Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sumppi ja ihottuma?  (Luettu 4143 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« : 06.03.2011 18:16:07 »


Vaidyojen  (yks: vaidya; lausu: vaidja; sanasta veda,  lausu: veeda; merkitys: tieto)eli aayur-veda -lääkäreiden mukaan,  kahvi saattaa aiheuttaa iho-ongelmia, riippumatta siitä, onko siinä kofeiinia vaiko eikö.

Olen itse taas kerran saanut todeta, että tuo saattaa  hyvinkin pitää paikkansa.
Olen nyt jälleen kerran nimittäin ottanut tavaksi juoda (yleensä vain) kupillisen
kofeiinitonta javaa per päivä. Kahvittelun aloittamisen jälkeen on ilmaantunut
pieniä ekseema (tai mitä lie) läikkiä mm. kämmeniin  (neljä-viisi läikkää).

Aiemmin  olen ollut havaitsevinani,  että jopa päivän-parin kahvittomuuden
jälkeen pienet ekseema-läikät esim. peukalon tyvessä alkavat nopeasti
pienentyä ja vaaleta. Nyt aion  taas kerran kokeilla ainakin muutaman  päivän
sumpittomuutta. Raportoin sitten jokusen päivän kuluttua, että mitenkä
tällä kertaa kävi...

tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1 : 06.03.2011 23:34:51 »

Kahvi on palkokasvi ja jos sinulla on allergiaa palkokasveille esim. herne ja papu (kahviPAPU), niin iho-oireet ovat ensimmäiset, jotka ilmaantuvat. Lanttiekseemaa tai urtikariaa eli nokkosrokkoa. Kannattaa ihan ensiksi tarkistaa omat herkistymisensä. Jos ei pysty siedättämään itseään vähäisillä määrillä oireiden aiheuttajaa, niin kannattaa pysytellä kokonaan erossa. Mitä sitä itteään turhaan kiusaamaan alkaa.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: