Olen sinua Paula miettinyt tosi paljon.Kokemaasi.
Miettinyt miten paljon vaikeuksia olet saanut yhdellä kertaa ja miten olet osannut kuitenkin toimia ja pysynyt järjissäsi.
Kun on itse käynyt noita samoja läpi,narsismia,uhkailuja,lähestymiskiellon hakemista,mutta vedin sen kuitenkin pois,koska en läheistä kohtaan olisi kuitenkaan syytettä voinut nostaa,ihmisten vihoja ja samanaikaisesti suuri käsittämätön suru,en voi kuin ihmetellä voimiasi.
Taidat olla kauris?
Miten ihminen onkaan näyttänyt kaikki alhaisemmat puolensa (esim.tuo hautakynttilöitten tuominen)juuri silloin,kun tietää toisen olevan haavoittuvimmillaan.
Kertomuksessasi näkyy ystävien tuki ja tarve.
Se lisää yhä näkemystäni jo kokemastani,että ystävät viime kädessä ovat se suuri voimavara,joka kantaa ja tukee.
Rohkeus lähestyä ja olla siinä ja surra surevan kanssa.
Olen päässyt helpommalla,sillä minä olen käynyt vasta niillä rajoilla,kun soitetaan sairaalasta,että nyt nopeasti tänne.Kuitenkin se kokemus on jo antanut tunteen siitä,mitä käydään läpi.Lisäksi nuo ystävien onnistumiset,joista yhtä erityisesti suren vieläkin,vaikka aikaa on jo kuusi vuotta.Meidän ystävyytemme oli kestänyt yli 20 vuotta ja yhä kaipaan häntä.
Mutta käydä tuo hullun mylly yhdellä kertaa.
Hämmennys,tulevaisuuden luominen,suru,pelko,mitä tunteita ikinä siihen sinulla kuuluikin.
Tuollaista kokemusta ei kovin heikolle voi antaa.Ja ehkä siihen sitten sisältyy tuon tiedon ja kokemuksen jakaminen,koskapa sinulla on vielä siihenkin rohkeutta ja sydämen viisautta.
Kun olit tuolla leirillä,olivatko kokemuksenne ja yli pääseminen niistä kovin erilaisia,vai löytyikö samankaltaisuutta?
Oliko yhtään kaikille sopivaa keinoa,millä tapahtumaa käsitellä?
Entä nuo ihmisten kokemukset toisten suhtautumisesta?
Oliko enemmän juuri tuota yksinjäämistä surussa ja karttelua,vai asiallista lähestymistä?
Vastaa vain jos jaksat!
Kyllä nyt olen päättänyt käydä uudestaan tuon tukihenkilökurssin ja suuntaan juuri saattohoitoon,joka on aina ollut minulle haave ja nyt löytyi toinen hyvin motivoiva kohde.
Elikä muutan myös paikkakuntaa,että pääsen taas tutun diakonin kanssa yhteistyöhön.
Jos olet kiinnostunut vaihtoehtohoidoista,lähinnä reikistä,niin mielelläni sinulle lähetän joskus,kun sinulle sopii.
Enempää en nyt tällä kertaa osaa sanoa,mutta ajatuksia olet herättänyt paljon!Kiitos siitä!