Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: EGYPTILÄINEN astrologia  (Luettu 135519 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Irish
Vieras
« Vastaus #30 : 18.10.2006 14:48:37 »

Seth
Related signs: Geb & The Nile. Seth

In the high drama of Egyptian Religion, Seth plays the necessary role of bringing death to the world by casting his divine brother Osiris, into the mighty river Nile. When Osiris is returned to life briefly by the magic om his loving sister-wife, Isis, the sequence of disintegration and regeneration into a higher form is born. Seth embodies the powerful forces needed to bring about great change. Ultimately defeated by Isis and her son, the falcon-god Horus, Seth becomes a free spirit, a wanderer on earth and, after his forced exile, the god of desert solitude.

Those born under tha signe of Seth seek change and are forever searching for their wholeness. They must experience many adventures before finding themselves and being able to direct their strong inner powers. They readily learn from their mistakes and possess a tenacity in their challenges unrivaled by any other sign.

The essence of Seth is metamorphosis, the cocoon of life is ever expanding to embrace new knowledge and insight The Seth personality is called upon to lead the way into these unexplored dimensions.


Olen siis Seth... Jeps ja pussipirut rules. Olen muuten myös aina ollut innostunut tuollaisista hieman eksoottisemmista eläimistä... Suosikkejani ovat mm. karhukissa (binturongi) ja tapiiri...  Wink
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #31 : 18.10.2006 15:00:28 »

lol...karhukissa ja tapiiri mulle vieraampia. Karhukissaa en ole nähnytkään...tapiirin muistan kun se on niin huvittavan muotoinen. Smiley

sulla siis sama Egyptiläismerkki kuin Asterix'lla, ja olette molemmat myös aurinkomerkeiltä Kaksosia trooppisessa ja tätä kautta luultavasti myös sideerisesti Härkiä. :Smiley

niin, ja joo...maailmassa tietysti löytyy monta yhdistävää tekijää, kun alkaa yhdistelemään idiot2 Grin

aika monta sideristä vesimiestäkin tällä foorumilla itseni lisäksi, mutta löytyykö Osiris-Vesimiehiä (siis sideerisiä)?

 Lips Sealed
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #32 : 18.10.2006 15:05:11 »

Tuosta Sethista tuli vielä mieleen,
että pirulaisille on ihan oma temppelinsäkin.. (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/evil1.gif)

Sinänsä ironista, että Sethin Temppeli on perustettu 1975,
siis allekirjoittaneen syntymä vuonna.. Grin

Tässä tietoa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Setin_Temppeli

Tästä virallisille kotisivuillle..
http://www.xeper.org/
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #33 : 18.10.2006 15:08:20 »

Kiitos linkistä Wink

oon lukenut ainakin sen yhden suomalaisen kirjoittaman kirjan aiheesta, eli mustasta magiasta, mutta en muista nyt sen nimeä. Se tyyppi lienee myös opiskellut Sethin temppelissä.

itseäni aihe kiinnostaa sillä halusin tietää mistä on kysymys. Musta magia ja satanismi ei henk. koht kuulu intresseihini, halusin vaan tietää.

Niin kirjan nimihän oli Vasemman käden polku. Se termi tuli esille tuolla antamassasi linkissä.

toisaalta...en tiedä sitten vielä mikä on "oikean käden polun" ja "vasemman käden polun" välinen ero.

Tärkeintä on mun mielestä säilyttää järki päässä. ja myös kädessä. kaikki hihhulointi aiheesta kuin aiheesta on vaan huvittavaa. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 15:12:58 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #34 : 18.10.2006 15:12:50 »

sign, ollaanhan me niistä härkäjutuista puhuttu... Olen valonkantaja. Tai siis en enää..  Smiley En ole enää mikään enkä kukaan, paitsi se mikä olen..  Smiley

(http://www.k12.de.us/warner/binturong.JPG)
Mikäs örmykörmy se siinä.. Ei sitä voi olla rakastamatta.. Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #35 : 18.10.2006 15:15:51 »

mikä örmy tää eläin on? en tunnista, söpö kuitenkin.

joo, muistin että olet entiseltä nimimerkiltäsi Valonkantaja, kun esittelit itsesi tuolla Irish'na.

joo, en minäkään osaa sanoa kuka olen.

minusta ihminen on aina osaks tutkimaton mysteeri.

mä vaan promosin tätä sideeristä astroa tuossa Smiley

mut tuskimpa sillä on merkitystä miten paljon siitä mekastan... Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #36 : 18.10.2006 15:21:37 »

Kiitos linkistä Wink

itseäni aihe kiinnostaa sillä halusin tietää mistä on kysymys. Musta magia ja satanismi ei henk. koht kuulu intresseihini, halusin vaan tietää.

Niin kirjan nimihän oli Vasemman käden polku. Se termi tuli esille tuolla antamassasi linkissä.

toisaalta...en tiedä sitten vielä mikä on "oikean käden polun" ja "vasemman käden polun" välinen ero.

Tärkeintä on mun mielestä säilyttää järki päässä. ja myös kädessä. kaikki hihhulointi aiheesta kuin aiheesta on vaan huvittavaa. :Smiley

Kiitos itsellesi vain. smitten

Sama juttu, tieto se on, mikä painaa minullakin. Smiley
Itse en henkilökohtaisesti välitä, onko jokin
oikeaa tai vasenta, mustaa tai valkoista energiaa/magiaa/what ever,
vaan tieto ja tietoisuuden lisääminen.

Ei minua haittaa jonkun ideologiat ja/tai uskomus. Tongue

Kokonaisuutta katsoen ei ole väliä onko mustaa ja valkoista,
kun kumpaakin tarvitaan kokonaisuuteen. Wink

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #37 : 18.10.2006 15:30:29 »

*kumartaa*  Smiley
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #38 : 18.10.2006 15:42:47 »

Syntymäpäivän perusteella Osiris.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
kooky
Vieras
« Vastaus #39 : 18.10.2006 15:59:31 »

Nyt löytyi siis toinenkin Osiris tähän ketjuun Smiley
tallennettu
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #40 : 18.10.2006 16:07:44 »

Bastet mau ja hau
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #41 : 18.10.2006 16:11:40 »

Minä oon tämän mukaan Isis, josta Wikipedia sanoo näin:

" Isis (sanatarkasti Iset) oli muinaisessa Egyptissä palvottu äitijumalatar. Hän oli yksi merkittävimmistä jumalattarista ja häntä palvottiin ympäri maata.

Isis kuvataan naisena, jonka pään päällä on valtaistuinta symboloiva hieroglyfi. Hänet saatettiin myös kuvata Hathorin kaltaisena naisena, jolla on pään päällä auringonkehrä ja lehmänsarvet. Tässä muodossa häntä on erittäin vaikea erottaa Hathorista.


Isis oli pääasiassa magian ja parannustaidon jumaltar. Osiris-myytissä hän edusti Horuksen äitiä. Koska faaraon katsottiin olevan Horuksen edustaja maan päällä, Isistä pidettiin faaraon jumalallisena äitinä. Tästä syystä faaraoiden äitejä kutsuttiin Isis-jumalattariksi. Monissa maalauksissa kuvataan Isistä imettemässä faaraota, joko lehmän tai ihmisen hahmossa.

Koska Isis paransi Osiris-myytissä lapsensa Horuksen skorpionin pistettyä tätä, Isikseltä pyydettiin usein apua mikäli lasta oli purrut käärme tai pistänyt skorpioni."

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #42 : 18.10.2006 16:18:12 »

heh...ja jatkuu näin...

"Isis synnyttää Osirikselle neitseellisestä Niilin suistossa pojan Horuksen. Kun Isis on Horuksen luona, Seth löytää jälleen Osiriksen ruumiin, paloittelee sen ja heittää palat ympäri Egyptiä.

Isis kokoaa sisarensa Neptyksen kanssa palat lukuun ottamatta sukupuolielimiä, jotka Niilin kala oli syönyt. Tässä kohden taruun liittyy myös ruumiinosien moninkertaistuminen. Isis valmistaa maagisen mallin sukupuolielimistä. Lips Sealed
 Osiris kieltäytyy kuitenkin heräämästä henkiin ennen kuin hänen kuolemansa on kostettu.

Horus varttuu mieheksi, kohtaa Sethin taistelussa, jossa Horus menettää silmänsä ja Seth sukupuolielimensä. Monien taisteluvaiheiden jälkeen Horus voittaa ja saa jumalneuvostolta koko Egyptin kuninkuuden. Thoth, viisauden jumala palauttaa hänen silmäänsä näön sylkemällä siihen.

Osiris herää henkiin, kun Horus palaa kertomaan voitostaan. Ensin Osiris nielaisi salaperäisellä tavalla Horuksen silmän. Herättyään kuolleista Osiris ei voi kuitenkaan jäädä hallitsemaan eläviä, vaan hän siirtyy Isiksen kanssa Lännen maahan tuomitsemaan ja hallitsemaan kuolleita." police  knuppel2

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #43 : 18.10.2006 16:32:33 »

Minä oon tämän mukaan Isis, josta Wikipedia sanoo näin:

" Isis (sanatarkasti Iset) oli muinaisessa Egyptissä palvottu äitijumalatar. Hän oli yksi merkittävimmistä jumalattarista ja häntä palvottiin ympäri maata.

Isis kuvataan naisena, jonka pään päällä on valtaistuinta symboloiva hieroglyfi. Hänet saatettiin myös kuvata Hathorin kaltaisena naisena, jolla on pään päällä auringonkehrä ja lehmänsarvet. Tässä muodossa häntä on erittäin vaikea erottaa Hathorista.


Isis oli pääasiassa magian ja parannustaidon jumaltar. Osiris-myytissä hän edusti Horuksen äitiä. Koska faaraon katsottiin olevan Horuksen edustaja maan päällä, Isistä pidettiin faaraon jumalallisena äitinä. Tästä syystä faaraoiden äitejä kutsuttiin Isis-jumalattariksi. Monissa maalauksissa kuvataan Isistä imettemässä faaraota, joko lehmän tai ihmisen hahmossa.

Koska Isis paransi Osiris-myytissä lapsensa Horuksen skorpionin pistettyä tätä, Isikseltä pyydettiin usein apua mikäli lasta oli purrut käärme tai pistänyt skorpioni."



Vapaa Suomennos ISIS merkin tekstistä joka tuli minullekin  Cheesy

Isisin sielu on omistautunut selvimmille kysymyksille ja tämä kunniakas rakastaja on mitä korkea-arvoisin elämän lähettiläs.Ylpeys ja halpamaisuus epäonnistuu ennen kuin tämä eriarvoinen taikuri, aivan kuin kajastus häviää ennen päivän tuloa.Eniten kuvitettu Egyptin jumalatar, pystyväisyytensä rakkauteen ja (lunastamiseen) takaisin nostoon, löytää voiman ottaa siipiensä alle ja suojella kaikkia niitä jotka ovat menehtymässä kylmästi kohtalon epäonneen, villin anteliaisuuden vireä henki (tuo rivi tuntuu niin tyhmältä, mutta en ainakaan vielä osaa muotoilla sitä paremmin )
Isis, ylpeä ja yksin, "pitkäjänteinen" veljensä ja miehensä OSIRIKSEN takia, on myös elämän äiti.Ylösnousemuksen ja syvähenkisen armon väsymätön lähde.Jumalatar ISIS on usein esitelty tuplasuojana ikuisen syntyperän ja jälkeläisten symboleille silmukkaristi ja solmu.
Syntyminen vaativan Isiksen merkin alle vertaa mittasuhdetta yhteenkuuluvuuteen ja ykseyteen.Sinä olet luultavasti hyvin vieraanvarainen.
Mene minne haluat, ole kykenevä antamaan elämää ja vartioimaan sitä.Ole vastaanottavainen ihmisille, mutta sielussasi pidä normit puhtaana äläkä esineistä niitä kompromissina liian julmasti jokaisessa pettymyksessä.

 Smiley  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Irish
Vieras
« Vastaus #44 : 18.10.2006 16:38:56 »

Örmykörmy on karhukissa. Anteeksi aiheettomat viestini.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 17:01:42 kirjoittanut Irish » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: