Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vahva 2.huone  (Luettu 28007 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 03.06.2012 00:22:55 »

Isän neuvot ovat auttaneet sinua yksinhuoltajan vastuussa?
Henkinen perimä kantaa?
 ceres huolenpito ja yksinhuoltajuus.
 aurinko voi viitata isään, symbolina ympyrä on "henki".
Itellä ihan samanlailla kärki Kauriissa ja loppuu Kaloihin tuo 2 huone.
Enkä ole sitä maallisena mammonana aatellut vaan nimenomaan henkisenä perintönä.
Ehkä senkin takia, että se on  vesimies ja  saturnus sen perinteinen hallitsija.
Ja  kalat ja sen hallitsijana  jupiter, joka on siis omassa merkissään myös Kaloissa.
Vesimiehen teema korostuu itellä, koska  skorpioni stellium on Vesimiehen huoneessa 11.
Koen yhteisöllistä vastuuta, annan viimeiset roponi mieluummin hätää kärsivälle ystävälle, kuin että lähtisin shoppailemaan.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #16 : 03.06.2012 00:50:45 »

Mä en ole koskaan isääni nähnytkään, ja kuolla kupsahti tuossa.
Oli palannut linnasta ja tullut uskoon,katui, joi itsensä pois. Liekkö valmistunut sitten?

Mutta isän mars tuolla yhtymällä...isän teoista voi tietysti vetää pitkän viivan yksinhuoltajuuteen. Hänen uranuksensa napottaa täsmällisesti mun DC:llä, joka on ihan omiaan kuvaamaan sitä, miten isättömyys voi vaikuttaa naisen suhteisiin, eikä ihme, että vaikutus siirtyy tavalla tai toisella myös lapsiin.
Henkinen perintö?

Oli hämmentävää saada hänen syntymäpäivänsä...ihminen, jota en koskaan ole tavannutkaan on kuitenkin niin merkittävässä osassa elämääni. Yhtymiä riittää.

Saturnus taasen on kolmen asteen päässä noususolmultani.
Ja Jupiter tarkassa kvinkunssissa auringolleni.

Yhteisöllisen vastuun kokeminen. Onko sekin lopulta jotain, jonka isältä sain?
11.huone  skorpioni, ja koulutus ei tähtää mihinkään muuhun niin paljon kuin yhteisölliseen vastuuseen.

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #17 : 13.02.2013 13:24:27 »

Tätäpä aina välillä mietin...tuossa kävi yksi ihminen kylässä ja ihmetteli, että miten voi olla noihin ikävuosiin nähden tuommonen määrä elämän pääomaa...hän käytti noita sanoja, joista mieleeni juontui sitten tämä 2.huoneen painotus.

Onko teillä muilla, joilla vahva 2. huone, paljon koettua elämää? Siis että jo nuorena, vaikkapa 20v. olette kokeneet enemmän erilaisia tapauksia elämässänne, kuin moni ihminen eläessään joutuu kohtaamaan? Ja siis oletteko selvinneet myrskyistä suurinpiirtein ehjin nahoin, katkeroitumatta, kaatumatta katuojaan?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 17.02.2013 22:52:39 »

Hyvin sanottu, elämän pääomaa. Sopii kyllä 2 huoneeseen, kokemukset elämän pääomana.
Sinulla henkilökohtaista, omaa, kun siellä on kaikki nuo henkilökohtaiset planeetat, kuuta lukuunottamatta.
Itelläni nuo kokemukset nuorena ovat tulleet ystävien kautta.
Siis olen ollut läsnä ja osallisena jo kansakouluikäisenä toisen "vaikeissa" kokemuksissa,
vaikken niitä sellaisiksi silloin mieltänyt.
Ehkä se oli luotettavaa ystävyyttä,  saturnus Alasolmu  vesimies yhtymällä,
tukirankana toiselle, karmallisena velkana jopa?
Tai sitten myös  chiron jupiter kalat,
haavoittavat kokemukset,esim. koulukaverin kuolema, joka hänen parhaalle ystävälle oli paljon vaikeampi paikka kuin minulle.
Omana käännekohtakokemuksena parikymppisenä oli Austaralian matka,
Australia - Pholus  vesimies. Ei sitä kovin moni vissiin..ainakaan siihen aikaan.
Se on sitä omaa henkistä pääomaa henkisellä pisteellä  vesimies:ssä.
Josta tänäkin päivänä ammentaa.

Ne omat vaikeat kokemukset taas ovat vastapäätä siellä psykologisessa 8 huoneessa, missä on  kuu  :kuunsolmu:ja  mars leijona henkilökohtaisista. Ja kyllä suurin piirtein ehjin nahoin sieltä selvitty. Katkeruutta vältän kuin ruttoa.

Huomasin että sulla on  merkurius  vesimies septiili  mars  kalat tuossa 2 huoneessa.
"Pakon- ja kohtalonomaiset asiat. Psykologiset kompleksit. Liittyy seksuaalisiin tunteisiin ja seksuaalisuuden psykologiaan.
Toimii normien vastaisesti aspektin ilmoittamilla aloilla." sanoo Nummela septiilistä.
Kohtalonomainen, korkeemman tason avaus oli myös jossain tulkintana.
Sullahan on kohta Marsin paluu........
ja muuten, ehkä meilläkin on joku karma, mun Alasolmu  aspect_con sun  merkurius.
Tunnen velvollisuutta vastata sulle?
Helppous vastata. Smiley

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 18.02.2013 11:56:36 »

Tätäpä aina välillä mietin...tuossa kävi yksi ihminen kylässä ja ihmetteli, että miten voi olla noihin ikävuosiin nähden tuommonen määrä elämän pääomaa...hän käytti noita sanoja, joista mieleeni juontui sitten tämä 2.huoneen painotus.

Onko teillä muilla, joilla vahva 2. huone, paljon koettua elämää? Siis että jo nuorena, vaikkapa 20v. olette kokeneet enemmän erilaisia tapauksia elämässänne, kuin moni ihminen eläessään joutuu kohtaamaan? Ja siis oletteko selvinneet myrskyistä suurinpiirtein ehjin nahoin, katkeroitumatta, kaatumatta katuojaan?

Minä olen pistänyt merkille, että yleensä vahva Saturnus, Pluto tai Uranus kartalla (AC:lla tai yhtymässä, oppositiossa tai neliössä Aurinkoon ja erityisesti Kuuhun) tai vastaavasti vahvat (Au-Kuu-AC) Skorpioni, Kauris tai Vesimies kouluttavat jo lapsena tai viimeistään nuoruusiässä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #20 : 18.02.2013 12:47:29 »

Tjaah, noista Lillin merkillepanoista löytyy kyllä elementtejä omalta kartalta, ainakin sinnepäin;
 saturnus skorpioni huone 10  aspect_con MC ja  pluto  aspect_squ merkurius  vesimies  aspect_tri aurinko  vesimies
Pluto 29  vaaka samat aspektit kuin  saturnus
Ja Uranus nousulla.

Jännästippä nikki, ystävien kautta, toisten vaikeista kokemuksista...tukemassa, Saturnuksena siellä....skorpionin hommeleita myös.
No itsellä sitäKIN mutta eniten omat läheiset ihmissuhteet ja se mitä se on minulle tehnyt...
 vertex 4 leijona 8 ja anti vertex näin ollen sekin kakkosessa...jättää kyllä Merkuriuksen vtx akselin toiselle puolen, hmm.

Ah, joskus tongin kaikki nuo septiilitkin, mutta enhän niitä muista enkä ota huomioon..
No niinno, normien vastaisesti toimiminen on luontaista hieman kaikessa...mutta siis psykologiset kompleksit ja seksuaalisuuden psykologia...niitäkin olen tässä pyöritellyt mielessä viime aikoina, pähkinyt lähinnä tuon VenusMarsvestaKuu stelliumin osalta sitä, miten voimallisesti emotionaaliset ja psykologiset ongelmat näkyvät sillä saralla, kunhan vain annan luvan itselleni ne näyttää rehellisesti enkä Neptunus neliöi niitä ongelmia pois.

Kohtalonomainen, korkeamman tason avaus? Hmmm.

Juuh, Ap, Marsin paluu ja muutoinkin kakkoshuoneen ruuhka tähän aikaan vuodesta  :Smiley
Liekö siinä syytä miksi se mietittyttääkin?

Ainakin, nikki, ilman muuta, miellyttävyys. Siis minä koen tapasi vastata ja kommunikoida mielenkiintoisena ja miellyttävänä, sanoisinko että ymmärrystä, ei vain tietoa, lisäävänä.




tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #21 : 18.02.2013 12:53:40 »

Tätäpä aina välillä mietin...tuossa kävi yksi ihminen kylässä ja ihmetteli, että miten voi olla noihin ikävuosiin nähden tuommonen määrä elämän pääomaa...hän käytti noita sanoja, joista mieleeni juontui sitten tämä 2.huoneen painotus.

Onko teillä muilla, joilla vahva 2. huone, paljon koettua elämää? Siis että jo nuorena, vaikkapa 20v. olette kokeneet enemmän erilaisia tapauksia elämässänne, kuin moni ihminen eläessään joutuu kohtaamaan? Ja siis oletteko selvinneet myrskyistä suurinpiirtein ehjin nahoin, katkeroitumatta, kaatumatta katuojaan?

Mulla on 2. huoneessa  juno vesimies chiron kalat pallas kalat merkurius kalat vesta oinas ceres oinas
Monissa liemissä keitetty lapsuudesta asti ja yllättävän hyvin selvinnyt.
Olenko ymmärtänyt oikein, että haasteet ja oppiläksyt on siellä, missä on paljon planeettoja? Tyhjä huone merkitsisi sitä, että sillä alueella ei ole enää opittavaa?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #22 : 18.02.2013 13:02:17 »

No niin, 6 kpl. oppiläksyjä Wink
Juuh, mutta minä ajattelisin, ettei voi sanoa enää, vaan ettei tälläkertaa ole. Siis joko niin että ne asiat on jo opiskeltu, tai sitten että niitä ei ole vielä aloitettukaan, tai voi kai olla niinkin että jollekulle tietyn alueen aiat eivät koskaan tuota ongelmia, ne ovat jotenkin valmiissa paketissa, ja sujuvat sinä muita asioita taaplatessa ihan itsestään.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 18.02.2013 13:11:43 »

Tyhjienkin huoneiden teemat nousevat yleensä esiin, kun niihin osuu jokin tujakka transiitti tai progressio. Lisäksi syntymäkartalla tyhjien huoneiden merkitystä lähdetään avaamaan niiden hallitsijaplaneettojen kautta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Yep
Vieras
« Vastaus #24 : 18.02.2013 13:47:34 »

No niin, 6 kpl. oppiläksyjä Wink
Juuh, mutta minä ajattelisin, ettei voi sanoa enää, vaan ettei tälläkertaa ole. Siis joko niin että ne asiat on jo opiskeltu, tai sitten että niitä ei ole vielä aloitettukaan, tai voi kai olla niinkin että jollekulle tietyn alueen aiat eivät koskaan tuota ongelmia, ne ovat jotenkin valmiissa paketissa, ja sujuvat sinä muita asioita taaplatessa ihan itsestään.

Totta tuokin. Pitäähän sitä jättää jotain seuraavaankin elämään  Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #25 : 08.03.2013 23:47:58 »

Entäs sitten, löytyykö  kakkoshuoneesta se, mitä minä arvostan?  Huh
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 09.03.2013 19:07:13 »

Ai tyyliin 2 huone  harka ja hallitsija  venus ja arvot ?
Tai ehkä paremminkin 2 huone perimälinjan huoneena ja arvomaailma perittynä, vaikka vanhemmilta.
Osin geeneissä, osin kasvatuksen tuloksena?
Mietin Venusta ja sen metallia kuparia, sitten mietin Aurinkoa ja sen metallia kultaa,
että onhan se kulta paljon arvokkaampaa, jalometalli,
ja että missä sitten näkyisi meidän "kulta",
Auringossa? Oman elämän arvo?
Auringon korkein paikka MC? Ainakin itellä löytyy sieltä hyvän käytöksen arvostus,  vaaka,
mutta se onkin suhteessa sitten omaan, aspect_ssx venus skorpioni.
Enpä tiijä tuon merkitystä, arvojen suhteen.
Mitä mä arvostan yli kaiken?
Henkistä vapautta?
Voisko arvot löytyä Solmuakselilta?
Alasolmulta opittu arvomaailma? Hyväksi havaittu?
Ja että arvomaailmaa aina peilaa jotakin vasten,  kuunsolmu ?
Voisko arvomaailma ylipäätään löytyä akseleilta?
AC-DC, MC-IC, solmuakseli,  vertex -antivertex ?
Oppositiosta? Joutuu punnitsemaan, kohtaamaan molemmat puolet?
 vaakavenus ? kupari ? Kuparikupolin alla, se on viisautta..uskonnollinen kasvatus - arvomaailma?

Itelläni 2 huoneessa on Alasolmu -  saturnus , se henkinen vapaus,
myös vastuunkantamisen arvostus, vanhan isän oppien arvostus,
yhteisöllisyyden arvostus.
 aspect_opp kuunsolmu kuu leijona ja kaksoislutzin arvostus  Smiley

Että voi se löytyä 2 huoneesta,
mutta vois sitä etsiä solmuakseliltakin,
ja miksei  vaaka merkistä

worth (adj.) Look up worth at Dictionary.com
    Old English weorþ "significant, valuable, of value;
valued, appreciated, highly thought-of, deserving, meriting;
honorable, noble, of high rank;
suitable for, proper, fit, capable,"
 from Proto-Germanic *werthaz "toward, opposite," hence "equivalent, worth"
(cf. Old Frisian werth, Old Norse verðr, Dutch waard, Old High German werd, German wert, Gothic wairþs "worth, worthy"), perhaps a derivative of PIE *wert- "to turn, wind," from root *wer- (3) "to turn, bend" (see versus). Old Church Slavonic vredu, Lithuanian vertas "worth" are Germanic loan-words.
From c.1200 as "equivalent to, of the value of, valued at; having importance equal to; equal in power to."
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #27 : 09.03.2013 23:06:37 »

 Grin
Eipä ole kuin muutama päivä siitä, kun totesin, että kupari on ennemmin minun metallini kuin kulta, paljon kauniimpi ja sopii minulle paremmin. Korvakoruista oli kyse tuolloin.
Niin,  aurinko vesimies mahtaa hyljeksiä  leijona kultaa, ja kakkoshuoneessa  venus kalat :Smiley

Venuksen ja härän kautta lähdin miettimään, ja myöskin sitä mietin, että 2.huone kun on horisontin alapuolella, niin se on ennemminkin minä ja minun ja minua varten, kuin muille  Huh

Ja mitähän minä sitten todella arvostan?
Vapautta. Joka suhteessa. Älykkyyttä. Kykyä nähdä asiat joka kantilta, ei vain yhdeltä tai kahdelta. Oikeaa, riippumatonta rakkautta ja välittämistä, aitoutta ja vastuunkantoa. Joskin minä käsitän sen varmaan hieman toisin, kuin tämä Suomen tämänhetkinen poliittinen eliitti  buck2

No niin, katsotaas...tuo kaikki olisi löydettävissä tuosta 2.huoneestani.  kauris vesimies kalat
 Lilith  aspect_con  ceres  merkurius  juno aurinko  venus  mars  vesta

Mutta sitten jos mietin akseleita, niin,MC  vaaka ja siellä  pluto että  saturnus jo toki  skorpioni--- neliöt Merkuriukselle ja kolmiot Auringolle. Asiat oltava tasapainossa, ja tukevasti, joka puolelta, ymmärrettävä juurtajaksain, läpikotaisin, jotta voi sitten olla täysin selvillä siitä, millaisen vastuun ottaa kannettavakseen? Ja kotona oinaassa ei  puntarointia vaan omaehtoista ja dynaamista, spontaania toimintaa.

Solmuakselikin makaa 1-7 huoneissa. Siellä jälleen siis Venus kehissä. Ja kauriista rapuun menossa, siellä se Saturnuskin siis.

Ja noita akseleitahan voisi pohtia vaikka miten paljon, mutta tässä ketjussa se menee niin paljon ohi aiheen, että olkoon. Mutta juu, mielenkiintoisesti ne kiertyvät yhteen.






tallennettu
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #28 : 21.08.2014 15:14:25 »

Mulla on jousimies kärjellisessä 2. huoneessa  uranus kuunsolmu neptunus juno ja  saturnus, joista kaikki muut  kauris paitsi  saturnus vesimies. Kyseinen huone on mulle kaikista vähiten aukenevin, mikä harmittaa, kun siellä on eniten tavaraa! Tämä ketju kuitenkin vähän nyt avasi uusia ajatuksia - onneksi!

Tuntuu, että 2. huoneesta puhutaan aina kovin maallisena, enkä ehkä siksi oo kokenut sitä kovinkaan omakseni. Mutta sitten kun siellä tosiaan on eniten planeettoja, niin tuntuu, että siihen pitäisi perehtyä ja tutkailla tarkemmin. Tuo elämän pääoma kyllä kolahti ja kovaa  Wink. Paljon on elettyä elämää takana, vaikka ikää on vasta (pian) 23 vuotta. Muistan, miten paljon mua jo yläasteikäisenä harmitti, kun vanhemmat ihmiset taputti päähän, kun puhuin henkeviä / vakavia "että voi voi sua, elä vielä vähän vanhemmaksi, niin ymmärrät". Eivät ymmärtäneet siis sitä, että kyllä minä jo ymmärrän! Tämä on asia, johon yhä törmään, olen siis yhä liian nuori puhumaan joistakin jutuista, minua ei oteta vakavasti ikäni puolesta. Varsinkin työympyröissä törmään tähän, sekä sitten perheen kesken, jos vanhempien kanssa keskustelen vaikkapa politiikasta tms. Niin ja minäkin olen ollut ystävien tukena rankoissa kokemuksissa ja sitä kautta laajentanut kokemusmaailmaani.

Muistan joskus ehkä täältä foorumilta lukeneeni tai sitten Karma & astrologia vihkosta lukiessani törmänneeni sellaiseen ajatukseen, että joko joku tietty planeetta 2. huoneessa tai eniten planeettoja 2. huoneessa viittaisi siihen, että edellisessä elämässä on sukellettu liian syvälle henkisyyteen, joten tässä elämässä pitäisi tavallaan itseään suojellakseen keskittyä maalliseen. Yhteys henkimaailmaan saattaa yhä olla voimakas, mutta sen voi kokea ahdistavana. Onko kenelläkään mitään tarkempaa tietoa tästä teoriasta tai tunnustaako joku lukeneensa/kirjoittaneensa tälläistä? Omalla kohdalla ainakin tuntuu ihan paikkansa pitävältä. Olen aina ollut hyvin herkkä ihminen ja yhteys henkimaailmaan on olemassa, mutta tästä yhteydestä on lähinnä epämiellyttäviä kokemuksia tässä elämässä. Jälleensyntymästä olen muistaakseni tänne aiemmin jo kirjoittanut, että se on ollut minulle päivänselvä asia jo ennen kouluikää, eikä se ole muuttunut mihinkään.

Perinnöllisyys hmm... Tosiaan suurin osa planeetoista on  kauris ja äitini on  aurinko kauris. Niin ja minun  saturnus vesimies sopisi sitten siihen, että äitini on  askendentti vesimies. Jännä juttu, mutta mitä mahtaa tarkoittaa, siitä ei ole hajuakaan. En ole oikeastaan yhtään perehtynyt karttojen vertailuun!
« Viimeksi muokattu: 21.08.2014 18:08:14 kirjoittanut isla-vera » tallennettu

plutonic power
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #29 : 21.08.2014 18:07:13 »

Nyt sen löysin, kyseessä olikin  kuunsolmu 2. huoneessa!

Maija Urmaksen Astrologia ja Karma vihkosesta:

"On tiedostettava se, että yläsolmua tässä huoneessa voisi verrata jonkinlaiseen taantuneisuuden tilaan verrattuna edellisen elämän psyykkisiin ja intellektuaalisiin ulottuvuuksiin. Yksilö ikäänkuin meni vaarallisessa etsinnässään liian pitkälle (psyykkisessä ja intellektuaalisessa mielessä) ja haluaa siksi tässä elämässään levätä konkreettisen, materiaalisen maailman antamassa suojassa."

No ei tuo teksti ollut aivan sellainen, mitä muistin sen olevan  Cheesy  uglystupid2. Mutta kokemukseni henkisyydestä on kuitenkin mitä sanoin sen olevan, joten se voi olla myös henkilökohtaista, että oon sukeltanut edellisessä elämässä myös samalla henkisyydessä liian syvälle ja siksi tässä elämässä tuntuu jotain sisäisiä estoja olevan... Kiinnostusta löytyy paljon, kuten myös yhteys, mutta jokin tökkii. Ehkä se vaan on toi karmallisuus, että pitäisi malttaa olla tässä maallisessa maailmassa!
tallennettu

plutonic power
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: