Jos s näkyy aspektitaulukossa (kuten esim. astro.comin karttasivulla), se tarkoittaa, että ko. aspekti on erkaneva (separating) eli jo ohittanut tarkan vaiheensa.
Jos taas s on planeetan asteluvun jäljessä, merkitsee se sitä, että ko. planeetta on pysähtyneessä tilassa (stationary) ja tulee pian vaihtamaan suuntaa. Tällainen planeetta toimii tavallista voimakkaammin.
H:n näköinen merkki tarkoittanee kontraparalleeliaspektia, joka vaikuttaa samoin kuin oppositio.
Näkemättä karttaasi en osaa varmuudella sanoa, onko kyse juuri näistä, mutta olettaisin niin.
VAU LUNEA!
Nyt tiedän taas niin paljon enemmän...Kiitos miljoonasti! Minulla se "s" on aspektitaulukossa, eli siis erkaneva.
*makustelee sanaa suussaan hämmästyneenä*
Aivan uusi juttu minulle. Sivistyin nyt ihan urakalla.
Venuksen oppositio askendenttiin on myös yhtymä deskendenttiin eli mitä loistavin sijainti tälle planeetalle. Se lupailee onnea etenkin parisuhteeseen ja muihin ihmissuhteisiin, ja niiden kautta saat myös Vaaka-askendenttisi parhaat puolet esille. Venus (AC:n hallitsijana) on koko karttasi avain - ja tämä avain on säilössä siellä kumppanuussektorilla. Sinun tarvitsee vain ottaa se käyttöön...
Oho!
Kumppanuussektorilla eli huoneessa 7? Vesimiehessä minulla se huone ja IC siellä tietenkin myös...ei ihme, että kiehdon juuri vesimies-miehiä! Nyt sekin arvoitus ratkesi...