Olen sitä mieltä, että näennäisesti me itse, mutta se meidän oma päätöskin riippuu niin paljon kaikesta ympärillä olevasta.Kohtalo on kyllä mielestäni antanut meille tietyt rajat tähän elämään ja loput tulevat yhteiskunnan ja läheisten ihmisten taholta.Kuinka monesti kuuleekaan lauseen "Voi, että minä haluaisin, mutta ....." Vaikka kuin haluaisi laittaa ne punaiset sukat on pakko katsoa vaatekokonaisuutta, koska kuka se haluaisi olla yleisen naurun kohteena.
Jos täysin itsekkäästi toteuttaa omia halujaan, niin silloin pitää ihmisen kyllä olla hirveän vahva henkisesti ja luultavammin viihtyä hyvin yksin.Tämänhän me tavallaan opimme jo lapsena.Aina sanotaan, että lasta pitää kannustaa siihen mitä hän haluaa, mutta jos suunta ei ole vanhemmille mieleinen, niin jo alkaa todistelu siitä miksi suunnitelma tai valinta on väärä tai yksinkertaisesti kuuluu:"Lopetahan jo höpötys ja ota järki käteen !" Kyllä se ainakin minun mielestäni se täysin oma vapaus valita on vielä jossakin tulevaisuudessa, mutta eiköhän se sieltä tule, kun me ihmiset pystymme muuttumaan itse niin, että emme aseta vaatimuksia muille kuin itsellemme.