Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tupakointi ja hajuttomuus  (Luettu 5905 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« : 28.08.2014 18:44:56 »

Hieman hölmö otsikko mutta kyse on siitä miten on mahdollista että ihminen polttaa tupakkaa eikä haise sille lainkaan?
Mulle on sanoneet äitini sekä ystäväni joista kumpikaan ei polta et ihmeellistä miten en haise yhtään röökille. Olen vähentänyt tupakointia muttei se mitenkään tätä selitä.
Tänään kysyin hammaslääkäriltä ja -hoitajalta saman kysymyksen. Kumpikin sanoi ettei haista. Aika outoa..
Sanotaan että tupakoijilla on huono hajuaisti.Olen siinäkin poikkeus sillä omaan todella tarkan hajuaistin
Tupakkayskäkään mulla ei ole vaikka olen polttanut vuosia
Outolintu olen monella tavalla
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #1 : 31.08.2014 18:36:13 »

Tupakan haju häviää hengityksestä joissakin minuuteissa, makuhaittoja esim. pusipusi-hommissa on hiukan pidempään.

Kropan puolella haitallisempi hajulähde ovat sormet. Jos niitä ei pese, ne haisevat pitkään, pahalle ja melko kauas.

Sitten nuo vaatteet. Riippuu täysin siitä miten savu osuu vaatteisiin, esim. sivutuulessa t-paidan kanssa savu ei juuri tartu vaatteisiin mutta jos poltat kolmen kuutiometrin kopissa paksu puuvillapaita päällä, voit uskoa että tuo paita haisee 2 viikon jälkeenkin aika karmealle.

Vaatteiden materiaali ei kokemukseni mukaan vaikuta mitenkään hajun tarttumiseen vaan tuo savu on tärkeämpi tekijä. Olen joskus kokeillutkin tätä siten että olen polttanut tupakkaa tietyssä asennossa jolloin mitään hajua ei tarttunut vaikka paidan hiha oli 5cm palavasta tupakista. Ja vaikka poltakin niin on minulla silti jonkinlainen nenä vielä päässäni.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« Vastaus #2 : 01.09.2014 01:09:52 »


Röökaajien keuhkoja...

On outoa, että hengitys ei haise pitempään kuin muutaman minuutin stubun  jälkeen...   Huh
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #3 : 02.09.2014 21:13:29 »

Köh!  buck2
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #4 : 30.09.2014 23:53:43 »

Olen tehnyt testejä valkosipulilla ja edelleen saan kuulla olevani hajuton.
Miten on mahdollista?
Valkosipulista olen aina pitänyt ja nykyään syön raakana pari kynttä päivässä. Ystäväni mukaan minusta ei haista sitä vaikka puhaltaisin suoraan kasvoille. Miten jotkut lemuu aivan järkyttävälle vs syömisen jälkeen ja varsinkin alkoholia juotuaan?
Yhdistelmä on tyrmäävä.
Mielestäni alkoholi haisee aivan kamalalta nyt kun en juo enää lainkaan.
Jatkan näitä ihmiskokeitani vielä. Mikä vahva maku tulee läpi hengitykseen samalla tavalla kuin brenkku tai valkosipuli?
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #5 : 01.10.2014 10:49:45 »

Valkosipuli ei haise jos sitä syö säännöllisesti. En tiedä mistä johtuu.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: