Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsekeskeisyys, omanapaisuus jne.  (Luettu 88918 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 27.12.2006 16:10:38 »

korjaan,tuo  aurinko oinas on  askendentti neitsyt,
ja kun tuolla kuunkierrossa pohdin merkuriusta,
niin tuo Nummela kirjoittaa hyvin myös tästä empatiasta tai sen puutteesta:
"kyky eläytyä toisen ihmisen tunnetilaan ja toisten ihmisten ymmärtäminen riippuvat siitä,missä määrin  merkurius kykenee käyttämään kuutaan ja jupiter-saturnusta informaation vastaanottamisen välineenä"
herkkä kuu pystyy eläytymään,mutta sen on oltava puhdas omista negatiivisista tunteista,
ja tässä tullaan skorpionin ja kauriin merkkeihin,joiden kuu vaatii erityisen paljon puhdistusta ja jatkuvaa sellaista,
yleensäkin maa- ja vesimerkit,mutta nämä kaksi erityisesti,
kauris jemmaa tunteita ja skorpioni kieriskelee siellä pohjalla mielellään,
ilma- ja tulimerkit uudistuvat tunnerintamalla kuin itsestään

viikkosiivouksen ohje:
puhdista kuu,
ravistele saturnusta ja tarkista jupiter,
ja mitenkähän tämä napanöyhtään taas liittyikään..
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 27.12.2006 19:15:42 »

Biologinen äitini on yksi itsekeskeisimmistä ja itsepäisimmistä ja viheliäisimmistä
ihmisistä joita tunnen.

Hänen syntymäkellon aikansa on hiukan arvailujen varassa,
koska hänen äitinsä kuoli varhain.

Eipä vaihtoehdoilla paljon muutosta kartassa kuitenkaan tule.
Hän on joko  askendentti skorpioni tai  askendentti vaaka

muutoin sitten se kartta näyttää tälle;

 aurinko kauris
 kuu kauris
 merkurius kauris
 venus kauris
 mars skorpioni

Stellium painaa myös kartalla
ja muita erikoiskuvioita siellä ei olekaan.

Tavaraa on eniten 3. huoneeseen Kauriiseen.

tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #17 : 27.12.2006 22:37:37 »



Oman esimerkkitapaukseni erikoiskuviot stellium, kultainen kolmio ja mahdollisuuksien kolmio.
 askendentti  neitsyt

1. huone  vesta  vaaka
2. huone  aurinko  skorpionivenus  vaaka


tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #18 : 30.12.2006 19:54:53 »

marsin ja venuksen aspektit
ei niinkään kuun ja saturnuksen
siis marsin ja venuksen suhde kartalla,
itelläkin neliö näillä ja kun mars on leijonassa omaan kyllä tiettyä itsekeskeisyyttä

Anopilla on tuo kuvio:  mars Leijonassa neliössä  venus:seen Härässä.  aurinko oinas.

Hän on kyllä itsekäs. Vaikka tietysti suhteessamme on tyypillistä "anoppi-miniä -kinaa" mutta silti hän on itsekäs ja välillä äärettömän julma.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 30.12.2006 20:05:34 »

Anopilla on tuo kuvio:  mars Leijonassa neliössä  venus:seen Härässä.  aurinko oinas.

Hän on kyllä itsekäs. Vaikka tietysti suhteessamme on tyypillistä "anoppi-miniä -kinaa" mutta silti hän on itsekäs ja välillä äärettömän julma.



Hehehhe... Grin Cheesy

Onkohan tuo anoppi-miniä-kina-karma jotenkin
olennainen osa Kauriiksi syntymistä?  Grin

Biologinen äitini ei ole tullut
ainoankaan anoppinsa kanssa toimeen,
(Hän on pariutunut useasti)
eikä hän myöskään ole sietänyt ainoatakaan
veljieni tyttöystäviä/naisia. Grin 2funny

Olisiko se jotain valtapeliä
perheen/jonkun ihmisen hallinnasta? idiot2
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #20 : 30.12.2006 20:15:33 »

Eiköskin tuohon itsekeskeisyyteen ja omanapaisuuteen löydy jokaiselta syntymäkartalta mahdollisuus?
Jotenkin koen, että se on jopa tietyllä tavalla ihmisen "elinehto" tai "olemassaolonehto" ja kysymys on ennenkaikkea siitä, miten käytämme sitä mihin kanavoimme sen ja missä muodossa se tulee ulos. Tuleeko rakentavassa vai rikkovassa muodossaan, jolloin sitä kai voi nimittää omanapaisuudeksi sen negatiivisessa merkityksessä.
Ja toisekseen vielä vaikuttaa se, ketä ja mitä ympärillä on ja mihin se mahdollisesti "hiertää" sen toisen osapuolen syntymäkartassa jne jne..

Mutta, että onko siis tuo  mars ja  venus tässä niitä olennaisimpia, joita pitäisi syntymäkartalla tarkastella, jos haluaa tutkia vaikka omaa omanapaisuuttaan?

Minulla tuo venus on   kalat :ssa ja 2.huoneessa.
ja taasen tuo  mars on   skorpioni :ssa ja 9.huoneessa.
se tekee 
 aspect_tri   venus :lle

 Huh


tallennettu
Brida
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 298


" Elän tässä ja nyt, täynnä elinvoimaa "


Profiili
« Vastaus #21 : 30.12.2006 21:49:41 »

Noh, ex-lläni ei löydy noita kuvioita tai en osaa kaikkea tulkita, mutta on luonnehdittu narsistiseksi.  askendentti jousimiesaurinko kaksosetkuu kaurismars oinasvenus kaksoset. Mutta perhetaustat on huonot ja kylmä äiti suhde, ja lisänä väkivaltainen sekä alkoholisoitunut isäpuoli... Että sieltähän ne narsistisuuden(korostan: narsistisenluonnehäiriön) juuret yleensä, nimenomaan miehillä löytyvät.
tallennettu

May your day be uplifted
filled with sunshine and warmth
the shining rainbows of hope
the white clouds of dreams
the gentle softness of breeze
the sweet smell of fresh air.

May your day be uplifted
from start to end
filled with joy and happiness
untroubled and serene.

May your day be
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #22 : 11.01.2007 15:51:47 »

Katson itseni sillä tavalla narsistiseksi, että mietin koko ajan itseäni, ajatuksiani ja tunteitani, ja olen erittäin mielelläni omissa oloissani. Muiden ihmisten seuran koen helposti rasittavana ja häiritsevänä. Mutta osaan silti mieltää miltä toisista tuntuu ja olen mielestäni oikeudenmukainen. Olen vaan niin kauhean kiinnostunut itsestäni...

Mieheni koen puolestaan lapsellisella tavalla narsistiseksi, koska hän kovin helposti olettaa että kaikki ovat häntä vastaan jos ei tehdä niinkuin hän sanoo. Sieltä suusta voi lipsahdella suurinpiirtein mitä hyvänsä ja sitten hän valittaa ettei hän tiedä miksi möläyttelee kaikenlaista (välittämättä toisen tunteista). Tunnekylmäksi en häntä kuitenkaan voi sanoa.

Omia systeemeitäni näkyy tuosta alta. En omaa lainkaan aspekteja Kuun ja Saturnuksen välillä, enkä Venuksen ja Marsin. Miehelläni on Vaaka-Kuu, sekä Uranuksen ja Auringon välillä on löyhä yhtymä, Marsilla on kolmio Aurinkoon ja löyhä kolmio Uranukseen. Lisäksi hän on nouseva Leijona. Ilma näkyy olevan hallitsevin elementti kartalla.

Korostan että en siis todellakaan oleta että meistä jompikumpi on sairaalloisesti narsisti, vaan että meissä on narsistisia piirteitä. Olettaisin että keskimääräistä enemmän, koska kumpikaan emme ole mitään yltiösosiaalisia ihmisiä jotka viihtyisivät enemmän muiden kuin itsensä kanssa...

 uglystupid2
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #23 : 11.01.2007 15:54:47 »

Jollen väärin muista, exälläni oli Kuun ja Saturnuksen yhtymä joka oli oppositiossa Pluto/Mars/Uranus-yhtymään. (au-Kaksonen, nouseva Neitsyt.) Hänellä oli vaikeuksia seksuaalisuutensa ja mielenterveytensä kanssa, ja häntäkään ei oikeastaan mikään muu elämässä kiinnostanut kuin hänen oma itsensä, vaikken kyllä häntäkään tunnekylmäksi sanoisi. Oma itse vain rassasi häntä loputtomiin.

 Huh
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Irish
Vieras
« Vastaus #24 : 29.01.2007 22:30:16 »

Noh, ex-lläni ei löydy noita kuvioita tai en osaa kaikkea tulkita, mutta on luonnehdittu narsistiseksi.  askendentti jousimiesaurinko kaksosetkuu kaurismars oinasvenus kaksoset. Mutta perhetaustat on huonot ja kylmä äiti suhde, ja lisänä väkivaltainen sekä alkoholisoitunut isäpuoli... Että sieltähän ne narsistisuuden(korostan: narsistisenluonnehäiriön) juuret yleensä, nimenomaan miehillä löytyvät.

Huhhuh, meni sydän väärään kurkkuun kun luin tuota.  Grin Minulla siis  askendentti jousimies (bingo!),  aurinko kaksoset (bingo!)  kuu kauris (bingo!),  mars kaksoset <-->  venus oinas (samat merkit mutta päinvastoin minulla kuin exälläsi)..

Allekirjoitan tietyn minäminä-asenteen, mutta luulen, että olen aika hyvin oppinut hillitsemään ja vaimentamaan tuota itseriittoista egoani. Ainakin toivon niin? Nousujouskarit voivat olla aikamoisia suurentelijoita ja kuukauriit taas laskelmoivia... Oinas ja kaksonen marsissa ja venuksessa tuovat mukaan äkkipikaisuutta ja päättämättömyyttä.

Kaikissa yhdistelmissä on huonot ja hyvät mahdollisuutensa, on ihmisestä kiinni, miten niitä käyttää.
  idiot2
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #25 : 21.02.2007 00:41:51 »

Nonniiiiin, nyt päästään asiaan! Minulla on nyt käsissäni diagnosoidun narsistin kartta. Minulle sukua oleva henkilö, aivan selvä narsisti. Olen hänestä täällä joskus aiemminkin puhunut, mutta nyt haluaisin todella ymmärtää nämä narsismin salat. Narsismin piirteet sopivat häneen todellakin aina jättimäisistä raivokohtauksista itsensä ihailuun ja muiden alinomaiseen mollaamiseen saakka. Kaikki täsmää ja olen siitä tosissaan diagnoosin saanut. Eli selvää "pässinlihaa" on tarjolla, käykää vain kiinni!  Cheesy

Hänellä on taustanaan vaikea lapsuus, molempien vanhempien äkilliset kuolemat ovat oman tulkintani mukaan lähde tälle narsismille. Onhan hänellä 8.huoneessa Uranus, ehkä kertoo tästä? Huh Hänellä on myös aiemmin mainittu  venus aspect_squ mars joka itsessään voisi kertoa narsismista tai ainakin jonkintasoisesta itsekkyydestä. Olisi mielenkiintoista jos joku voisi tehdä tulkintaa tästä kartasta edes hieman, ja selventää minulle mistä on kysymys. Kiinnostaisi myös tietää noista Uranuksen tekemistä aspekteista enemmän...kun se Uranus siellä kuoleman huoneessa majailee kerran.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 21.02.2007 01:30:34 »

Hyvää pohdintaa, en olisi itse noita osannut ajatellakaan!

Itselle ainakin osui heti silmään ensinnäkin  kuu skorpioni joka on itsessään jo aika vaativa kuun asetelma. Tähän päälle vielä neljä neliötä Aurinkoon, Merkuriukseen, Uranukseen ja Chironiin. Chiron on vielä kakkoshuoneessa, eli itsetunnon ja "oman perustan" huoneessa, eli jotain merkkejä siitäkin...Chiron tekee lisäksi aika paljon aspekteja, mm. yhtymät aurinkoon ja merkuriukseen, neliöt kuuhun ja neptunukseen ja oppositon uranukseen, sekstiilin saturnukseen. Voisiko  saturnus aspect_squ pluto viitata jotenkin realismin puutteeseen?

Samoin myös  merkurius  aspect_squ neptunus  skorpioni 0 astetta voisi kertoa siitä, että tulee vähän sillä puheella luotua illuusiiota ties kenen nenän eteen, jopa valehdeltua (sitähän hän myös tekee ihan jo sillä, että nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja kertoo tarinoita omasta erinomaisuudestaan päivät pitkät).

tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #27 : 22.02.2007 19:45:49 »

Minä ihastuin narsistiin. Tosin diagnoosi puuttuu, mutta oireita ovat ainakin sosiaalisuus ja viehättävyys, melkein liiallinen ihanuus, kosmisia mittasuhteita saavat raivokohtaukset, jotka alkavat jos ilmaiset jotenkin pitäväsi hänestä tai varsinkin jos et tanssi hänen pillinsä mukaan, valehtelu ja sekoilu luo hänen ympärilleen epämääräisen "usvan", manipuloivuus ja manipuloitavuus, vainoharhaisuus ja kyvyttömyys tunnistaa omia tunteita. Oikea narsisti käyttää energianaan "lähdettä", jonka tulisi ihailla häntä kuuliaisesti. Kun opin tämän sain suhteen häneen toimimaan siedettävästi. Ajattelin että jos olen ihailevinani häntä parina päivänä viikossa niin saan olla sitten rauhassa muutaman päivän. Lopulta huomasin, että eihän tämä tietenkään ole mikään lopullinen ratkaisu ja päätin katkaista suhteeni häneen. Katkaisupäätöstä helpotti se, että hän oli alkanut levitellä minusta huhuja, että minä ahdistelen häntä. Hankala puoli asiassa oli se, että suhde oli varattuun naiseen eikä siis koskaan virallisesti alkanut. Keksin kysyä häneltä kysymyksen, johon hän ei pysty vastaamaan eli että mitä hän minusta haluaa ( narsistihan on täydellinen eikä siksi tarvitse ketään eikä mitään ) ja niin alkoi SHOW  2funny.
   Hänellä  askendentti kauris ja sen hallitsija  saturnus 1. huoneessa.  kuu on  vesimies ja on siis aikamoisen viileässä merkissä. Lisäksi kartalla on  merkurius aspect_con neptunus ja vieläpä 8. huoneessa eli salailu ja epämääräisyys ovat ihan normaalia. Myös  aurinko on 8. huoneessa ja eipä hän itsestään juuri mitään paljastanut.  aurinko on neliössä  jupiter ja siitä voisi tulla oma ylemmyydentunne.  saturnus aspect_con chiron on kaloissa ja on oppositiossa  uranus aspect_con pluto. Saturnus on hänellä hyvin tärkeä planeetta se kun on sekä  askendentti hallitsija että myös egon symboli ihan yleisesti. Minulla tulee näistä  uranus/ pluto  aspect_opp  saturnus mieleen se, että U ja P ikään kuin virittävät egon voimat äärimmilleen taistelussa alitajuisia energioita vastaan eli mitä enemmän egoa sitä narsistisempaa ja myös yksinäisempää meno on ja siksi myös vainoharhaisuus nostaa päätään. Vaikka meidän karttojen vertailussa paljastui paljon hyvääkin niin siellä on myös ehkä vaikein kontakti mitä kahden ihmisen välillä voi olla eli minun  pluto ja hänen  saturnus ovat oppositiossa, orbi noin 9 minuuttia. Eipä ihme että hän on alkanut kokea minut ahdistavaksi ja uhkaavaksi. Tämä kuvio voimistaa hänen omalla kartallaan jo olevaa  saturnus aspect_opp pluto. Olen hänelle sopiva henkilö syntipukiksi. Lisäksi minun  pluto on  aspect_tri hänen  askendentti. Tuollainen kontakti voi aina laajentaa toisen käsitystä itsestä sikäli kuin toinen on valmis ottamaan tietoa vastaan. Saa nähdä meneekö kaikki häneen osaltaan hallitusti vai tuleeko romahdus jossain vaiheessa. Ainakin tämä toivottavasti viimeinen raivospektaakkeli tapahtui kun  saturnus oli minuutilleen neliössä hänen radix- neptunus. Eli todellisuus löi illusiota korville oikein kunnolla ja lujaa.     
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #28 : 22.02.2007 20:44:27 »

Rakkaudella ei voi parantaa narsistia eikä hän itse ole mielestään avun tarpeessa - päinvastoin, muut ovat hulluja ja sairaita narsistin mielestä. Narsistilta puuttuu sairauden tuntu eikä aikuinen narsisti yleensä parane. Ainoa mahdollisuus on silloin, kun narsisti menettää "lähteensä" ja haavoittuu. Silloin on mahdollista, että narsisti tajuaa oman tilansa ja terapialla on mahdollisuus. Kun narsisti menettää voiman lähteensä, häntä uhkaa masennus. Saa nähdä kuinka käy kuvailemalleni naiselle. Ainakin hänellä on päällä Saturnuksen  aspect_squ-transiitti sekä  neptunus aspect_con merkurius radixilla. Mitäpä masennus muutakaan on kuin illuusioden ja todellisuuden ristiriitaa?
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #29 : 23.02.2007 14:13:01 »

Opin ainakin sen, että on olemassa täysin häikäilemättömiä ihmisiä, jotka käyttävät hyväkseen toisen heikkoa kohtaa, kun sellaisen huomaavat. Opin että minussa oli heikko kohta, josta tämä ihminen luikerteli sisään ja pyrki ohjaksiin. Tiedän nyt, että on hyvin tärkeää keskustella asiasta ulkopuolisten kanssa ja kuvailla heille tapahtumat sellaisena kuin ne ovat tapahtuneet niin, että kuulet sitten heiltä kumpi on hullu ja kumpi terve. Narsisti pyrkii tuhoamaan toisen ihmisen minätunteen ja orjuuttamaan toisen energianlähteekseen. Narsisti pystyy manipuloimaan joskus myös ulkopuolisia. Esimerkiksi esimieheni kallistui sille kannalle, että olen itse aiheuttanut koko sopan. Esimies uskoi naisen vakuutteluja, kun hän sanoi, että hän on naimisissa oleva nainen eikä ikinä flirttailisi minun kanssa. Esimiehen ja tämän naisen mielestä luonnollinen selitys on se, että olen itse omassa päässäni kehitellyt koko jutun. Sitä esimies ei tullut kysyneeksi, että miksi minä flirttailisin naimisissa olevan naisen kanssa tai miksi tämä nainen ei kertonut asiasta esimiehelle heti alussa vaan vasta, kun flirttiä oli jatkunut yli vuoden ja kun nainen tajusi, että rimpuilen vapaaksi. Opin myös sen, että narsistia on helppo manipuloida. Narsisti on kuin narkomaani, joka tarvitsee sinua ja siksi minäkin olisin voinut alkaa käyttää häntä mielin määrin ja orjuuttaa hänet, mutta menen mieluummin pois. Oli ja on edelleen mielenkiintoista tutkiskella tätä ihmismielen pimeää nurkkaa. Vaikka vähän hävettää tunnustaa niin silti oli myös kiihottavaa, kun huomasi, että minullahan on valtaa tuohon ihmiseen ja että voin saada toisen käyttäytymään kuten minä haluan. Valta jos mikä on eroottista Cool
  Opin myös mikä erottaa meidät tässä asiassa. Hän on narsisti ja se on hänen tapansa elää ja olla tässä maailmassa. Minä voisin halutessani käyttäytyä kuten narsisti, mutta hän ei voi valita. Minä voin. 
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: