Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Katse  (Luettu 7056 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Indico
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« : 14.10.2006 23:58:28 »

Tormasin tanaan , eika ollut ensimmainen kerta kun minua luultiin paljon vanhemmaksi  Undecided
( Yleensa minua luullaan baby facen ansiosta , akkivilkauksella paljon nuoremmaksi  Kiss )
Juu, juu Baariin pyrkiessa taytyy usein nayttaa paperit  2funny

Ajattelin etta nytko totaalinen  romahdus naamassa on tapahtunut  Cry
Laskinkin leikkia etta ei oo Lorealin voiteet pitaneet lupaustansa.
Vaikka kuinka rasvaa ja puunaa  Grin

Henkilo sanoi etta miten han ikani arvioi, ei liittynyt naamaani, vaan katseeseeni ja puheeseeni.
Olen tormannyt tahan samaan tilanteeseen aiemminkin useamman kerran.
Eras hoitava laakarini sanoi ohimennen etta : Sinun silmistasi vain nakee, etta sina tiedat..

Onko muut tormanneet samaan, etta teidan sielunmaisemanne vaitetaan
nakyvan teidan olemuksestanne. coolsmiley ?

Tilanne tanaan palautti kaikki menneet tahan hetkeen.

Pisti taas miettimaan maailman menoa  Wink


Kertokaa?


Aurinko:Vaaka
Asc:Skorpioni
Kuu:Kalat
tallennettu

Indico
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1 : 15.10.2006 09:37:03 »


Viisaan ihmisen tunnistaa katseesta loistavasta kirkkaudesta, tietoisuuden valosta

Silmät ovat sielun peili
Smiley Wink Cheesy Grin Angry Sad Shocked Cool Huh :Smiley Tongue Embarrassed Lips Sealed Undecided Kiss Cry angel buck2 coolsmiley crazy2 idiot2 knuppel2 laugh police smiley6600 uglystupid2 tickedoff 2funny smitten
(Koitin löytää aiheeseen sopivaa hymiötä valikoimasta,
mutta, kuten voitte itse todeta,
jokainen katse kertoo sielun tilasta)

tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #2 : 16.10.2006 09:28:55 »

Ihmisen koko tai muoto,
kasvojen rypyt tai rypyttömyys
kertovat joskus ihan muuta
kuin katse.

Olen tavannut lapsia,
joiden silmät ovat
vanhat kuin taivas,
ja vanhuksia
joiden silmistä tuikkii
ikuinen  nuoruus ja seikkailumieli.

Silmäthän OVAT sielun peili angel
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #3 : 16.10.2006 09:42:01 »

ei ole tarkoitus saivarraella, vaan olen oikeasti miettinyt tätä asiaa.

esim jos on saanut silmälasit vaikka lapsena ja on kasvanut siihen, että silmä toimii linssin läpi, eli siinä on yksi polttopiste minkä läpi katse toimii, myös katse ja maailmanhavaitseminen muuttuu.

tällä voi olla jopa oikeesti vaikutuksia, että ihminen oppii sulkeutuneemmaksi, kun saa silmälasit, lasin hänen ja maailman havaitsemisen väliin.

sen ainakin uskon olevan totta, että silmä laiskistuu, kun sen liikerata silmälasin kanssa supistuu, ja kun tää on pitkäaikaista, se ei voi olla vaikuttamatta myös katseeseen.

myöskin ilman laseja tai piilolinssejä, luonnontilassa, likinäköisen katse on usein outo ja tuijottava.

entä sitten karsastusvika?

en usko että sielu on silloin kierossa.

tämä oli siis omakohtaista, kun kärsin siis likinäköisistä silmistä, kuten niin moni muukin. kauas katsottuna ne ei kohdista , ja tuloksena on todella oudonnäköinen katse, jos katsoo ilman laseja kauemmas.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 16.10.2006 09:51:14 »

Heh, tuo on kyllä aivan totta Sign9. Olen myös tuota asiaa pohtinut monet kerrat.
Itse olen tälläinen 'näkövammainen' ollut ihan piskuisesta tytöstä asti.
Nyt olen harkinnut kyllä leikkausta, mutta kun juttelin asiasta leikkauksen mahdollisesti tekevän lääkärin kanssa, meni vähän into...
Nimittäin olen todella kauan käyttänyt vain piilolinssejä, sillä minua häiritsee suunnattomasti juuri tuo näkökentän suppeus lasien kanssa. Mutta jos menisin leikkaukseen, pitäisi minun olla sen jälkeen täysin ilman linssejä puoli vuotta per silmä ja käyttää laseja... No way!

Joten meikä sitten jatkaa tätä linssien läpi katsomista niin kauan kuin silmät antavat myöden. Sinällään silmäni ovat jo 'pieni ihme' silmälääkärin mielestä, sillä silmän ei pitäisi näin kauan sietää linssejä ja tällä käyttömäärällä, jota minulla on. Ilman naarmuja ja muita muutoksia silmän pinnassa siis.

Ja toisaalta uskon vahvasti siihen, että vaikka olen puolisokea, niin silmäni voivat parantua täysin. Utopiaa, voi olla, tai sitten ei. Voihan se tapahtua leikkauksenkin avulla sitten joskus tai jotenkin muutenkin...

Minun katseestani ollaan oltu montaa mieltä. Hyvin kaksijakoisia kokemuksia siitä. Toiset pitävät katsettani syvänä ja lempeänä, toiset taasen tarkasti läpi katsovana tai jopa läpitunkevana.
Luultavasti ilman laseja katseeni voisi olla melkoisen hassu... buck2

Ja olen myös itse kokenut, miten jonkun lapsen katse voi olla niin viisas ja 'ikiaikainen' ja taas aikuisen voi olla ihan vaan 'tavallinen'.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2006 09:52:52 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
Keiju71
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #5 : 16.10.2006 10:02:01 »

Hei Indico

Tuttu juttu mullekin. Muistan, kuinka 12 vuotiaana juttelin jonkun aikuisen kanssa, joka ei tuntenut mua ennestään, ja hän arveli minut jo silloin muutaman vuoden vanhemmaksi. Jäi niin hyvin mieleen, koska tavallaan järkytti minua.

Erittäin usein ihmisten kanssa juuri jutusteltuani minua luullaan vanhemmaksi, parhaimmillaan 20 vuodella heittänyt  Grin

Jotenkin odotan, että saavutan 15 vuoden päästä 'taianomaisen' 50 vuoden iän ja muutaman päälle ja saan harmaita hiuksiin. En todellakaan pysty järkeilemään millään tavalla, miksi sitä aikaa odotan.

Mutta siis kyllä sitä silmistä näkyvän ja puheesta kuuluvan perusteella on minuakin vanhemmaksi luultu. Muutenkin mieluummin vietän aikaani minun fyysistä ikää vanhempien seurassa, kun oman ikäiset yleensä tuntuvat niin lapsellisilta.  Cheesy
tallennettu

Rakkaus ja turvallisuus, joita niin syvästi kaipaat, ovat läsnä sinussa itsessäsi.
kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 16.10.2006 14:40:54 »

joo mirjam, ymmärrän.

monella on aika jolloin ne ei käytä muuta kuin linssejä mutta ei kai monella noin pitkään kuin sulla, *nostaa hattua silmiesi kestävyydelle*  Smiley

Minäkin uskon että silmät voi parantaa. haluaisin kokeilla sitä silmäntreenausohjelmaa, mutta ongelma onkin tietty se, että kun silmiä tarvitsee joka päivä, ja siihen kuuluisi se että olisi totaalisesti ilman laseja pitkään. tämä tarkoittaisi sitä, että ehkäpä ei voisi suorittaa mitään asioita mihin laseja tai linssejä välttämättä vaaditaan. taitaisi kaikki tietokonetyöskentelykin jäädä.Siis siihen määrä-ajaksi, kun saisi tietää, että tehoaako metodi todella.

minulla on ehkäpä pistävä katse, joka helposti tulkitaan vihamieliseksi tai jollain tapaa tungettelevaksi, vaikken sitä oliskaan ajatuksen tasolla.saatan vaan olla hyvin omissa ajatuksissani ja vahingossa katsoa kuin jonkun läpi. ja tää tulkitaan vihamieliseksi mulkaisuksi.

joskus on surullista joutua tulkituksi vain jonkun fyysisen ominaispiirteen takia. kertakaikkiaan en silmieni muodolle ja koolle voi mitään.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2006 14:42:45 kirjoittanut sign9 » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #7 : 23.10.2006 00:25:06 »

Ihmisen koko tai muoto,
kasvojen rypyt tai rypyttömyys
kertovat joskus ihan muuta
kuin katse.

Olen tavannut lapsia,
joiden silmät ovat
vanhat kuin taivas,
ja vanhuksia
joiden silmistä tuikkii
ikuinen  nuoruus ja seikkailumieli.

Silmäthän OVAT sielun peili angel


Kiinnosti tuo 'katse' ja löysin tästä omat ajatukseni!

Eipä muuta tällä kertaa...
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: