta ottaa vastaan.

Jostakin olen kirjoittanut ylös näin:
-maskuliinisuuden ydinolemus on aloite
-femiinisyyden vastaaminen (reagointi)
 ne edustavat sekä seksuaalisuuden että henkisyyden ydintä.

 Sisäinen maskuliinisuus:
-kyky tehdä päätöksiä
-hallita elämänsä yksityiskohtia

Sisäinen femiinisyys
-ilmaista tunteita ja antaa palautetta alotteista (vastata/reagoida)

Viime perjantaina autosta puhkesi kumi. Angry
Ensireaktio ole että soitan pojalle,jos hän tulisi avuksi.("naisellisuuteen avuttomuuteen" heittäytyminen, maskuliinisuus tekee "likaiset" työt, ajatuskaavalla ajatellen.)
Hän ei vastannut puhelimeen.
Sisuunnuin,jotta mitäs apua pyytämään olen ennenkin renkaat vaihtanut. knuppel2
Noh, jostakin oli takakonttiin päässyt vettä vararengaskoteloon, ja siellä oli kaikki jäätynyt kiinni, niin tunkki kuin rengaskin. Tunkin sain irti,mutta rengas pysyi jäätyneenä paikallaan.

Uusi yritys soittaa...ja sain pojan puhelimeen.

  -"Voisitko pyytää jonkun autoilevan kaverisi tuomaan minulle tänne varastosta kesärengas..."

  -"ei,kun en ehdi,pitäis olla jo menossa...tilaa hinaaja,tai jätä sinne"

  -" smiley6600 tickedoff knuppel2 tickedoff
(minähän vaikka kävelen hakemaan sen hemmetin renkaan,ja pyöritän sen tänne, kuin jätän tämän auton, tai hinaajaa...)

sillä kiukulla irrotin renkaan(sen rikkoutuneen) ja vielä yritin riehua jäästä irti sitä vararengasta. Ei lähtenyt, itku ei ollut kaukana.

Soitin tytölle, ja kysyin löytyiskö sieltä kavereilta autoa,ja apua.
Noh,lopulta sain kesärenkaan paikalle ja paikoilleen.
Silloin olikin oikein "ylpeä" olo,saimpas itse, en tarvinnut vaihtoapua muuhun kuin renkaan tuomiseen. Grin

Kertomuksessa tekeminen ja tunne vaihtelee,vaikka homma onkin ns."miesten hommia".
Seuraavana päivänä otinkin vain vastaan,kun katselin miesten vaihtavan renkaita rengasliikkeessä. :Smiley Grin
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #28 : 05.01.2007 22:52:51 »

HIENOA TUULISPÄÄ!! Varmasti hyvä olo tuon jälkeen!  Cheesy Voisin kuvitella, että itse olisin itkua väännellen istunut keskelle autotietä ja odottanut että joku MIES keskeyttää matkansa ja tekee sen minun puolestani  Grin. Latinomaassa niin olisi nimittäin käynyt.  Wink
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #29 : 06.01.2007 03:04:52 »

Onpas tämä ketju saanut vastauksia päivän aikana. Shocked

Minä tunnistan itsessäni fem/mask joka päivä.
En pidä sitä tietynlaisena naisellisena tai miehisenä käyttäytymisenä, vaan energioina.
Huomaan äkkiä jos en ole tasapainossa, sillä työni on jatkuvaa (asiakaspalvelua)  ,tekemistä(mask) sekä olemista,vastaan ottamista(fem). Väsyn jos huomaankin vain tehneeni, sillä niinkin stressin alaisena käy. Silloin olen antanut muistamatta ottaa vastaan.

Jostakin olen kirjoittanut ylös näin:
-maskuliinisuuden ydinolemus on aloite
-femiinisyyden vastaaminen (reagointi)
 ne edustavat sekä seksuaalisuuden että henkisyyden ydintä.

 Sisäinen maskuliinisuus:
-kyky tehdä päätöksiä
-hallita elämänsä yksityiskohtia

Sisäinen femiinisyys
-ilmaista tunteita ja antaa palautetta alotteista (vastata/reagoida)

Viime perjantaina autosta puhkesi kumi. Angry
Ensireaktio ole että soitan pojalle,jos hän tulisi avuksi.("naisellisuuteen avuttomuuteen" heittäytyminen, maskuliinisuus tekee "likaiset" työt, ajatuskaavalla ajatellen.)
Hän ei vastannut puhelimeen.
Sisuunnuin,jotta mitäs apua pyytämään olen ennenkin renkaat vaihtanut. knuppel2
Noh, jostakin oli takakonttiin päässyt vettä vararengaskoteloon, ja siellä oli kaikki jäätynyt kiinni, niin tunkki kuin rengaskin. Tunkin sain irti,mutta rengas pysyi jäätyneenä paikallaan.

Uusi yritys soittaa...ja sain pojan puhelimeen.

  -"Voisitko pyytää jonkun autoilevan kaverisi tuomaan minulle tänne varastosta kesärengas..."

  -"ei,kun en ehdi,pitäis olla jo menossa...tilaa hinaaja,tai jätä sinne"

  -" smiley6600 tickedoff knuppel2 tickedoff
(minähän vaikka kävelen hakemaan sen hemmetin renkaan,ja pyöritän sen tänne, kuin jätän tämän auton, tai hinaajaa...)

sillä kiukulla irrotin renkaan(sen rikkoutuneen) ja vielä yritin riehua jäästä irti sitä vararengasta. Ei lähtenyt, itku ei ollut kaukana.

Soitin tytölle, ja kysyin löytyiskö sieltä kavereilta autoa,ja apua.
Noh,lopulta sain kesärenkaan paikalle ja paikoilleen.
Silloin olikin oikein "ylpeä" olo,saimpas itse, en tarvinnut vaihtoapua muuhun kuin renkaan tuomiseen. Grin

Kertomuksessa tekeminen ja tunne vaihtelee,vaikka homma onkin ns."miesten hommia".
Seuraavana päivänä otinkin vain vastaan,kun katselin miesten vaihtavan renkaita rengasliikkeessä. :Smiley Grin


Juuri noin minullekin olisi käynyt vstaavassa tilanteessa    Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: